اخبار اپل

اپل بطور رسمی از MacOS Monterey با قابلیت Universal Control رونمایی کرد

اپل بطور رسمی از MacOS Monterey با قابلیت Universal Control رونمایی کرد

سیستم عامل MacOS Monterey به عنوان نسخه بزرگ بعدی مک او اس رسماً در کنفرانس WWDC 2021 رونمایی شد. در ادامه با امکانات و ویژگی‌های نسخه جدید MacOS بیشتر آشنا شوید.

اپل در کنفرانس WWDC 2021 خود از آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ رونمایی کرد. اما همچنین بخشی از کنفرانس WWDC شب گذشته اپل به رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپی غول کوپرتینویی به نام MacOS Monterey اختصاص داشت. خوشحال کننده‌ترین خبر برای کاربران مک می‌تواند اضافه شدن اپلیکیشن Shortcuts به این نسخه باشد که بهره‌وری از سیستم را تا حد زیادی بالا می‌برد.

مرورگر Safari نیز طراحی جدیدی را در بر می‌گیرد که شامل یک نوار زبانه یکپارچه شده در کنار بخش جستجوی بالای مرورگر است.

آپدیت مک او اس Monterey

آپدیت مک او اس Monterey

اما خبر بزرگ دیگر اضافه شدن قابلیتی به نام Universal Control است که اکنون به شما اجازه می‌دهد با آزادی عمل بیشتری از آیپد خود در کنار مک استفاده کنید و نشانگر ماوس و کیبورد را آزادانه در صفحه نمایش این دو دیوایس جابجا کنید. درگ و دراپ کردن بین این دو دستگاه نیز زمانی که به یکدیگر متصل باشند، قابلیت جالب توجهی است.

آپدیت MacOS Monterey

آپدیت MacOS Monterey

اپل می‌گوید Shortcuts آینده اتوماسیون در مک است و تنها گام‌های اولیه آن در مک او اس مانتری به عنوان یک برنامه چند ساله برداشته شده است. البته Automator در این نسخه همچنان به کار خودش ادامه می‌دهد، اما این قابلیت در اختیار شما قرار گرفته تا گردش‌های کاری Automator را در Shortcuts وارد کنید.

آپدیت سافاری در مک او اس Monterey

آپدیت سافاری در مک او اس Monterey

قابلیت AirPlay to Mac کامپیوتر مک شما را به یک مقصد برای ایرپلی تبدیل خواهد کرد؛ بنابراین شما می‌توانید خیلی سریع محتوا را از آیفون خود روی صفحه نمایش مک به نمایش بگذارید. علاوه بر این مک او اس مانتری شامل ویژگی‌های جدیدی که به iOS 15 اضافه می‌شود هم خواهد بود. این شامل فیس تایم به‌روز شده، حالت‌های نوتیفیکیشن Focus و همچنین قابلیت SharePlay برای مشاهده محتوا در کنار دیگران می‌شود.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 15 =