آموزش و ترفند, آموزش و ترفند iOS

آموزش تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

اپل با iOS 14 تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون را ممکن کرد. در ادامه با نحوه انتخاب گوگل کروم به عنوان مرورگر پیشفرض آیفون آشنا شوید.

به عنوان شخصی که از هر دو پلتفرم iOS و اندروید استفاده می‌کند، این را می‌دانم که قطعاً هر دو آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص به خود هستند. به طور مثال یکی از بزرگ‌ترین مزایای اندروید، متن باز بودن و فوق‌العاده تنظیم‌پذیر بودن آن است. از تغییر فونت سیستم گرفته تا استفاده از یک لانچر متفاوت یا استفاده از یک اپلیکیشن SMS متفرقه به جای گزینه‌ی پیشفرض، همگی امکانات بی‌پایانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به نظر می‌رسد اپل نیز با معرفی ابزارک‌ها، کتابخانه برنامه‌ها (App Library) و امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیشفرض در آی او اس 14، سرانجام تصمیم گرفته قدرت عمل بیشتری را در اختیار کاربران پلتفرم iOS بگذارد. اگرچه شما نمی‌توانید آزادانه آیکون اپلیکیشن‌ها را در هر کجای صفحه که خواستید رها کنید، اما همین که قادر به اضافه کردن برخی ویجت‌ها و تغییر برخی از اپلیکیشن‌های پیشفرض هستید نیز خود نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود.

تغییر اپلیکیشن های پیشفرض آیفون با iOS 14

یکی از نکات مهمی که در مورد اپلیکیشن‌های مرورگری همچون Safari، Chrome و Firefox وجود دارد، این است که می‌توانند در سراسر دستگاه‌های شما همگام‌سازی شوند. با این حال شما در iOS و iPadOS برای آنکه بتوانید با کلیک روی لینکی که دوستتان در یک ایمیل برایتان ارسال کرده، آن را مستقیماً اجرا کنید، ناچارید از مرورگر Safari یا موتور WebView که در Safari وجود دارد استفاده کنید.

تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

صحبت از ایمیل‌ها شد، همین مشکل برای اپلیکیشن Mail‌ اپل نیز وجود دارد. اگرچه شما می‌توانید یک اپلیکیشن ایمیل متفرقه را دانلود کرده و از آن استفاده کنید، اما وقتی قصد دارید با کلیک روی یک لینک مستقیماً به یک ایمیل پاسخ دهید، سیستم به صورت پیشفرض شما را به کلاینت Mail اپل (نه آن اپلیکیشن ایمیل متفرقه‌ای که استفاده می‌کنید) منتقل خواهد کرد. خبر خوب اینکه دیگر این مشکل در iOS 14 و iPadOS 14 وجود ندارد و اپل به شما این امکان را می دهد که مرورگر و اپلیکیشن ایمیل پیشفرض آیفون / آیپد خود را تغییر دهید. شما سرانجام می‌توانید از مرورگر گوگل کروم روی آیفون خود استفاده کنید، به وبگردی بپردازید و همان صفحات را روی کامپیوتر خود نیز باز کنید.

تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

این نخستین باری نیست که اپل امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیشفرض را به کاربران خود می‌دهد. همه چیز به سال 2016 باز می‌گردد، جایی که اپل به توسعه دهندگان اجازه داد اپلیکیشن کیبورد سفارشی خودشان را برای iOS توسعه ببخشند. بزرگ‌ترین تفاوت در اینجا این است، در حالی که شما می‌توانید در 95 درصد تعاملات خود از این کیبوردها استفاده کنید، اپل همچنان محدودیت‌هایی را برای استفاده از آن‌ها هنگام وارد کردن یک رمز عبور جلوی شما می‌گذارد. وقتی هم که این اتفاق رخ دهد، iOS به کیبورد پیشفرض سوئیچ خواهد کرد و وقتی رمز عبور وارد شد، مجدداً اپلیکیشن کیبورد متفرقه فعال می‌شود.

نحوه تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون به گوگل کروم

ما دریافتیم که فقط گوگل کروم می‌تواند تنها اپلیکیشنی باشد که شما به طور کامل قادر هستید آن را به عنوان مرورگر پیشفرض آیفون / آیپد خود تعیین کنید. و تنظیمات آن دقیقاً در آنجایی قرار ندارد که شما انتظارش را دارید. به جای رفتن به صفحه تنظیمات سافاری، شما باید به تنظیمات اپلیکیشن کروم بروید تا بتوانید آن را به عنوان مرورگر پیشفرض آیفون خود انتخاب کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

  1. اپلیکیشن Google Chrome را در App Store جستجو کرده و آن را دانلود و نصب کنید. ( لینک گوگل کروم در اپ استور )
  2. اپلیکیشن را اجرا کنید و به حساب کاربری گوگل خود متصل شوید.
  3. اکنون وارد صفحه Settings گوشی آیفون خود شوید.
  4. به پایین بیایید و روی گزینه‌ی Chrome از فهرست موجود ضربه بزنید.
  5. در اینجا روی گزینه‌ی Default Browser App کلیک کنید.
  6. در نهایت Chrome را از فهرست موجود برگزینید.
تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

وقتی جابجایی صورت گرفت، دیگر نیازی به هیچ کار اضافه‌ای نیست. فقط کافیست از هوم اسکرین گوشی خود وارد مرورگر کروم شوید و از آن لذت ببرید. اکنون با کلیک روی یک لینک در ایمیل یا آی مسیج، آن به جای سافاری، در مرورگر کروم باز خواهد شد. ما همچنین می‌دانیم که یک به‌روزرسانی در حال توسعه برای اپلیکیشن آی او اسی مرورگر فایرفاکس است که می‌تواند چنین قابلیتی را به آن نیز ببخشد. اما در حال حاضر فقط کروم از آن پشتیبانی می‌کند.

ویدیوی آموزش تغییر مرورگر پیشفرض در آیفون و سیستم عامل iOS 14

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =