نقد و بررسی

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

پلتفرم آموزشی لیندا (Lynda.com) در سال ۲۰۱۵ توسط لینکدین لرنینگ (Linkedin Learning) به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری شد و از سال ۲۰۱۹ به طور رسمی به پلتفرم لینکدین مهاجرت کرد. با این حال، این مهاجرت باعث شد سردرگمی‌هایی برای کاربران به وجود بیاید و نگران کیفیت محتوای آموزشی باشند و اینکه آیا سرویس مثل قبل خواهد بود یا نه. امروز در فراسیب به معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ می‌پردازیم تا با تمام ویژگی‌های آن آشنا شوید و این پلتفرم جدید را بعد از ادغام بهتر بشناسید؛ با ما همراه باشید…

لینکدین لرنینگ مجموعه‌ای از دوره‌های آنلاین با محتوای با کیفیت را ارائه می‌دهد که در کنار آموزش، شبکه لینکدین را وسیع‌تر و افراد داخل این شبکه را به هم مرتبط می‌کند. در ادامه هر آنچه که لازم است درباره اکانت سایت لیندا یا همان لینکدین لرنینگ بدانید به شما خواهیم گفت.

اشتراک لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

اشتراک لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

طی چند سال اخیر و بعد از پاندمی کرونا، تعداد افرادی که در خانه کار می‌کنند یا تحصیل از راه دور را انتخاب کردند روند صعودی داشته است. همین مسئله باعث شده پلتفرم‌های یادگیری آنلاین و دوره‌هایی که این پلتفرم‌ها را ارائه می‌کنند رشد قابل توجهی داشته باشند.

برخی افراد تقویت مهارت‌ها را لازم و ضروری می‌دانند و عده‌ای دیگر یادگیری فناوری‌های جدید را ترجیح می‌دهند. پلتفرم‌های یادگیری آنلاین برای افراد با پیشینه‌های حرفه‌ای و علایق مختلف مناسب است و محتوای مورد نظر را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

پلتفرم‌های دیگری مثل کورسرا (Coursera)، یودمی (Udemy) و خان آکادمی (Khan Academy) به خاطر ارائه دوره‌های متنوع معروف هستند. برای کسانی که هنوز به دنبال علایق خود هستند، یوتوب بهترین گزینه است که محتواهای رایگان زیادی دارد. اما اگر برای هزینه کردن در یک پورتال آنلاین مشکلی ندارید، لینکدین لرنینگ یک ابزار عالی است و در این مقاله قرار است به معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ بپردازیم.

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

Linkedin Learning با محتوای Lynda.com

اشتراک لینکدین لرنینگ چیست؟

لینکدین پلتفرم محبوبی است که متخصصان، کارجویان و صاحبان کسب‌وکار برای ایجاد برند حرفه‌ای، جستجوی شغل و گسترش شبکه ارتباطات کاری از آن استفاده می‌کنند. لینکدین یک پلتفرم آموزشی به نام لینکدین لرنینگ هم دارد که مجموعه‌ای کامل و جامع از دوره‌های آنلاین است.

محتوای آموزشی این پلتفرم توسط آکادمی لینکدین و یک پلتفرم شخص ثالث به نام لیندا ایجاد شده و توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه مدیریت و هدایت می‌شود. در این پلتفرم مثل آموزش‌های سنتی به فایل‌های تمرین، یادداشت‌ها و بعد از پایان دوره به گواهی و مدرک دوره دسترسی خواهید داشت.

لینکدین لرنینگ

لینکدین لرنینگ

اگر مشترک پلن پریمیوم لینکدین هستید، می‌توانید به صورت رایگان به لینکدین لرنینگ دسترسی داشته باشید. در ادامه به معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ می‌پردازیم و برخی ویژگی‌ها و مزایای اعضای پریمیوم را با هم بررسی می‌کنیم البته قابل ذکر است شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد امکانات پلن های مختلف لینکدین مقاله مرتبط را مطالعه نمایید.

آشنایی با صفحه اصلی سایت Linkedin Learning

صفحه اصلی (Home Screen) لینکدین لرنینگ اهداف، پیشرفت دوره‌ها، دوره‌های پرطرفدار و دوره‌های پیشنهادی را به شما نشان می‌دهد و نوار اصلی بالای صفحه میزبان دوره‌های محبوب و دوره‌هایی است که اخیرا به پلتفرم اضافه شده‌اند.

صفحه اصلی لینکدین لرنینگ

صفحه اصلی لینکدین لرنینگ

در صفحه اصلی می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. از جمله:

  • با کلیک روی گزینه Edit، اهداف خود را تنظیم یا حذف کنید.
  • دوره‌های مورد نظرتان را با تایپ کردن کلمات کلیدی در نوار جستجو پیدا کنید.
  • با کلیک روی گزینه Browse می‌توانید تمام دوره‌های مرتبط با موضوعات مورد علاقه خود را مشاهده کنید.
  • با توجه به ترجیحات و موضوعات محبوبتان، دوره‌های پیشنهادی را مشاهده کنید.

