اخبار, اخبار اپل

همه چیز درباره اپل پنسل نسل ۳

همه چیز درباره اپل پنسل نسل ۳

در این مطلب تمام شایعاتی که از نسخه جدید قلم اپل یعنی همان اپل پنسل نسل ۳ – Apple Pencil 3 انتظار می‌رود را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

تاکنون اپل پنسل بسیار موفق عمل کرده است و استفاده از آن برای کسانی که می‌خواهند از آیپد خود برای انجام کارهای هنری و طراحی گرافیک استفاده کنند، دقیق و راحت است. مدل فعلی این قلم به نوامبر سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، با این وجود انتظار می‌رود که اپل قلم استایلوس را ارتقا دهد.

اپل پنسل نسل ۳

در این مقاله، به بررسی شایعات پیرامون اپل پنسل نسل ۳ می‌پردازیم تا ببینیم که چه انتظاراتی از این قلم داریم.

تاریخ عرضه

اپل هنوز چیزی را در مورد نسل سوم این قلم‌ها تایید نکرده است. اما اگر نگاهی به تاریخ عرضه مدل قبلی بیندازیم، می‌توانیم انتظارات را پیش بینی کنیم. نسل اول این قلم‌ها در۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۵ عرضه شد. به دنبال آن اپل دقیقا سه سال بعد یعنی در ۷ نوامبر ۲۰۱۸ نسخه نسل دوم این پنسل را عرضه کرد.

اپل پنسل نسل ۳

اپل پنسل نسل ۳

اگر شرکت اپل به روند قبلی خود پایبند باشد، نسل سوم اپل پنسل را در نوامبر سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهیم کرد. البته این کار زودتر صورت خواهد گرفت. اما آیپد ایر و پرو در سال جاری آپدیت و آیفون 12 در اکتبر 2020 عرضه شد. بنابراین، انتظار می‌رود که پنسل جدید هنگام به‌روزررسانی تبلت‌های این شرکت در سال 2021 ظاهر شوند.

اکنون شایعاتی درباره‌ی آیپد پرو 12.9 اینچی جدید با نمایشگر مینی ال ای دی به گوش رسیده است که احتمال می‌رود در سه ماه اول سال 2021 رونمایی شود. در صورت تحقق این امر، مطمئنا در کنار آن، اپل پنسل جدید نیز رونمایی خواهد شد.

طراحی و مشخصات

همه چیز درباره اپل پنسل نسل ۳

همه چیز درباره اپل پنسل نسل ۳

تاکنون، شایعه اصلی که مورد توجه قرار گرفته این است که اپل پنسل نسل 3 اولین نسلی است که تنها در رنگ سفید عرضه نشده و دارای یک نسخه مشکی رنگ نیز هست. به نظر می‌رسد که منشا اصلی این گمانه زنی‌ها ناشی از آقای White است که تصاویر مربوط به اپل را منتشر می‌کند.

اخیرا تعداد زیادی پتنت جالب در رابطه با قلم اپل در نظر گرفته شده که ممکن است برخی از آن‌ها در اپل پنسل نسل 3 ظاهر شوند. یکی از نوآوری‌های جذاب آن نمایشگر شبیه به تاچ بار در کنار قلم است. اکنون، طبق نموداری که در وب سایت Patently Apple پست شده، ویندوز آن مقداری کوچک بنظر می‌رسد، اما ممکن است که دارای گزینه‌های زمینه‌ای باشد که امکان عملکرد اضافی را برای دستگاه فراهم می‌کنند. این تصویر انواع قابلیت‌های Force Touch را نشان می‌دهد که برای اضافه کردن قابلیت‌هایی به پنسل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپل پنسل نسل ۳

اپل پنسل نسل ۳

همچنین پتنت‌ها نشان می‌دهند که این قلم جدید با سوایپ کردن یا چرخاندن قلم بین انگشتان دست می‌تواند جهت گیری و حرکات را تشخیص دهد. این حرکت‌های جدید می‌تواند قابلیت‌هایی بیشتر از آنچه نسل فعلی اپل پنسل ارائه می‌کند را در اختیار کاربر قرار دهد. آن‌ها می‌توانند چیزی نظیر تغییر ابزار، رنگ، شکل، اندازه و ضخامت ابزار در حال استفاده، لغو/تکرار، کپی/پیست و غیره باشند.

اپل پنسل نسل ۳

اپل پنسل نسل ۳

بازخورد لمسی ویژگی دیگری است که در مدل جدید مشاهده می‌شود. در گذشته مشاهده کردیم که اپل کانسپتی را برای پنسل ثبت کرده که طبق آن قلم می‌تواند در هوا بنویسد. گرچه این ایده کاملا عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما اگر با نرم افزار VR یا ‌َAR ترکیب شود، می‌تواند به روش جدید جذابی برای تعامل با تصاویر دیجیتالی و داده‌ها تبدیل شود.

قیمت

اولین اپل پنسلی که عرضه شد، 89 پوند/ 99 دلار قیمت داشت. به دنبال آن، قیمت اپل پنسل نسل 2 چیزی حدود 119 پوند/ 129 دلار بود. بسته به برخی از فناوری و ویژگی‌های ذکر شده در بالا، قیمت اپل پنسل نسل 3 بالاتر خواهد بود.

همه چیز درباره اپل پنسل نسل ۳

همه چیز درباره اپل پنسل نسل ۳

ترکیب پنل‌ و نمایشگرهای لمسی چیز قیمت پایینی نخواهد داشت. بنابراین از دیدن 149 پوند/ 159 دلار یا حتی بیشتر، با کاهش احتمالی قیمت مدل های قدیمی‌تر تعجب نخواهیم کرد. اخیرا با دیدن iPad Pro Magic Keyboard متوجه شدیم که اپل از بالا بردن قیمت لوازم جانبی خود امتناع نمی‌کند. بنابراین متاسفانه این امر در اپل پنسل جدید هم مشاهده خواهد شد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =