اخبار اپل

معرفی و بررسی watchOS 6 و 7 قابلیت برتر آن

معرفی و بررسی watchOS 6 و 7 قابلیت برتر آن

اپل واچ با آخرین بروزرسانی نرم افزار یعنی WatchOS 6 بسیار بهبود یافته است. اپل ماه گذشته بروزرسانی های آیفون و آیپد و همچنین اپل تی وی و اپل واچ را منتشر کرد. واچ او اس 6 شامل چندین برنامه جدید مانند یادداشت­های صوتی و ویژگی­های جدید مانند لمس صفحه با دو انگشت برای خواندن ساعت است.

واچ او اس 6 در اپل واچ سری 5 نصب شده است، جدیدترین ساعت در ترکیب اپل که دارای نمایشگر همیشه روشن و قطب نمای داخلی است. قبل از شروع استفاده از ویژگی های جدید در واچ او اس 6، ابتدا باید iOS 13 را بر روی آیفون خود که ساعت شما به آن متصل است، نصب کنید. در ادامه با بررسی WatchOS 6 با فراسیب همراه باشید…

بروزرسانی به WatchOS 6

پس از بروزرسانی نسخه iOS، برنامه Watch را بر روی آیفون خود باز کنید و به General > Update Software بروید. سپس باید شارژر اپل واچ خود را وصل کنید و اتصال wifi قوی داشته باشید. با پیروی از اعلان­ها، می­توانید بروزرسانی را نصب کنید. با توجه به اتصال و سرعت اینترنت، بروزرسانی ممکن است از ١٥ دقیقه تا بیش از یک ساعت طول بکشد.

واچ او اس 6 در حال حاضر برای اپل واچ سری 3، سری 4 و سری 5 موجود است. این بروزرسانی در اواخر سال جاری میلادی برای کاربران سری 1 و 2 نیز در دسترس خواهد بود.

می­توانید با باز کردن برنامه تنظیمات اپل واچ و رفتن به General > Update Software، بروزرسانی ها را مستقیماً بر روی ساعت خود بارگیری و نصب کنید.

قابلیت های watchOS 6

حذف برنامه های پیشفرض اپل از اپل واچ در WatchOS 6

پس از آپدیت به WatchOS 6 می­توانید برنامه های اپل را از اپل واچ خود حذف کنید و با خلاص شدن از شر برنامه هایی که از آنها استفاده نمی­کنید، صفحه برنامه را از بین می برید. با فشار دادن طولانی نماد برنامه، برنامه­ها شروع به لرزش میکنند و یک “X” کوچک در گوشه نماد برخی از برنامه­ها نمایش داده شود؛ برنامه­ای را که می­خواهید حذف کنید را پیدا کنید، روی “X” ضربه بزنید و تصمیم خود را تأیید کنید.

اگر نیاز به نصب مجدد برنامه حذف شده داشتید از اپ استور در اپل واچ خود استفاده کنید.

پیگیری دوره در WatchOS 6

سلامت بانوان در WatchOS 6

امکان پیگیری سلامت زنان در برنامه Health و در اپل واچ بالاخره افزوده شد. یک برنامه اختصاصی ردگیری چرخه‌ی قاعدگی در ساعت قرار گرفته است (در صورت عدم نیاز می­توانید آنرا حذف کنید) که هشدارها و یادآوری هایی را برای شما ارسال می کند تا علائم خود را وارد کنید.

noise app در WatchOS 6

هشدار صدای زیاد در WatchOS 6

پس از بروزرسانی، برنامه جدید Noise را پیدا خواهید کرد. برنامه Noise سطح دسیبل محیط اطراف را کنترل می­کند و اگر در محیطی هستید که دارای سر و صدای بیش از 80 دسی بل است (آستانه شروع آسیب شنوایی) به شما هشدار می­دهد. همچنین این برنامه شامل قابلیتی است که مقدار زمانی را که می توانید در یک روز معین در معرض یک سطح خاص از دسی بل قرار گیرید را نشان دهد تا قبل از بروز آسیب از آن جلوگیری کنید.

نمایی از اپل واچ روی WatchOS 6

اپ استور در اپل واچ

اپل AppStore اختصاصی را در واچ او اس 6 اضافه کرده است، که می­توانید از آن برای بارگیری مستقیم برنامه ­ها در اپل واچ خود استفاده کنید. در گذشته، شما باید برنامه­ای را در آیفون خود نصب می­کردید تا بتوانید آن را بر روی ساعت خود نصب داشته باشید. برای مشاهده پیشنهادات برنامه اپل، جستجوی یک برنامه خاص یا بروزرسانی هر برنامه مستقل، برنامه اپ استور را در ساعت خود باز کنید.

پیدا کردن آهنگ با سیری در WatchOS 6

پیدا کردن آهنگ با سیری در WatchOS 6

شازم (Shazam) نیز به WatchOS 6 اضافه شده است و تنها کافیست از سیری بخواهید یک آهنگ را شناسایی کند و چند ثانیه بعد نام این هنرمند و آهنگ را خواهید دید. با استفاده از عبارت “Hey, Siri” و پرسیدن “What song is this?” بعد از اینکه سیری آهنگ را شناسایی کرد، میتوانید آن را به کتابخانه Apple Music خود اضافه کنید.

ماشین حساب اپل واچ در WatchOS 6

سایر برنامه های WatchOS 6

توسط ماشین حساب می­توانید تمام محاسبات استاندارد مورد نظر خود را با ماشین حساب انجام دهید. همچنین ویژگی های پنهان بسیاری کشف شده اند که شامل طراحی مجدد Reminders و حالت تاریک اختصاصی است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =