اخبار, اخبار اپل

۵ مورد که انتظار داریم در آیفون ۱۳ حتما شاهد آنها باشیم!

۵ مورد که انتظار داریم در آیفون ۱۳ حتما شاهد آنها باشیم!

بر اساس اطلاعات لو رفته از آیفون ۱۳ می‌توان فهمید که این گوشی جدید چه میزان با انتظارات مردم مطابقت دارد. در این مطلب می‌خواهیم به ۵ مورد از ویژگی‌های احتمالی iPhone 13 اشاره کنیم؛ در ادامه با فراسیب همراه باشید….

با آنکه تنها چند ماه به معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ مانده، با درز کردن یک سری اطلاعات، تصویر جامعی از آنچه انتظار می‌رود ترسیم شده است. ممکن است تغییرات و به‌روزرسانی‌های این گوشی خیلی جذاب بنظر نرسند، اما برای تجربه‌ی کلی کاربر می‌تواند مفید و بدرد بخور باشد. پس با ما همراه باشید تا ۵ مورد از ویژگی‌های مهمی که به احتمال زیاد در آیفون ۱۳ شاهد خواهیم بود را مورد بررسی قرار دهیم.

کانسپت آیفون ۱۳ اپل

کانسپت آیفون ۱۳ اپل

۱- بهبود و افزایش عمر باتری دستگاه

طبق اطلاعات افشا شده ظرفیت باتری سری آیفون ۱۳ به صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون ۱۳ پرو مکس: باتری ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعتی در برابر باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی آیفون ۱۲ پرو مکس
  • آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو: باتری ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعتی در برابر باتری ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعتی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو
  • آیفون ۱۳ مینی: باتری ۲۴۰۶ میلی آمپری در برابر باتری ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعتی آیفون ۱۲ مینی

همانطور که در این مقایسه کوچک مشاهده کردید، به احتمال زیاد تمامی مدل‌های جدید آیفون با باتری بزرگتری عرضه خواهند شد که این باعث بهبود عمر باتری می‌شود. اما تنها باتری‌های بزرگ این گوشی‌ها باعث افزایش دوام عمر باتری نمی‌شود، بلکه نمایشگرهای اولد LTPO و چیپست A15 نیز موجب صرفه جویی در مصرف باتری و دوام آن شده‌اند. در سال گذشته سری آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ با باتری‌های کوچک‌تری وارد بازار شدند.

آیفون ۱۳

آیفون ۱۳

از این رو افزایش و بهبود عمر باتری آیفون خبر خوب و امیدوار کننده‌ای است. بنظر می‌رسد که عمر باتری می‌تواند یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نسل آینده آيفون ۱۳ باشد. باتری‌‌های بزرگتر باعث افزایش قطر گوشی می‌شوند و شما با گوشی باریکی مواجه نخواهید شد، اما ارزش آن را دارد.

در فراسیب بخوانید  تاریخ عرضه، قیمت دلاری و رنگ بندی آیفون های ۱۳

۲- نمایشگرهای OLED با رفرش ریت متغیر

اگرچه اپل جزو اولین تولیدکنندگانی بود که در دیوایس‌های خود (آیپد پرو نسل ۲ در سال ۲۰۱۷) از نمایشگرهایی با رفرش ریت بالا استفاده می‌کرد، اما در گوشی‌های هوشمند خود نسبت به رقبا بسیار دیرتر دست به کار شد. اما اکنون اپل قصد دارد تا از نمایشگر‌های اولد LTPO در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده کند.

آیفون ۱۳

آیفون ۱۳

این نمایشگرها توسط کمپانی سامسونگ تهیه می‌شوند و می‌توانند حداکثر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را امکان پذیر کنند و در شرایط مختلف قادر به ارائه‌ی رفرش ریت متفاوتی خواهند بود. همچنین اپل در این مدل‌ها می‌تواند با رساندن نرخ رفرش به ۱ هرتز، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را ارائه دهد. البته این قابلیت در آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی وجود نخواهد داشت.

۳- عملکرد چشمگیر ‌Apple A15 Bionic

چیپست A15 Bionic اپل بر اساس فناوری ساخت ۵ نانومتری ساخته خواهد شد و طبق گزارشات به دست آمده، اکنون در کارخانه‌های TSMC در حال تولید است. خوشبختانه این امر باعث می‌شود تا اپل با کمبود جهانی تراشه مقابله کند و برای انتشار آیفون‌های جدید خود در ماه سپتامبر آماده باشد.

اگر به موارد سال‌های گذشته دقت کنیم، در عملکرد آیفون‌های جدید در مقایسه با نسل قبلی شاهد پیشرفت زیادی خواهیم بود. برای مثال، چیپست A14 در مقایسه با چیپست A13 عملکرد بسیار بهتری را ارائه داد که دلیل عمده این امر فناوری ۵ نانومتری است. گرچه چیپست A15 نیز مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری است، پس نباید انتظار عملکرد فوق العاده داشته باشیم، اما قطعا با عملکرد خوبی مواجه خواهیم شد.

۴- اضافه شدن تاچ آیدی به زیر صفحه نمایش!

تاچ آیدی زیر صفحه نمایش آیفون ۱۳

تاچ آیدی زیر صفحه نمایش آیفون ۱۳

همه گیری کرونا باعث شد تا کاربران دریابند که با ماسک داشتن بر صورت، فیس آیدی به خوبی همیشه عمل نمی‌کند. اپل با انتشار به‌روزرسانی iOS 14.5 توانست تا حدودی این مسئله را برطرف کند، اما از طرفی بسیاری از کاربران اپل واچ ندارند.

از این رو نتیجه می‌گیریم که وجود تاچ آیدی یا همان اسکنر اثر انگشت هنوز یک ضرورت است و اهمیت زیادی دارد. بنظر می‌رسد که مدیران اپل هم به این نتیجه رسیده‌اند و انتظار می‌رود که در سری iPhone 13 شاهد حسگر اثر انگشت یا همان تاچ آیدی باشیم. همانطور که انتظار می‌رود به دلیل محدودیت‌های فیزیکی و طراحی بدون حاشیه آیفون‌های جدید، Touch ID آیفون ۱۳ به صورت جدیدی طراحی خواهد شد.

در فراسیب بخوانید  در مورد آیپد پرو M2 2022 چه می دانیم؟

۵- سیستم دوربین و لنز پیشرفته تر

انتظار می‌رود که آیفون ۱۳ با لنز فوق العاده‌ای ارائه شود. بر اساس گزارشات منتشر شده این لنز مبتنی بر دیافراگم f/1.8 است و نسبت به دیافراگم f/2.4 نسل قبلی، با گشودگی بیشتر و در پی آن کیفیت بهتری همراه خواهد بود. همچنین گزارش شده که تعداد عناصر فیزیکی لنز هم از ۵ عدد به ۶ رسیده است که این مسئله باعث کاهش انحراف و کج و کوله‌گی تصویر می‌شود و این مسئله برای دوربین‌های اولترا واید اهمیت بالایی دارد.

آیفون ۱۳

آیفون ۱۳

همچنین لازم به ذکر است که این دوربین اولترا واید با فوکوس خودکار همراه است که به کاربران امکان ثبت تصاویر جذاب‌تری را می‌دهد. جدا از این ویژگی جذاب، شایعه شده است که تمام مدل‌های آیفون ۱۳ دارای سنسور LiDAR و قابلیت لرزشگیر وارد بازار خواهند شد که می‌توانند تصاویر فوق العاده جذابی به ویژه در میحط‌های کم نور به ثبت برسانند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *