آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند تکنولوژی

نحوه غیر فعال کردن قابلیت ریپلای استوری های اینستاگرام در آیفون

نحوه غیر فعال کردن قابلیت ریپلای استوری های اینستاگرام در آیفون

اگر هر موقع استوری می‌گذارید ریپلای‌ های بی‌ربط زیادی دریافت می‌کنید، حتما خیلی خوشحال می‌شوید اگر بدانید چگونه ریپلای استوری‌های اینستاگرام را غیر فعال کنید. در ادامه قصد داریم نحوه غیر فعال کردن قابلیت ریپلای استوری های اینستاگرام در آیفون را به شما آموزش دهیم. با فراسیب همراه باشید…

خوشبختانه اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر زمانی که بخواهند بتوانند این ریپلای ها را غیر فعال کنند.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیاست. افراد زیادی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌ها با دوستان، دنبال کنندگان و طرفداران خود، از این برنامه استفاده می‌کنند. طبق تنظیمات پیش فرض این برنامه، همه‌ی فالورهای شما می‌توانند استوری‌های اینستاگرام شما را ریپلای کنند. البته این ویژگی اینستاگرام همیشه خوب نیست، مخصوصا اگر فالوئرهای زیادی داشته باشید! چون در این صورت زمانی که استوری می‌گذارید، با پاسخ‌های زیادی از طرف آن‌ها روبرو می‌شوید که گاها ارتباطی با استوری شما ندارد و این موضوع می‌تواند آزار دهنده باشد.

در این شرایط لازم است تا نحوه غیر فعال کردن ریپلای استوری های Instagram در آیفون را بلد باشید تا با خیال راحت‌تری استوری بگذارید…

آموزش غیر فعال کردن امکان ریپلی استوری های Instagram در آیفون

اگر از جدیدترین نسخه اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید طبق مراحل پایین برای غیر فعال کردن قابلیت ریپلای اقدام کنید:

  • ابتدا برنامه‌ اینستاگرام را در آیفون خود باز کنید.
برنامه اینستاگرام iOS

اینستاگرام iOS

  • به پروفایل خود رفته و روی سه خط بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
غیر فعال کردن قابلیت ریپلای

غیر فعال کردن قابلیت ریپلای

  • یک منوی کشویی برای شما نمایش داده می‌شود که در اینجا باید بر روی گزینه‌ی Settings کلیک کنید تا وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.
غیر فعال کردن قابلیت ریپلای

غیر فعال کردن ریپلای

  • بر روی Privacy کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات امنیتی اینستاگرام شوید.
غیر فعال کردن قابلیت ریپلای

امنیت اینستاگرام

  • گزینه‌ی Story را انتخاب کنید.
غیر فعال کردن قابلیت ریپلای

تنظیمات استوری اینستاگرام

  • در این قسمت می‌بینید که فالورهای شما می‌توانند استوری‌ها را ریپلای کنند. اگر بر روی گزینه‌ی «off» کلیک کنید، آن‌ها دیگر نمی‌توانند استوری شما را ریپلای کنند و بدین ترتیب شما از حجم زیاد ریپلای فالورهایتان خلاص می‌شوید.
بستن ریپلای استوری

بستن ریپلای استوری

همچنین در این قسمت تنظیمات دیگری نیز مربوط به ریپلای استوری وجود دارد که بدین شرح است:

  • گزینه Your Followers : تمام کسانی که شما را فالو کردند بتوانند ریپلای بزنند؛ مهم نیست شما آن‌ها را فالو کردید یا خیر.
  • گزینه Followers You Follow Back : افرادی که هم شما آن‌ها را فالو کردید و هم آن‌ها شما را فالو کردند بتوانند استوری‌ها را ریپلای بزنند.

لازم به ذکر است که قابلیت استوری در تلگرام نیز اخیرا معرفی شد. شما می‌توانید برای استفاده از همه‌ی قابلیت‌های آن نسبت به خرید تلگرام پرمیوم از فراسیب اقدام فرمایید.

جمع بندی

از این لحظه به بعد شما در انبوهی از ریپلای‌ها و واکنش‌هایی که افراد نسبت به استوری‌های شما نشان می‌دهند غرق نمی‌شوید. به یاد داشته باشید که با انجام این کار، از تعداد پیام‌های معمولی که فالورهایتان برایتان ارسال می‌کنند کاسته نمی‌شود؛ گرچه این موضوع را نیز می‌توانید در بخشی از تنظیمات محدود کنید، اما راه حل مربوط به خود را دارد.

تنظیمات story اینستاگرام همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا استوری‌های خودتان را از دید بعضی افرادی که دوست ندارید، پنهان کنید.

ما همچنین در مطلبی جداگانه آموزش بازگردانی استوری های حذف شده اینستاگرام در آیفون را خدمت شما ارائه دادیم و به شما یاد دادیم که چگونه لایک و ویو را در یک پست اینستاگرام مخفی کنید که می‌توانید این آموزش‌های کاربردی را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات برای ما قرار دهید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =