اخبار اپل

اپل از مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ رونمایی کرد

اپل از مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ رونمایی کرد

روز گذشته شرکت اپل باز هم بی سروصدا نسل جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی خود را معرفی کرد. مک بوکی با مجیک کیبورد، نسل دهم پردازنده Core i5 شرکت اینتل، با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار و همان ۲ رنگ Space Gray و Silver در سایت اپل موجود هست. بطور کلی میتوان گفت این مک بوک تفاوت چندانی نسبت به نسل قبل ندارد و تنها ارتقا های جزئی داشته است. حال در ادامه با فراسیب همراه باشید تا نیم نگاهی به این محصول داشته باشیم…

مشخصات مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰

مشخصات مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰

پایانِ نسل کیبورد های پروانه ای روی مک بوک ها

اپل پس از معرفی این مک بوک جدید با کیبوردی جدید موسوم به «مجیک کیبورد» به نسل کیبورد های نه چندان جالب پروانه ای پایان داد. پیش از این شرکت اپل با معرفی نسل جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی که جایگزین مک بوک های ۱۵ اینچی بود و مک بوک ایر جدید، از کیبورد پروانه ای روی دستگاه های خود استفاده نکرد و مجیک کیبورد را روی آنها قرار داد تا به قاعده خراب شدن کیبورد مک بوک ها خاتمه دهد.

اطلاعات مک بوک پرو ۲۰۲۰

اطلاعات مک بوک پرو ۲۰۲۰

کیبورد های پروانه ای از سال ۲۰۱۵ روی مک بوک های اپل قرار گرفت و پس از گذشت حدود ۴ سال انتقاد های گسترده به اپل مبنی بر معیوب بودن و خراب شدن این کیبورد ها، باعث تغییر مکانیزم کیبورد های مک بوک ها شد.

مشخصات کلی مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰

این نسل از مک بوک های ۱۳ اینچی مانند نسل قبلی به پورت های USB-C و Thunderbolt 3 مجهز شده است، همچنان شاهد نوار لمسی اپل موسوم به «تاچ بار» هستیم، حسگر اثر انگشت و دکمه ESC که مانند مک بوک پرو ۱۶ اینچی از تاچ بار جدا شده اند نیز به ترتیب در سمت راست و چپ تاچ بار قرار دارند. مدل پایه این مک بوک پرو دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD هست، اما مانند اکثر محصولات اپل، حافظه رم این محصول را را تا ۳۲ گیگابایت و حافظه SSD را تا ۴ ترابایت میتوان افزایش داد. فرکانس بالاترین نسخه پردازنده استفاده شده روی این مک بوک نیز ۴.۱ گیگاهرتز میباشد.

مک بوک پرو اپل

مک بوک پرو اپل

اما بیشترین بهبود این لپ تاپ در بخش سخت افزار هست که برای مثال میتوان به گرافیک Iris Plus تغبیه شده در پردازنده های نسل جدید اینتل اشاره کرد که ۸۰٪ سرعت بالایی نسبت به نسل قبل دارد. همچنین مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ از مانیتور Pro Display XDR با رزولوشن 6K نیز پشتیبانی میکند. همچنین مدل ۴ هسته ای این لپ تاپ با مقایسه با مدل های قبل با پردازنده ۲ هسته ای، سرعتی ۲.۸ برابر دارد.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد مدل پایه این مک بوک پرو ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد. نظر شما درباره مک بوک پرو های شرکت اپل چیست؟

مشاهده صفحه مک بوک پرو ۱۳ اینچی در وبسایت اپل

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =