آموزش و ترفند, آموزش و ترفند iOS

آموزش رفع مشکل ای‌مسیج روی ایفون

چرا iMassage فعال نميشه

پشتیبانی فراسیب هیچ‌گونه پاسخگویی درباره این محتوا نخواهد داشت!

گاهی ممکن است که هنگام ارسال آی مسیج با مشکل مواجه شوید و قادر به ارسال آن نباشید. این امر بسیار طبیعی است و دلایل مختلفی دارد که در این مطلب به بررسی اینکه چرا ای مسیج ایفون کار نمیکند پرداخته‌ایم.

 برنامه پیام رسانی پیش فرض آیفون و آیپد به شما امکان ارسال SMS و iMessages را می‌دهد. اما نکته مهم و قابل توجه‌ای که راجع به iMessage وجود دارد این است که شما می‌توانید از طریق پروتکل رمز گذاری شده آی مسیج با سایر کاربران آیفون، آیپد، مک و اپل واچ به صورت کاملا رایگان و بی‌وقفه ارتباط برقرار کنید. اما اگر Messages آیفون یا آیپد شما کار نکند چه باید بکنید؟ برای رفع مشکل iMassage ایفون می‌توانید از نکات عیب یابی زیر استفاده کنید.

آموزش رفع مشکل کار نکردن آی مسیج

علت غیر فعال شدن ای مسیج ایفون

هنگامی که شما برای یک کاربر اندرویدی یا هر دستگاه غیر اپلی پیام ارسال می‌کنید، این پیام به صورت SMS ارسال می‌شود که با رنگ سبز نشان داده می‌شود. اما هنگامی که برای یک کاربر اپلی پیامی ارسال می‌کنید، می‌توانید این پیام را به صورت آی مسیج ارسال کنید که با رنگ آبی نشان داده می‌شود. در مطلب جداگانه ای به آموزش رفع مشکل Waiting for Activation آی مسیج پرداخته ایم که میتوانید مطالعه کنید.

اگرچه برنامه Messages در بیشتر موارد خوب عمل می‌کند، اما گاهی ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که به دلایل مختلفی قادر به ارسال پیام متنی چه به صورت SMS و چه به صورت iMessage نباشید.

رفع مشکل آی مسیج روی آیفون

رفع مشکل آی مسیج روی آیفون

اگر در ارسال SMS یا iMessages در دیوایس خود با مشکل مواجه شده‌اید، نگران نباشید. ما در این پست قصد داریم تا شما را در رفع مشکل ارسال پیام در آیفون و آیپد راهنمایی کنیم.

رفع مشکل ارسال پیام در iMessage آیفون و آیپد

با آنکه ما قصد داریم تمرکز اصلی خود را روی آیفون بگذاریم، اما شما می‌توانید از این روش‌ها برای حل مشکل iMessage در آیپد یا آیپاد تاچ خود نیز استفاده کنید.

۱- مطمئن شوید که آیفون / آیپد شما آنتن یا اینترنت دارد

اگر هنگام ارسال پیام متنی با مشکل مواجه شدید، اولین چیزی که باید بررسی کنید همین مورد است. اگر سعی دارید که یک SMS ارسال کنید، در قسمت بالای صفحه آنتن دهی سیمکارت خود را بررسی کنید. اما اگر می‌خواهید که پیام خود را به صورت iMessage ارسال کنید، مطمئن شوید که به یک شبکه Wi-Fi یا LTE متصل هستید.

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

۲- ارور Not Delivered

اگر هنگام ارسال پیام با خطای قرمز رنگ not delivered مواجه شدید، روی پیام خود ضربه بزنید و گزینه Try Again را انتخاب کنید تا پیام شما مجددا ارسال شود. اگر iMessage شما تحویل داده نشود، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، می‌توانید آن پیام را به جای iMessage به صورت SMS عادی ارسال کنید.

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

چرا ای مسیج ایفون کار نمیکنه

۳- سرویس‌های iMessage را دوباره فعال کنید

این مرحله عیب یابی برای آن دسته از افرادیست که تنها در ارسال iMessages به سایر کاربران اپل با مشکل مواجه شده‌اند. با روشن و خاموش کردن iMessage شما می‌توانید سرویس آن را در دیوایس خود مجددا فعال کنید. برای انجام این کار، به سادگی وارد مسیر Settings > Messages > iMessage شوید و روی ضامن آن ضربه بزنید تا غیرفعال شود و بعد با ضربه مجدد آن را فعال کنید.

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

دلایل کار نکردن آی مسیج روی آیفون

۴- گزینه Send as SMS را فعال کنید

هر زمان که آی مسیج در دسترس نباشد، برنامه پیام رسانی پیش فرض اپل می‌تواند به صورت خودکار پیامی به صورت SMS ارسال کند. این امر باعث کاهش خطاهای Not Delivered می‌شود. اما این ویژگی به صورت پیش فرض روی دیوایس شما فعال نیست و برای فعال کردن این ویژگی باید وارد تنظیمات شوید و گزینه Messages را لمس کنید، سپس گزینه Send as SMS را فعال کنید.

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

۵- تنظیمات شبکه را ریست کنید

در برخی موارد، مشکلات رایج شبکه می‌توانند دلیل عدم ارسال پیام‌های متنی در آیفون یا آیپد شما باشند. با این حال، با ریست کردن تنظیمات شبکه می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

اما به یاد داشته باشید که با ریست کردن این تنظیمات، اتصالات بلوتوث و پسوردهای Wi-Fi ذخیره شده را از دست خواهید داد. برای انجام این کار، در دیوایس iOS خود به ترتیب وارد Settings > General > Reset > Reset Network Settings شوید.

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

۶- آیفون / آیپد خود را ریبوت کنید

برای حل این مشکل آخرین کاری که می‌توانید انجام دهید ری استارت کردن دستگاه است. برای انجام این کار کافیست دیوایس خود را خاموش کرده و بعد آن را مجدد آن را روشن کنید. اگر از آیفون یا آپدی استفاده می‌کنید که دکمه هوم ندارد، دکمه کناری و دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا به منوی shut down دسترسی پیدا کنید. اما اگر از آیفون یا آیپدی استفاده می‌کنید که دکمه هوم دارد، فقط باید دکمه پاور گوشی را نگه دارید.

همچنین می‌توانید برای خاموش کردن آیفون یا آیپد خود از طریق تنظیمات اقدام کنید.

حل مشکل کار نکردن آی مسیج آیفون

چرا ای مسیج غیر فعال شده

موارد فوق مراحل اساسی عیب یابی هستند که در صورت وجود مشکل در برنامه Messages در آیفون یا آیپد خود می‌توانید از آن ها برای رفع مشکل استفاده کنید.

اگر هیچ یک از مراحل فوق در رفع این مشکل تاثیر نداشتند، ممکن است مشکل از گیرنده پیام باشد. در این صورت سعی کنید که برای مخاطب دیگری پیام متنی ارسال کنید و این مسئله را بررسی کنید. اگر در ارسال پیام به مخاطب دیگری مشکل نداشتید، از مخاطبی که در ارسال پیام به آن با مشکل مواجه شدید درخواست کنید که این مراحل را امتحان کند تا مشکل رفع شود.

ارسال پیام در iMessage آیفون

ارسال پیام در iMessage آیفون

در موارد نادر ممکن است که گاهی سرورهای اپل به طور موقت از کار بیفتند و در پی آن سرویس‌هایی مانند آی مسیج و آیکلاد تحت تاثیر قرار بگیرند. از این رو شما می‌توانید در صفحه وضعیت سیستم سایت اپل بررسی کنید که آیا سرویس iMessage فعال است یا خیر.

آیا با انجام مراحل فوق توانستید مشکلات برنامه Messages در آیفون یا آیپد خود را برطرف سازید؟ کدام یک از روش‌های عیب یابی که در این پست توضیح دادیم، مشکل شما را رفع کرد؟ آیا روش دیگری برای حل این مسئله یافته‌اید؟ در این صورت آن را از طریق نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

در پایان شما می‌توانید مطلب +۳۰ ترفند آی مسیج که باید آنها را بدانیم را در فراسیب مطالعه بفرمایید.

پشتیبانی فراسیب هیچ‌گونه پاسخگویی درباره این محتوا نخواهد داشت!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

1 دیدگاه در “آموزش رفع مشکل ای‌مسیج روی ایفون

  1. ساسان گفت:

    در صورتی که تمام این کار ها رو کردید و درست نشد سیم کارت رو تعویض کنید من تمام این راه ها رو رفتم درست نشد و بعد با APPLE ساپورت ارتباط گرفتم بعد نشد بعد باهام تماس گرفتن چند تا کد رو روی مبایلم زدم بعد باز نشد بهم پیشنهاد کردن که سیم رو عوض کنم که عوض کردم و درست شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =