آپدیت های نرم افزاری, نقد و بررسی

سرویس پلاس آیکلود چیست و چه تفاوتی با نوع عادی آن دارد؟ همه چیز درباره اشتراک iCloud Plus

سرویس پلاس آیکلود چیست و چه تفاوتی با نوع عادی آن دارد؟ همه چیز درباره اشتراک iCloud Plus

اپل در کنفرانس WWDC 21 از سرویس پلاس آیکلود یا آیکلود پلاس رونمایی کرد. این سرویس ذخیره‌سازی ابری اطلاعات با قابلیت‌هایی بیشتر، تجربه دلنشین‌تری از محصولات اپل را ارائه می‌کند. همچنین خیالتان از بابت دردسترس بودن اطلاعات و به اشتراک گذاری آن راحت است. در این مطلب از فراسیب با سرویس آیکلود پلاس چیست وچه توافتی با نوع عادی آن دارد، آشنا خواهیم شد…

سرویس اشتراک آیکلود پلاس چیست؟ (iCloud Plus)

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، سرویس +iCloud معرفی شد. این اشتراک فضای ذخیره سازی ابری، بسیار شبیه به همان آیکلود است؛ اما با چند قابلیت جدید. برای مثال، اپل از ویژگی جدیدی به نام Hide My Email در این اشتراک استفاده می‌کند که برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ردیابی شما بسیار کمک می‌کند.

سرویس آیکلود پلاس اپل

سرویس آیکلود پلاس اپل

آیکلود پلاس همه آن چیزیست که کاربران آیکلود دوست دارند؛ با ویژگی‌های پریمیوم جدید. از جمله Hide My Email، پشتیبانی بهتر از HomeKit Secure Video و یک نوآوری در خدمات حریم شخصی به نام iCloud Private Relay؛ همه و همه با هیچ هزینه اضافه‌ای.

آیکلود پلاس ویژگی‌های جدیدی دارد که بیشتر بر روی حریم خصوصی متمرکز است. همچنین اگر هم‌اکنون از کاربران اشتراکی آیکلود هستید، با بروزرسانی به iOS 15 بصورت خودکار و بدون هزینه اضافه از قابلیت‌های آیکلود پلاس بهرمند می‌شوید.

 

تفاوت آیکلود پلاس با آیکلود عادی در چیست؟

ویژگی Hide My Email آیکلود پلاس

ویژگی Hide My Email آیکلود پلاس

برای بیشتر کاربران تفاوتی نخواهد داشت. همان فضای ذخیره سازی، همان پلن‌های ماهانه و با همان قیمت‌ها. کوپرتینویی‌ها از آیکلود پلاس به عنوان «همه آن چیزی که کاربران آیکلود دوست دارند؛ با ویژگی‌های پریمیوم جدید» یاد می‌کنند. در اینجا به این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

قابلیت Private Relay

این ویژگی بسیار شبیه به تغییر دهنده‌های ip یا VPN است؛ اما خدمات کمتری دارند. بصورت کامل مکان شما را تغییر نمی‌دهد و نمی‌توانید مثلا برای استفاده از نتفلیکس استفاده کنید. اما آی‌پی اصلی شما را تغییر داده و اینترنت امن‌تری را برایتان فراهم می‌کند.

امکان Hide My Email

با قابلیت Hide My Email در آیکلود پلاس می‌توانید آدرس ایمیل خود را ایمن نگه دارید. می‌توانید از آدرس‌های جعلی که آیکلود پلاس برایتان تولید می‌کند، استفاده کنید. با اینکار امکان ردیابی شما بسیار محدودتر شده و تجربه امن‌تری از دنیای اینترنت خواهید داشت.

آیکلود پلاس چیست

آیکلود پلاس چیست

HomeKit Secure Video

این قابلیت همان دوربین مدار بسته برای کنترل امنیت خانه یا محل کار شماست. دوربین‌هایی که با HomeKit سازگار هستند، می‌توانند بصورت زنده تصاویر را به شما نمایش دهند. تشخیص حرکت افراد، حیوانات و ماشین‌ها از قابلیت‌های این ویژگی است. تمام ویدیوها نیز بصورت رمزگذاری شده در آیکلود پلاس شما ذخیره می‌شوند. در ضمن دیگر محدودیت در تعداد دوربین‌ها نخواهید داشت.

چطور آیکلود پلاس تهیه کنیم؟

بعد از توضیح این که آیکلود پلاس چیست حالا وقت این است که در رابطه تهیه آیکلود پلاس صحبت کنیم، اما باید بدانید اشتراک آیکلود پلاس نیاز به آیفون یا آیپد با iOS 15 و بالاتر دارد. شما هزینه اضافی‌ای برای آیکلود پلاس پرداخت نمی‌کنید و همان مبلغی که برای تهیه حجم اضافی آیکلود می‌پردازید کافی‌ست. برای تهیه این سرویس می‌توانید بعد از خرید گیفت کارت آیتونز ، اشتراک آن را فعال کنید. البته یکی اشتراک‌های موجود در اپل وان، آیکلود پلاس است.

  • ۵۰ گیگابایت ماهانه $0.99
  • ۲۰۰ گیگابایت ماهانه $2.99 
  • ۲ ترابایت ماهانه $9.99

آیا آیکلود پلاس رایگان است؟

در واقع شما همان هزینه حجم اضافه را می‌پردازید اما در پلن ۵ گیگابایت رایگانی که همین الان نیز دارید، امکان استفاده از قابلیت‌های آیکلود پلاس وجود نداره.

اشتراک iCloud Plus

اشتراک iCloud Plus

آیا آیکلود پلاس با اشتراک اپل وان ارائه می‌شود؟

بله. خوشبختانه شما با تهیه اشتراک اپل وان، از حجم بیشتر آیکلود و طبیعتاً سرویس آیکلود پلاس بهرمند می‌شوید. برای اطلاع بیشتر از اشتراک اپل وان، بخش توضیحات محصول را در سایت فراسیب مطالعه کنید.

جمع بندی

iCloud Plus در واقع همان آیکلود است؛ اما با نامی جدید. سه ویژگی جدید با تمرکز بر روی حریم خصوصی و امنیت شما در ازای پرداخت هیچ مبلغ اضافی، معامله خوبی‌ست. مخفی کردن ایمیل اصلی با قابلیت Hide My Email، غیرقابل ردیابی بودن با مخفی کردن آی‌پی شما با ویژگی Private Relay و در نهایت مشاهده و ذخیره تعداد نامحدودی از دوربین‌های مداربسته با HomeKit Secure Video. آیا شما هم از آیکلود یا سرویس‌های ابری استفاده می‌کنید؟ تجربه خودتان را با ما و همراهان فراسیب به اشتراک بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یک =