آی دیوایس ها

تفاوت سری های مختلف iPad در چیست؟ مقایسه مدل های مختلف آیپد

تفاوت سری های مختلف آیپد در چیست؟ مقایسه مدل های مختلف آیپد

آیپد در دنیای امروزی برای برخی کاربران نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند و این دسته افراد بدون این دیوایس، عملا احساس کمبود می‌کنند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم مدل‌های مختلف تبلت اپل را با یکدیگر مقایسه کرده و ببینیم کدام یک انتخاب بهتری برای شما به حساب می‌آید؛ در ادامه با ما همراه باشید…

آیپد ها در دنیای امروزی سه نقش مستقل زیر را ایفا می‌کنند:

  • به عنوان محصولی با نمایشگر بزرگ‌تر برای وبگردی یا تجربه بازی‌های مختلف
  • به عنوان یک کامپیوتر قابل حمل که هنگام مسافرت می‌توانید از آن استفاده کنید
  • به عنوان جایگزین لپ تاپ جهت انجام کارهای روزمره

دقیقا مانند آیفون و مک‌ها، این دیوایس نیز در مدل‌های مختلف در دسترس کاربران قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند بسته به نیاز خود، مدل مناسب را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. بر هیچکس پوشیده نیست که گران قیمت‌ترین مدل، یعنی iPad Pro می‌تواند هر کاری که از آن انتظار داشته باشید را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. اما اگر فردی باشید که صرفا به وبگردی یا کار با شبکه‌های اجتماعی علاقمند باشید، صرف هزینه زیاد برای خرید نسخه پرو تبلت اپل به هیچ عنوان تصمیم خوبی به حساب نمی‌آید.

تصویری از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی

تصویری از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی

بیایید در جدول زیر، مشخصات سخت افزاری مدل‌های مختلف آیپد را با یکدیگر مقایسه کنیم:

مشخصات

آیپد ۱۰.۲ اینچی (۲۰۲۱)

آیپد مینی (۲۰۲۱)

آیپد ایر (۲۰۲۲)

آیپد پرو ها (۲۰۲۱)

نمایشگر

۱۰.۲ اینچ با رزولوشن ۱۶۲۰ × ۲۱۶۰ پیکسل، رتینا، LED

۸.۳ اینچ با رزولوشن ۱۴۸۸ × ۲۲۶۶ پیکسل، لیکویید رتینا، LED

۱۰.۹ اینچ با رزولوشن ۱۶۴۰ × ۲۳۶۰ پیکسل، لیکویید رتینا، LED

۱۱ اینچ با رزولوشن ۱۶۶۸ × ۲۳۸۸ پیکسل

۱۲.۹ اینچ با رزولوشن ۲۰۴۸ × ۲۷۳۲ پیکسل

لیکویید رتینا XDR، مینی LED

پردازنده

A13 Bionic

A15 Bionic

M1

M1

رم و حافظه داخلی

۳ گیگابایت (تخمین زده شده)

۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت

۴ گیگابایت (تخمین زده شده)

۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت

۸ گیگابایت

۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت

۸ گیگابایت

۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

۱۶ گیگابایت

۱ و ۲ ترابایت

باتری و توان شارژ

۳۲.۴ وات ساعت

آداپتور شارژر ۲۰ وات (درون جعبه)

۱۹.۳ وات ساعت

آداپتور شارژر ۲۰ وات (درون جعبه)

۲۸.۶ وات ساعت

آداپتور شارژر ۲۰ وات (درون جعبه)

۲۸.۶۵ وات ساعت ۴۰.۸۸ وات ساعت

آداپتور شارژر ۲۰ وات (درون جعبه)

دوربین‌ها

۸ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل برای دوربین اصلی

۱۰ مگاپیکسل برای سنسور الترا واید

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل

فیس تایم HD به همراه سنتر استیج

۱۲ مگاپیکسل

فیس تایم HD به همراه سنتر استیج

۱۲ مگاپیکسل

فیس تایم HD به همراه سنتر استیج

۱۲ مگاپیکسل الترا واید با قابلیت True Depth به همراه سنتر استیج

صدا

دو اسپیکر

۴ اسپیکر

اسپیکرهای استریو

۴ اسپیکر

تأیید هویت

اثر انگشت

اثر انگشت روی دکمه هوم

اثر انگشت روی دکمه هوم

تشخیص چهره

شروع قیمت

۳۳۰ دلار

۵۰۰ دلار

۶۰۰ دلار

۸۰۰ و ۱۱۰۰ دلار

کدام آیپد برای خرید انتخاب بهتری است و پیشنهاد میشود؟

حالا که از مشخصات سخت افزاری این ۴ محصول باخبر شدیم، بیایید هر یک از آن‌ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و ببینیم کدام یک از آن‌ها پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

آیپد ۱۰.۲ اینچی اپل

تصویری از آیپد ۱۰.۲ اینچی اپل

تصویری از آیپد ۱۰.۲ اینچی اپل

نسخه ۱۰.۲ اینچی این تبلت، محصولی است که می‌تواند یک دستگاه ایده‌آل با نمایشگری بزرگتر نسبت به گوشی هوشمند شما به حساب آید و با توجه به قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده، می‌توانید حساب ویژه‌ای برای وبگردی، اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و بازی روی آن باز کنید.

پرداخت هزینه بیشتر (۶۰۰ دلار) برای iPad Air 2022 با بازدهی بهتر همراه خواهد بود. چرا که این دستگاه به تراشه M1 مجهز است که نسبت به پردازنده A13 Bionic که روی آیفون ۱۱ شاهد بودیم، در طول سال‌های پیش رو عملکرد بهتری از خود بر جای خواهد گذاشت.

البته همانطور که گفته شد، ممکن است iPad Air چیزی فراتر از نیازهای شما باشد و با صرف هزینه کمتر بتوانید همین محصول ۱۰.۲ اینچی را خریداری کنید. اما با نگاهی به آینده، می‌توان گفت انتخاب آیپد ایر حتی با تصور هزینه بیشتر موضوعی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

آیپد مینی ۲۰۲۱

تصویری از iPad mini 2021

تصویری از iPad mini 2021

این محصول مخصوص اشخاصی است که به یک تبلت قدرتمند اما با امکان حمل راحت‌تر نسبت به یک دستگاه با نمایشگر بزرگ نیاز دارند. اگر از جمله افرادی هستید که تبلت خود را مرتب به محل کار، کافه یا مکان‌هایی از این قبیل می‌برید، حمل کردن یک دیوایس ۱۰ اینچی یا حتی بزرگ‌تر برایتان کمی سخت خواهد بود. اپل با همین طرز تفکر و استراتژی، iPad mini را برای کاربران یاد شده طراحی و عرضه کرده است.

با قیمت ۵۰۰ دلاری، ممکن است کمتر کسی به سراغ این دستگاه برود؛ اما بد نیست بدانید که تراشه A15 Bionic که به عنوان قلب تپنده آیپد مینی ۲۰۲۱ نقش خود را ایفا می‌کند، تا چند سال آینده پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. اگر علاقه دارید درباره آیپد مینی نسل ۶ اپل بیشتر مطالعه کنید می‌توانید بررسی دقیق آیپد مینی ۶ را در مطلب لینک شده بخوانید.

آیپد ایر ۲۰۲۲

تصویری از iPad Air 2022

تصویری از iPad Air 2022

همزمان با آپگرید های اخیر، این دیوایس را می‌توان یک تبلت قدرتمند به حساب آورد. در حالی که محصول ۱۰.۲ اینچی می‌تواند جایگزینی برای گوشی هوشمند به حساب بیاید، اما آیپد ایر ۲۰۲۲ قدرت این را دارد که به جای کامپیوتر، در خدمت شما باشد. چرا که همان تراشه iPad Pro یا مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی سال گذشته روی آن قرار داشته و به این ترتیب می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید.

این دستگاه با پشتیبانی از موس و پس از اتصال کیبورد و ترک پد به آیپد، می‌تواند به صورت کامل جایگزین لپ تاپ شما شده و دیگر نیازی به حمل یک دستگاه سنگین برای انجام امور خود را نخواهید داشت. بدون شک آیپد ایر و پرو دو انتخاب مناسب هستند اما می‌توانید مطلب مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ و آیپد پرو ۲۰۲۱ را در فراسیب بخوانید.

آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۱

تصویری از iPad Pro ۱۱ اینچی

تصویری از iPad Pro ۱۱ اینچی

حالا که آیپد ایر ۲۰۲۲ به تراشه M1 مجهز شده است، iPad Pro های ۲۰۲۱ و مخصوصا نسخه ۱۱ اینچی باید به دنبال راهی برای جداسازی خود از این محصول باشند.

یکی از بزرگترین مزیت‌های آیپد پرو ها به نمایشگرشان که به تکنولوژی پروموشن و نرخ نوسازی متغیر مجهز است، برمی‌گردد. صفحه نمایش این دستگاه همچنین هنگام کار با آن در زیر نور آفتاب، به دلیل روشنایی بیشتر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

افرادی که به حجم بالا برای دستگاه خود نیازمند هستند، باید به سراغ iPad Pro بروند. چرا که این محصولات تا ۱ یا ۲ ترابایت را پشتیبانی کرده و به این ترتیب می‌توانید فضای فوق العاده بیشتری برای اطلاعات خود در اختیار داشته باشید. این موضوع برای افرادی که با ویرایش تصویر و فایل‌های ویدئویی سر و کار دارند، بسیار مهم خواهد بود. همچنین در کنار حافظه داخلی بیشتر، آیپد پرو ها از RAM بیشتری برخوردار هستند که هنگام کار با اپلیکیشن‌های سنگین این موضوع شدیدا به چشم می‌آید.

دوربین آیپد پرو ۲۰۲۱

دوربین آیپد پرو ۲۰۲۱

به نظر می‌رسد که نسخه آینده این محصولات با تراشه M2 با قدرت سخت افزاری بیشتری همراه بوده تا بتواند تفاوت‌های خود را بیش از پیش در مقایسه با iPad Air افزایش دهد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب آیپد ایر M1 در مقابل آیپد پرو M1 را نیز مطالعه کنید تا دید بهتری نسبت به این دو تبلت اپل داشته باشید.

جمع بندی

تبلت اپل در دنیای امروزی برای برخی کاربران یک دیوایس حیاتی به حساب می‌آید که حساب‌های ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند. شما به عنوان خواننده این مطلب و احتمالا به عنوان فردی که به دنیای تکنولوژی علاقمند است، خرید کدام یک از محصولات مورد بحث در این مقاله را شایسته می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =