نقد و بررسی

چه آیپدی پیشنهاد میشود سال ۲۰۲۲ خریداری کنیم؟

چه آیپدی پیشنهاد میشود سال ۲۰۲۲ خریداری کنیم؟

اگر در سال ۲۰۲۲ قصد دارید آیپد بخرید اما نمی‌دانید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است، در این مطلب با فراسیب همراه باشید تا در خرید آیپد 2022 به شما کمک کنیم…

سه کاربرد متفاوت آیپد اپل

با وجود این که از یک آیپد در سه روش مختلف می‌توان بهره برد اما معمولاً کاربران از آیپد خود در یک زمان مشخص تنها برای یک هدف استفاده می‌کنند. این موضوع بر روی انتخاب کاربران در خرید آیپد تاثیرگذار است.

خرید بهترین آیپد ۲۰۲۲

خرید بهترین آیپد ۲۰۲۲

آیپد در نقش جایگزینی برای کامپیوتر

برای بسیاری از کاربران، آیپد در نقش یک کامپیوتر ظاهر می‌شود. گرچه این کمترین توقعی است که از یک آیپد 2022 می‌توان داشت اما تعداد زیادی از خریداران با این دید از آیپد استفاده می‌کنند.

یک آیپد قادر به انجام تمامی کارهای اساسی است که می‌توان بر روی کامپیوتر اجرا کرد. اموری مانند گیمینگ، استفاده از اینترنت و مرورگر، دسترسی به ایمیل، بررسی رسانه‌های اجتماعی و حتی بیشتر از این را می‌توان بر روی iPad انجام داد. علاوه بر این، آپدیت‌هایی که هر ساله برای این محصول اپل ارائه می‌شود به آن کمک می‌کند تا به کامپیوتر نزدیک و نزدیک‌تر شود.

نمایی از آیپد ایر ۵ با اسمارت فولیو مشکی رنگ

نمایی از آیپد ایر ۵ با اسمارت فولیو مشکی رنگ

با تمامی این تعاریف، آیپد هنوز به پای کامپیوتر نمی‌رسد و کاربردهای مک بسیار بالاتر از این محصول اپلی است. در میان انواع آیپد‌ ها تنها گزینه آیپد مینی است که با وجود برخورداری از ویژگی‌هایی شبیه به کامپیوتر، اصلاً به یک کامپیوتر نزدیک نیست.

آیپد به عنوان یک دستگاه رسانه‌ای

از دیدگاه دوم، آیپد می‌تواند به عنوان یک دستگاه رسانه‌ای ایفای نقش کند. با نگاهی به جامعه امروزی می‌بینیم که این مورد از محبوب‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای یک آیپد است. برای خواندن کتاب، تماشای فیلم، بازی کردن و بسیاری از موارد دیگر، iPad بسیار عالی عمل می‌کند.

اگر تصور می‌کنید که تمامی این کارها را می‌توانید بر روی یک آیفون انجام دهید، کاملاً درست می‌گویید به وسیله یک آیفون می‌توان به تمامی این قابلیت‌ها دست یافت. اگر از میان آیفون و آیپد حق انتخاب داشته باشیم بی گمان آیپد را انتخاب خواهیم کرد زیرا برای دیدن فیلم و یا خواندن کتاب صفحه آیفون بسیار کوچک است.

تماشای Netflix در آیپد

تماشای Netflix در آیپد

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود iPad بهتر از iPhone باشد این است که آیفون با گنجاندن تمامی این موارد در خود بسیار شلوغ می‌شود و کاربر احساس سردرگمی خواهد کرد. آیپد برای نظم دادن به تمامی امور گزینه بهتری است.

از آن جا که آیپد به عنوان یک دستگاه رسانه‌ای، خیلی کاربردی ندارد، پس برای انجام امور رسانه‌ای می‌توان به آیپد بیسیک و یا آیپد ایر بسنده کرد. آیپد مینی هم مناسب است اما ابعاد آن بسیار کوچک است.

آیپد به عنوان یک تبلت هنری

با توجه به آپدیت‌هایی که هر ساله برای آیپد ارائه می‌شود، تمامی آیپد ها از Apple Pencil پشتیبانی می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که آیپد ها بتوانند در نقش یک تبلت طراحی و هنری ظاهر شود.

بر اساس مشخصات آیپد های موجود پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به این تبلت هنری، آیپد ایر و یا آیپد پرو را انتخاب کنید. اگر بودجه شما خوب است آیپد پرو گزینه بهتری است و می‌تواند جایگزین یک کامپیوتر برای طراحان گرافیک و صنعتی شود.

آیپد پرو 14.1 اینچی

آیپد پرو 14.1 اینچی

مناسب‌ترین آیپد جهت خرید در سال 2022

پس از این که تصمیم گرفتید از آیپد خود در چه راهی استفاده می‌کنید، حالا نوبت به این رسیده است که انواع iPad ها را برای شما کالبد شکافی کنیم و شما به بهترین تصمیم در خرید آیپد ۲۰۲۲ برسید.

این که تمامی انواع آیپد به طور منظم و سالی یک بار آپدیت‌های جدیدی را به خود اختصاص می‌دهند، گزینه بسیار مهمی است. بر اساس این ویژگی، آیپد های زیادی هستند که سال‌های سال کاربردی باقی مانده‌اند و تنها مشکلی که به آن روبرو شده اند اتمام فضای ذخیره سازی بوده است.

آیپد کلاسیک

آیپد ۲۰۲۲

آیپد ۲۰۲۲

آیپد بیسیک در میان تمامی آیپد های موجود از قیمت پایین‌تری برخوردار است. طراحی آن ثابت مانده است و از دکمه Home برخوردار است که برای اکثر کاربران گزینه آشنا و مناسبی به شمار می‌رود.

آیپد مورد نظر از تراشه A13 Bionic استفاده می‌کند که در میان iPad های دیگر بسیار کم قدرت‌ می‌باشد. از دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در جلو برخوردار است که همانطور که می‌بینیم دوربین مناسبی ندارد.

در این مدل آیپد به جای USB یک رابط لایتنینگ ارائه می‌شود که آن را با Apple Pencil نسل اول سازگار می‌کند. با خرید این آیپد، به جای برخورداری از 5G از 4G بهره‌مند خواهید شد (البته اگر از مدل بیسیک فقط گزینه وای فای را ارتقا دهید). علاوه بر این، در مقایسه با سایر انواع آیپد، اکسسوری با کیفیت بسیار کمتری را در خود دارد.

در مجموع باید اظهار کرد که این مدل آیپد، ضعیف‌ترین آیپد تولید اپل است، اما بسیاری از کاربران از خرید خود راضی هستند. در ازای پرداخت هزینه‌ای بسیار کم از قابلیت‌هایی همچون بازی کردن، تماشای نمایش‌ها و انجام محاسبات اولیه برخوردار می‌شوند.

نکات تأثیرگذار بر خرید آیپد

  • قصد خرید یک آیپد برای کودکان را دارید.
  • در حال خرید یک آیپد برای امور رسانه‌ای هستید.
  • شما بودجه برنامه‌ریزی شده‌ای دارید.
  • در حال حاضر از کامپیوتر، آیفون و دستگاه‌های محاسباتی دیگر بهره‌مند هستید.

این آیپد برای حرفه‌ای‌ها و دانشجویان نمی‌تواند جایگزین یک کامپیوتر شود زیرا در مقابل حجم زیاد کار، بازدهی خوبی ندارد.

آیپد مینی

آیپد مینی ۲۰۲۲

آیپد مینی ۲۰۲۲

این نوع iPad با داشتن صفحه نمایش ۸.۳ اینچی، از آیفون کمی بزرگ‌تر و از آیپد کمی کوچکتر است و بدین دلیل در جایگاه خاصی قرار گرفته است. این دستگاه از آیپد بیسیک بهتر عمل می‌کند و از طراحی مدرن و پشتیبانی از اپل پنسل ۲ برخوردار است. علاوه بر این، از آیپد گران‌تر است.

اندازه کوچک دستگاهی که می‌تواند جایگزین کامپیوتر، دستگاه رسانه ای و یا تبلت هنری شود، کار انتخاب را سخت می‌کند و نهایتاً آیپد استاندارد گزینه‌ بهتری برای خرید خواهد بود؛ همچنین می‌توانید مطلب همه چیز درباره آیپد مینی را مطالعه کنید.

اگر مشخصه قابل حمل بودن و زیبایی آیپد مینی را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که چرا برخی از کاربران این آیپد را به عنوان آیپد 2022 خود تهیه می‌کنند.

آیپد ایر

آیپد ایر

آیپد ایر

قیمت مناسب iPad Air و برخورداری از قابلیت‌هایی بیشتر از آیپد استاندارد، آن را به گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل می‌کند. ویژگی‌هایی مانند طراحی مدرن، پشتیبانی از Apple Pencil 2، برخورداری از Touch ID، کیفیت بالای نمایشگر و استفاده از تراشه M1 در این آیپد باعث شده است در ردیف قدرتمندترین آیپد ها قرار بگیرد.

آیپد ایر با صفحه نمایش 10.9 اینچی خود از آیپد استاندارد کمی بزرگتر است. از کابل USB-C برخوردار است. به خاطر این که از نظر ابعاد با آیپد پرو ۱۱ اینچی یکسان است تقریباً با تمامی اکسسوری‌های مشابه با آیپد پرو سازگار است.

با خرید آیپد ایر بدون پرداخت هزینه‌ای بالا، می‌توانید از تمام قابلیت‌های یک آیپد پرو بهره‌مند شوید و به همین دلیل خط تولید قدرتمندی در تولیدات اپل دارد.

برای حرفه‌ای‌ها و دانشجویان خرید آیپد ایر بهترین گزینه آیپد ۲۰۲۲ است اما برای کودکان و افراد عادی، قیمت بالای این آیپد خیلی منطقی نیست.

آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی

تبدیل آیپد پرو به لپ تاپ

تبدیل آیپد پرو به لپ تاپ

همیشه هدف این بوده است که iPad Pro از تمامی آیپد های دیگر قدرتمندتر و کاربردی‌تر باشد. در حالی که اکنون هر دو مدل آیپد پرو از تراشه M1 که همان تراشه به کار رفته در آیپد ایر است، استفاده می‌کنند. بنابراین از نظر عملکردی هیچ تفاوتی با آیپد ایر ندارند و این موضوع به ضرر آیپد پرو ۱۱ اینچی تمام شده است و در نتیجه آیپد ایر را به گزینه‌ای مناسب‌تر برای خرید تبدیل کرده است (البته تا زمانی که آیپد پرو ۱۱ قدرتمندتر از آیپد ایر ظاهر نشود).

از طرف دیگر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به خوبی می‌تواند جایگزین یک کامپیوتر شود. گرچه برای حمل سخت است اما برخورداری از ابعاد بزرگ و قابلیت استفاده از کیبورد در کنار آن، عملاً این iPad را به یک لپ تاپ تبدیل می‌کند.

قیمت آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به قیمت مک بوک ایر بسیار نزدیک است و انتخاب یکی از آن‌ها موضوعی بحث برانگیز و جداگانه است.

آیپد نسل ۹

آیپد نسل ۹

بهترین انتخاب برای هنرمندان و دانشجویان، خرید آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است. ابعاد بزرگ و Apple Pencil در این آیپد، به آنان اجازه می‌دهد تا به راحتی یادداشت برداری کنند و نقاشی بکشند و از طرفی، انعطاف پذیری و قابلیت حمل آن ویژگی عالی و کاربردی به شمار می‌رود.

سخن آخر

در خرید آیپد 2022، برای عموم مردم آیپد مناسب است. آیپد مینی جایگاهی در میان لیست خرید ندارد. آیپد ایر برای افراد حرفه‌ای مناسب است و آیپد پرو برای کسانی خوب است که در شغل خود به معنای واقعی حرفه‌ای هستند و بودجه بالاتری دارند و همچنین به مک بوک نیازی ندارند.

بعد از این که آیپد 2022 خود را خریداری کردید، برای یادگیری نحوه اتصال ماوس و کیبورد بلوتوثی به آیپد ایر و آیپد پرو می‌توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 4 =