آموزش و ترفند MacOS

آموزش رفع خطای cannot be opened because it is from an unidentified developer در مک او اس ونتورا

آموزش رفع خطای cannot be opened because it is from an unidentified developer در مک او اس ونتورا

احتمالا بارها این مشکل را داشتید که برنامه‌ای را دانلود کنید و بعد از اینکه خواستید آن را باز و نصب کنید، مک خطای cannot be opened because it is from an unidentified developer می‌دهد و اجازه باز کردن آن را به شما نمی‌دهد، چون توسط توسعه‌دهندگان مورد تایید اپل ساخته نشده است. این ارور لزوما به این معنی نیست که برنامه خطرناک است یا مشکل دارد؛ بعضی برنامه‌ها هستند که پیش از ثبت و دریافت شناسه از اپل نوشته و منتشر شده‌اند.

با این حال، برنامه از نظر اپل مورد تایید نیست و پیش از نصب به شما هشدار می‌دهد و اجازه نصب نمی‌دهد. امروز در فراسیب قرار است آموزش رفع خطای cannot be opened because it is from an unidentified developer در مک او اس ونتورا را با هم مرور کنیم.

خطای cannot be opened because it is from an unidentified developer

رفع خطای cannot be opened because it is from an unidentified developer

یک راه ساده برای انتشار ویروس و بدافزار در سیستم‌ها این است که یک برنامه را انتخاب و کد مخرب را به آن وارد می‌کنند و سپس برنامه را بین افراد یا روی اینترنت منتشر می‌کنند. بنابراین برنامه‌ای که توسط توسعه‌دهندگان ناشناس و تایید نشده اپل منتشر می‌شوند، ممکن است حاوی کدهای مضر و مخرب باشند.

یکی از امن‌ترین راه‌ها برای دانلود و نصب برنامه‌ها این است که آن‌ها را از Mac AppStore دانلود کنید و یا به دنبال برنامه جایگزین باشید. اما اگر این روش امکان‌پذیر نبود، مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید برنامه‌های مورد نظرتان را بدون ارور مک او اس ونتورا نصب کنید.

  1. در Finder مک برنامه‌ای که می‌خواهید باز کنید پیدا کنید.
  2. برای این کار از Launchpad استفاده نکنید. لانچ‌پد اجازه دسترسی به منوی میانبر را به کاربر نمی‌دهد.
  3. روی آیکون برنامه کنترل-کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Open را انتخاب کنید.
  4. روی Open کلیک کنید.
  5. با این کار برنامه به عنوان استثنا در تنظیمات امنیتی مک ذخیره می‌شود و در آینده می‌توانید این برنامه را مثل برنامه‌های دیگر با دو بار کلیک باز کنید.

نکته

بعد از دریافت ارور می‌توانید در قسمت تنظیمات حریم خصوصی و امنیت (Privacy & Security) روی Open Anyway کلیک کنید و برای برنامه استثنا قائل شوید. این گزینه حدود یک ساعت بعد از دانلود و تلاش برای نصب برنامه در دسترس است.

تغییر تنظیمات امنیتی در مک

۱. منوی Apple را باز کنید.

۲. روی System Settings کلیک کنید.

آموزش رفع خطای cannot be opened because it is from an unidentified developer در مک او اس ونتورا

System Settings

۳. گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید.

Privacy & Security

۴. صفحه را اسکرول کنید و در قسمت Security گزینه App Store یا App Store and identified developers را انتخاب کنید.

انتخاب نوع امنیت در باز کردن برنامه‌ها

به همین راحتی می‌توانید برنامه مورد نظر و البته مورد اطمینان‌تان را باز کنید و ارور مربوطه را دور بزنید. هم‌چنین اگر با ارور App Is Damaged and Cannot Be Opened مواجه شدید، مقاله مربوط به آن را بخوانید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =