اخبار, اخبار اپل

آیپد نسل ۹ با پشتیبانی از اپل پنسل ۱ رونمایی شد!

آیپد جدید اپل با همان ظاهر قدیمی و با پشتیبانی از اپل پنسل ۱ رونمایی شد!

اپل در رویداد سپتامبر خود در کنار معرفی آیفون ۱۳ ، معرفی اپل واچ سری ۷ و محصولات دیگرش، از آیپد جدید خود نیز با همان ظاهر قدیمی و با پشتیبانی از اپل پنسل ۱ رونمایی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات و قیمت آیپد جدید اپل خواهیم پرداخت…

در ساخت این آیپد جدید اپل، تراشه‌ی قدرتمند A13 Bionic جایگزین تراشه‌ی A12 در نسل‌های پیشین شده است؛ اما اگر از آن دسته افرادی هستید که داشتن دکمه‌ی Home برای شما بر همه چیز ارجحیت دارد، باید هزینه‌ای بیشتر بپردازید تا iPad Air یا iPad Pro را خریداری کنید.

طبق ادعای اپل استفاده از تراشه‌ی A13 باعث می‌شود تا این مدل به میزان 20 درصد سریعتر از مدل قبلی و همچنین تا ۳ برابر سریعتر از سریع‌ترین Chromebook عمل کند!

آیپد نسل ۹ با پشتیبانی از اپل پنسل ۱ رونمایی شد!

آیپد نسل ۹ با پشتیبانی از اپل پنسل ۱ رونمایی شد!

دوربین آیپد نسل ۹ و قابلیت Center Stage

در دوربین پشتی این محصول، عملکرد در نور کم و عملکرد فوکوس خودکار بهبود یافته است؛ این آیپد جدید در دوربین جلوی خود از یک دوربین 12 مگاپیکسلی آلتراواید (فوق عریض) بهره می‌برد.

کاربران می‌توانند در این آیپد، ویژگی Center Stage که در iPad Pro می‌باشد را تجربه کنند و این قابلیت به لطف دوربین جلویی جدید آلتراواید 12 مگاپیکسلی و همچنین دید و موتور عصبی فعال شده است. در نتیجه‌ی این اتفاق، آن‌ها می‌توانند از تماس‌های ویدئویی جذاب‌تر لذت ببرند! همانطور که کاربران حرکت می‌کنند، ویژگی Center Stage به طور خودکار دوربین را در حالتی قرار می‌دهد تا کاربران دقیقا در وسط تصویر باشند و در هر صورت دیده شوند.

هنگامی که افراد دیگر نیز به مکالمه اضافه می‌شوند، دوربین بصورت اتوماتیک این موضوع را تشخیص می‌دهد و بسیار آرام از حالت زوم خارج می‌شود تا دیگران نیز در کادر قرار گرفته و دیده شوند. قابلیت Center Stage تماس‌های ویدئویی را در FaceTime و برنامه‌های جانبی که برای تماس ویدیویی استفاده می‌شوند، طبیعی‌تر جلوه می‌دهد.

مشخصات و قیمت آیپد جدید اپل

مشخصات و قیمت آیپد جدید اپل

صفحه نمایش 10.2 اینچی این محصول نیز برای اولین بار در مدل پایه، قابلیت True Tone را دریافت می‌کند.

این برای اولین بار است که True Tone به نمایشگر 10.2 اینچی زیبا Retina در 2021 iPad می‌آید. سنسور ارتقاء یافته‌ی نور محیط، True Tone را فعال می‌کند و بدین ترتیب محتوای صفحه نمایش را با دمای رنگ اتاق تنظیم می‌کند. به عبارتی قابلیت True Tone در آیپد جدید باعث می‌شود تا تصاویر طبیعی‌تر به نظر برسند و کاربران دید بهتری در همه‌ی محیط های نوری داشته باشند.

پشتیبانی از اپل پنسل و قیمت آیپد ۲۰۲۱ اپل

نکته‌ی جالب توجه این است که اپل پنسل (apple pencil) نسل اول و همچنین کیبورد هوشمند اپل، با این آیپد جدید سازگار است. نسل نهم آیپد دو مدل فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی (دو برابر 32 گیگابایتی مدل قبلی) و 256 گیگابایتی را ارائه می‌دهد؛ همچنین لازم به ذکر است که این آیپد در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.

قیمت iPad جدید هیچ تغییری نداشته است؛ قیمت پایه‌ی آن 329 دلار است. از امروز می‌توان این محصول جذاب اپل را پیش خرید کرد و ارسال آن از جمعه 24 سپتامبر می‌باشد.

حال اگر بخواهیم مشخصاتی از آیپد مینی معرفی شده را بیان کنیم:

  • این آیپد به دلیل ابعاد 8.3 اینچی که هم ظرافت و هم زیبایی را در خود گنجانده است، بسیار سبک‌ وزن و به اصطلاح عامیانه خوش دست می‌باشد.
  • نمایشگر آن Liquid Retina است.
  • برای اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا مناسب است. (CPU و GPU بسیار قوی‌تری نسبت به سری قبل دارد)
  • هر دو دوربین جلو و عقب آن 12 مگاپیکسلی و اولتراواید است. (همچنین قابلیت فیلمبرداری ۴k را در خود دارد)
  • از پورت USB-C که ۱۰ برابر سریعتر می‌باشد، بهره می‌برد.
  • اتصال اینترنت ۵G دارد.
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هشت =