آپدیت های نرم افزاری, اخبار اپل

همه آنچه باید درباره آپدیت قابلیت Focus آی او اس ۱۶ بدانید

همه آنچه باید درباره آپدیت قابلیت Focus آی او اس ۱۶ بدانید

اگر گاهی اوقات از آیفون خود برای انجام فعالیت‌های شغلی استفاده می‌کنید، استفاده از قابلیت Focus Mode برای صرفه‌جویی در زمان شما بسیار کاربردی است. در این مطلب از فراسیب به تمامی نکات مهم در مورد قابلیت Focus آی او اس ۱۶ اشاره کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید…

قابلیت Focus Mode برای اولین بار در رویداد WWDC 2021 معرفی شد. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بر اساس زمان موجود، فقط برنامه‌های کاربردی خود را انتخاب کنند و به راحتی بتوانند بر روی آن‌ها تمرکز کنند. به طور مثال، زمانی که یک کاربر در حال انجام کار هست، با استفاده از قابلیت Focus و از طریق تغییر هوم اسکرین آیفون، تنها نوتیفیکیشن‌های مربوط به آن کار را دریافت خواهد کرد و به این ترتیب در زمان او صرفه‌‌جویی می‌شود.

اکنون در آی او اس ۱۶، این قابلیت با پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدیدی همراه شده است. در این جا ویژگی‌های جدید را معرفی کرده‌ایم.

تغییرات مهم قابلیت Focus در آی او اس ۱۶

تغییرات Focus Mode در آی او اس ۱۶

تغییرات Focus Mode در آی او اس ۱۶

  • ویژگی Lock Screen linking: با استفاده از این ویژگی می‌توانید Lock Screen خود را به Focus Mode لینک کنید و بدین ترتیب ظاهر و عملکرد آیفون خود را تغییر دهید. نحوه کار به این گونه است که باید یک حالت فوکوس را فعال کنید و پس از آن با استفاده از Lock Screen linking، تنها با یک بار انگشت کشیدن بر روی صفحه نمایش، به طور خودکار به لاک اسکرین بروید.
  • قابلیت Home Screen page suggestions: آی او اس 16، آن دسته از Home Screen را به کاربران پیشنهاد می‌کند که با برنامه‌ها و ویجت‌های مرتبط به تنظیمات Focus Mode آن‌ها ارتباط بیشتری دارند.
  • ویژگی Focus filters: با استفاده از این قابلیت، برای آن Focus Mode که فعال کرده‌اید، هر کدام از برنامه‌های اپل مانند تقویم، ایمیل، پیام‌ها و سافاری را مرزبندی و فیلتر کنید. مثلاً می‌توانید مجموعه‌ای از برگه‌ها (Tab Groups) را انتخاب کنید تا زمانی که در حال کار در برنامه Safari هستید به شما نشان داده شود و به جز آن برگه‌ها مورد دیگری برای شما نمایان نشود. 
  • Focus Mode suggestions in Lock Screen gallery: آی او اس ۱۶ با فوکوس آپشن‌های (Focus Options) آماده، مجموعه‌ای از لاک اسکرین‌های مرتبط با Focus Mode فعال را ارائه می‌کند. مثلاً زمانی که شما از Work Focus استفاده می‌کنید، به شما لاک اسکرینی مملو از اطلاعات و داده پیشنهاد می‌کند و یا زمانی که Personal Focus را فعال کرده‌اید به شما یک صفحه قفل تصویری ارائه می‌شود.
  • Allow and silence list: با استفاده از این قابلیت، در زمان فعال کردن یک Focus Mode، می‌توانید افراد و یا برنامه‌های ضروری که می‌خواهید از آن‌ها نوتیفیکیشن دریافت کنید را با Allow کردن، مجاز اعلام کنید و همچنین آن دسته از برنامه‌ها و افراد را که قصد ندارید مزاحم شما شوند را silence و یا خاموش کنید.
  • Easier setup: اپل در آی او اس ۱۶ به کاربران جدید اجازه می‌دهد تا در زمان شروع کار با Focus Mode، تنظیمات مربوطه را شخصی سازی کنند.
  • Focus Filter API: دولوپرها با ادغام این ویژگی و iOS 16، می‌توانند با استفاده از سیگنال مربوط به Focus Mode انتخابی شما، نوتیفیکیشن‌های مزاحم را پنهان کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید بسته به زمان و لوکیشن خود و یا حتی در زمان استفاده از یک برنامه خاص، Focus Mode را به طور خودکار فعال کنید.
Lock screen آی او اس ۱۶

Lock screen آی او اس ۱۶

سخن نهایی

موارد فوق از ویژگی‌های جدید قابلیت Focus آی او اس ۱۶ هستند که در پاییز ۲۰۲۲ به همراه دیگر آپدیت‌های اپل منتشر می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید بدانید آی او اس ۱۶ از چه دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌کند به مطلب لیست آیفون هایی که iOS 16 را دریافت می کنند مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =