آی دیوایس ها, نقد و بررسی

اپل واچ نسل ۶ در مقایسه با اپل واچ SE ؛ کدامیک بهتر است

اپل واچ نسل ۶ در مقایسه با اپل واچ SE ؛ کدامیک بهتر است

اگر کنجکاو هستید ببینید اپل واچ نسل 6 – Apple Watch Series 6 چه تفاوتی با اپل واچ SE دارد، در این مقاله ما این دو را کنار یکدیگر گذاشته‌ایم.

اپل در کنفرانس Time Flies خود که 15 سپتامبر برگزار شد، برخلاف انتظار از دو مدل جدید اپل واچ رونمایی کرد. اپل واچ نسل 6، ساعت هوشمند پرچمدار کمپانی اپل است، در حالی که اپل واچ SE به عنوان نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر آن با امکاناتی کمتر برای کاربرانیست که به دنبال خرید یک اسمارت واچ مدرن با قیمتی مناسب هستند.

مقایسه اپل واچ نسل 6 با اپل واچ SE

ما در فراسیب به طور مفصل به معرفی دو ساعت هوشمند اپل پرداخته‌ایم. در اینجا قصد داریم به مقایسه اپل واچ نسل 6 با اپل واچ SE بپردازیم و شما را با تفاوت‌هایی که بین آن‌ها هست آشنا کنیم.

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

طراحی و نمایشگر اپل واچ نسل ۶ و SE

اپل در طول این 7 نسل دست از طراحی اصلی مربعی‌شکل اپل واچ برنداشته است. در طراحی، هر دو مدل اپل واچ نسل 6 و اپل واچ اس ای با یکدیگر یکسان هستند. این شباهت شامل ابعاد و اندازه‌ها می‌شود و این به معنای استفاده از بندها و لوازم جانبی به صورت مشترک بین آن‌ها است. ابعاد مدل 40 میلی‌متری این دو ساعت 759 میلی‌متر مربع است، در حالی که ابعاد مدل 44 میلی‌متری آن 977 میلی‌متر مربع است. لبه‌های بدنه‌ی این ساعت‌ها نیز همانند نمایشگر آن‌ها، گرد و صیقلی شده است.

از نظر مشخصات فنی نیز نمایشگر این اسمارت واچ‌ها با یکدیگر یکسان است؛ با این تفاوت که نسل 6 از گزینه‌ی همیشه روشن بهره می‌برد که به شما امکان می‌دهد حتی وقتی صفحه‌ی ساعت خاموش است نیز بتوانید از ساعت مطلع باشید. اپل می‌گوید شفافیت نمایشگر در این حالت 2.5 برابر روشن‌تر از مدل سال گذشته است که به استفاده در محیط‌های خیلی روشن کمک می‌کند.

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

رنگ‌بندی و متریال اپل واچ ها

هر دو این ساعت‌ها در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی با جنس آلومینیوم عرضه می‌شوند. این درحالیست که یک رنگ طلایی به مدل اپل واچ SE و قرمز و آبی جدید نیز به مدل اپل واچ نسل 6 اضافه شده است. شما اگر بخواهید مدل‌های سیم کارتخور این ساعت‌های هوشمند را خریداری کنید، مدل گرافیت (DLC) یا فولاد ضدزنگ طلایی (PVD)، تیتانیوم طبیعی یا تیتانیوم مشکی فضایی گزینه‌های پیش روی شماست. علاوه بر این، دو ساعت هوشمند سال 2020 اپل در نسخه Nike (نقره‌ای و خاکستری فضایی آلومینیوم) و نسل 6 در نسخه Hermes edition (نقره‌ای و خاکستری فضایی فولاد ضد زنگ) نیز عرضه خواهند شد.

 قاب پشتی ساعت‌های هوشمند اپل نیز از جنس سرامیک به‌روز شده و کریستال یاقوت کبود است که استحکام بالایی را ارائه می‌کند.

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

تراشه‌ها و عملکرد

عملکرد در اپل واچ به اهمیت آنچه در آیفون یا آیپد وجود دارد نیست. این سرعت عمل است که از اهمیت زیادی برخوردار است. دو ساعت هوشمند Apple Watch Series 6 و Apple Watch SE از تراشه‌های متفاوتی قدرت می‌گیرند. این دراشه در مدل نسل 6 اپل واچ S6 نام دارد، در حالی که تراشه به کار رفته در مدل اس ای S5 است. تراشه S6 حدود 20 درصد سریع‌تر از S5 است. هر دو این تراشه‌ها از معماری 64 بیت دو هسته‌ای بهره می‌برند. در کنار آن شما چیپ وایرلس W3 و نسخه 5 بلوتوث را نیز در اختیار خواهید داشت.

نسل 6 همچنین برای نخستین بار در یک اپل واچ از چیپ U1 Ultra Wideband میزبانی می‌کند. این چیپ که برای نخستین بار در آیفون 11 و 11 پرو معرفی شد، اجازه‌ی آگاهی فضایی بهتر را می‌دهند که به گفته‌ی اپل، به دستگاه اجازه می‌دهد موقعیت دقیق خود را نسبت به سایر دستگاه‌های مجهز به U1 بسنجد. گرچه هنوز اپل واچ‌ها فاقد قابلیتی برای انتقال محتوا همچون AirDrop در آیفون‌ها هستند، اما بر اساس شایعات به زودی با معرفی تگ‌های اتصال از راه دور به نام AppleTag این مشکل حل خواهد شد.

مقایسه ارتباطات اپل واچ نسل ۶ و SE

مطابق معمول شما می‌توانید هر دو ساعت هوشمند اپل واچ 6 و SE را در دو مدل GPS یا GPS + سیم کارت خریداری کنید. اگر بخواهید از قابلیت Family Setup استفاده کنید، این مهم است که از نسخه سیم کارتخور اپل واچ جدید استفاده کنید.

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

مقایسه حسگرها و امکانات اپل واچ نسل ۶ و اس ای

اینجا جاییست که بیشترین تفاوت بین دو ساعت هوشند اپل واچ نسل 6 و اپل واچ SE را شامل می‌شود. اول از همه به حسگرها و امکاناتی اشاره خواهیم کرد که در هر دو این اسمارت واچ‌های اپل یکسان است:

  • GPS/GNSS
  • NFC
  • ارتفاع‌سنج
  • ژیروسکوپ
  • شتاب‌سنج
  • حسگر ضربان قلب اپتیکال
  • حسگر تشخیص نور
  • میکروفون
  • GymKit
  • مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متر
  • کمک اضطراری
مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

هر دو ساعت هوشمند اپل از دومین نسل حسگر ضربان قلب استفاده می‌کنند که می‌تواند دقت بسیار بیشتری را ارائه کند. علاوه بر این، دارای ارتفاع‌سنج جدیدی هستند که در تمام طول روز فعال است. یک میکروفون نیز در اپلیکیشن Noise صداها را ردیابی می‌کند و از شتاب‌سنج برای تشخیص سقوط کاربر استفاده می‌شود. این گزینه‌ای عالی برای سالمندان است. شما همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی را در این دو ساعت هوشمند در اختیار خواهید داشت که به هیچ عنوان فضای کمی برای یک گجت کوچک محسوب نمی‌شود.

قابلیت مهمی که فقط مختص مدل نسل ششم اپل واچ است، حسگر تشخیص اکسیژن خون کاربر است که از یک الگوریتم سفارشی برای استفاده از نور جهت سنجش وضعیت خون در جریان کاربر در طول روز بهره می‌گیرد. اطلاع پیدا کردن از وضعیت خون می‌تواند به مدیریت آسیب‌های قلبی و آسم کمک کند. علاوه بر این، نشانه‌های اولیه‌ی آنفولانزا و کروناویروس را نیز فاش می‌کند.

قیمت اپل واچ نسل 6 در برابر اپل واچ SE

بین ارزان‌ترین نسخه این دو اپل واچ و گران‌ترین آن‌ها (که نسخه Hermes edition آن 1،400 دلار قیمت دارد) فاصله‌ی زیادی وجود دارد. در زیر می‌توانید قیمت پایه GPS دو مدل 42 و 44 میلی‌متری اپل واچ 6 و اپل واچ اس ای را مشاهده کنید:

  • اپل واچ اس ای: 279 / 309 دلار
  • اپل واچ 6:‌ 399 / 429 دلار
مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

مقایسه اپل واچ نسل ۶ با اپل واچ SE

این درحالیست که قیمت نسخه‌های سیم کارتخور این دو اپل واچ به طبع بیشتر خواهد بود:

  • اپل واچ اس ای: 329 / 359 دلار
  • اپل واچ 6: 499 / 529 دلار

جمع‌بندی

بزرگ‌ترین تفاوت بین دو مدل اپل واچ سال 2020، استفاده از چیپست ضعیف‌تر S5 در مدل SE و چیپست قدرتمند S6 در مدل نسل 6 است. گرچه مدل اس ای از طراحی مشابهی با مدل نسل 6 بهره می‌برد، اما در برخی از امکانات نیز دارای کاستی‌هایی است. به طور مثال می‌توان به یک حسگر اکسیژن خون اشاره کرد که فقط مختص مدل نسل ششم است و می‌تواند نشانه‌های اولیه‌ی کروناویروس را شناسایی کند و به بیماران قلبی و درگیر با آسم نیز به مدیریت بیماری خود کمک خواهد کرد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =