نقد و بررسی

مقایسه سرویس موسیقی تیدال با ساندکلود

مقایسه سرویس موسیقی تیدال با ساندکلود

تیدال «Tidal» و ساندکلود «SoundCloud»، دو سرویس پخش موسیقی معروف هستند که هر کدام ویژگی‌ها و تمایزهای خود را دارند. تیدال، به خاطر کیفیت صدای بسیار بالای خود شناخته می‌شود، در حالی که ساندکلود یک پلتفرم عالی برای هنرمندان مستقل و موسیقی مستقل است.

اگر شما هم، در حال انتخاب بین این دو سرویس هستید، نگران نباشید. ما یک مقایسه جامع و به روز را برای شما انجام داده‌ایم و به ۱۰ عامل اصلی توجه کرده‌ایم. پس از خواندن این مقاله، شما به سرعت و با اطمینان می‌توانید یکی از دو گزینه‌ را انتخاب کنید.

معرفی کلی تیدال و ساندکلود

اشتراک ساندکلود

اشتراک ساندکلود

تیدال، اولین سرویس پخش موسیقی جهانی مبتنی بر اشتراک است که موسیقی با کیفیت بالا و موزیک ویدیوهای با کیفیت بالا با محتوای انحصاری را ارائه می‌دهد. این سرویس در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و هم‌اکنون متعلق به «Jay-Z» است.

ساندکلود، یک پلتفرم پخش موسیقی و پادکست است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به میلیون‌ها آهنگ از سراسر جهان گوش دهند و همچنین بتوانند موسیقی اصلی خود را آپلود کرده و آن تبلیغ کنند. این سرویس در سال ۲۰۰۷ توسط «Alexander Ljung» و «Eric Wahlforss» تأسیس شد و برخی از هنرمندان معروف نیز از آن استفاده می‌کنند. با بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر ماهانه در سراسر جهان، ساندکلود یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های موسیقی است.

مقایسه قیمت تیدال و ساندکلود

قیمت پلن های ساندکلود

قیمت پلن های ساندکلود

تیدال، امکان گوش دادن به موسیقی را به صورت رایگان ارائه نمی‌دهد، اما برای هر طرح اشتراک، یک دوره آزمایش رایگان 30 روزه ارائه می‌دهد. طرح «Family plan» پریمیوم، ۱۴.۹۹ دلار در ماه دارد هزینه دارد و در مجموع برای ۶ حساب در دسترس است. همچنین هزینه طرح «Family HiFi»، برابر با ۲۹.۹۹ دلار در ماه است.

ساندکلود، دارای یک نسخه رایگان است که کاربران می‌توانند به مقدار زیادی موسیقی دسترسی داشته باشند. با مراجعه به وب‌سایت رسمی ساندکلود، حتی می‌توانید بدون ورود به سیستم یا ثبت نام در حساب جدید از موسیقی با تبلیغات لذت ببرید. 

در فروشگاه فراسیب می‌توانید به راحتی اقدام به خرید اشتراک ساندکلود نمایید.

طرح اشتراک Tidal و Soundcloud

پلن های تیدال

پلن های تیدال

تیدال، دو سطح طرح اشتراک ارائه می‌دهد. با استفاده از طرح «Tidal Premium»، کاربران می توانند از موسیقی این پلتفرم با کیفیت صدای استاندارد، موزیک‌ویدیوهای HD و ویرایشگر ماهرانه لذت ببرند. با ارتقا به طرح «Tidal HiFi»، کاربران از کیفیت صدای شفاف و واضح، فناوری 360 Reality Audio و صدای فضایی بهره‌مند می‌شوند. اشتراک پریمیوم تیدال را می‌توانید از فروشگاه فراسیب تهیه کنید.

ساندکلود نیز دو طرح اشتراک ارائه می‌دهد؛ طرح «SoundCloud Go» با هزینه ۴.۹۹ دلار در ماه و طرح «+SoundCloud Go» با قیمت ۹.۹۹ دلار در ماه. هر دو طرح اشتراک از پخش آفلاین و پخش بدون آگهی پشتیبانی می‌کنند، اما «+SoundCloud Go» به کاربران امکان دسترسی به کل کاتالوگ بدون تبلیغات و صدای با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد.

آرشیو موسیقی دو سرویس استریم تیدال و ساندکلود

تا به امروز، سرویس موسیقی تیدال در ۵۳ کشور فعال است و به بیش از ۶۰ میلیون آهنگ و ۲۵۰۰۰۰ فیلم دسترسی دارد. این سرویس در اکتبر ۲۰۱۹ فهرستی گسترده از محتواهای خود را منتشر کرده است؛ شامل پادکست‌ها و هزاران لیست پخش که توسط کارشناسان صنعت، روزنامه‌نگاران موسیقی و حتی هنرمندان ایجاد شده‌اند.

اشتراک تیدال های فای پلاس

اشتراک تیدال های فای پلاس

SoundCloud، دارای مجموعه گردآوری شده موسیقی فوق‌العاده‌ای است؛ این سرویس، به هنرمندان مستقل اجازه می‌دهد تا موزیک خود را در آن بارگذاری کنند. ساندکلود ادعا می‌کند که اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون موزیک در مجموعه‌ی خود دارد. 

مقایسه کیفیت پخش در این دو سرویس استریم موزیک

تیدال، به خاطر کیفیت بی‌نظیر پخش موسیقی‌اش شناخته می‌شود. در Tidal، تعداد زیادی از آهنگ‌ها با کیفیت بسیار بالا و حتی بدون افت کیفیت وضوح صدا با نرخ بیت ۱۴۱۱ کیلوبیت بر ثانیه و فرمت FLAC وجود دارند. این موضوع، به مشترکان دارای طرح HiFi این امکان را می‌دهد که تجربه‌ی صوتی حرفه‌ای و همانند آنچه هنرمندان می‌پسندند، داشته باشند. همچنین، مشترکان طرح Tidal Premium هم می‌توانند به موسیقی با کیفیت ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه با فرمت AAC دسترسی داشته باشند.

اکانت پریمیوم ساندکلود

اکانت پریمیوم ساندکلود

در مقایسه با تیدال، کیفیت صدای ساندکلود، تعریف چندانی ندارد. اکثر آهنگ‌های ساندکلود با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه پخش می‌شوند و آهنگ‌ها با فرمت AAC 256 کیلوبیت بر ثانیه، تنها برای مشترکین طرح «+SoundCloud Go» در دسترس هستند.

پیدا کردن آهنگ جدید در ساندکلود و تیدال

تیدال، علاوه بر اینکه یک پلتفرم موسیقی است، دارای مجموعه‌ای از موسیقی‌های انحصاری نیز می‌باشد. به عنوان مثال، آلبوم «Lemonade» سال ۲۰۱۹ توسط بی‌بی‌سی به مدت طولانی به صورت انحصاری در تیدال منتشر شد. افراد زیادی همچنین اظهار داشته‌اند که تیدال در ارائه لیست‌های پخش با توجه به عادت‌های گوش دادن آن‌ها، به خوبی عمل می‌کند. بهتر است چند هفته به الگوریتم تیدال فرصت دهید تا چیزهای جذابی برای شما پیدا کند. همچنین، تیدال لیست‌های پخش محبوب، لیست‌های پخش مبتنی بر روحیه و بخش «Rising Tidal» را به شما پیشنهاد می‌دهد تا شما به کشف استعدادهای جدید بپردازید. با این حال، برخی از کاربران احساس می‌کنند که تیدال تا حدودی به سمت موسیقی رپ و هیپ-هاپ تمایل دارد. 

اشتراک SoundCloud

اشتراک SoundCloud

در مقابل، ساندکلود تا حد زیادی به کاربران خلاق خود اعتماد دارد تا آهنگ‌های کاور یا اصلی خود را در آن به اشتراک بگذارند. بنابراین، قطعاً می‌توانید بسیاری از نوازندگان با استعداد را در ساندکلود کشف کنید.

مقایسه اشتراک گذاری موسیقی

تیدال و ساندکلود، در زمینه اشتراک‌گذاری موسیقی دارای برخی شباهت‌ها هستند. هر دو پلتفرم با فیس‌بوک و توییتر ادغام شده‌اند، بنابراین می‌توانید به راحتی موسیقی مورد نظر خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، در ساندکلود می‌توانید موسیقی را مستقیماً در برنامه‌های «Pinterest» یا «Tumblr» به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، می‌توانید URL آهنگ یا لیست پخش تیدال یا ساندکلود مورد علاقه خود را کپی کنید و آن‌ها را از طریق پیام‌رسان یا هر شبکه اجتماعی دیگری برای دوستان خود ارسال کنید.

امکانات دسترسی

ساندکلود: پخش‌کننده وب، دستگاه‌های iOS و Android، Windows، MacOS، Sonos، Windows Phone

تیدال: پخش‌کننده وب (HiFi تنها در Chrome و Firefox پشتیبانی می‌شود)، Windows 7 یا بالاتر، MacOS، iOS از iOS 11، Android از Android 5، برخی از بلندگوها، تلویزیون‌ها و اتومبیل‌ها.

تیدال هایفای پلاس چیست؟

تیدال

با این حال، هر دو پلتفرم مانند سایر سرویس‌های پخش موسیقی محدودیت‌هایی دارند؛ مانند عدم امکان پخش موسیقی در برخی از دستگاه‌ها. خوشبختانه، ابزارهایی در بازار وجود دارند که می‌توانند مشکل شما را حل کنند. با کمک «AudFree Tidal Music Converter»، می‌توانید موسیقی تیدال را در رایانه خود دانلود کنید و برای همیشه آن‌ را نگه دارید. همچنین قادر به تبدیل موسیقی تیدال به سایر فرمت‌های صوتی رایج مانند MP3، WAV، FLAC هستید. برای کاربرانی که می‌خواهند موسیقی ساندکلود را دانلود کنند و برای همیشه در دسترس داشته باشند، می‌توانند از برنامه «SoundCloud Music Downloader» استفاده کنند. 

ویژگی های برجسته

تیدال:

  • ارائه‌دهنده بهترین کیفیت پخش موسیقی در صنعت
  • ادغام با پلتفرم‌های دیگر
  • «Tidal X»، میزبان کنسرت‌ها و رویداد‌های زنده انحصاری

ساندکلود:

  • نسخه رایگان با امکانات فراوان
  • پلتفرم عالی برای هنرمندان مستقل با استعداد
  • مکانی عالی برای طرفداران موسیقی مستقل برای کشف موسیقی جدید
ساخت پلی لیست در تیدال

ساخت پلی لیست در تیدال

تیدال یا ساندکلود؟ کدام را انتخاب کنیم؟

با مقایسه دو پلتفرم پخش موسیقی، مطمئناً درک روشن‌تری از هر دو خواهید داشت. اگر به دنبال یک سرویس پخش موسیقی رایگان با دسترسی به تعداد زیادی از آهنگ‌ها هستید، بهترین گزینه اشتراک ساندکلود است. اگر دنبال تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تر در پخش موسیقی هستید، اشتراک تیدال بهترین انتخاب خواهد بود. با توضیحات این مقاله، بسته به نیازها و سلیقه‌تان، می‌توانید انتخابی هوشمندانه بین این دو گزینه را داشته باشید.

منبع محتوا: AudFree.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =