آموزش و ترفند تکنولوژی

آموزش نحوه استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

نحوه استفاده از Google Voice

چند مدتی‌ست که سرویس گوگل ویس (Google Voice) یا شماره مجازی گوگل، بر سر زبان‌ها افتاده است. فراسیب علاوه بر ارائه گوگل ویس به شما عزیزان، وظیفه خود دانسته تا آگاهی‌ها و نکات لازم پیرامون این محصول مجازی را به اطلاع برساند. با فراسیب همراه ما باشید تا نحوه استفاده از Google Voice را به شما آموزش دهیم. در انتها نحوه انتقال شماره مجازی را هم آموزش می‌دهیم!

شماره مجازی گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس شماره مجازی کشور آمریکا می‌باشد که کاملاً رایگان برای شهروندان این کشور ارائه شده است. دریافت تماس و پیام بصورت کلی رایگان است. ارسال پیام و تماس تلفنی به شماره‌های آمریکا رایگان و به دیگر کشورها، مشمول هزینه است.

گوگل ویس چیست

شماره مجازی گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس تاریخ انقضاء ندارد اما…

شرکت گوگل برای تشخیص کاربران فعال و حذف کاربران غیرفعال، بازه زمانی 5 الی 6 ماهه در نظر گرفته است. به این معنی که Google Voice تاریخ انقضاء ندارد اما اگر در این مدت از این سرویس استفاده‌ای نشود، گوگل حساب را حذف می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، ماهی یکبار به یک شماره تصادفی آمریکایی، پیامک ارسال کنید یا توسط آن شماره یک تماس برقرار کنید. همچنین لزومی ندارد در تماسی که برقرار می‌شود حتما از سمت مقصد پاسخ داده شود!

اگر شخصی خارج از کشور برای برقراری تماس ندارید می‌توانید با شماره تماس شرکت‌های مختلف مانند Apple ،PayPal و… تماس برقرار کنید؛ همچنین می‌توانید به شماره 17653436044+ یک پیامک ارسال کنید که در این حالت نیز متن پیامک ارسالی اصلا اهمیتی ندارد و همانطور که بالاتر اشاره شد تماس و ارسال پیامک به شماره آمریکا نیز هزینه ای نخواهد داشت.

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

راه اندازی گوگل ویس

با انجام فعالیت در گوگل ویس در اصل به گوگل این موضوع را خاطرنشان می‌کنید که شما یک کاربر فعال هستید و از شماره گوگل ویس فقط برای دریافت تماس و پیامک استفاده ندارید و خودتان هم با آن پیامک ارسال می‌کنید و تماس برقرار می‌کنید. در نهایت با تکرار این کار بصورت ماهانه، از غیرفعال شدن شماره خود جلوگیری خواهید کرد و احتمال اینکه گوگل شماره شما رو بعنوان یک شماره غیرفعال تشخیص دهد و آنرا به جیمیل دیگری انتقال دهد در حد صفر خواهد بود.

چرا از گوگل ویس در ایران استفاده کنیم؟

بدلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، کاربران ایرانی برای دسترسی به این سرویس‌ها، اقدام به راه اندازی گوگل ویس می‌کنند. با استفاده از این سرویس، شما یک شماره واقعی و ثبت شده در آمریکا را در اختیار دارید. می‌توانید به عنوان یک شماره صحیح در هر برنامه، سایت و خدمات اینترنتی‌ای و غیر اینترنتی استفاده کنید.

آیا استفاده از گوگل ویس مجاز/ قانونی است؟

طبعیتاً استفاده از این سرویس در هر کشوری بجز ایالات متحده آمریکا و کانادا ممنوع است. اما نگران نباشید، در صورت راه اندازی گوگل ویس و استفاده از این شماره، در ایران مجرم محسوب نمی‌شوید!

نحوه استفاده از شماره مجازی گوگل ویس/ چگونه ثبت نام کنیم؟

برای ثبت‌نام در این سرویس شما نیاز به یک حساب کاربری گوگل، آی‌پی آمریکا و شماره سیم‌کارت این کشور را دارید. پس اگر در ایران هستید نمی‌توانید شخصاً ثبت‌نام کنید و نیاز به تهیه گوگل ویس دارید.

محیط اپلیکیشن گوگل ویس

محیط اپلیکیشن گوگل ویس

آیا شماره گوگل ویس را به حساب گوگل خود منتقل کنیم؟

بالاتر اشاره کردیم از لزومات ثبت‌نام در سرویس Google Voice، داشتن حساب کاربری گوگل است. تامین کنندگان و ارائه دهندگان این سرویس از جمله فراسیب، با حساب‌های مختلف گوگل اقدام به ثبت‌نام می‌کنند. تغییر اطلاعات گوگل ویس از لحاظ امنیتی کاری منطقی‌ست اما به احتمال بسیار کم، تبعاتی هم دارد.

فراسیب به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی اطلاعات حساب گوگل ویس شما را در اختیار خریدار دیگری نخواهد گذاشت و هر جیمیل گوگل ویس مختص یک خریدار است؛ اما در عین حال فراسیب توصیه می‌کند شماره گوگل ویس را حداکثر ۲۴ ساعت پس از خرید به جیمیل شخصی خود منتقل کنید.

در نظر داشته باشید که همانند سرویس‌های دیگری که برای کاربران ایرانی، محدودیت دارند؛ تمامی روش‌ها برای جلوگیری از شناسایی شما و غیرفعال شدن سرویس مورد نظر است اما تضمین صد در صدی وجود ندارد. در ادامه ما به شرح احتمالات متفاوت می‌پردازیم:

هیچکدام از مشکلات زیر برای هیچ یک از کاربران اتفاق نیفتاده است؛ فراسیب در صورت مشاهده هرگونه مشکل جدید، این مقاله را بلافاصله بروز می‌کند.

  1. در صورت انتقال شماره به حساب گوگل شخصی: احتمال بسیار بسیار کمی وجود دارد که گوگل، شماره منتقل شده به حساب گوگل شما که یک کاربر ایرانی هستید را مسدود نماید. لازم به ذکر است که تاکنون در هیچ موارد انتقالی به حساب شخصی، مسدودی مشاهده نشده است.
  2. در صورت عدم انتقال و استفاده از اطلاعات پیش فرض خریداری شده: برخلاف باور جمعی، عدم انتقال شماره، مطمئن‌ترین راه نیست! گوگل نسبت به تعداد ایمیل‌های ساخته شده توسط یک نفر حساس بوده و در صورت مشکوک بودن، تمامی حساب‌های مرتبط به آن شخص را مسدود می‌کند. درهرصورت اگر تصمیم به عدم انتقال شماره مجازی را دارید، حتماً از ایمیلی که در اختیارتان قرار گرفته، استفاده کنید و حتی‌الامکان در شبکه‌های مجازی نیز وارد کنید تا حسابی معتبر و طبیعی شناخته شود.

فراسیب همیشه سعی بر ارائه بهترین، باکیفیت‌ترین و امن‌ترین سرویس‌ها را دارد. در این راستا، برای ساخت ایمیل‌های متعدد به منظور استفاده در گوگل ویس، تمامی اقدامات را دستی و با رعایت کلیه موارد امنیتی انجام می‌دهد.

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

نگرانی ساخت اپل آیدی و استفاده از Google Voice

از خرداد ماه سال 99 شرکت اپل سیاست‌های ساخت و استفاده از اپل آیدی خود را تغییر داده است. از آن تاریخ، برای ساخت و استفاده از اپل آیدی نیاز به تایید دو مرحله‌ای و وارد کردن شماره‌ای معتبر دارید. اما شماره ایران در این سرویس اعتبار ندارد و کاربران بدلیل دائمی بودن گوگل ویس، از این سرویس استفاده می‌کنند.

نگرانی‌ای که وجود دارد، مسدود شدن شماره مجازی است! اما باید اعلام کنیم که تاکنون هیچ موردی مبنی بر مسدودی شماره مجازی Google Voice و در نتیجه از بین رفتن اپل آیدی مشاهده نشده است.

تایید دو مرحله ای اپل آیدی

تایید دو مرحله ای اپل آیدی

در صورتی که شماره گوگل ویس وارد شده روی اپل آیدی را گم کرده اید یا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارید، تا زمان خارج (Sign out) نشدن از اپل آیدی هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که اجباراً نیاز به Sign out از یک دستگاه اپلی و وارد شدن دوباره به اپل آیدی را دارید، موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:

  1. اگر دستگاه اپلی دیگری دارید که با همان اپل آیدی در آن وارد شده‌اید و در حال حاضر فعال است، در صورت خروج از اپل آیدی در دستگاه اول و نیاز و ورود مجدد به اپل آیدی (یا در همان دستگاه و یا در هر جای دیگری)، کد تاییدیه به دستگاه دوم شما که اپل آیدی آن فعال است، نمایش داده میشود می‌شود؛ پس نگران نباشید.
  2. درصورتیکه فقط از یک محصول اپل استفاده می‌کنید و یا اپل آیدی‌ای که با شماره گوگل ویس مسدود شده ساخته شده است، فقط بر روی یک دستگاه فعال است؛ قبل از خروج از اپل آیدی، در قسمت تنظیمات اپل آیدی و از بخش Passwords & Security اپل آیدی، شماره موبایل را به یک شماره جدید و فعال گوگل ویس تغییر دهید.

در حالت دوم میبایست پس از خرید و راه اندازی گوگل ویس جدید، از بخش Settings > Apple ID > Password & Security گزینه Edit را بزنید و Add a trusted number را انتخاب کنید. شماره جدید خود را وارد نمایید و آنرا وریفای کنید (نیاز به وریفای شماره قبلی نیست). سپس میتوانید شماره گوگل ویس قبلی که از دسترس خارج شده را از روی اپل آیدی خود حذف کنید و بدین ترتیب شماره جدید جایگزین شماره گوگل ویس از دسترس خارج شده میشود.

آیا می‌شود از شماره گوگل ویس برای ساخت حساب در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد؟

بله. اما در زمان ثبت‌نام و به کلی برای استفاده از آن سرویس‌ها مثل پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر، آی‌پی (IP) خود را به کشور آمریکا تغییر دهید و حتماً GPS دستگاه خود را خاموش کنید. این کار برای آن است که شبکه اجتماعی مورد نظر، متوجه متفاوت بودن آی‌پی شما و شماره تلفن ثبت شده، نشود.

یطور کلی شماره گوگل ویس روی سرویس های Fiverr ، فیسبوک ، upwork ، inboxdollars ، g2g و ساخت/وریفای جیمیل قابل استفاده نخواهد بود. در صورتی که می‌خواهید از گوگل ویس برای سرویس خاصی استفاده کنید که مطمئن نیستید از آن پشتیبانی می‌کند یا خیر می‌توانید با شماره 17653436044+ تست کنید، در صورت قبول شدن شماره می‌توانید گوگل ویس را با اطمینان خاطر خریداری و استفاده کنید و در صورتی که شماره رو قبول نکرد بدین معناست که سایت مدنظر هیچ یک از شماره های گوگل ویس را قبول نمی‌کند.

نحوه انتقال شماره گوگل ویس به جیمیل شخصی

* لطفا در ادامه تمامی مراحل را با دقت مطالعه و طی کنید *

حال که نحوه استفاده از شماره مجازی گوگل ویس را آموزش دادیم، می‌خواهیم انتقال شماره گوگل وویس به جیمیل شخصی را آموزش دهیم. قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم مراحل را توسط کامپیوتر یا لپتاپ انجام دهید و توسط موبایل مراحل را پیش نروید! سپس آی‌پی خود را توسط ابزار های تغییر IP به کشور آمریکا تغییر داده و از طریق وبسایت whatismyipaddress.com از این موضوع مطمئن شوید. ابزار پیشنهادی جهت تغییر آی‌پی : Windscribe

پس از پرداخت در سایت فراسیب، اطلاعات گوگل ویس را دقیقا به فرم زیر دریافت خواهید کرد و میبایست در مرحله 4 به ترتیب جیمیل، پسورد و در صورت نیاز ایمیل ریکاوری را وارد نمایید:

Gmail: Address@gmail.com

Password: Password Gmail

Voice Number: Google Voice Number

Recovery: Address Email Recovery

  • مرحله 1: در مرورگر کامپیوتر، وارد جیمیل شخصی خود که قصد انتقال شماره را به آن دارید، شوید. اگر از قبل، مرورگر داخل حساب شما بوده به مرحله بعدی بروید.

صفحه ورود جیمیل

 

  • مرحله 2: وارد صفحه ورود گوگل ویس شده و بر روی Continue کلیک کنید؛ با این کار قوانین گوگل ویس را قبول می‌کنید و در ادامه مراحل دچار چالش نخواهید بود.

تایید قوانین گوگل ویس

نکته مهم: در صورتی که در این مرحله با پیغام Google Voice is not available in your country مواجه شدید بدین معناست که IP شما به آمریکا تغییر داده نشده و یا از ابزار تغییر IP مناسبی استفاده نمیکنید؛ همچنین در صورتی که در این مرحله با پیغام Unable to Access a Google Product مواجه شدید حتما و سریعا با پشتیبانی فراسیب در تماس باشید.

 

  • مرحله 3: گوشه بالا سمت راست، بر روی پروفایل خود کلیک کرده و گزینه Add another account را انتخاب کنید.

اضافه کردن جیمیل

 

  • مرحله 4: در این صفحه با اطلاعات یوزرنیم و پسورد حساب گوگل ویس خریداری شده، وارد شوید.

ورود به جیمیل

 

  • مرحله 5: در این صفحه بر روی Confirm your recovery email کلیک کنید.

مراحل ورود به گوگل ویس

نکته مهم: در این مرحله در صورتی که امکان کانفرم کردن ریکاوری ایمیل وجود نداشت، میتوانید از گزینه Enter one of your 8-digit backup codes استفاده کنید و یکی از بکاپ کد های ارسالی را وارد کنید تا بتوانید به جیمیل لاگین شوید؛ مشابه تصویر زیر:

 

  • مرحله 6: آدرس ایمیلی که با عنوان ایمیل ریکاوری به شما داده شده را در این بخش وارد کنید. در این مرحله کدی به ایمیل ریکاوری ارسال نمیشود و تنها باید آنرا وارد نمایید!

مراحل استفاده از گوگل ویس

 

  • مرحله 7: بر روی Confirm کلیک کنید تا وارد جیمیل شوید.

استفاده از گوگل ویس

تا این مرحله اگر حروف ایمیل و پسورد را بصورت دستی وارد کردید و برای ورود دچار مشکل شده اید، لطفا تمامی اطلاعات مورد نیاز را کپی پیست کنید تا ورود بدون هیچ مشکلی صورت گیرد.

 

  • مرحله 8: در حالتی که جیمیل اصلی مرورگر شما، همان جیمیلی هست که از فراسیب دریافت کردید، به آدرس voice.google.com مراجعه کنید و از بالا سمت چپ روی منو بزنید، سپس گزینه Voice Mail را بزنید.

تاریخ اولین Voice Mail دریافتی که در اصل همان پیغام خوش آمد گویی گوگل ویس هست، تاریخ ایجاد اکانت شماست. اگر این تاریخ کمتر از ۷ روز بود میبایست صبر کنید و پس از ۷ روز مراحل انتقال را انجام دهید!

در صورتی که این تاریخ کمتر از ۷ روز گذشته بود، در جیمیل ارسالی لاگین باشید و پس از ۷ روز فرآیند انتقال را انجام دهید. همچنین شماره گوگل ویس در دسترس است و برای استفاده از آن هیچ مانعی وجود ندارد؛ صرفا امکان انتقال شماره به جیمیل دیگر تا ۷ روز پس از ایجاد، وجود ندارد.

 

  • مرحله 9: از بالا سمت راست سایت گوگل ویس روی علامت چرخ دنده بزنید، به بخش Account بروید و سپس بر روی عبارت Transfer a number کلیک کنید.

دقت کنید در این قسمت اشتباها بر روی گزینه Delete کلیک نکنید!! در این صورت شماره Google Voice شما حذف خواهد شد، توسط فراسیب یا گوگل قابل بازیابی نخواهد بود و هیچگونه مسئولیتی در قبال سایت فراسیب نیست.

 

  • مرحله 11: سپس در این صفحه ابتدا دکمه Get Start را بزنید و در صفحه باز شده همانند اسکرین شات زیر، جیمیل مدنظر که میخواهید شماره گوگل ویس را به آن انتقال دهید را وارد کنید، سپس روی گزینه Send transfer request کلیک کنید.

اگر در این مرحله و پس از کلیک روی دکمه Send transfer request با ارور Your request didn’t work مواجه شدید بدین معناست که ۷ روز از تاریخ ساخته شدن اکانت دریافتی نگذشته است (مرحله ۸) و یا مرحله شماره ۲ را با جیمیل اصلی خود طی نکردید!

 

  • مرحله 12: با جیمیل اصلی خود که قصد دارید شماره را به آن انتقال دهید وارد voice.google.com شوید (یا از بالا سمت راست صفحه به جیمیل دیگر خود سوییچ کنید). ابتدا به تب Account بروید و سپس شماره ای که به جیمیل خود انتقال دادید را Accept کنید. (در این مرحله یکبار دیگر هم باید درخواست را اکسپت کنید)

 

در انتها نیز پیام Number accepted را دریافت خواهید کرد. این بدین معناست که مراحل انتقال را بصورت کامل طی کردید و میتوانید روی جیمیل اصلی خود از گوگل ویس استفاده کنید!

 

حال با استفاده از اپلیکیشن گوگل ویس برای iOS یا اپلیکیشن گوگل ویس برای اندروید و یا نسخه وب گوگل ویس می‌توانید از امکانات این سرویس استفاده کنید.

نکته مهم: در صورتی که در وارد کردن جیمیل خود در مرحله ۱۱ بی دقتی داشتید یا یک حرف را به اشتباه تایپ کردید و یا در کل از انتقال شماره به جیمیل دیگر منصرف شدید، میتوانید وارد جیمیل دریافتی از فراسیب شوید، مجدد از بالا سمت راست روی علامت چرخ دنده بزنید، به بخش Account بروید، روی گزینه Cancel the request بزنید؛ سپس جیمیل صحیح خود را مجدد و با طی کردن مرحله ۹ وارد کنید.

متداول ترین ارور در اپلیکیش گوگل ویس؛ پیغام Link Number

پس از وارد شدن به اپلیکیشن Google Voice روی دستگاه های iOS یا اندرویدی، ممکن است برای برقراری تماس با خارج از کشور این امکان برای شما وجود نداشته باشد و ارور Link Number دریافت کنید که تصویر دقیق ارور را در ادامه میتونید مشاهده کنید:

ارور Link Number در گوگل ویس

ارور Link Number در گوگل ویس

در صورت مشاهده این ارور میبایست به بخش Settings اپلیکیشن گوگل ویس بروید و مراحل زیر را طی کنید:

  1. گزینه making and receiving calls را بر روی Prefer Wi-Fi and Mobile Data قرار دهید.
  2. در بخش incoming calls فقط دستگاه‌هایی را فعال کنید که به آنها دسترسی دارید.
  3. گزینه Screen Calls را روشن کنید و در صورتی که Do not disturb روشن است آنرا خاموش کنید.
  4. حتما از IP آمریکا استفاده کنید و دسترسی GPS دستگاه را موقتا خاموش کنید.

در صورتی که با اعمال تنظیمات بالا باز هم مشکل پابرجا بود ناچارا باید از نسخه وب گوگل ویس استفاده بفرمایید و نسبت به برقراری تماس اقدام کنید.

جمع بندی

متاسفانه تحریم‌ها، ما کاربران ایرانی را مجبور به استفاده از اینگونه راه‌ها و سرویس‌ها کرده است. سرویس Google Voice این روزها بهترین راه حل برای ساخت اپل آیدی جدید است. در این مطلب سعی شده بهترین و دقیق‌ترین راه‌ها برای نحوه استفاده از Google Voice آموزش داده شود. به امید آنکه شما علاقمندان و همراهان فراسیب، بهترین سرویس‌ها را در اختیار داشته باشید.

اگر سوالی دارید و یا مشکلی پیش آمده است، برای ما نظر بگذارید و یا با پشتیبانی فراسیب در تماس باشید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 4 =