اخبار اپل

همه چیز درباره iOS 14 تا این لحظه

همه چیز درباره iOS 14 تا این لحظه

همانطور که در مطلب نشانه هایی از هدفون اپل در ساختار iOS 14 اشاره شد، وبسایت 9To5Mac اخیرا موفق شده به نسخه های بسیار اولیه iOS 14 دست پیدا کند و با کارشناسی های موشکافانه صورت گرفته روی این نسخه، برخی اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری آی او اس ۱۴ به بیرون درز کرده است. در ادامه با فراسیب همراه باشید تا بطور کامل به این موضوع بپردازیم…

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم با وجود این کد ها و سرنخ ها، این موضوع که اپل مشغول توسعه قابلیت های مختلف هست رو نقض نمیکنیم اما این موضوع که ارائه این ویژگی ها در نسخه نهایی وجود داشته باشد هم تایید نمیکنیم. همچنین درباره موارد سخت افزاری نیز نمیتوان با قاطعیت موضوعی را بیان کرد.

اخبار و شایعات iOS 14

اخبار و شایعات iOS 14

 

موارد سخت افزاری لو رفته در iOS 14

در کد های ابتدایی آی او اس ۱۴ به چند محصول سخت افزاری اشاره شده است که در ادامه به آنها میپردازیم، لازم به ذکر است اکثر این موارد قبلا شایعاتی درباره آنها به بیرون درز کرده بود و دیده شدن کد آنها در نسخه اولیه iOS 14 مهر تاییدی بر آنهاست.

  • آیپد پرو جدید با دوربین اصلی سه گانه و مجهز به حسگر ToF
  • آیفون مجهز به تاچ آیدی in-display (احتمالا منظور SE2 هست)
  • اپل تی وی جدید و کنترل جدید
  • AirTags ها
محصولاتی که اپل در نیمه اول ۲۰۲۰ معرفی میکند

محصولاتی که اپل در نیمه اول ۲۰۲۰ معرفی میکند

 

موارد نرم افزاری لو رفته در iOS 14

بجز موارد سخت افزاری بالا باید به یک سری ویژگی ها و قابلیت های نرم افزاری لو رفته آی او اس ۱۴ اشاره کنیم که احتمالا نسخه نهایی و عمومی این موارد رو دارا خواهد بود:

  • رابط کاربری جدید هوم اسکرین (نمایش فهرست وار آیکن ها)
  • اپلیکیشن واقعیت افزوده Live
  • پشتیبانی از نشانگر موس
  • امکان تغییر والپیپر دستگاه، مستقیما توسط اپلیکیشن های شخص ثالث
  • امکان تغییر اپلیکیشن موسیقی پیشفرض دستگاه
  • قابلیت Pencilkit یا کاراکتر خوان اپتیکال در آیپد و توسط اپل پنسل
  • دسترسی داشتن اپلیکیشن HomeKit برای تغییر نور چراغ ها با توجه به ساعت و مطابق با نور خورشید
درباره آی او اس ۱۴

درباره آی او اس ۱۴

 

موارد بالا به برخی شایعات قوت میدهند و برخی دیگر را تا حدودی نقض میکنند، مانند گزارشی که بیان کننده این بود که آیفون SE2 از فیس آیدی استفاده میکند اما با این گزارش، احتمال استفاده از تاچ آیدی در آیفون SE2 قوت گرفت. همچنین احتمال میرود تمامی دستگاه هایی که تا کنون توانستند به iOS 13 و iPadOS 13 دست پیدا کنند از iOS 14 و iPadOS 14 هم پشتیبانی خواهند کرد.

وبسایت 9To5Mac همچنان در حال بررسی و فاش کردن اطلاعات مربوط به آی او اس ۱۴ هست، همچنین با توجه به یکپارچه بودن بسیار زیاد سیستم عامل های iOS و iPadOS انتظار میرود iPadOS جدید نیز از اکثر موارد بالا پشتیبانی کند. تاریخ انتشار نسخه Beta عمومی و نسخه نهایی iOS 14 و iPadOS 14 نیز انتظار میرود مانند همیشه به ترتیب در WWDC امسال و اوایل پاییز منتشر گردد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =