اخبار اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

هدست واقعیت ترکیبی اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

محصول جدید کوپرتینویی‌ها با نام هدست واقعیت ترکیبی اپل مدت‌هاست که نقل محافل خبری است و تا به حال نیز شایعات زیادی پیرامون آن مطرح شده است. در این مطلب از فراسیب قصد داریم اطلاعات جدیدی در مورد آن به دست آوریم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اخبار جدید پیرامون هدست واقعیت ترکیبی اپل

چندی پیش بسیاری از منابع خبری بر این باور بودند که اپل در رویداد WWDC 2022 از محصول جدید خود با نام هدست واقعیت ترکیبی رونمایی خواهد کرد. اما این رویداد برگزار شد و متأسفانه خبری از گجت یاد شده نیز نبود. در این اتفاق همچنین هیچ صحبتی در مورد سیستم عامل و ویژگی‌های نرم افزاری آن نیز به میان نیامد. آقای مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل حالا مدعی شده است که هدست واقعیت ترکیبی اپل نیمه دوم سال آینده میلادی (۲۰۲۳) به صورت رسمی معرفی و روانه بازار خواهد شد.

بر خلاف تمام پیش بینی‌ها، آقای کو چند روز قبل از برگزاری رویداد WWDC 22 اعلام کرده بود انتظار ندارد که محصول جدید اپل در این اتفاق معرفی شود. او پیش بینی کرده بود که هدست AR / VR اپل در نیمه اول سال آینده رونمایی می‌شود. آقای Jeff Pu یکی از تحلیلگران Haitong International Securities نیز در اظهارات خود، نیمه اول سال ۲۰۲۳ را برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل در نظر گرفته بود.

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

از آن جا که در رویداد WWDC 2022 مسئولان اپل اشاره‌ای به این محصول جدید نکردند، لذا آقای مینگ چی کو بر این باور است که همین موضوع، دلیل موجهی برای عرضه با تأخیر آن خواهد بود و به این ترتیب، می‌توان در نیمه دوم سال آینده منتظر معرفی آن بود.

او پیش بینی کرده است که مهندسان اپل طی سه ماه آینده، روند توسعه این محصول را آغاز کرده و اگر تمامی موارد کاملا سر جای خود باشد، اوایل سال ۲۰۲۳ می‌توانیم منتظر معرفی اولیه هدست واقعیت ترکیبی اپل باشیم و پیش فروش آن نیز چند ماه بعد آغاز خواهد شد. او همچنین در بیانات خود به این موضوع اشاره کرده است که یک هفته پس از رویداد معرفی، توسعه دهندگان می‌توانند از نزدیک با این گجت هوشمند کار کنند.

به عنوان یکی از دلایل تاخیر در روند معرفی، می‌توان به پاندمی مجدد کرونا در کشور چین اشاره کرد که باعث تعطیل شدن یا بروز محدودیت‌های فراوان در کارخانه‌ها شده است. ظاهرا اپل قصد ندارد تا فاصله میان معرفی و عرضه این محصول را به قدری طولانی کند که سایر شرکت‌ها فرصت پیدا کرده و بتوانند از این محصول کپی برداری کنند.

تصویر احتمالی هدست AR / VR اپل

تصویر احتمالی هدست AR / VR اپل

از هدست واقعیت ترکیبی اپل چه انتظاراتی داشته باشیم؟

طبق شایعات مطرح شده، این محصول از سه نمایشگر با نوآوری‌های خاص برخوردار بوده که دو نمایشگر با تکنولوژی میکرو اولد و دیگری با فناوری آمولد همراه خواهد بود. همچنین سنسورهای پیشرفته‌ای برای شناسایی محیط یا جسچرها درون آن گنجانده شده است. از سوی دیگر طبق اعلام برخی منابع، هدست AR / VR اپل از ۱۴ دوربین فوق العاده کوچک برای تشخیص و ثبت حرکات کاربر برخوردار خواهد بود.

مسلما این محصول به چیپست اپل سیلیکون مجهز می‌شود و به این ترتیب، می‌توانیم انتظار گرافیک فوق العاده بالایی را از آن داشته باشیم. شایعات حاکی از آن است که زبان طراحی آن از ایرپادز مکس و اپل واچ الهام گرفته شده و قیمت آن نیز حداقل ۳۰۰۰ دلار اعلام شده است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دو =