نقد و بررسی

همه چیز درباره iPhone SE 2022 ؛ بررسی همه جانبه آیفون اس ای ۳

همه چیز درباره iPhone SE 2022 ؛ بررسی همه جانبه آیفون اس ای ۳

آیفون SE 2022 سومین نسل این خانواده و گوشی هوشمندی است که فناوری‌های مدرن را در کالبدی کلاسیک و کوچک کنار هم جمع کرده است. صرف‌نظر از حال و هوای کلاسیک، محصول نهایی برای کاربران با بودجه کم بسیار مناسب است. امروز در فراسیب به نقد و بررسی آیفون SE 3 می‌پردازیم و هر آنچه که لازم است درباره این گوشی بدانید به شما می‌گوییم؛ با ما همراه باشید…

با پرداخت ۴۲۹ دلار می‌توانید پردازنده A15 Bionic آیفون ۱۳ و اتصال 5G داشته باشید. در حقیقت با پرداخت کم‌ترین هزینه می‌توانید یک گوشی با عملکرد عالی داشته باشید. اپل به کاربران وعده داده نسخه جدید SE در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با SE 2020 باتری قوی‌تری دارد و این قدرت معادل ۲ ساعت عمر بیشتر باتری است. نکته قابل تأمل دیگر کیفیت ساخت و دوام بیشتر این گوشی در مقایسه با نسل قبل است.

همان‌طور که در نقد و بررسی آیفون SE 3 خواهید دید، خرید یک گوشی هوشمند جمع‌وجور قدرتمند با ویژگی‌های عالی، جذابیت خاصی دارد. در حال حاضر آیفون SE 2022 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های باکیفیت بازار است. البته در مطلبی جداگانه به چند نکته مهم پیش از خرید آیفون SE 2022 پرداختیم که پیش از خرید این گوشی هوشمند میان‌رده باید آن نکات را بدانید.

نقد و بررسی آیفون SE 3

آیفون SE 3

آیفون SE 3 در یک نگاه

جدیدترین آیفون اقتصادی و ۴.۷ اینچی غول گوشی‌های هوشمند از نظر طراحی و ظاهر کاملا مشابه آیفون ۸ است، اما از نظر سخت‌افزار و عملکرد آیفون ۱۳ است؛ این موضوع هنگام رونمایی از آیفون اس ای ۳ کاملا مشهود بود. در ادامه به نقد و بررسی آیفون SE 3 می‌پردازیم؛ یک نقد و بررسی مفصل و حسابی!

ویژگی‌های برتر آیفون SE 3
  • دوربین اصلی با یک لنز
  • ۴ گیگابایت رم
  • صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی
  • قابلیت اتصال به شبکه 5G
  • تراشه A15 Bionic
  • قیمت پایه ۴۲۹ دلار
  • طراحی آیفون ۸

بررسی ارزش خرید آیفون SE 2022

آیفون SE 2022 مدل پایین‌رده اپل و یک گزینه اقتصادی و مقرون به‌صرفه برای کاربران است. در نقد و بررسی آیفون SE 3 به این مورد می‌پردازیم که با وجود قیمت پایین، تمام ویژگی‌های ضروری مثل دوربین باکیفیت و فیلمبرداری 4K، فرمان‌های لمسی، مقاومت در برابر غبار و آب و تراشه قدرتمند سری A و سایر موارد را دارد و برای کسانی که بودجه زیادی برای خرید آیفون‌های پرچم‌دار ندارند، بهترین گزینه است.

مقایسه iPhone SE 3 و آیفون 11

آیفون SE نسل ۳ در برابر آیفون ۱۱

iPhone SE 2022 یا همان مدل ۲۰۲۲ آیفون SE تراشه A15 Bionic دارد و دوربین ارتقا یافته با عملکرد عکاسی و محاسباتی پیشرفته، شیشه نمایشگر قوی‌تر، طول عمر بیشتر باتری و اتصال 5G مواردی هستند که برای کاربران جذاب خواهند بود.

نکته‌ای که در نقد و بررسی آیفون SE 2022 باید به آن اشاره کنیم این است که اگرچه نسل سوم iPhone SE کاملا جدید است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که خبر از تولید نسخه جدیدتر و با نمایشگر بزرگ‌تر می‌دهد.

در حال حاضر آیفون SE 2022 مقرون‌به‌صرفه‌ترین آیفون است، ولی اگر به دنبال چند گزینه ارزان‌قیمت هستید، آیفون ۱۱ هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. در این باره می‌توانید به مطلب مقایسه آیفون SE 3 با آیفون ۱۱ مراجعه کنید.

آیفون ۱۱ کمی گران‌تر است، اما نمایشگر بزرگ‌تر مجهز به Face ID، طراحی تمام‌صفحه، حالت شب و دوربین عریض است. یکی دیگر از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه (که البته در ایران قیمت بالایی دارد)، iPhone 12 mini است و برای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، صفحه‌نمایش OLED و طراحی مدرن نصیبتان می‌شود.

نگاه کلی به آیفون SE 2022

گوشی هوشمند میان رده iPhone SE 3

بنابراین با توجه به بودجه و نیازتان و ویژگی‌هایی که برای شما در اولویت قرار دارد، می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. اما اگر تصمیم گرفتید آیفون SE 2022 بخرید، بهتر است با ادامه مقاله یعنی با نقد و بررسی آیفون SE 3 همراه باشید.

بررسی کلی به آیفون SE 2022

مدل SE آیفون طوری طراحی و ساخته شد که گزینه مقرون‌به‌صرفه گوشی‌های پرچم‌دار اپل باشد. مدل‌های SE از سال ۲۰۱۶ عرضه شدند و در مارس ۲۰۲۲ اپل نسل سوم این خانواده را معرفی کرد. تفاوت اصلی آیفون SE 3 با نسخه‌های قبل، قیمت به روز شده، اتصال 5G و تراشه پیشرفته سری A است.

از نظر طراحی هیچ تغییری در آیفون‌های SE وجود ندارد. در واقع نسخه ۲۰۲۲ شبیه مدل ۲۰۲۰ و دقیقا مشابه آیفون ۸ است.

آیفون SE نمایشگر ۴.۷ اینچی رتینا با پنل HD LCD دارد و از فناوری True Tone برای مطابقت با نور محیط بهره برده است. از دیگر فناوری‌های به کار رفته در این گوشی می‌توان به HDR10، Dolby Vision و Wide Color برای نمایش طیف گسترده‌تر رنگ‌ها اشاره کرد.

معرفی آیفون SE با متریال مقاوم

صحنه ای مراسم رونمایی آیفون اس ای ۲۰۲۲

یکی از مزیت‌های جذاب این گوشی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار (استاندارد IP67) است که می‌تواند در برابر نشت تصادفی مایعات، قرار گرفتن کوتاه‌مدت در آب و قطره‌های آب مقاوم باشد.

مشخصات سخت‌افزاری و عملکرد iPhone SE 3

در این قسمت از نقد و بررسی آیفون SE 3 به بررسی سخت‌افزار و عملکرد آن می‌پردازیم. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، آیفون SE 2022 از نظر عملکرد دقیقا مثل آیفون ۱۳ است و این قدرت به لطف استفاده از تراشه A15 Bionic است که اپل در آیفون‌های پرچم‌دارش استفاده کرده است.

تراشه A15 Bionic دارای موتور عصبی (Neural Engine) متشکل از پردازنده ۱۶ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای و پردازنده اصلی ۶ هسته‌ای است. طبق اظهارات اپل، تراشه A15 Bionic در عملکرد گرافیکی ۱.۲ برابر سریع‌تر از تراشه A13 Bionic عمل می‌کند. علاوه بر این، در نسخه جدید iPhone SE، از ۴ گیگابایت رم استفاده شده است که ۱ گیگابایت بیشتر از نسل قبل است. آیفون SE 2022 در سه ظرفیت ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس است.

نقد و بررسی آیفون SE 3

سخت‌افزار و عملکرد آیفون SE 3

یکی دیگر از نکات مهم قابل ذکر در نقد و بررسی آیفون SE 3 ارتقای عملکرد گوشی و قابلیت اتصال به شبکه 5G است که در نسل‌های قبل وجود نداشت. بنابراین در حال حاضر آیفون SE جدید با شبکه 5G سازگار است. البته باید به این نکته توجه کنید بر خلاف سایر مدل‌ها، iPhone SE از شبکه‌های سریع mmWare 5G پشتیبانی نمی‌کند و به شبکه‌های کندتر زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz) محدود می‌شود.

در ساخت آیفون SE از متریال باکیفیت و بادوام استفاده شده است و در مقایسه با نسل دوم این خانواده، مقاوم‌تر است و احتمال آسیب جدی به آن کمتر است. iPhone SE جدید با تراشه U1 عرضه نمی‌شود، اما از بلوتوث نسخه ۵ و وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر جدیدترین و سریع‌ترین پروتکل وای‌فای است.

بررسی طراحی و ساخت آیفون اس ای ۳

در این قسمت از نقد و بررسی آیفون SE 3 قرار است درباره طراحی آن صحبت کنیم. نسخه جدید آیفون اس ای، زبان طراحی نسل دوم را حفظ کرده و در کل شبیه آیفون ۸ است.

نمایی از آیفون SE 3 در دستان یک شخص

نمایی از آیفون SE 3 در دستان یک شخص

درست مثل آیفون ۸، آیفون SE 3 هم بدنه‌ای تمام شیشه دارد و از فرآیند جوهر ۷ لایه برای افزودن رنگ به شیشه استفاده کرده است و این فرآیند باعث طراحی بدنه‌ای باکیفیت و براق با عمق رنگ عالی می‌شود. اپل ادعا کرده است آیفون SE 2022 از مواد بسیار با کیفیتی ساخته شده و در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم‌تر از نسخه‌های قبلی است. آیفون SE جدید یکی از «سخت‌ترین شیشه‌ها» در تاریخ گوشی‌های هوشمند را دارد که قابل تحسین است.

با توجه به اینکه آیفون SE 3 بعد از نسل دوم و iPhone 8 طراحی شده، حاشیه‌های ضخیم بالا و پایین نمایشگر را حفظ کرده است و تنها نسخه آیفون است که این ویژگی را دارد. حاشیه بالای نمایشگر ۴.۷ اینچی میزبان یک دوربین ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، بلندگو و سنسورها و حاشیه پایین، جایگاه دکمه خانه (Home) و در واقع حسگر اثر انگشت (Touch ID) است. پشت گوشی هم یک دوربین تک‌لنز، یک فلش LED و یک میکروفون جا خوش کرده‌اند. روی لبه راست دستگاه، دکمه پاور (Sleep/Wake) و روی لبه چپ دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه سایلنت کردن (Silent) وجود دارد. لبه پایین گوشی میزبان بلندگو و یک درگاه لایتنینگ است و درست مثل آیفون‌های قبلی جک هدفون هم حذف شده است؛ بنابراین هدفون با کانکتور لایتنینگ یا هدفون بلوتوثی لازمتان می‌شود.

آیفون SE 2022؛ طراحی و ساخت

از نظر ابعاد و وزن آیفون SE 2022 مشابه iPhone 8 است و ۱۳۸.۴ میلی‌متر طول و ۶۷.۳ میلی‌متر پهنا دارد. هم‌چنین حدود ۱۴۴ گرم هم وزن دارد که در مقایسه با نسخه قبل کمی سبک‌تر است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم با وجود اینکه آیفون SE جدید کوچک‌ترین نمایشگر در بین مدل‌های مختلف iPhone را دارد، اما از نظر فیزیکی از آیفون ۱۳ مینی بزرگ‌تر است. از آنجایی که آیفون SE 3 از نظر طراحی دقیقا مشابه iPhone 8 است، قاب‌ها و اکسسوری‌های تولید شده برای آیفون ۸ با این گوشی سازگار است و حتی برای آیفون SE 2020 هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ویژگی‌های عمقی در طراحی آیفون SE 3

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

همان‌طور که پیش‌تر در نقد و بررسی آیفون SE 3 گفته شد، این دستگاه دارای استاندارد IP67 است که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را تضمین می‌کند. به زبان ساده‌تر، این گوشی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه و در عمق بالای یک متر سالم بماند و به طور کامل در برابر گرد و غبار مقاوم است.

بارش باران، قرار گرفتن ناگهانی در معرض آب و پاشیده شدن قطرات آب آسیبی به این گوشی نمی‌زند و البته باید به این نکته توجه کنید به طور عمدی گوشی را در معرض آب قرار ندهید. توضیح اپل این است که مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دائمی نیست و به مرور زمان این مقاومت کاهش پیدا می‌کند.

نقد و بررسی آیفون SE 3

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

رنگ بندی آیفون اس ای ۲۰۲۲

آیفون SE 2022 در رنگ‌های قرمز (Red)، مشکی (Deep Dark Blue) و سفید (Starlight) تولید شده است. نمایشگر و قاب پشتی این گوشی روکشی از جنس شیشه دارد و قاب گوشی با آلومینیوم هم‌رنگ طراحی شده است.

حسگر اثر انگشت

در حال حاضر تنها مدل گوشی‌های آیفون که از حسگر اثر انگشت برای احراز هویت بایومتریک استفاده می‌کنند، خانواده SE هستند و تمام مدل‌های دیگر از Face ID بهره‌مند هستند. شناسایی صاحب گوشی به جای اسکن صورت، با اسکن کردن اثر انگشت صورت می‌گیرد و برای Apple Pay، دانلود برنامه‌ها و ورود به اپلیکیشن‌ها می‌توان از اثر انگشت به جای وارد کردن رمز عبور استفاده کرد. آیفون SE 2022 مثل تمام آیفون‌های دیگر از فناوری هپتیک تاچ (Haptic Touch) برای منوها و دسترسی سریع استفاده می‌کند.

دکمه هوم یا همان تاچ آیدی با کریستال یاقوت کبود بادوام پوشانده شده و از حسگر اثر انگشت محافظت می‌کند و یک حلقه فولادی که قابلیت تشخیص اثر انگشت کاربر را دارد، این مجموعه را کامل می‌کند.

نمایی از رویداد معرفی آیفون اس ای ۳

نمایی از رویداد معرفی آیفون اس ای ۳

طول عمر باتری iPhone SE 3

با توجه به عمر باتری، آیفون SE 2022 عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد و این ارتقا به لطف تراشه جدید است. باتری آیفون اس ای ۲۰۲۲ می‌تواند تا ۱۵ ساعت پخش ویدیو، ۵۰ ساعت پخش موسیقی و ۱۰ ساعت پخش آنلاین داشته باشد.

شارژ بی‌سیم، شارژ سریع

قابلیت شارژ سریع یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این گوشی است و در صورت استفاده از شارژر ۲۰ واتی یا بالاتر می‌تواند ۵۰ درصد را در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ کند. این گوشی از شارژ بی‌سیم Qi بدون سازگاری با MagSafe هم بهره برده است و با تمام شارژرهای بی‌سیم ۷.۵ یا ۵ واتی Qi شارژ می‌شود.

نمایشگر آیفون SE و ویژگی های آن

آیفون SE جدید نمایشگر ۴.۷ اینچی رتینا با پنل HD LCD دارد و رزولوشن آن ۷۳۴x۱۳۳۴ پیکسل است. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است و نسبت کنتراست ۱۴۰۰:۱ دارد.

از آنجایی که اپل نمایشگر آیفون ۸ را ارتقا نداده، آیفون SE 3 تنها مدلی است که از پنل LCD استفاده می‌کند و تمام مدل‌های دیگر آیفون به پنل OLED ارتقا یافته‌اند.

نقد و بررسی آیفون SE 3

نمایشگر آیفون SE 2022

همان‌طور که پیش‌تر و در نقد و بررسی آیفون SE 3 اشاره کردیم، نمایشگر از قابلیت نمایش طیف وسیع رنگ‌ها (P3) پشتیبانی می‌کند تا رنگ‌های واقعی‌تری را به نمایش بگذارد، حداکثر روشنایی این نمایشگر ۶۲۵ نیت است و پوشش اولئوفوبیک مقاوم در برابر اثر انگشت دارد و از قابلیت‌های چندلمسی هم پشتیبانی می‌کند.

ویژگی جالب هپتیک تاچ

با خرید آیفون SE 3 می‌توانید همان قابلیت لمسی هپتیک را تجربه کنید که در تمام مدل‌های دیگر iPhone وجود دارد. عملکرد هپتیک تاچ مثل لمس سه‌بعدی است که پیش‌تر در iPhone وجود داشت و بسیاری از عملکردهای مشابه را ارائه می‌دهد. با این حال، به فشار حساس نیست و قابلیت انجام چند کار با هر لمس را ندارد. هپتیک تاچ بیشتر به عنوان لمس یا نگه داشتن یا لمس طولانی با بازخورد هپتیک تعریف می‌شود.

هپتیک تاچ برای انجام کارهای مختلفی مثل پیش‌نمایش لینک‌ها در مرورگر سافاری، دسترسی به Quick Action یا اقدام سریع اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی، دسترسی به فیچرها در مرکز کنترل و فعال کردن فلش و دوربین در لاک اسکرین استفاده می‌شود.

تصویری از آیفون SE 3

تصویری از آیفون SE 3

فناوری True Tone در آیفون اس ای ۳

یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر که در نقد و بررسی آیفون SE 3 باید درباره آن صحبت کنیم، پشتیبانی از فناوری True Tone است و این ویژگی چند سالی هست به نمایشگرهای آیفون و آیپد اضافه شده است. این ویژگی از حسگر نور محیط برای تشخیص نور در محیط، تنظیم شدت رنگ و دما و تجربه سالم کار کردن با گوشی و کاهش فشار بر چشم استفاده می‌کند.

قابلیت و امکان اتصال به شبکه 5G

پشتیبانی از اتصال 5G یکی دیگر از قابلیت‌های عالی این گوشی است که باعث شده اقتصادی‌ترین و مقرون‌به صرفه‌ترین آیفون 5G اپل تا امروز باشد. این مدل مثل مدل‌های گران‌قیمت iPhone از شبکه‌های سریع mmWave 5G پشتیبانی نمی‌کند و محدود به شبکه کندتر زیر ۶ گیگاهرتز است که گستردگی بیشتری دارد.

سریع‌ترین شبکه‌های 5G شبکه‌های mmWave 5G هستند، اما سیگنال‌هایی که می‌فرستند کوتاه است و می‌تواند توسط درختان، ساختمان‌ها و موانع دیگر بلاک شود. همین ویژگی باعث می‌شود این شبکه برای مناطق شهری، شهرهای بزرگ و مکان‌هایی مثل فرودگاه‌ها و سالن‌های همایش و کنسرت محدود باشد و اساسا در جایی که جمعیت زیادی وجود دارد به خوبی کار نکند.

اتصال 5G در آیفون SE 3

در مقابل شبکه زیر ۶ گیگاهرتز است که برای مناطق شهری و روستایی و حومه شهر در دسترس است و بنابراین می‌توان به راحتی از شبکه 5G استفاده کرد و در نتیجه نبود اتصال mmWave 5G مشکل بزرگی نخواهد بود.

ویژگی‌های دوربین iPhone SE 2022

صحبت درباره دوربین و قابلیت‌های آن یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در نقد و بررسی گوشی‌های هوشمند است. این قسمت در نقد و بررسی آیفون SE 3 هم مستثنی نیست. با توجه به قیمت این گوشی، وجود یک دوربین تک‌لنز در پشت گوشی کاملا طبیعی است. البته ناگفته نماند همین یک لنز از فناوری‌های به کار رفته در آیفون‌های ۱۳ و ۱۳ پرو استفاده می‌کند و همه به لطف پردازنده A15 Bionic است.

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و گشودگی دیافراگم f/1.8 و لزرشگیر اپتیکال تصویر، ماژول دوربین آیفون اس ای ۲۰۲۲ را می‌سازد و فناوری Deep Fusion برای بهبود بافت و کیفیت تصاویر و تصویربرداری با طیف گسترده رنگ از قابلیت‌های این دوربین است. استفاده از نسل جدید HDR 4 هوشمند برای جزئیات بیشتر و پرداختن به سایه‌روشن‌ها و رنگ‌های تیره این مجموعه را کامل می‌کند.

نقد و بررسی آیفون SE 3

دوربین آیفون SE 3

آیفون SE 2022 می‌تواند با وضوح تصویر 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. گزینه‌های ۳۰ و ۲۴ فریم بر ثانیه هم در دسترس هستند و می‌توانید با کیفیت 1080p و 720p هم فیلم‌برداری کنید. برای ثبت ویدیوها با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه از محدوده دینامیکی گسترده بهره‌مند خواهید بود و لرزشگیر اپتیکال تصاویر هم برای ثبت حرفه‌ای تصاویر و صحنه‌ها به کمکتان خواهند آمد. دو گزینه تصویربرداری آهسته و تایم‌لپس هم در رابط کاربری دوربین تعبیه شده است.

با قابلیت QuickTake می‌توانید در حالت عکس‌برداری و با نگه داشتن شاتر دوربین، فیلم‌برداری را آغاز کنید.

می‌توانید آموزش استفاده از قابلیت QuickTake و ضبط ویدیو در هنگام پخش موسیقی را در مطلب لینک شده مطالعه کنید. این یکی از جذاب‌ترین ترفندهای آیفون است که نباید از دست بدهید!

یکی از مواردی که حتما باید در نقد و بررسی آیفون SE 3 و در قسمت دوربین به آن اشاره کنیم، امکان عکاسی پرتره با دوربین این گوشی است و با وجود اینکه دو دوربین ندارد، اما کنترل عمق، عکاسی پرتره و نورپردازی پرتره با استفاده از موتور عصبی ممکن شده است.

آیفون اس ای ۲۰۲۲ اولین مدل این خانواده است که امکان عکاسی پرتره را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای با سوژه شفاف و پس‌زمینه تار بگیرید. عکاسی از افراد، شی یا حیوانات با این روش، خروجی جذاب و منحصربه‌فردی خواهد داشت. نورپردازی پرتره (Portrait Lightning) به کاربر کمک می‌کند افکت‌های نورپردازی مختلف با کیفیت استودیویی را در عکس‌ها استفاده کند. با استفاده از Depth Control تاری پس‌زمینه در عکاسی پرتره را مدیریت می‌کند تا خروجی ترکیبی بی‌نقص از جزئیات سوژه اصلی و تاری حاشیه باشد.

اندازه آیفون SE 3 در دست

اندازه آیفون SE 3 در دست

بررسی دوربین سلفی

سومین نسل آیفون SE به یک دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 مجهز است که مثل دوربین اصلی کنترل عمق و حالت پرتره دارد. فیلم‌برداری دوربین 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است و ویژگی‌های دیگری مثل لرزشگیر اپتیکال تصویر، HDR خودکار، فلش رتینا و ثبت تصاویر با طیف رنگی گسترده دارد. دوربین سلفی هم از QuickTake پشتیبانی می‌کند و آیفون SE 2022 اولین مدل این خانواده است که چنین عملکردی دارد.

با توجه به قیمت، دوربین SE 3 تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت اپل را ندارد. برای مثال زوم اپتیکال و حالت شب در دوربین این گوشی وجود ندارد و طبیعی است که عملکرد و کیفیت آن مثل مدل‌هایی با دوربین چندگانه نباشد.

جمع بندی

آیفون SE 2022 نسخه اقتصادی و ارزان‌قیمت اپل در خط تولید iPhone است. در جمع‌بندی نقد و بررسی آیفون SE 3 باید به این نکته اشاره کنیم این مدل مقرون‌به‌صرفه‌ترین آیفون است که ویژگی‌های خوب زیادی مثل تراشه A15 Bionic، حالت پرتره برای دوربین اصلی و سلفی دارد و بعضی موارد مثل نبود Face ID و حالت شب ممکن است مانعی برای خرید باشد.

با این حال باید بدانید با وجود کلاس قیمتی و هدف تولید، آیفون SE 2022 برای کسانی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند و در عین حال یک گوشی کامل داشته باشند، بهترین گزینه است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =