آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند iPadOS

آیا استفاده از شارژر مک بوک برای آیفون و آیپد ضرر دارد؟

استفاده از شارژر مک بوک برای ایفون و ایپد

تا بحال توصیه‌های زیادی درباره لزوم استفاده از آداپتور برق 20 واتی برای شارژ آیفون یا آیپد شنیده‌ایم؛ اما آيا می‌توان از شارژر مک بوک پرو برای شارژ کردن آیفون استفاده کرد؟ اپل می‌گوید استفاده از شارژرهای مک بوک برای آیفون یا آیپد مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت امکان می‌توانید از محصولات شرکت دیگری نیز بجای کابل اصلی اپل استفاده کنید!

در این وبلاگ از فراسیب به عواقب استفاده از شارژر USB-C با قدرت بالاتر از مک بوک پرو یا مک بوک ایر اشاره می‌کنیم. در ادامه می‌خوانید که آیا طبق گفته اپل استفاده از شارژر مک بوک برای آیفون و آیپد بی خطر است؟ و همینطور کدام آیفون و آیپد را می‌توانید با شارژرهای مک بوک اپل یا محصولات دیگر کمپانی‌ها شارژ کنید؟

خرید کابل USB-C به لایتنینگ یا استفاده از شارژر مک بوک؟

قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع تا 50 درصد باتری را در عرض 30 دقیقه ارائه می‌دهد. اما خرید کابل USB-C به لایتنینگ و بلوک شارژ 20 واتی از اپل حدود 40 دلار هزینه دارد (تبدیل این قیمت به تومان، با شما)!

آداپتور مناسب فست شارژ آیفون یا آیپد

آداپتور مناسب فست شارژ آیفون یا آیپد

البته می‌دانیم که گزینه‌های دیگری از کمپانی‌های غیر اپل، هزینه کمتری دارند، اما در مورد استفاده از شارژری که از قبل دارید چطور؟ خبر خوب این است که آیفون‌ها و آی‌پدهای مدرن با تمام شارژرهای MacBook USB-C حتی تا مدل 140 وات کار می‌کنند. ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما استفاده از شارژرهای USB-C با قدرت بالاتر اپل بی‌خطر است؛ زیرا آیفون یا آی‌پد شما میزان توان دریافتی را تعیین می‌کند، نه شارژر!

اپل حتی آزمایشات خود را با طیف وسیعی از آداپتورهای برق USB-C خود انجام داده است. لازم است توجه داشته باشید که بسته به ظرفیت فعلی باتری شما، دستگاه شما سطوح مختلفی از توان برق را دریافت می‌کند. به عنوان مثال، باتری با 10 درصد شارژ، انرژی بیشتری نسبت به باتری در 80 درصد شارژ، مصرف می‌کند.

اگر با مشکل شارژ نشدن آیپد مواجه شدید، ما ۶ راهکار برای شارژ نشدن آیپد را ارائه کرده‌ایم.

فست شارژ آیفون با شارژر مک بوک

اپل قبلا آداپتور برق 18 واتی USB-C را برای آیفون 11 پرو ارائه می کرد، اما با معرفی آیفون 12، به دلایل زیست محیطی (و شاید برای صرفه جویی در هزینه حمل و نقل) تصمیم گرفت آداپتور برق را از جعبه حذف کند. طی اسناد آپدیتی جدید اپل، دستگاه‌های iOS زیر با آداپتورهای 18 وات، 20 وات، 29 وات، 30 وات، 61 وات، 87 وات، 96 وات و 140 وات برای شارژ سریع سازگار هستند:

  • آیفون 8/8 پلاس و جدیدتر
  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل اول به بعد)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل اول به بعد)
  • آیپد پرو 10.5 اینچی
  • آیپد ایر نسل سوم به بعد
  • آیپد مینی نسل پنجم به بعد

اپل همچنین اشاره می‌کند؛ که می‌توانید از کابل USB-C to Lightning آن استفاده کنید یا اینکه از یک آداپتور برق USB-C از کمپانی دیگری با پشتیبانی از USB Power Delivery (USB-PD) مانند سری Powerline Anker استفاده کنید. در اینجا دست شما برای انتخاب باز است!

استفاده از شارژر مک بوک پرو برای شارژ کردن آیفون

آداپتور غیراپلی برای شارژ آیفون و مک بوک

اگر به دنبال یک شارژر USB-C انعطاف‌پذیرتر هستید یا یک شارژر اضافی می‌خواهید، شارژر دو پورت USB-C 40 واتی و شارژر 3 پورت 65 واتی گزینه‌های عالی برای شارژ سریع آیفون و آی‌پد به طور همزمان هستند. از آنجایی که آیفون ۱۳ و ۱۴ پرو مکس می‌توانند تا 27 وات برق مصرف کنند، استفاده از آداپتورهای برق 30 وات پلاس سریع ترین زمان شارژ را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در صورتی که شارژ باتری آیپد شما زود تمام می‌شود، می‌توانید ترفندهایی برای افزایش عمر باتری آیپد را در وبلاگ فراسیب بخوانید.

جمع بندی

با مراجعه به اسناد آپدیتی اپل و حتی تجربه شخصی کاربران اپل، هیچ مشکلی در استفاده از شارژر مک بوک برای آیفون و آیپد وجود ندارد. شما همچنین می‌توانید از کابل‌ها و آداپتور‌های کمپانی‌های غیر اپل نیز به جای کابل اصلی استفاده کنید. اگر اخیرا آیفون خریده‌اید یا قصد خرید آیفون جدید را دارید، می‌توانید یک آداپتور شارژر 20 واتی اپل را جداگانه خریداری کنید و از آن برای شارژ سریع آیفون خود استفاده کنید. اگر مک بوک در خانه دارید؛ همچنین می‌توانید از شارژر مک بوک موجود خود برای شارژ آیفون خود استفاده کنید.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا عموزاده

معمولا سمت کارای سخت و پرزحمت میرم؛ مثل درس خوندن تو امیرکبیر یا خوندن زبان آلمانی! اما محتوانویسی از اون کاراییه که هرچقدر هم پرچالش باشه، بازم واسم لذت‌بخشه... امیدوارم بتونم این حس خوب رو بهتون منتقل کنم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =