اخبار اپل

آیا اجازه فعالیت به اپ استور های شخص ثالث داده می شود؟

آیا اجازه فعالیت به اپ استور های شخص ثالث داده می شود؟

اپل قرار است تغییری عظیم در اپ استور آیفون ایجاد کند. در پاسخ به Digital Markets Act، اپل مهندسان نرم‌افزار و کارمندان خود را به کار گرفته تا روی پروژه‌ای برای «اپ استور های شخص ثالث در آیفون و آیپد» کار کنند. این تغییر می‌تواند خیلی زود اتفاق بیفتد و در iOS 17 که سال آینده وارد بازار می‌شود، شاهد آن باشیم.

طبق گزارش جدیدی از بلومبرگ، این تغییرات باعث می‌شود اپل برای اولین بار به اپ استورهای خارجی و شخص ثالث اجازه فعالیت در آیفون بدهد. طبق گزارش‌ها، این شرکت مقدار قابل توجهی از منابع را به هدف سراسری شرکت اختصاص خواهد داد.

سیاست های اپل برای اپ استور های شخص ثالث

به گفته افرادی که با این تلاش‌ها آشنا هستند و با بلومبرگ صحبت کرده‌اند، این اقدام اپل «فشار بزرگی برای دست پیدا کردن به عناصر کلیدی سیستم عامل و پلتفرم‌های اپل» است. در این گزارش توضیح داده شده که «به عنوان بخشی از تغییرات، کاربران بالاخره می‌توانند با استفاده از اپ استورهای شخص ثالث، نرم‌افزارهای مورد نظر را بدون استفاده از اپ استور اپل روی دیوایس‌های خود دانلود و نصب کنند». در این خصوص پیش‌تر به مونوپولی بودن اپ استور پرداختیم که مطالعه آن مطلب را نیز پیشنهاد می‌کنیم.

اپ استور های شخص ثالث در آیفون و‌ آیپد

اپ استور های شخص ثالث در آیفون و‌ آیپد

این تصمیم در داخل اپل با انتقاد شدید برخی از کارکنان مواجه شده است. برخی از مهندسان این موضوع را به عنوان «انحراف از توسعه روزانه ویژگی‌های آینده» می‌دانند و فکر می‌کنند با این کار اپل پسرفت خواهد کرد.

اپل در حال استفاده از منابع قابل توجهی برای رسیدن به اهداف سراسری شرکت است. استفاده از اپ استورهای شخص ثالث از ایده‌ها و ابتکارات محبوب در اپل نبوده است و سال‌ها در مقابل ایده «بارگذاری جانبی» یا همان نصب نرم‌افزار بدون استفاده از اپ استور رسمی، مقاومت کرده است. اپل در سخنرانی و در مخالفت با قوانین جدید اروپایی این استدلال را مطرح کرده که بارگذاری جانبی می‌تواند برنامه‌های ناامن را روی دستگاه‌های کاربران نصب کند و حریم خصوصی آن‌ها را ضعیف کند.

به گفته مردم، برخی مهندسان که روی این طرح کار می‌کنند آن را به عنوان مانعی برای توسعه روزانه ویژگی‌های آینده تلقی می‌کنند. اپل قصد دارد تغییرات را به عنوان بخشی از آپدیت iOS 17 که سال آینده عرضه می‌شود معرفی کند.

اپ استور

اپ استور

ایده اپ استور های جانبی زیر نظر کیست؟

ایده اپ استور های شخص ثالث در آیفون و آیپد توسط «آندریاس وندکر»، معاون مهندسی نرم‌افزار اپل هدایت می‌شود. وندکر به طور مستقیم به «کریگ فدریگی»، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار، گزارش می‌دهد. علاوه بر تیم‌های مهندسی، تیم خدمات اپل هم درگیر این ماجرا هستند. «جف رابین»، مدیر ارشد مهندسی خدمات، این تیم را رهبری می‌کند و او نیز به «ادی کیو»، نایب رئیس ارشد بخش خدمات و نرم‌افزار اپل گزارش می‌دهد.

اپل در حال بررسی ایده «الزامی کردن برخی اقدامات امنیتی برای اپ استورهای خارجی» است. این برنامه‌ها باید به تأیید اپل برسند و فرآیندی است که می‌تواند برای توسعه‌دهندگان هزینه داشته باشد. حالا باید دید اپل با این پروژه کنار خواهد آمد و به نتیجه می‌رسد یا نه!

*در مقاله ای متفاوت به توضیح دلایل، مزایا و معایب انحصار طلبی اپل پرداخته ایم و گفته ایم که چرا فقط اپ استور مورد تایید اپل است ، برای اگاهی بیشتر میتوانید آن را نیز مطالعه نمایید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =