آی دیوایس ها, نقد و بررسی

مقایسه ایرپاد 3 با ایرپاد نسل 2 ؛ کدام یک برای خرید مناسب‌تر است؟

مقایسه ایرپاد 3 با ایرپاد نسل 2

ایرپاد 3 نام آخرین هدفون معرفی شده از سوی کمپانی اپل است که در این مطلب از فراسیب، قصد داریم آن را با نسل دوم این محصول مقایسه کنیم.

آخرین رویداد اپل در ماه اکتبر برگزار شد و در کنار رونمایی از مک بوک پرو 14 و مک بوک پرو 16 اینچی، شاهد معرفی نسل سوم ایرپاد اپل بودیم که بالاخره پس از کش و قوس‌ها و شایعات فراوان، در دسترس خریداران قرار گرفت. علیرغم معرفی این هدفون بی‌سیم، کوپرتینویی‌ها هنوز نسل دوم آن را عرضه می‌کنند. لذا در این مطلب قصد داریم مقایسه‌ای میان آن‌ها انجام دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خوشبختانه اکثر مواردی که در مورد ایرپاد 3 در رسانه‌های خبری مطرح می‌شد، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و حالا گزینه‌های زیادی برای بروزرسانی به این محصول وجود دارد. اما پیش از هر گونه تصمیم‌گیری، بیایید تا تفاوت‌های نسل دوم و سوم از این هدفون بی سیم را با هم بررسی کنیم.

مقایسه قیمت ایرپاد سری 3 با ایرپاد نسل 2

یکی از بزرگترین تغییرات در نسخه جدید به بحث قیمت مربوط می‌شود. این محصول نه تنها از ایرپاد 2 گران قیمت‌تر است (که البته این موضوع کاملا تصور می‌شد)، بلکه از نسخه اصلی این هدفون نیز از ارزش دلاری بالاتری هنگام خرید برخوردار است.

تفاوت قیمت مدل‌های مختلف ایرپاد اپل

تفاوت قیمت مدل‌های مختلف ایرپاد اپل

نسل دوم ایرپاد در هنگام عرضه با قیمت 159 دلاری همراه بود و ایرپاد 3 حالا با استراتژی قیمت گذاری 179 دلاری در دسترس خریداران قرار گرفته است. یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت، امکانات و قابلیت‌های جدیدی است که در نسخه جدید شاهد آن هستیم.

اما با عرضه نسل سوم این هدفون هوشمند، قیمت ایرپاد 2 به 129 دلار کاهش پیدا کرده و در کنار نسخه سوم به فروش می‌رسد. پس اگر به دنبال قیمتی خوب بوده و نگران کیفیت پایین‌تر صدا نیستید، می‌‌توانید ایرپاد نسل 2 را انتخاب کنید.

مقایسه ایرپاد 3 با ایرپاد نسل 2 از لحاظ زبان طراحی

ایرپاد ۳ و ۲

ایرپاد ۳ و ۲

اگر آخرین رویداد شرکت اپل را ملاحظه کرده باشید، مطمئنا می‌دانید یکی دیگر از مهم ترین تغییرات ایرپاد 3 نسبت به مدل پیشین به زبان طراحی آن مربوط می‌شود.

نسل سوم این هدفون بی‌سیم میزبان بزرگ‌ترین تغییرات در قسمت طراحی است. البته عده‌ای معتقد هستند که زبان طراحی آن به ایرپاد پرو شباهت پیدا کرده است که البته چنین گفته‌ای به هیچ عنوان غیر منطقی و غلط نیست.

با تمام این تفاسیر، ایرپاد نسل 3 ظاهری جمع و جورتر (کامپکت‌) نسبت به مدل پیشین خود دارد. مدل پیشین از ساقه‌ای بلندتر، ابعادی عریض‌تر و ضخامتی بیشتر برخوردار بود. اما در نسخه جدید شاهد وزن سبک‌تر و دنباله‌ای کوتاه‌تر هستیم که این تغییر مطمئنا بسیاری از کاربران شاکی از نسل پیشین را خوشحال خواهد کرد. همچنین این محصول جدید مانند ایرپاد پرو میزبان سنسور حساس به فشار است و دیگر خبری از سنسور لمسی نیست.

نمایی از ظاهر ایرپاد 3 اپل

نمایی از ظاهر ایرپاد 3 اپل

به عنوان یک خبر خوش دیگر برای برخی کاربران ایرپاد، اپل از سری‌های سیلیکونی در این محصول استفاده نمی‌کند. به این ترتیب نسل سوم این هدفون همان طور هست، به صورت عادی درون گوش قرار می‌گیرد و سری‌های سیلیکونی به صورت اختصاصی برای نسخه پرو رزرو خواهد ماند.

کیس شارژ نسل سوم ایرپاد نیز با تغییراتی در حوزه طراحی روبرو شده است. از نظر ظاهری، شباهت زیادی به کیس ایرپاد پرو دارد. به این ترتیب عرض آن کمی بیشتر اما ارتفاع آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

مقایسه قابلیت‌های ایرپاد نسل سوم و دوم

نسل سوم ایرپاد میزبان ویژگی‌هایی است که ممکن است شما را نسبت به خرید یا آپگرید به آن ترغیب کند. البته شایعات در مورد ویژگی حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) در این محصول صحت ندارد.

ایرپاد سری ۳ اپل

ایرپاد سری ۳ اپل

اما با این وجود حتی با اضافه نشدن قابلیت حذف نویز فعال به ایرپاد 3، این هدفون بی‌سیم همچنان ویژگی‌هایی را با خود به همراه دارد که باعث می‌شود با یک محصول دوست داشتنی روبرو باشیم. به عنوان اولین قابلیت، باید به امکان ضد عرق بودن آن اشاره کنیم. به این ترتیب بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید آن را درون گوش خود قرار داده و فعالیت‌های ورزشی مختلف را انجام دهید.

مورد دیگری که باعث ایجاد تفاوت با نسل دوم آن می‌شود، مجهز بودن نسل 3 به صدای فضایی یا همان Spatial Audio است. به این ترتیب مانند ایرپاد پرو و ایرپاد مکس، شما قادر خواهید بود تا نهایت استفاده را از صدای فضایی در اپلیکیشن‌هایی مانند اپل موزیک را ببرید و از طرف دیگر تماشای فیلم یا سریال‌ها از این پس، جذابیت بیشتری خواهد داشت.

نمای نزدیک از ایرپاد 3

نمای نزدیک از ایرپاد 3

به این ترتیب مانند ایرپادهای گران قیمت اپل، این محصول نیز حرکات سر شما را شناسایی می‌کند. در این حالت شما خود را مرکز یک کنسرت جذاب و هیجان انگیز تصور خواهید کرد.

نسل سوم ایرپاد همچنین به اکولایزر تطبیقی یا Adaptive EQ مجهز است که برای اولین بار توسط ایرپاد پرو معرفی شد. این ویژگی صدا را با توجه به نحوه قرارگیری ایرپاد درون گوش شما تنظیم می‌کند. بر اساس اعلام اپل، صدای به گوش رسیده از این قابلیت، چیزی است که دلخواه تولید کنندگان آثار موسیقی و هنرمندان است.

عمر مفید باتری

نسل سوم ایرپاد توانسته با افزایش یک ساعته، مدل پیشین خود را در این حوزه شکست دهد. حالا مدل جدید این هدفون بی سیم قادر است تا با یک بار شارژ کامل، 6 ساعت در خدمت کاربر باشد و در مقابل مدل قدیمی آن، در بهترین حالت 5 ساعت به شما سرویس دهی می‌کرد. نکته جذاب ماجرا اینجاست که ایرپاد پرو در صورت فعال بودن قابلیت ANC (حذف نویز) حدودا 4 ساعت و نیم دوام می‌آورد.

البته ماجرا به این جا ختم نمی‌شود و AirPods 3 به همراه کیس شارژ، می‌تواند 30 ساعت امکان پخش موزیک را در اختیار شما بگذارد. همچنین طبق اعلام مسئولان اپل، تنها با 5 دقیقه شارژ هدفون‌ها می‌توانید یک ساعت به صورت مداوم به موسیقی دلخواه خود گوش دهید.

شارژ شدن کیس شارژ ایرپاد 3 از طریق تکنولوژی مگ سیف

شارژ شدن کیس شارژ ایرپاد 3 از طریق تکنولوژی مگ سیف

در حوزه کیس شارژ، بد نیست بدانید که این گزینه در نسل سوم به قابلیت شارژ از طریق مگ سیف نیز مجهز شده است. به این ترتیب می‌توانید در صورت پشتیبانی یا همراه داشتن یک شارژر پیشرفته، ‌آیفون و کیس شارژ ایرپاد 3 را به صورت همزمان شارژ کنید.

کلام آخر

با توجه به بررسی‌ها، نسل سوم ایرپاد از قابلیت‌های خوبی برخوردار است. همچنین بالا رفتن کیفیت صدا، مطمئنا شما را برای خرید آن سر ذوق می‌آورد. ایرپاد نسل 2 از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار بود، اما اضافه شدن صدای فضایی (Spatial Audio) و اکولایزر تطبیقی (Adaptive EQ) مسلما برگ برنده نسل سوم این هدفون بی سیم در مقایسه با مدل پیشین به حساب می‌آید.

ایرپادها همواره جزء محصولاتی به حساب می‌آیند که فروش خوبی برای شرکت اپل رقم زده‌اند. کیفیت صدای فوق العاده، سادگی استفاده و ابعاد کوچک آن‌ها باعث شده تا خریداران زیادی، به عنوان یک گزینه اصلی روی آن‌ها حساب باز کنند.

بهبودهایی که در حوزه نسل سوم پدید آمده، باعث شده تا این محصول یک هدفون جذاب و هیجان انگیز برای افرادی که تمایل به خرید این گجت‌ها دارند، محسوب شود.

امیدواریم که این مطلب برای تصمیم گیری در هنگام خرید به شما کمک کرده باشد. شما بین نسل دوم و نسل سوم این هدفون بی سیم، کدام یک را برای خرید انتخاب می‌‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در ضمن می‌توانید آموزش اتصال دو ایرپاد مجزا به یک آیفون را نیز مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =