اخبار اپل

آی او اس 15 بطور رسمی رونمایی شد؛ همه آنچه باید درباره iOS 15 بدانید

آی او اس 15 بطور رسمی رونمایی شد؛ همه آنچه باید درباره iOS 15 بدانید

اپل به طور رسمی از iOS 15 رونمایی کرد؛ نسل بعدی سیستم عامل آیفون. این شرکت اعلام کرد که طراحی آی او اس 15 با در نظر داشتن 4 مورد مختلف تولید شده است. در ادامه این مطلب با فراسیب همراه باشید…

بروزرسانی‌های فیس تایم در iOS 15

نسخه جدید iOS با تغییرات گسترده‌ای برای برنامه FaceTime معرفی شده است. این تغییرات عمدتاً برای رقابت با برنامه‌های مشابه مثل Zoom که در سال اخیر بسیار پرطرفدار بوده، اتفاق افتاده است.

  • پشتیبانی از Spatial Audio (صدای فراگیر)
  • حالت شبکه‌ای
  • حالت پرتره
  • لینک فیس تایم
  • پیوستن به مکالمه از طریق وب در اندروید و ویندوز
  • SharePlay برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش، موسیقی و حتی فیلم

قابلیت SharePlay می‌تواند با برنامه‌های دیگر نیز همگام شده و برنامه نویسان و توسعه دهندگان می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. اپل در حال حاضر با Disney+، Hulu، HBO Max، TikTok، NBA، Twitch و … همکاری می‌کند.

قابلیت های جدید فیس تایم در آی او اس 15

قابلیت های جدید فیس تایم در آی او اس 15

تغییرات پیامرسان iMessages در آی او اس ۱۵

اپل همچنین از ویژگی‌های جدید برای برنامه Messages پرده برداشت. قابلیت‌هایی مثل ارتباط سریع و راحت با افراد، به اشتراک گذاری محتواهای مختلف با همدیگر و نمایش آن‌ها در News یا Photos.

آی او اس 15 و تغییرات Messages

آی او اس 15 و تغییرات Messages

تغییرات Notifications ها در آی او اس ۱۵

ویژگی جدیدی به نام Notification Summary معرفی شد؛ این قابلیت در هر زمان که بخواهید برای شما نمایش داده می‌شود. وقتی که آیفون خود را بر روی حالت «مزاحم نشوید» قرار می‌دهید، وضعیت شما در برنامه Messages به دوستانتان نشان داده می‌شود.

طراحی اعلان‌ها تغییر کرده و شکل و اندازه لوگوی هر اپلیکیشن بزرگتر شده است. شما می‌توانید حالت‌های مختلف Focus (تمرکز) تعیین کنید که صفحه خانه، تنظیمات نمایش اعلان و دیگر اتفاقاتی که حواستان را پرت می‌کند را محدود کند.

اعلان های آی او اس 15

اعلان های آی او اس 15

بروزرسانی برنامه Photos در iOS 15

این برنامه با ویژگی جدیدی به نام OCR برای تشخیص متن در تصویر، معرفی شد. اپل می‌گوید این قابلیت از هوش مصنوعی برای تشخیص متن در تصاویر استفاده می‌کند.

در جست و جوی Spotlight می‌توانید عکس‌ها را جست و جو کنید. حالت Memories هم هوشمندانه‌تر شده و از اپل موزیک نیز برای انتخاب موسیقی‌های مناسب استفاده می‌کند.

تغییرات اپلیکیشن Wallet در آی او اس ۱۵

اسکن کارت های شناسایی در Wallet

اسکن کارت های شناسایی در Wallet

با آنکه استفاده از این برنامه در ایران محدودیت دارد اما شنیدن تغییرات جدید این برنامه خالی از لطف نیست. در آی او اس ۱۵ شما می‌توانید کلید خانه یا محل کارتان را در برنامه Wallet اضافه کنید. حتی کلید هتل نیز مستثنی نیست و مجموعه هتل‌های Hyatt به زودی از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

امکان اضافه کردن کارت‌های شناسایی نیز به زودی در این برنامه رخ خواهد داد. با این قابلیت شما می‌توانید برای نمایش اطلاعاتتان به مراکزی مثل فرودگاه‌ها فقط از آیفون یا اپل واچ خود استفاده کنید.

بروزرسانی برنامه آب و هوا در iOS 15

داده‌های جدیدی در این برنامه نمایش داده می‌شود؛ مثل میزان نور فرابنفش. طراحی نیز بسیار زیباتر شده و از افکت‌های جذاب‌تری استفاده شده است.

تغییرات اپلیکیشن Maps در iOS 15

بروزرسانی برنامه Maps در آی او اس 15

بروزرسانی برنامه Maps در آی او اس 15

طراحی جدید و تمرکز بر روی مسیریابی دقیق‌تر از تغییرات این برنامه است. حتی خط کشی پیاده‌رو و انتخاب لاین مناسب رانندگی نیز در طراحی این برنامه گنجانده شده است. شما حتی با قابلیت جدیدی می‌توانید با اسکن اطرافتان، بصورت واقعیت افزوده، مسیر خود را پیدا کنید.

جمع بندی

این رویداد با محوریت معرفی نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های اپل برگزار شد. بی‌شک پرطرفدارترین سیستم عامل اپل، iOS است. تغییرات گسترده و با تمرکز بر روی امنیت و حریم خصوصی افراد، تجربه استفاده از این سیستم عامل را بسیار دلنشین‌تر می‌نماید. به هر حال برای استفاده از این نسخه، باید تا معرفی آیفون 13 منتظر بمانیم.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =