اخبار, اخبار اپل

اپل هندزفری ایرپاد سیمی را از داخل جعبه آیفون ۱۲ حذف خواهد کرد

اپل هندزفری ایرپاد سیمی را از داخل جعبه آیفون ۱۲ حذف خواهد کرد

مینگ چی کو که تقریبا مهمترین تحلیلگر حوزه اخبار اپل محسوب می‌شود، به تازگی گزارشی عجیب درباره‌ی محصولات آینده‌ی اپل منتشر کرده و احتمال داده است که هندزفری ایرپاد سیمی از داخل جعبه آیفون ۱۲ حذف خواهد شد.

در گزارش اخیر که از آقای کو درباره محصولات بعدی اپل به انتشار رسیده، این تحلیلگر تایوانی اشاره می‌کند که اپل برای افزایش فروش هدفون های وایرلس ایرپاد که حالا نسل دوم آنها نیز وارد بازار شده است، ایرپادهای سیمی را از درون جعبه‌ی پرچمدار بعدی خود حذف خواهد کرد. طبق گزارش‌ها احتمال این که اپل نسل جدیدی از هندزفری وایرلس ایرپادز پرو خود را تا سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند، بسیار پایین است و به همین دلیل این برند کوپرتینویی قصد دارد در تعطیلات سال جاری میلادی تخفیفات گسترده‌ای را برای نسل فعی ایرپادز ارائه دهد.

با وجود این که پاندمی کرونا باعث شده است که فروش کلی محصولات اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش پیدا کند، مینگ چی کو عقیده دارد که در تعطیلات زمستانی ورق برمی‌گردد و با عملکرد ویژه‌ی محصولات جدید و به خصوص افزایش فروش قابل توجه ایرپاد پرو نسبت به سال قبل، اپل سود خوبی به دست خواهد آورد؛ این تحلیلگر معتبر پیش‌بینی می‌کند که فروش ایرپادهای اپل از ۸۰ میلیون در سال گذشته به ۹۳ میلیون واحد در سال جاری برسد.

تعطیلات سال نو، فرصت جبران ضرر اقتصادی ناشی از کرونا

حذف هدفون های ایرپاد سیمی از جعبه آیفون ۱۲

حذف هدفون های ایرپاد سیمی از جعبه آیفون ۱۲

در زمانی که آیفون ۱۲ وارد بازار می‌شود، تقریبا ۱۸ ماه از زمان حضور نسل دوم هندزفری بلوتوث ایرپاد در بازار می‌گذرد. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که اپل قیمت این محصول را به شدت کاهش دهد تا فروش محصولات جانبی آیفون ۱۲ افزایش پیدا کند. البته هیچ‌کدام از مقامات رسمی اپل در حوزه بازاریابی این موضوع را تایید نکرده‌اند و این موضوع تنها یک گمانه‌زنی از سوی مینگ چی کو محسوب می‌شود.

در حال حاضر کاربران می‌توانند هندزفری سیمی اپل ایرپادز را با قیمت ۲۹ دلار خریداری کنند و قیمت ایرپادزهای وایرلس نیز از ۱۵۰ دلار شروع می‌شود. در چند سال گذشته بارها کاربران و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اپل یک باندل جذاب از آیفون و ایرپاد وایرلس را با قیمتی مناسب روانه بازار خواهد کرد و احتمالا در تعطیلات سال نو میلادی، سرانجام این اتفاق رخ خواهد. داد اپل از زمان اولین نسل آیفون تا به حال هدفون‌های سیمی را درون جعبه ارائه داده است و هندزفری‌های کابلی اختصاصی اپل نیز از سال ۲۰۱۲ و همزمان با آیفون ۵، تحت عنوان EarPods رونمایی شدند.

حذف ایرپاد سیمی از داخل جعبه به یک خساست دیگر از اپل تبدیل می‌شود؟

حذف هدفون های ایرپاد سیمی از جعبه آیفون ۱۲

حذف هدفون های ایرپاد سیمی از جعبه آیفون ۱۲

اپل برای اولین بار در زمان معرفی آیفون ۷ پورت ورودی ایرپاد سیمی را از جک ۳.۵ میلی‌متری به پورت لایتنینگ تغییر داد. بنابراین در صورت عملی شدن این اتفاق، برای اولین بار در تمام تاریخ آیفون است که اپل این وسیله جانبی محبوب را درون جعبه به خریداران ارائه نمی‌دهد. اپل در زمان آیفون ۷ یک دانگل لایتنینگ نیز به مشتریان خود ارائه می‌داد که همچنان بتوانند از هدفون‌های دارای جک ۳.۵ میلی‌متری بر روی آیفون جدید خود استفاده کنند.

این روند به مدت دو سال ادامه داشت اما از زمان ارائه آیفون ایکس اس و ایکس آر، قطع شد و اپل این آیتم جانبی را از جعبه‌ی گوشی های پرچمدار خود حذف کرد. با این حال نظر می‌رسد که برخی از کاربران با این تصمیم موافق نباشند و آن را یک تصمیم اقتصادی سخت‌گیرانه از سوی اپل برای افزایش حاشیه سود فروش آیفون های جدید خود بدانند. البته اگر اپل همزمان با حذف هندزفری سیمی، قیمت کلی آیفون را نیز کاهش دهد، می‌توان گفت که ضرری به خریداران وارد نخواهد شد و همزمان یک معامله‌ی برد-برد برای هر دو طرف ایجاد می‌شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =