اخبار اپل

این بار اپل مک بوک ۱۴ اینچی را روانه بازار میکند

این بار اپل مک بوک ۱۴ اینچی را روانه بازار میکند

روز گذشته مینگ چی کو، تحلیلگر معروف مسائل اپل گزارشی جدید منتشر کرده است که اپل بزودی مک بوک های جدیدی را با کیبورد Scissor-Switch را بطور عمومی معرفی و عرضه میکند. چند سالیست اپل در حال سعی و تلاش برای بهبود های کیبورد های پروانه ای مک بوک ها هست اما تا بحال فایده ای نداشته. ادعای اپل برای کیبورد بهتر مک بوک پرو ۱۶ اینچی هم به گفته تیم iFixit و گزارش TheVerge هیچ فرقی با کیبورد مک بوک ۲۰۱۵ ندارد! در ادامه با فراسیب همراه باشید تا جدیدترین شایعه از نسل بعدی مک بوک های اپل رو بررسی کنیم…

کیبورد مک بوک ۱۶ اینچی اپل

کیبورد مک بوک ۱۶ اینچی اپل

 

آنچه درباره مک بوک ۱۴ اینچی اپل میدانیم

مینگ چی کو ادعا کرده است مک بوک های ۱۴ اینچی جدید در دو مدل Air و Pro در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه میشوند و در نتیجه احتمال میرود اپل آنرا در کنفرانس ۱۲ فروردین رونمایی کند. تمرکز اصلی اپل روی این نسخه از مک بوک ها بیشتر روی کیبورد، صفحه نمایش و پردازنده آنهاست. همچنین لازم است خاطرنشان شویم کیبورد های Magic Keyboard استفاده شده در مک بوک ۱۶ اینچی با اینکه بالاتر اشاره کردیم تفاوتی نسبت به کیبورد مک بوک های ۲۰۱۵ ندارد با این حال مقاوم تر است و نرخ خرابی پایینتری داشته است.

این تحلیلگر همچنین قبلا در گزارشی اعلام کرده بود مک بوک های ۱۴ اینچی قرار است جایگزین مدل های ۱۳ اینچی کنونی شوند اما خبری از زمان آن نداده بود و احتمال میرود در کنفرانس ۳۱ مارس شاهد رونمایی از آن باشیم. مینگ چی کو همچنین چندی پیش پیشبینی کرده بود اولین مک بوک با پردازنده های مبتنی بر معماری ARM نیز عرضه میشود که در این مطلب به طور کامل آنرا بررسی کردیم.

کانسپت مک بوک ۱۴ اینچی

کانسپت مک بوک ۱۴ اینچی

 

تاریخ رونمایی و عرضه به بازار مک بوک ۱۴ اینچی

آنطور که او میگوید این مک بوک ها احتمالا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه میشوند و اگر این اتفاق نیفتد سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ شاهد آنها خواهیم بود. البته این موضوع که اپل میخواهد پردازنده های ساخته خود را در محصولات مک خود قرار دهد چند سالیست مطرح میشود و چیزی نیست یک شبه رخ دهد. همچنین اپل باید برای توسعه دهندگان خود نیز فکر چاره باشد تا بتوانند اپلیکیشن های خود را برای ARM نیز عرضه کنند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 5 =