آموزش و ترفند MacOS

نحوه فعال کردن قابلیت Low Power Mode در مک بوک

نحوه فعال کردن قابلیت Low Power Mode در مک بوک

اگر قصد دارید در مصرف باتری مک بوک صرفه جویی کنید، در ادامه این مطلب از فراسیب با ما همراه باشید تا به نحوه فعال کردن Low Power Mode در مک بوک بپردازیم و این قابلیت را بیشتر برای شما توضیح دهیم…

در اوایل سال ۲۰۲۱، اپل به همراه انتشار iPadOS 15 و macOS Monterey قابلیت جدیدی را نیز معرفی کرد که توجه مخاطبان را آنطور که باید به خود جلب نکرد! البته این موضوع که این آپدیت های جدید، تغییرات مهم‌تر و گسترده‌تری را به دنبال دارند نیز در این اتفاق بی تاثیر نیست. در مطلبی اختصاصی به جزئیات خبر معرفی قابلیت Low Power Mode برای مک بوک پرداختیم که می‌توانید آن را نیز مطالعه کنید.

اما اگر نگاهی واقع بینانه داشته باشیم، این قابلیت جدید که زیاد مورد توجه قرار نگرفته، برای آن دسته از افرادی که دائما در حال استفاده از دیوایس خود هستند بسیار کاربردی خواهد بود.

نحوه استفاده از Low Power Mode روی مک بوک

نحوه استفاده از Low Power Mode روی مک بوک

قابلیت Low Power Mode دقیقا چیست؟

زمانی که سیستم عامل iOS 9 معرفی شد، اپل قابلیت Low Power Mode را نیز عرضه کرد. به طور ساده بخواهیم بگوییم فعال کردن Low Power Mode به کاربران کمک می‌کند تا عمر باتری دستگاه خود را افزایش داده و زمان عوض کردن باتری را به تاخیر بیندازند.

این قابلیت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به افزایش عمر باتری کمک می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند دستگاهشان را قبل از این که شارژش به طور کامل تمام شود به شارژ بزنند. از آنجایی که باتری آیپد و مک سریع تمام می‌شود، کاربران این دستگاه‌ها بیشترین درخواست را در این زمینه داشته‌اند؛ اپل هم به این نیاز آن‌ها پاسخ داده تا بتوانند بهینه‌تر از شارژ باتری خود استفاده کنند.

اگر بخواهیم نگاهی فنی‌تر به این قابلیت داشته باشیم باید بگوییم که اگر حالت Low Power فعال باشد، قدرت پردازش در آی‌پد و مک، کاهش می‌یابد. پس نباید آن را همیشه روشن بگذارید!

فعال کردن Low Power Mode در مک بوک

اگرچه اپل سعی دارد که آیفون، آیپد و مک را از نظر عملکرد یکسان سازی کرده و شبیه به هم کند، اما در مورد نحوه فعال کردن حالت Low Power Mode موضوع کمی متفاوت است.

نحوه فعال کردن Low Power Mode در مک بوک

نحوه فعال کردن Low Power Mode در مک بوک

  1. برای شروع وارد قسمت System Preferences بر روی مک بوک خود شوید. (بر روی لوگوی اپل در منو بار بزنید)
  2. در پنل اصلی آیکن Battery را انتخاب کنید.
  3. در نوار کناری، بر روی Battery کلیک کنید.
  4. گزینه Low Power Mode را تیک بزنید.

به طور پیش فرض مراحلی که گفته شد در مواقعی فعال می‌شود که تنها از نیروی خود باتری دستگاه استفاده می‌کنید و دستگاه به شارژ و پریز برق متصل نیست و احتمالاً به همین دلیل است که حالت Low Power را در دستگاه هایی مانند iMac یا Mac mini نمی‌بینید. لازم به ذکر است افرادی که از MacBook با macOS Monterey استفاده می‌کنند، می‌توانند در صورت اتصال به شارژر نیز از حالت Low Power استفاده کنند.

در اینجا نحوه تغییر این تنظیمات آمده است:

استفاده از حالت Low Power Mode مک

استفاده از حالت Low Power Mode مک

  • از پنل تنظیمات باتری، باید روی Power Adapter در نوار کناری کلیک کنید.
  • بر روی کلید Low Power Mode کلیک کنید.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم استفاده از حالت Low Power آن هم زمانی که دستگاه به آداپتور برق متصل است کمی غیرعاقلانه به نظر می‌رسد و ممکن است حتی به باتری آسیب هم بزند!

تغییر سریع حالت Power

معرفی Notch بر روی مک بوک ها ثابت کرد که توسعه دهندگان قبلاً بر روی ابزارهایی کار کرده‌اند تا بتوانند فعال کردن Low Power Mode را آسان‌تر کنند. به طور مثال یکی از این ابزارها Cooldown نام دارد و متعلق به Jordi Bruin است.

نحوه نگهداری از باتری مک بوک

نحوه نگهداری از باتری مک بوک

با استفاده از ویژگی Cooldown، در واقع از یک میانبر اختصاصی استفاده می‌کنید، اما به جای اینکه برای فعال کردن این حالت از طریق برنامه Shortcuts عمل کنید، باید یک نماد منو بار (Menu Bar) را در بالای صفحه پیدا کنید. به این ترتیب که بعد از این که آن را نصب و پیکربندی کردید، باید فقط بر روی نماد منو بار (Menu Bar) کلیک کنید تا بتوانید حالت Low Power را روشن یا خاموش کنید. شما می‌توانید Cooldown را به طور رایگان دانلود کنید.

ما در مطالبی مرتبط به بررسی نکاتی برای افزایش عمر باتری مک بوک پرداختیم که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =