اخبار اپل

در مورد آیپد پرو M2 2022 چه می دانیم؟

در مورد آیپد پرو M2 2022 چه می دانیم؟

تبلت جدید اپل با نام آیپد پرو M2 (احتمالا) در سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم کلیه شایعات پیرامون این محصول را با هم مرور کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اپل در رویداد معرفی تراشه M2 اعلام کرد که این پردازنده درون مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی قرار خواهد گرفت، اما صحبتی در مورد نسل جدید آیپد پرو به میان نیامد. می‌توان مطمئن بود که این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد و این چیپست جدید، به عنوان قلب تپنده درون محصول یاد شده نیز قرار خواهد گرفت و به این ترتیب امکانات و قدرت iPadOS 16 بیش از پیش به رخ رقیبان کشیده خواهد شد.

در نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۱ شاهد عرضه نمایشگر مینی ال ای دی بودیم که رنگ‌ها و HDR بهتری را در اختیار دارندگان آن می‌گذاشت. اپل نام این تکنولوژی را Liquid Retina XDR گذاشته بود و ممکن است این فناوری، امسال به آیپد پرو ۱۱ اینچی نیز آورده شود. شایعات پیرامون این اتفاق اخیرا بسیار زیاد شده بود، اما آقای راس یانگ یکی از فعالان حوزه نمایشگر محصولات مختلف به تازگی مدعی شده است که نباید انتظار نمایشگر mini-LED در آیپد پرو M2 یازده اینچی را داشته باشیم.

تصویر احتمالی iPad Pro 2022

تصویر احتمالی iPad Pro 2022

هر بلایی که به سر این محصول بیاید، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها از همان تکنولوژی Liquid Retina XDR در نسخه ۱۲.۹ اینچی باز هم استفاده خواهند کرد.

شایعه اضافه شدن فناوری OLED به آیپدها چندین سال است که مطرح می‌شود و مانند سال گذشته، برای نسل جدید این دیوایس که در سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد نیز نقل می‌شود. اما با توجه به گزارش جدید منبع خبری ET News به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۴ باید منتظر این اتفاق باشیم.

اگر تکنولوژی یاد شده به تبلت های اپل اضافه شود، شاهد سبک‌تر شدن وزن آن نسبت به نسخه‌های LCD یا mini-LED خواهیم بود. نمایشگرهای OLED در حال حاضر در خانواده آيفون ۱۳ و مک بوک پرو مورد استفاده قرار گرفته است و اضافه شدن آن به دنیای تبلت‌ها به نظر کمی بیش از حد طولانی شده است.

شایعه عرضه آیپد پرو M2 با نمایشگر ۱۴ اینچی!

نمایی از آیپد پرو ۲۰۲۱

نمایی از آیپد پرو ۲۰۲۱

شایعات از این موضوع حکایت دارند که نسخه ۲۰۲۲ از iPad Pro میزبان یک مدل ۱۴ اینچی خواهد بود و در حالی که این شایعه توسط برخی منابع خبری مورد تایید قرار گرفته است، اما موعد رونمایی از آن به هیچ عنوان مشخص نیست. آقای راس یانگ یکی از فعالان این حوزه سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ را برای این موضوع در نظر گرفته است، اما آقای Majin Bu یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی انتهای سال جاری را برای معرفی این دستگاه اعلام کرده است.

یکی از منابع خبری مدعی شده است که آیپد با نمایشگر ۱۴ اینچی از نمایشگر mini-LED و تکنولوژی پروموشن برخوردار نخواهد بود و احتمالا نمی‌توان واژه پرو را به دنباله آن اضافه کرد.

احتمال اضافه شدن تکنولوژی مگ سیف به آیپد پرو M2

پشتیبانی از مگ سیف در آیپد ۲۰۲۲

پشتیبانی از مگ سیف در آیپد پرو ۲۰۲۲

تا به حال شایعاتی در مورد اضافه شدن قابلیت شارژ بی‌سیم به آیپد نسل آینده به گوش رسیده که احتمالا نشان از اضافه شدن سیستم MagSafe به این محصول دارد. آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ در ماه ژوئن سال جاری اطلاعاتی در این مورد را منتشر کرده و یادآور شد که در سال ۲۰۲۲ شاهد اضافه شدن این ویژگی به آیپد ها خواهیم بود.

البته هنوز مشخص نیست کدام نوع از تکنولوژی شارژ بی‌سیم و چه میزان از سرعت در انتظار این محصول خواهد بود، اما شایعات زیادی از این موضوع حکایت دارند که سیستم شارژ معکوس بی‌سیم بالاخره به یکی از دیوایس‌های اپل اضافه خواهد شد.

تصویری از iPad Pro

تصویری از iPad Pro

اضافه شدن این قابلیت به دارندگان آن کمک می‌کند تا آیفون یا ایرپاد خود را با قرار دادن روی این دستگاه، شارژ ‌کنند.

آیپد پرو ۲۰۲۲ از چه جنسی ساخته می‌شود؟

تا به حال شایعاتی در مورد استفاده از تیتانیوم در ساخت آیپدها شنیده شده، اما هنوز مشخص نیست این اتفاق چه زمانی روی می‌دهد. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۲ برای رخ دادن چنین اتفاقی کمی زود باشد.

همچنین حرف و حدیث‌هایی در مورد کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر شنیده می‌شود، اما در صورت انجام این تغییرات مشخص نیست کاربران برای نگه داشتن آیپد در دستان خود، انگشت‌‌شان را در چه محلی باید قرار دهند!

امکان رونمایی از آیپد پرو با بدنه تیتانیومی

امکان رونمایی از آیپد پرو با بدنه تیتانیومی

آیپد پرو M2 با همان میزان حافظه داخلی

آیپد های فعلی در نسخه ابتدایی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی همراه بوده و در بالاترین حالت، این مقدار به ۲ ترابایت می‌رسد. به نظر می‌رسد که حداکثر ظرفیت روی همان مقدار ۲ ترابایتی باقی خواهد ماند، اما احتمالا شاهد حذف نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و جایگزین شدن آن با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی خواهیم بود.

البته این موضوع در حال حاضر در حد شایعه مطرح شده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت چه اتفاقی روی خواهد داد.

قیمت احتمالی iPad Pro 2022

آیپد پرو ۱۱ اینچی در حال حاضر با قیمت ۷۹۹ دلاری و نسخه ۱۲.۹ اینچی نیز با قیمت ۱۰۹۹ دلاری در دسترس خریداران قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که اپل همین استراتژی را برای آیپد پرو M2 نیز اتخاذ خواهد کرد.

زمان احتمالی معرفی و رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۲

اگر همه چیز طبق برنامه و شایعات مطرح شده پیش برود، در ماه سپتامبر یا اکتبر سال جاری میلادی باید منتظر رونمایی از این محصول به صورت رسمی باشیم. اما اپل برخی مواقع کاربران خود را سورپرایز کرده و بعضی دیوایس‌ها را زودتر از موعد اعلام شده در شایعات معرفی می‌کند! لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت، چه سرنوشتی در انتظار این محصول خواهد بود.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مطلب جامع محصولاتی که از شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم را مطالعه کنید تا با آینده پیش روی محصولات اپل بیشتر آشنا شوید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =