آی دیوایس ها

مقایسه اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE ؛ کدام یک ارزش خرید دارد؟

مقایسه اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE ؛ کدام یک ارزش خرید دارد؟

اپل واچ سری 7 به تازگی از سوی اپل معرفی شد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم تا به بررسی تفاوت اپل واچ سری 7 و SE بپردازیم.

در ماه سپتامبر سال 2021 میلادی نسل هفتم Apple Watch با نمایشگری بزرگ‌تر، بهبود مقاومت در مقابل ضربه و خط و خش و قابلیت شارژ سریع معرفی شد. این ساعت هوشمند دقیقا یک سال پس از معرفی و توضیح اپل واچ SE چیست رونمایی شد. ساعت هوشمند یاد شده نسخه ارزان قیمت محصولات حرفه‌ای اپل است که برخی ویژگی‌ها از روی آن برداشته شده است.

اپل واچ سری 7 با قیمت پایه 399 دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و در مقابل، Apple Watch SE قیمت 279 دلاری را برای خریداران در پی دارد. از آن جا که آیتم‌های زیادی از جمله زبان طراحی، مقاومت در مقابل آب و سنسور پایش ضربان قلب میان آن‌ها مشترک است، کاربران ممکن است هنگام خرید آن‌ها با مشکلاتی در تصمیم گیری مواجه شوند.

لذا در این مطلب قصد داریم تا این دو ساعت هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنیم و به بررسی تفاوت اپل واچ سری 7 و SE بپردازیم و ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

اپل واچ سری ۷ با بند سولو لوپ

اپل واچ سری ۷ با بند سولو لوپ

شباهت اپل واچ سری 7 و SE

  • بدنه آلومینیومی
  • دکمه Digital Crown به همراه هپتیک فیدبک
  • نمایشگر اولد Retina LTPO با روشنایی حداکثر 1000 نیت
  • ضد آب تا عمق 50 متری (مناسب برای شنا)
  • پردازنده 64 بیتی دو هسته‌ای
  • نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به حملات قلبی
  • شتاب سنج و ژیروسکوپ (تشخیص سقوط از ارتفاع)
  • ارتفاع سنج همواره روشن
  • قطب نما
  • سنسور نور امبینت
  • اسپیکر با صدای 50 درصد بیشتر نسبت به سری 3
  • میکروفون
  • پایش نویز
  • 18 ساعت عمر مفید باتری
  • موجود در دو مدل (GPS و GPS به همراه سلولار)
  • پشتیبانی از Family Setup
  • پشتیبانی از تماس با اورژانس بین المللی
  • چیپ وایرلس W3
  • بلوتوث 5.0
  • حافظه داخلی 32 گیگابایتی

همان طور که مشاهده می‌‌کنید، شباهت‌‌های زیادی میان این دو محصول وجود دارد. اما از طرف دیگر تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه، به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت اپل واچ سری 7 و SE

  Apple Watch SE Apple Watch 7
جنس بدنه آلومینیوم آلومینیوم، استیل ضد زنگ و تیتانیوم
سایز ۴۰ و ۴۴ میلیمتر ۴۱ و ۴۵ میلیمتری
نوع نمایشگر رتینا رتینا – همیشه روشن
سایز نمایشگر همراه با ۳ میلیمتر حاشیه ۲۰ درصد بزرگتر با ۱.۷ میلیمتر حاشیه
مقاومت مقاوم در برابر ضربه، خط و خش
گواهی IP6X – مقاوم در مقابل آب و گرد و غبار
پردازنده S5 – دو هسته‌ای – ۶۴ بیت S7 (همان S6 با تغییر نام) – دو هسته‌ای – ۶۴ بیت
سنسور پایش ضربان قلب نسل دوم نسل سوم
سنسور پایش اکسیژن خون  
سنسور الکتریکی ضربان قلب  
شارژ سریع ۸۰ درصد شارژ در ۴۵ دقیقه
رنگ بندی نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی

آلومینومی: میدنایت، استارلایت، سبز، آبی و قرمز

استیل ضد زنگ: گرافیت، نقره‌ای و طلایی

تیتانیوم: نقره‌ای و سیاه فضایی

وزن ۳۰.۸ و ۳۶.۵ گرم

آلومینیومی: ۳۲ و ۳۸.۸ گرم

استیل ضد زنگ: ۴۲.۳ و ۵۱.۵ گرم

تیتانیوم: ۳۷ و ۴۵.۱ گرم

WiFi b/g/n 2.4GHz 802.11 5GHz ; b/g/n 2.4GHz 802.11
چیپ U1 Ultra Wideband
اقلام داخل جعبه کابل USB-C یک متری کابل USB-C مغناطیسی یک متری

در ادامه این دو محصول را در بخش‌های مختلف از لحاظ سخت‌افزاری مقایسه خواهیم کرد. با ما همچنان همراه باشید.

مقایسه طراحی اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE

در حالی که ساختار طراحی هر دو ساعت هوشمند یکسان است، اما زبان طراحی کیس نسل هفتم اپل واچ با رقیب خود در این مطلب کمی متفاوت است. در سمت چپ بدنه، حفره اسپیکر تغییراتی داشته و از حالت دوگانه به تک تبدیل شده است و حالت اصلی آن با مدل دیگر متفاوت است.

تصویر نسخه سبز رنگ اپل واچ سری 7

تصویر نسخه سبز رنگ اپل واچ سری 7

نمایشگر این محصول همچنین تا لبه‌های صفحه نمایش کشیده شده و از کناره‌ها نیز قابل مشاهده خواهد بود. به این ترتیب واچ فیس‌های جدیدی نیز برای آن طراحی و شده که تا لبه‌های صفحه نمایش کشیده خواهند شد.

در این نسخه، شاهد افزایش سایز کیس اصلی ساعت هوشمند هستیم و در مقایسه با مدل دیگر، سایز آن یک میلیمتر افزایش یافته و در دو سایز 41 و 45 میلیمتری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. همچنین کلیه مدل‌های این سری نسبت به سری SE از وزن بیشتری برخوردار هستند.

اپل واچ سری 7 در سه نسخه مختلف با جنس بدنه آلومینیوم، استیل ضد زنگ و تیتانیوم در دسترس است و در مقابل، اپل واچ SE تنها با جنس بدنه آلومینیوم عرضه شده است. در مدل‌های استیل ضد زنگ و تیتانیومی، صفحه نمایش توسط یک لایه از یاقوت کبود کریستالی محافظت می‌شود، اما نسخه آلومینیومی با پوشش Ion-X همراه است.

رنگ‌های اپل واچ سری 7

رنگ‌های اپل واچ سری 7

اپل واچ SE در رنگ‌های خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد، اما در مقابل سری هفتم اپل واچ همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در پنج رنگ مختلف (به ترتیب از چپ به راست میدنایت، استارلایت، سبز، آبی و قرمز) عرضه شده است.

تفاوت رنگی میان این دو محصول، یکی از آیتم‌های مهمی است که در حین خرید باید به آن توجه داشته باشید.

اگر تمایل دارید تا ساعت هوشمند شما از بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ یا تیتانیوم ساخته شده باشد، باید به سراغ سری هفتم این ساعت هوشمند بروید. اما اگر جنس آلومینیومی برای شما مناسب بوده و به دنبال رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی یا طلایی هستید، باید به سراغ اپل واچ SE بروید.

اپل واچ SE مدل سلولار در رنگ نقره‌ای با بند زرد رنگ

اپل واچ SE مدل سلولار در رنگ نقره‌ای با بند زرد رنگ

مقایسه مقاومت Apple Watch 7 و Apple Watch SE

تفاوت اپل واچ سری 7 و SE از نظر مقاومت در این است که مقاومت اپل واچ سری 7 از اپل واچ اس ای بسیار بیشتر است و پوشش کریستالی، باعث مقاومت بیشتری در مقابل ضربات و خط و خش می‌شود.

این محصول همچنین موفق شده تا گواهی IP6X را دریافت کند و به این ترتیب، در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت زیادی از خود نشان خواهد داد. افرادی که در صحرا یا کنار ساحل از این ساعت هوشمند استفاده کنند، مطمئنا دچار مشکل نخواهند شد.

یکی از شباهت‌های دو محصول مورد بحث در این مطلب، ضد آب بودن است و شناگران می‌توانند تا عمق 50 متری، به راحتی آن‌ها را همراه خود داشته باشند.

صفحه نمایش

سایز صفحه نمایش یکی از مهم ترین وجوه تمایز دو ساعت هوشمند به حساب می‌آید. حاشیه 3 میلیمتری اطراف نمایشگر اپل واچ SE، باعث شده تا این قضیه کمی زیاد از حد به چشمان شخص کاربر بیاید. اما این آیتم در سری هفتم اپل واچ به 1.7 میلیمتر رسیده است و تقریبا می‌توان گفت با یک صفحه نمایش بدون حاشیه روبرو هستیم. همچنین با افزایش سایز کیس Apple Watch، نمایشگر آن نسبت به نسل‌های پیشین 20 درصد بزرگ‌تر شده است.

مقایسه نمایشگر اپل واچ سری 3 (تصویر سمت چپ)، اپل واچ SE (تصویر وسط) و اپل واچ سری 7 (تصویر سمت راست)

مقایسه نمایشگر اپل واچ سری 3 (تصویر سمت چپ)، اپل واچ SE (تصویر وسط) و اپل واچ سری 7 (تصویر سمت راست)

صفحه نمایش بزرگ‌تر سری هفتم Apple Watch امکان نمایش محتوای بیشتر را برای کاربران فراهم کرده و از طرف دیگر، این نمایشگر برای استفاده توسط واچ او اس 8 نیز کاملا بهینه شده است. به این ترتیب دو فونت بزرگ‌تر و همچنین کیبورد کامل QWERTY نیز از جمله آیتم‌‌هایی است که به لطف صفحه نمایش بزرگ‌تر، در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اپل واچ سری 7 در دو رنگ میدنایت و قرمز

اپل واچ سری 7 در دو رنگ میدنایت و قرمز

اپل واچ سری 7 همچنین میزبان دو واچ فیس جدید است که به صورت اختصاصی برای آن طراحی شده است. به این ترتیب نمایشگر بزرگ‌تر آن از طریق این دو واچ فیس به صورت کامل قابل نمایش خواهد بود. واچ فیس کانتور ساعت فعلی را به طرز جالبی به معرض نمایش گذاشته و با چرخاندن دکمه Digital Crown این تأکید روی شماره‌های دیگر خواهد چرخید تا مجدد به ساعت فعلی برسد. واچ فیس ماژولار دوئو نیز نسبت به نسخه پیشین، یک کامپلیکیشن جدید را با خود به همراه دارد. همچنین در مطلبی به توضیح درباره واچ فیس اپل واچ پرداختیم که می توانید مطالعه کنید.

واچ فیس‌های جدید کانتور (سمت چپ) و ماژولار دوئو (سمت راست)

واچ فیس‌های جدید کانتور (سمت چپ) و ماژولار دوئو (سمت راست)

هر دو محصول مورد بحث در این مطلب از نمایشگر اولد Retina LTPO با حداکثر روشنایی 1000 نیتی برخوردار هستند. سری هفتم اپل واچ همچنین میزبان نمایشگر همیشه روشن نیز است. این بدان معناست که حتی اگر دست شما به سمت پایین هم آویزان باشد، باز هم صفحه نمایش اپل واچ روشن بوده و زمان یا نوتیفیکیشن‌های دریافتی را به شما نشان خواهد داد و نیازی نیست تا دست خود را به سمت بالا و روبروی صورت‌تان بیاورید.

زمانی که دست شما به حالت معمول و به سمت پایین قرار دارد، امکان باز کردن نوتیفیکیشن سنتر یا کنترل سنتر، تپ کردن روی کامپلیکیشن‌ها و سوایپ به دو سمت برای تغییر دادن واچ فیس نیز فراهم خواهد بود.

اما در مقابل اپل واچ SE به صفحه نمایش همیشه روشن مجهز نبوده و برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها و در کل کار کردن با این ساعت هوشمند، حتما باید دست خود را به سمت بالا بیاورید تا صفحه نمایش آن روشن شود. نمایشگر بزرگ‌تر نسل هفتم اپل واچ با سیستم عامل واچ او اس 8 سازگاری بیشتری داشته و امکان نمایش المان‌های بیشتر را در اختیار آن می‌‌گذارد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از کیبورد کامل QWERTY نیز استفاده کنید.

اگر به صفحه نمایش‌های بزرگ علاقه دارید، Apple Watch سری 7 نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. اما اپل واچ SE در دنیای امروزی برای اغلب کاربران گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

پردازنده‌ها

تفاوت اپل واچ سری 7 و SE از نظر پردازنده ها در این است که سری هفتم اپل واچ به پردازنده S7 مجهز شده است که در نهایت همان تراشه S6 است که روی سری ششم اپل واچ شاهد آن بودیم. اما به گفته مسئولان اپل، این پردازنده جدید نسبت به تراشه S5 که روی Apple Watch SE قرار گرفته، 20 درصد سریع‌تر خواهد بود، اما عمر مفید باتری آن به همان میزان 18 ساعته باقی مانده است.

همچنین مدیران اپل اعلام کرده‌اند که Apple Watch SE میزبان تراشه S5 است که هنوز هم پاسخگوی نیاز کاربران بوده و از سرعت مطلوبی برخوردار است. این پردازنده در مقایسه با تراشه S3 حدودا دو برابر سرعت بیشتری را دارا خواهد بود.

اپل واچ SE

اپل واچ SE

پردازنده S7 دلیل کافی و مناسبی برای انتخاب Apple Watch سری 7 به حساب نمی‌آید. چرا که عملیات پردازشی آنچنان که باید و شاید بهبود نیافته است. تراشه S5 یک گزینه جذاب و هیجان انگیز به حساب می‌آید، اما تراشه S7 تنها یک بروزرسانی کوچک و فشرده به حساب می‌آید.

به این ترتیب از نظر عملکرد پردازشی، انتخاب سری هفتم نسبت به اپل واچ SE آنچنان که باید و شاید گزینه مهمی به حساب نمی‌آید و ارزش تفکر در این زمینه ندارد. به این ترتیب انتخاب در این حوزه کاملا به سلیقه شما بازمی‌گردد.

چیپ U1 Ultra Wideband در اپل واچ سری 7

تنها نسل هفتم اپل واچ میزبان این چیپ است. به گفته مسئولان اپل، ساعت هوشمند جدید با برخورداری از این چیپ قادر خواهد بود تا امواج کوتاه بی‌سیم را ارسال کرده و به این ترتیب از طریق ایرتگ قابل ردیابی بوده یا امکان باز کردن درب خودرو از طریق آن در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

فاصله میان دو محصول میزبان این چیپ از طریق ارسال امواج تخمین زده می‌شود. به این ترتیب زمانی که برای ارسال امواج و بازگشت آن به مبدأ نیاز خواهد بود، تبدیل به زمان شده و روی صفحه نمایش نشان داده می شود. به این ترتیب نسبت به بلوتوث یا امواج وای فای، این روش دقت بیشتری خواهد داشت.

اما از آن جا که چیپ U1 در حال حاضر کاربرد آنچنان زیادی ندارد،‌ لذا فکر کردن به این گزینه و انتخاب آن به عنوان یک اولویت مهم به نظر مورد درستی نمی‌آید. اگر در نظر دارید از این محصول طی چند سال آینده استفاده کنید، مسلما دستاوردها و لوازم جانبی که از تکنولوژی چیپ U1 استفاده کنند نیز به مرور افزایش پیدا خواهد کرد.

اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷

مقایسه شارژ شدن اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE

هر دو محصول مورد بحث در این مطلب طبق اعلام اپل عمر باتری 18 ساعته را دارا هستند، اما نسل هفتم این ساعت هوشمند به لطف معماری جدید، حدودا 33 درصد سریع‌تر از رقیب خود شارژ می‌شود. سری ششم اپل واچ برای رسیدن به 100 درصد زمانی بالغ بر 1 ساعت و 30 دقیقه را نیاز داشت. اما Apple Watch Series 7 تنها در 45 دقیقه 80 درصد شارژ می شود.

طبق اعلام اپل، تنها با 8 دقیقه شارژ، اپل واچ سری 7 قادر خواهد بود تا به مدت 8 ساعت خواب کاربران را پایش کند. این موضوع به لطف شارژ مغناطیسی جدید ممکن شده است که از طریق کابل USB-C ساعت هوشمند شما را شارژ می‌کند و به صورت پیش فرض، درون جعبه آن قرار گرفته است.

از آن جا که عمر باتری هر دو محصول یکسان است. لذا سری هفتم Apple Watch تنها به خاطر شارژ شدن سریع‌تر، انتخاب مناسب‌تری به نظر نمی‌رسد. اگر در روز کارتان به گونه‌ای است که فرصت کمتری برای شارژ اپل واچ در اختیار دارید، اپل واچ سری 7 انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما به حساب می‌آید.

پایش آیتم‌های مختلف در حوزه سلامت

نسل هفتم اپل واچ امکان پایش سطح اکسیژن خون را در اختیار شما می‌گذارد. این ویژگی باعث می‌شود تا میزان اکسیژن خون شما همواره سنجیده شده و این گزینه فوق العاده مهم، هر لحظه که اراده کنید تحت کنترل شما خواهد بود. میزان غلظت اکسیژن خون که با عنوان SpO2 از آن یاد می‌شود، تراکم اکسیژنی که توسط خون شما داخل رگ‌ها در جریان است را نشان می‌دهد و در مورد چگونگی ارسال این اکسیژن به سراسر نقاط بدن به شما اطلاعات می‌دهد. 

سری ششم Apple Watch در پشت بدنه خود میزبان حسگر اکسیژن خون بود که از مجموعه چهار دسته LED به رنگ‌های سبز، قرمز و مادون قرمز تشکیل شده است. آن‌ها نور منعکس شده از رگ‌های خونی را اندازه گیری کرده و با استفاده از یک الگوریتم سفارشی پیشرفته قادر خواهند بود میزان غلظت اکسیژن خون را بین 70 تا 100 درصد تعیین کنند.

نمایش نتیجه پایش سطح اکسیژن خون روی اپل واچ

نمایش نتیجه پایش سطح اکسیژن خون روی اپل واچ

سطح اکسیژن خون شخص کاربر در صورت نیاز در لحظه، توسط اپلیکیشن Blood Oxygen اندازه‌گیری می‌شود. همچنین اندازه‌گیری آن در فواصل مختلف، حتی هنگام استراحت و خواب نیز توسط این ساعت هوشمند به صورت خودکار انجام می‌شود. تمامی این اطلاعات در اپلیکیشن Health در دسترس بوده و کاربران می‌توانند میزان اکسیژن خون خود را در فواصل و طی روزهای مختلف در این قسمت مشاهده کنند.

علاوه بر این، Apple Watch سری 7 حاوی حسگر الکتریکی ضربان قلب است که می‌تواند برای گرفتن نوار قلب به شما کمک می‌کند. این ویژگی از نسل‌های پیشین به قوت خود باقی مانده است. این محصول از اکترودهایی در دکمه Digital Crown و یک حسگر الکتریکی در پشت بدنه برخوردار است. با اپلیکیشن ECG کاربران می‌توانند دکمه Digital Crown را لمس کرده و پس از 30 ثانیه، اطلاعات مربوط به ریتم ضربان قلب به آن‌ها نشان داده خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید که قلب شما با ریتم نرمال خود در حال کار است، یا نشانه‌‌هایی از فیبریلاسیون دهلیزی در آن وجود دارد. این بیماری می‌تواند منجر به عوارض زیادی در حوزه سلامت شود تمامی اطلاعات نمایش داده یا خطرات ناشی از آن در برنامه Health در یک فایل PDF ذخیره خواهد شد که در صورت نیاز، می‌توانید آن را با پزشکان به اشتراک بگذارید.

*در مطلبی به فعال کردن ECG روی اپل واچ پرداختیم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

Apple Watch SE

Apple Watch SE

در مقابل اپل واچ SE از سنسور نوری برای پایش ضربان قلب برخوردار نیست و تنها قادر خواهد بود نوتیفیکیشن‌های مربوط به بالا یا پایین رفتن میزان ضربان قلب را به شما نمایش دهد. البته بد نیست بدانید این نسخه ارزان قیمت مانند سری هفتم، امکان تماس با اورژانس، تشخیص سقوط از ارتفاع و مانیتورینگ نویز را دارا خواهد بود.

همان طور که مشاهده کردید، وجود سنسورهای متعدد در حوزه سلامت،‌ می‌تواند دلیل و گواه خوبی مبنی بر بالاتر بودن قیمت آن به حساب آید. اگر ECG و پایش سطح اکسیژن خون برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید به سراغ اپل واچ سری 7 بروید. اما اگر این موارد در حوزه سلامت برای شما در اولویت پایین تری قرار دارد، بهتر است در حوزه منابع مالی صرفه جویی کرده و Apple Watch SE را انتخاب کنید.

گزینه‌های دیگر برای انتخاب مناسب اپل واچ

بد نیست بدانید که اپل هنوز نسل سوم این ساعت هوشمند را با قیمت 199 دلاری به فروش می‌رساند. این محصول از قابلیت‌های کمتری برخوردار بوده و صفحه نمایش آن نیز کوچک‌تر است. اسمارت واچ یاد شده هنوز هم با حافظه داخلی 8 گیگابایتی، یک گزینه مناسب به حساب می‌آید. مقاومت در مقابل آب تا عمق 50 متری، سنسور سنجش ارتفاع، تماس با اورژانس و سنسور نوری پایش ضربان قلب از جمله امکانات خوب آن محسوب می‌شود. البته در مقایسه با اپل واچ SE، این محصول یک بازگشت به عقب به حساب می‌آید که از طرف دیگر با ضخامت بیشتر و حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر نیز همراه است.

تصویری از اپل واچ سری 3

تصویری از اپل واچ سری 3

سری سوم اپل واج مخصوص کسانی است که تمایل زیادی به خرید ساعت هوشمند اپل داشته، اما نمی‌خواهند هزینه زیادی برای آن انجام دهند. با تصور این که Apple Watch سری 3 محصولی قدیمی به حساب می‌آید، لذا در صورتی که مشکلی از نظر مالی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم سری هفتم اپل واچ یا دست کم Apple Watch SE را برای خرید انتخاب کنید.

حرف آخر

اپل واچ سری 7 در مقایسه با نسل پیشین یک بهبود سخت افزاری به حساب می‌آید که نمایشگر بزرگ‌تر، مقاومت بیشتر و شارژ سریع‌تر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بزرگ‌تر شدن کیس، نمایشگر همیشه روشن و سنسورهای پیشرفته در حوزه سلامت و پایش آیتم‌های مختلف و از طرف دیگر تنوع در جنس و رنگ‌بندی باعث می‌شود تا این محصول یک ساعت هوشمند فوق‌العاده به نظر آید. اگر با نمایشگر بزرگ‌تر، امکانات بیشتر در حوزه سلامت و شارژ سریع نیازهای شما برآورده می‌شود، باید به سراغ سری هفتم Apple Watch بروید.

اپل واچ سری ۷ در کنار Apple Watch SE

اپل واچ سری ۷ در کنار Apple Watch SE

از طرف دیگر با وجود این که اپل واچ SE یک سال از عمر می‌گذرد، اما اگر از نظر مالی مشکلاتی داشته و توانایی پرداخت هزینه زیاد برای خرید اپل واچ سری 7 را ندارید، می‌توانید به سراغ این محصول بروید. برخی قابلیت‌ها و قیمت پایین‌تر این ساعت هوشمند باعث شده تا اپل واچ SE نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب کند. این محصول برای کسانی که به تازگی به دنیای اپل واچ وارد شده یا قصد آپگرید از سری سوم را دارند، یک گزینه خوب و مناسب به نظر می‌آید. از آن جا که بسیاری از امکانات و قابلیت‌ها میان این دو محصول یکسان است، می‌توانید نسخه SE را برای خرید انتخاب کنید. تنها کسانی به سراغ سری هفتم خواهند رفت که محصولی با نمایشگر بزرگ‌تر، صفحه نمایش همیشه روشن و قابلیت‌های بیشتر در حوزه سلامت را نیاز داشته باشند.

انتخاب شما بین این دو گزینه کدام است؟ برای خرید اپل واچ سری 7 را انتخاب می‌کنید یا Apple Watch SE؟  نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر به تازگی اپل واچ تهیه کردید می‌توانید آموزش قدم به قدم راه‌ اندازی اپل واچ را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سیزده =