مشاهده روند یادگیری دوره ها در لینکدین لرنینگ

در صفحه «یادگیری من» (My Learning) می‌توانید تاریخچه و سابقه یادگیری، فهرستی از دوره‌هایی که ذخیره کرده‌اید و یا در حال حاضر آن‌ها را دنبال می‌کنید را ببینید و یک فهرست مهارت‌ها هم دارید که روند یادگیری را نشان می‌دهد.

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

مشاهده تاریخچه یادگیری در Linkedin Learning

۱. می‌توانید روی منوی سه‌نقطه (…) کنار دوره کلیک و آن را حذف کنید یا تاریخچه یادگیری‌تان را مرور کنید.

۲. می‌توانید مهارت‌های مختلف را جستجو و با کلیک روی نماد + در کنار مهارت خاص، آن‌ها را انتخاب کنید. لینکدین لرنینگ دوره‌هایی را بر اساس فهرست مهارت‌های انتخاب شده به شما پیشنهاد می‌دهد.

در این قسمت‌ها از معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ، به معرفی بخش‌های مختلف این پلتفرم می‌پردازیم تا کار کردن با آن راحت‌تر باشد و سردرگم نشوید.

اگر شرکتی که در آن کار می‌کنید یا خودتان صاحب آن هستید حامی اکانت لینکدین لرنینگ شما باشد، دوره‌های توصیه‌شده توسط شرکت در بخش From Your Organization (پیشنهادی از سوی سازمان) نشان داده می‌شود.

لینکدین لرنینگ

دروس پیشنهادی از سوی سازمان

مشاهده نوتیفیکیشن ها و تنظیمات

در سرویس لینکدین لرنینگ می‌توانید از به‌روزرسانی‌های دوره‌های مورد نظر خود و دوره‌های پرطرفدار آگاه شوید و با کلیک کردن روی نماد «زنگوله»، نوتیفیکیشن‌های دوره‌های پیشنهادی را دریافت کنید.

۱. برای اینکه نوتیفیکیشن‌ها را به «خوانده شده» تغییر دهید یا آن را پاک کنید، روی سه‌نقطه (…) کنار آن کلیک کنید.

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها

۲. برای تنظیمات نوتیفیکیشن‌های پلتفرم لینکدین لرنینگ باید روی آیکون چرخ‌دنده در صفحه نوتیفیکیشن‌ها کلیک کنید.

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها لینکدین لرنینگ

مدیریت حساب کاربری لینکدین لرنینگ

با ضربه زدن روی آیکون پروفایل می‌توانید وارد Help Center شوید، تاریخچه یادگیری خود را مشاهده کنید، تنظیمات فعالسازی و راه‌اندازی حساب کاربری را ببینید و هر تغییر دیگری که می‌خواهید ایجاد کنید.

مدیریت حساب کاربری

مدیریت حساب کاربری در لینکدین لرنینگ

تنظیمات به شما این امکان را می‌دهد تا نوتیفیکیشن‌ها را سروسامان بدهید، اشتراک ایمیل را مدیریت کنید و زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید.

جستجو کردن دوره های آموزشی در لینکدین لرنینگ

در این قسمت از معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ، درباره نحوه جستجوی دوره‌های آموزشی صحبت می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید دوره‌های مورد نظرتان را پیدا و یادگیری را آغاز کنید.

جستجو کردن دوره‌های آموزشی در لینکدین لرنینگ

جستجوی دوره‌های آموزشی لینکدین لرنینگ

با کلیک روی Browse می‌توانید دسته‌بندی دروس را در پنل سمت چپ و موضوعات مرتبط با دسته‌بندی‌ها را در صفحه اصلی ببینید.

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

دوره‌های آموزشی لینکدین لرنینگ

۱. برای مشاهده مجموعه دوره‌ها با مسیرهای مختلف یادگیری و دوره‌های فردی، روی نام موضوع کلیک کنید.

۲. برای محدود کردن مجموعه دوره‌ها بر اساس مدت، سطح یا نوع می‌توانید از فیلترهای مربوطه استفاده کنید.

۳. اگر می‌خواهید چند موضوع را برای مجموعه دوره‌های خود انتخاب کنید، روی منوی سه‌نقطه (…) کنار دوره کلیک کنید و با انتخاب گزینه Add to collection موضوع را اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید از گزینه Save هم استفاده کنید.

شروع یک دوره آموزشی جدید در Linkedin Learning

حالا که تا اینجا با معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ همراه بوده‌اید، باید دوره‌های آموزشی جدید را شروع کنید. برای این کار دو راه وجود دارد. می‌توانید یک مسیر یادگیری را انتخاب کنید که مجموعه‌ای از دوره‌هاست که به طور منطقی سازماندهی شده‌اند یا می‌توانید یک دوره مشخص را انتخاب و آن را تکمیل کنید. اگر گزینه اول را انتخاب کردید، باید تمام دروس و دوره‌ها را به پایان برسانید و در امتحان نهایی نمره قبولی کسب کنید.

معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ

شروع دوره‌های جدید آموزشی در لینکدین لرنینگ

  1. برای شروع دوره روی پیش‌نمایش ویدیو کلیک کنید. فهرست مطالب دوره در پنل سمت چپ قرار دارد که می‌توانید آن را مخفی کنید.
  2. می‌توانید سرفصل‌ها را ببینید و آن‌ها را نشانه‌گذاری کنید. در پنل بالا و سمت راست می‌توانید گزینه‌های اشتراک‌گذاری را هم ببینید.
  3. در صفحه اصلی می‌توانید سرعت پخش را تغییر دهید، ویدیو را در حالت تمام‌صفحه ببینید و زیرنویس را فعال یا غیرفعال کنید.
  4. اگر می‌خواهید در کنار صدای ویدیو، متن گفتگوها را هم بخوانید، روی گزینه Transcript کلیک کنید.
  5. صفحه ویدیو را اسکرول کنید تا با اهداف دوره و مشخصات مدرس آشنا شوید.
  6. برای دسترسی و دانلود منابع مربوط به دوره، روی گزینه Show All کلیک کنید.

بعضی از دوره‌ها برای برگزاری یک امتحان به دنبال داوطلب هستند و برخی دیگر برای دریافت گواهی پایان دوره از شما می‌خواهند تا پایان آموزش‌ها در دوره حضور داشته باشید. نگران نباشید! بعد از هر فصل یک آزمون اختیاری طراحی شده و به شما کمک می‌کند برای آزمون اصلی آماده شوید. یکی از ویژگی‌های جذاب در معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ همین مورد است. این دوره‌ها به طور خودکار برگزار می‌شوند و می‌توانید قبل از شرکت در آزمون هر چقدر لازم بود ویدیوها را مرور کنید.

اشتراک لینکدین لرنینگ

اشتراک لینکدین لرنینگ

ویژگی‌های اشتراک لینکدین لرنینگ

با خرید اشتراک پریمیوم Linkedin Learning یا همان Lynda به صورت ماهانه یا سالانه می‌توانید به دوره‌های سفارشی، فایل‌های تمرین دوره‌ها و گواهی‌نامه‌ها دسترسی داشته باشید و از مزایای دیگر این پلتفرم بهره‌مند شوید. وقتی برای خرید اکانت لینکدین لرنینگ هزینه‌ای پرداخت می‌کنید، می‌توانید به تمام مزایای لینکدین پریمیوم دسترسی داشته باشید و برعکس!

پورتال‌های آنلاین دیگر مثل اسکیل شیر، یوداسیتی و کورسرا دائما در حال ارائه تخفیف‌ها برای دوره‌ها و حق عضویت کاربران هستند. اما لینکدین لرنینگ چنین ویژگی‌ای ندارد. اگر کارفرمای شما دسترسی رایگان به پلتفرم لینکدین لرنینگ را در اختیار شما قرار دهد، یکی از بهترین گزینه‌های یادگیری برای شما فراهم شده که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید. مجموعه دوره‌ها در تمام پلتفرم‌های آموزشی مشابه است و اینکه لینکدین لرنینگ را انتخاب کنید یا نه، به سلیقه و ارادات شما به برند برمی‌گردد.

نمایی گرافیکی از LinkedIn Learning

نمایی گرافیکی از Linkedin Learning

تجربه یادگیری آنلاین با ارزش داشته باشید!

در پایان معرفی کامل سرویس لیندا یا همان لینکدین لرنینگ باید جمع‌بندی کنیم که این پلتفرم یک گزینه جامع و ایده‌آل برای تمام کسانی است که از یادگیری و ارتقای مهارت‌ها لذت می‌برند. اگر ترجیح می‌دهید هر از گاهی مهارت جدیدی یاد بگیرید و یا به دنبال دوره خاصی هستید، بهتر است پلتفرم‌های دیگر را انتخاب کنید.

با وجود پلتفرم‌های یادگیری آنلاین که تعداد آن‌ها کم هم نیست، می‌توانید یکی از مواردی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. با توجه به اینکه سازمان‌ها، کارفرمایان و کارمندان به لینکدین اعتماد دارند، لینکدین لرنینگ گزینه خوبی است که می‌توانید به آن فکر کنید.

برای خرید اکانت لینکدین لرنینگ یا همان Lynda کلیک کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + بیست =