اخبار اپل

همه احتمالات پیرامون هدست واقعیت مجازی / افزوده اپل

همه احتمالات پیرامون هدست واقعیت مجازی / افزوده اپل

قریب به یک سال و یا حتی بیشتر است که در رسانه‌های خبری شایعات مختلفی در مورد هدست واقعیت مجازی اپل را می‌بینیم یا می‌شنویم. در این مطلب از فراسیب قصد داریم تمامی مواردی که پیرامون این گجت مطرح شده را کنار هم آورده و ببینیم چه انتظاراتی از این محصول باید داشته باشیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

وبسایت The Information به تازگی آخرین اطلاعات و پیش‌بینی‌ها در مورد محصول جدید اپل را با خوانندگان و علاقمندان به دنیای تکنولوژی و محصولات این شرکت آمریکایی به اشتراک گذاشته است. به نظر می‌رسد که در سال جاری میلادی، بالاخره شاهد رونمایی از این گجت خواهیم بود.

پیشبینی ها در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل

یکی از نکات جالب این است که تراشه H2 تعبیه شده درون ایرپادز پرو که از حالت low-latency پشتیبانی می‌کند، به صورت کامل با تراشه H2 قرار گرفته در این هدست سازگار خواهد بود. علیرغم این که گجت یاد شده از اسپیکر برخوردار است، اما وبسایت The Information معتقد است که برای ارتباط و مکالمه با دیگران از طریق این هدست، باید حتما از ایرپادز اپل استفاده کنید.

تصویر احتمالی هدست واقعیت مجازی اپل

تصویر احتمالی هدست واقعیت مجازی اپل

اسپیکر این دستگاه برای شنیدن صدا توسط شخص استفاده کننده طراحی شده است، اما افرادی که در نزدیکی وی ایستاده باشند نیز می‌توانند صدای پخش شده را بشنوند. لذا برای تأمین امنیت و حفظ حریم شخصی، برای انجام مکالمات باید از ایرپادز همگام سازی شده با آن استفاده کنید.

متاسفانه تنها ایرپاد های مجهز به تراشه H2 امکان استفاده در کنار هدست واقعیت مجازی اپل را خواهند داشت و به این ترتیب فقط دارندگان ایرپادز پرو ۲ می توانند از این ویژگی استفاده کنند. از آن جا که هنگام استفاده از محصولات دیگر شاهد لگ بسیار زیادی میان آن چه پخش می‌شود و آن چه خواهید شنید وجود دارد، لذا دارندگان هدفون‌های بی سیم دیگر نمی‌توانند از قابلیت یاد شده استفاده کنند.

به گفته منابع متعدد، اپل فشار زیادی روی تولید کنندگان ایرپادز گذاشته است تا این محصول در زمان عرضه هدست جدید کاملا آماده و در دسترس خریداران باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که سایر مدل‌های ایرپادز هم در طول دوره فروش محصول جدید اپل آپگرید شده و به تراشه H2 مجهز شوند.

Apple Reality، نام احتمالی هدست واقعیت مجازی اپل

Apple Reality، نام احتمالی هدست واقعیت مجازی اپل

وبسایت The Information همچنین مدعی شده است که اپل نسخه دیگری از این هدست را مخصوص توسعه دهندگان طراحی و تولید خواهد کرد. همچنین از آن جا که بندهای این هدست میزبان قطعات الکترونیکی و باتری است، لذا جابجا کردن آن فرآیند پیچیده‌ای خواهد بود و به این ترتیب بندهای این دستگاه به سادگی اپل واچ تعویض نخواهد شد.

چندی پیش این منبع خبری برخی مشخصات سخت افزاری هدست واقعیت مجازی اپل مانند نمایشگر میکرو ال ای دی با رزولوشن 4K برای هر چشم، صفحه‌ای برای نمایش حالت‌های مختلف صورت برای نمایش به دیگران، چندین دوربین مختلف و برخی سنسورهای دیگر را اعلام کرده بود که تمامی آن‌ها توسط چیپ M2 اپل با یکدیگر هماهنگ خواهند شد.

قیمت احتمالی هدست واقعیت مجازی / افزوده اپل

مدیران The Information همچنین معتقد هستند که این محصول جدید اپل از قیمت حدودا ۳۰۰۰ دلاری برخوردار خواهد بود، بسته بندی آن کاملا پریمیوم و جذاب بوده و بدنه آن ترکیبی از آلومینیوم، شیشه و فیبر کربن خواهد بود. همچنین در مقایسه با محصول متا با نام Quest Pro، این گجت از وزن کمتری برخوردار بوده و نازک‌تر نیز خواهد بود.

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

دکمه‌ای مانند Digital Crown اپل واچ روی این هدست تعبیه خواهد شد که قادر خواهید بود حین تماشای ویدیوها، شفافیت صفحه را کمتر کرده تا بتوانید محیط اطراف خود را نیز تماشا کنید. این ویژگی هنگامی که مشغول پیاده‌روی هستید یا به طور ناگهانی قصد دیدن اطراف را دارید، به شما کمک خواهد کرد. از سوی دیگر کاربران هم می‌توانند به کمک جسچرهای مختلف یا حتی فرامین صوتی، با این گجت در ارتباط باشند.

بد نیست بدانید در حال حاضر، تیم‌های مختلفی در شرکت اپل مشغول به کار روی محتوای واقعیت افزوده هستند و از طرف دیگر، اپلیکیشن‌های مختلف آیفون هم به صورت دو بعدی توسط آن اجرا خواهند شد.

اظهارات آقای مینگ چی کو در مورد Apple Mixed Reality Headset

اما از وبسایت The Information که بگذریم، به آقای مینگ چی کو می‌رسیم که به عنوان تحلیلگر سرشناس محصولات اپل نام خود را در جهان به ثبت رسانده است. او معتقد است که محصول جدید اپل احتمالا در رویداد WWDC 2023 به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شده و دست کم تا فصل پاییز روانه بازار نخواهد شد. پیش‌تر آقای کو درباره هدست واقعیت ترکیبی اعلام کرده بود که اپل در ماه ژانویه یک رویداد اختصاصی برای معرفی این هدست برگزار خواهد کرد، اما آخرین توییت‌های وی حاکی از آن است که متخصصان کوپرتینویی در حال به پایان رساندن فاز نرم‌افزاری هستند و به این ترتیب نباید انتظار رونمایی از آن در ماه جاری میلادی را داشته باشیم.

جزئیات هدست Mixed Reality اپل

جزئیات هدست Mixed Reality اپل

البته ممکن است تیم کوک زودتر از موعد مقرر هدست واقعیت مجازی اپل را معرفی کرده و فاز نرم‌افزاری و توسعه آن را به مدتی بعد موکول کند. اگر به خاطر داشته باشید، اپل واچ در سپتامبر سال ۲۰۱۴ به صورت رسمی معرفی شد، SDK واچ او اس چند ماه بعد در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت و محصول اصلی هم در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد.

به گفته مینگ چی کو، ظاهرا متخصصان و مهندسان اپل در مراحل تست سقوط این هدست با مشکلاتی مواجه شده و در صدد رفع آن هستند و همین موضوع، باعث ایجاد تأخیر در رونمایی از آن شده است.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، با یک محصول پریمیوم و فوق العاده جذاب روبرو خواهیم بود. اما با توجه به اطلاعات آورده شده در این مطلب، آیا شما برنامه‌ای برای خرید این محصول در سر دارید؟ تصور می‌کنید هدست واقعیت افزوده / واقعیت مجازی اپل تا چه اندازه می‌تواند در مسیر خود موفق باشد؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان فراسیب، در میان بگذارید.

بدیهیست در صورتی که این محصول رونمایی و عرضه شود، تعداد بازی های AR اپل افزایش پیدا میکند و متناسب با این هدست واقعیت مجازی طراحی میشود.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =