اخبار اپل

واچ او اس ۱۰ با ظاهر و امکاناتی جدیدتر از قبل، معرفی شد

واچ او اس ۱۰ با ظاهری جدید معرفی و رونمایی شد

رویداد WWDC 2023 لحظاتی پیش به پایان رسید و اپل از نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ با عنوان واچ او اس ۱۰ رونمایی کرد. در این مطلب با امکانات و قابلیت‌های آن آشنا خواهیم شد…

کوپرتینویی‌ها پس از معرفی آی او اس ۱۷، آیپد او اس ۱۷ و مک او اس سونوما، به سراغ watchOS 10 رفتند. در این نسخه شاهد باز طراحی کلی سیستم عامل و روش جدیدی برای مشاهده اطلاعات روی واچ فیس‌های مختلف هستیم.

لوگوی واچ او اس ۱۰

لوگوی واچ او اس ۱۰

تمامی واچ فیس‌ها از این پس مجهز به ویجت‌ها در قالب استک‌های هوشمند هستند. این موضوع باعث می‌شود تا واچ فیس‌ها بدون نیاز به Complication ها، امکان نمایش اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران بگذارند. این روش از طریق چرخاندن دکمه دایره‌ای شکل Digital Crown میسر می‌شود.

 

ویجت‌ها همچنین می‌توانند شامل گروهی از کامپلیکیشن‌های مختلف باشند. در واچ او اس ۱۰ همچنین شاهد اضافه شدن دو واچ فیس جدید با نام‌های Palette و Snoopy & Woodstock هستیم.

واچ فیس پالت

واچ فیس پالت

 

اما بیایید به صورت جزئی، به اپلیکیشن‌های مختلف پرداخته و با تغییرات آن‌ها آشنا شویم:

اپلیکیشن World Clock از این پس میزبان بکگراند با رنگ‌های مختلف و متناسب با تایم‌های مختلف روز است.

اپلیکیشن‌های سوم شخص به صورت کامل بازطراحی شده‌اند تا از امکان نمایش به صورت فول اسکرین برخوردار باشند.

در اپلیکیشن Workout و در هنگام دوچرخه سواری، این موضوع توسط ساعت هوشمند شما تشخیص داده شده و روی نمایشگر آیفون، اطلاعات مختلف در این حوزه به صورت Live Activity نمایش داده خواهد شد. همچنین شما می‌توانید از طریق بلوتوث، اپل واچ خود را به دوچرخه‌های خانگی متصل کنید. در نهایت برای هر یک از رینگ‌ها ویدئوهای فول اسکرین جدیدی را شاهد خواهیم بود.

اطلاعات دوچرخه‌سواری

اطلاعات دوچرخه‌سواری

تجربه کوه‌پیمایی در watchOS 10 با گذشته متفاوت خواهد بود و به این ترتیب می‌توانید آخرین زمان اتصال به شبکه و مکانی که از امکان اتصال به شبکه و تماس برخوردار است را مشاهده کنید که این اتفاق به صورت سه‌بعدی خواهد بود.

API در نظر گرفته شده از سوی اپل برای توسعه دهندگان به آن‌ها اجازه خواهد داد تا از این امکانات در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

حالا با هم به سراغ تغییرات اپلیکیشن Health می‌رویم. ارزیابی‌های استاندارد اضافه شده به این نسخه باعث می‌شود تا خطر اضطراب و افسردگی در شما تشخیص داده شده و این اطلاعات با متخصصین این حوزه به اشتراک گذاشته شود.

اطلاعات بینایی در واچ او اس ۱۰

اطلاعات بینایی در واچ او اس ۱۰

حسگر نور محیط که برای نشان دادن زمان در نور روز کاربرد دارد، قادر است تا خطر نزدیک‌بینی را در کاربران کاهش داده و اطلاعات مربوطه، در اپلیکیشن Health قابل مشاهده خواهد بود. در آخر پیشنهاد می‌کنیم درباره جدیدترین محصول اپل که یقیناً دنیای متاورس را متحول می‌کند مطالعه کنید؛ مطلب اپل از اپل ویژن پرو رونمایی کرد مخصوص شماست.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =