آموزش و ترفند, آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند تکنولوژی

نحوه پنهان کردن پیام‌های واتس‌اپ در آیفون

نحوه پنهان کردن پیام های واتس اپ روی آیفون

اگر حفاظت از حریم خصوصی یکی از فاکتورهای مهم برای شماست. یا دوست دارید تا پیام واتس‌اپ خود را پنهان نگه دارید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه این مطلب از فراسیب نحوه پنهان کردن پیام‌‌های واتس‌اپ در آیفون را توضیح دادیم…

برنامه واتس اپ علی‌رغم تمام مشکلات و کمبودهایی که دارد، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند تمامی مکالمات خود را با آرشیو کردن و به راحتی در عرض چند ثانیه از دید بقیه پنهان کنند.

یکی از پر کاربرترین پیام‌رسان‌های فعلی که در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، WhatsApp است و بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد. اگر یک کاربر معمولی بوده و به دنبال راه‌هایی هستید تا بتوانید چت‌های خود را قبل از اینکه موبایل‌تان را در دسترس دیگران قرار دهید مخفی کنید، می‌توانید با آرشیو کردن سریع آن پیام‌ها، این کار را انجام دهید.

در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه تمامی پیام‌های خصوصی خود را با استفاده از روش آرشیو کردن آن‌ها، مخفی نگه دارید.

نحوه پنهان کردن پیام‌های واتس‌اپ در آیفون

منظور از آرشیو کردن پیام‌ها در واتس اپ، حذف کردن آن‌ها نیست؛ در واقع WhatsApp، پیام‌های آرشیو شده را به مکان دیگری منتقل می‌کند، به طوری که در میان لیست چت‌های پیش فرض دیده نشوند. برای این کار ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه‌ی واتس اپ را از اپ استور نصب کرده‌اید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. برنامه‌ی WhatsApp را از صفحه‌ی هوم اسکرین آیفون خود باز کنید.
پنهان کردن پیام های واتس اپ

برنامه واتس اپ

  1. به قسمت چت‌ها بروید و بر روی هر یک از مکالماتی که قصد پنهان کردن آن را دارید، دستتان را به سمت چپ بکشید.
چگونه پیام های WhatsApp را پنهان کنیم

چگونه پیام های WhatsApp را پنهان کنیم

  1. در این قسمت گزینه‌ی Archive را می‌بینید. اگر بر روی آن کلیک کنید، می‌توانید آن چت انتخاب شده را مخفی و به عبارتی بایگانی کنید و بدین ترتیب دیگر آن را درمیان چت‌های اصلی خود در واتساپ نمی‌بینید.
آموزش مخفی کردن چت واتساپ در اندروید و آیفون

آموزش مخفی کردن چت واتساپ در اندروید و آیفون

  1. برای مشاهده‌ی چت‌های بایگانی شده، باید در بخش چت‌ها، دو بار صفحه را به پایین بکشید. یک بار که انگشت خود را به پایین می‌کشید، نوار جستجو ظاهر می‌شود. برای بار دوم که صفحه را به پایین می‌کشید، گزینه‌ای می‌بینید که چت‌های آرشیو شده را نشان می‌دهد. بر روی Archived Chats کلیک کنید.
پنهان کردن پیام های واتس اپ

پنهان کردن پیام های واتس اپ

  1. مشاهده مجدد مکالمه‌های بایگانی شده بسیار راحت است. اگر می‌خواهید آن را از حالت Archive خارج کنید، باید بر روی چت بایگانی‌ شده، انگشت خود را به سمت چپ بکشید و سپس بر روی Unarchive ضربه بزنید. با این کار آن چت به صفحه‌ی اصلی بر می‌گردد.
پنهان کردن پیام های واتس اپ

پنهان کردن پیام های واتس اپ

نکته مهم

اگر پیام جدیدی از آن مخاطب آرشیو شده دریافت کنید، تمامی چت‌های بایگانی شده مربوط به آن مخاطب، به طور خودکار از حالت آرشیو خارج می‌شوند! در هر صورت هیچ گزینه‌ای وجود ندارد که بتوانید آن چت‌ها را بطور کلی مخفی کنید و یا نادیده بگیرید، مگر اینکه نوتیفیکیشن آن‌ها را نیز بصورت کامل غیرفعال کنید.

جمع بندی

زمانی که گوشی خود را در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار می‌دهید این روش برای مخفی کردن پیام‌ها زیاد جوابگو نیست و بدین منظور می‌توانید از ویژگی Screen Time برای قفل کردن غیرمستقیم واتس‌اپ، آن هم در قبال وارد کردن رمز عبورتان و پس از مدت زمان مشخصی استفاده کنید. همچنین اگر بخواهید، می‌توانید از همین ترفند برای مخفی کردن پیام‌های برنامه‌ی Messages در آیفون نیز استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های پنهان کردن پیام‌های WhatsApp، این است که اعلان‌ها و پیش‌نمایش‌ها را در صفحه‌ی قفل (lock screen)، غیر فعال کنید.

همچنین ما در تیم فراسیب، بصورت اختصاصی آموزش غیرفعال کردن تیک آبی پیام های واتس اپ را تهیه کردیم که در صورت تمایل به یادگیری، می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =