نقد و بررسی

ابزار گرامرلی چیست؟ نقد و بررسی کامل و جامع Grammarly

گرامرلی چیست و چه کاربری دارد؛ حرفه‌ای‌تر از همیشه بنویس!

گرامرلی چیست؟

همه نویسنده نیستند و زبان انگلیسی هم زبان ساده‌ای نیست! اینجاست که یک ابزار حرفه‌ای و کاربلد وارد میدان می‌شود و مثل یک دستیار وفادار در کنارتان خواهد بود. امروز در فراسیب به معرفی کامل و جامع گرامرلی می‌پردازیم و به شما می‌گوییم گرامرلی چیست و چه کاربردی دارد و شما را در خرید اکانت پریمیوم گرامرلی راهنمایی خواهیم کرد …

با استفاده از ابزار گرامرلی می‌توانید مثل یک بومی انگلیسی‌ زبان متون مورد نظر خود را بنویسید و یا متن‌ها را ویرایش و به راحتی اشتباهات نگارشی و گرامری را پیدا و رفع کنید.

در پاسخ به سوال گرامرلی چیست باید گفت Grammarly یک ابزار بررسی متون با محوریت بررسی دستور زبان است و بیش از ده سال است که فعالیت می‌کند، اما از آنجایی که دائم در حال بهبود و پیشرفت است، به یک ابزار فوق‌العاده برای نوشتن تبدیل شده است. در مورد اینکه Grammarly چه کاربردی دارد و چگونه می‌تواند به بهبود نوشتن کمک کند و استفاده از گرامرلی در گوشی چگونه است، سردرگمی‌های زیادی وجود دارد و اکثر کاربران آن‌طور که بایسته و شایسته است این ابزار را نمی‌شناسند.

اشتراک قانونی گرامرلی

نوشتار راحت‌تر با گرامرلی

گرامرلی برای هر کسی که یک وبسایت چند زبانه دارد، برای هر کسی که کارش به نوعی با نگارش به زبان انگلیسی مربوط است، دانشجو یا دانش‌آموز است و باید مقاله یا متون حرفه‌ای بنویسد و ادمین شبکه‌های اجتماعی است و می‌خواهد پست‌های انگلیسی را بدون نقص در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد، یک ابزار واجب و ضروری است.

در نهایت برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر، باید تمرین کنید و Grammarly می‌تواند مثل یک مربی دلسوز کنارتان باشد و برای تصحیح نگارش بازخوردهایی «مفید» (واقعا مفید!) به شما بدهد.

معرفی کامل و جامع گرامرلی

گرامرلی چیست؟

گرامرلی چیست؟

برای معرفی کامل و جامع گرامرلی این‌گونه شروع می‌کنیم که گرامرلی ابزاری برای چک کردن دستور زبان، نگارش، محتوا، املا و بررسی سرقت ادبی است. اکثر کاربران احتمالا فقط برای چک کردن گرامر و دستور زبان از آن استفاده می‌کنند، اما اگر بدانند گرامرلی چیست و چه کاربردی دارد قطعا ارزش بیشتری برای آن قائل خواهند شد! این ابزار ویژگی‌های زیادی دارد که می‌تواند نگارش شما را چه از نظر دستور زبان و چه از نظر محتوایی و معنایی بهتر کند. بسیاری از دانشجویان، اساتید دانشگاه و بازاریابان محتوا روزانه از این ابزار استفاده می‌کنند.

برنامه دسکتاپ و افزونه مرورگر Grammarly راه‌های منحصربه‌فردی برای استفاده از این ابزار را در اختیارتان قرار می‌دهد و همیشه و همه‌جا می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

استفاده از گرامرلی برای نوشتن متون انگلیسی

استفاده از گرامرلی برای نوشتن متون انگلیسی

اگر نویسنده وبلاگ و محتوا، دانشجو یا نویسنده حرفه‌ای هستید، Grammarly برای شما هم مفید خواهد بود. درک بهتر بسیاری از قوانین پیچیده و گیج‌کننده دستور زبان انگلیسی، بررسی ایرادات و اشتباهات املایی، نقطه‌گذاری، سرقت ادبی و موارد دیگر از جمله امکاناتی است که با استفاده از اشتراک گرمرلی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در کنار تشخیص اشتباهات، گرامرلی و راهنمای گرامر آنلاین این ابزار توضیحات مفصل و مفیدی درباره این اشتباهات به شما می‌دهند و با استفاده از این ابزار و به مرور زمان می‌توانید نویسنده بهتر و ماهرتری شوید.

نسخه رایگان گرامرلی چندان مفید نیست، چرا که مثل همه سرویس‌های دیگر محدودیت دارد و نمی‌توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. برای دسترسی نامحدود به تمام قابلیت‌ها، اکانت گرامرلی بهترین گزینه است.

ابزار گرامرلی دقیقا چه کاربردی دارد؟

 باید این را عنوان کنیم که Grammarly یک محصول نرم‌افزاری فریمیوم است؛ یعنی نرم‌افزاری که نصب و استفاده از آن رایگان است، ولی برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر باید به نسخه پریمیوم ارتقا دهید. این ابزار می‌تواند انواع مختلفی از اشتباهات را بررسی کند که در ادامه لیست شده‌اند:

  • اشتباهات املایی
  • خطاهای گرامری
  • مسائل مرتبط با خوانایی
  • مشکلات مربوط به سرقت ادبی
  • لحن نوشتن

عده زیادی از کاربران بدون آن که بدانند گرامرلی چیست و چه کاربردی دارد از آن برای بررسی اشتباهات املایی استفاده می‌کنند. این ابزار مانند مایکروسافت ورد یا گوگل داکس، هم‌زمان با نگارش متن توسط کاربر، کلمات را از نظر املایی بررسی می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید تمام ویرایش‌های خود را یک‌جا و در پایان انجام دهید، می‌توانید متن را جای دیگری تایپ کنید و سپس آن را در ویرایشگر آنلاین گرامرلی کپی کنید. همچنین با استفاده از افزونه Grammarly در آفیس ورد یا کروم می‌توانید هنگام نوشتن همه‌چیز را بررسی و اصلاح کنید.

در ادامه این مقاله چند مورد از ویژگی‌های آن را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

گرامرلی، ابزاری با قابلیت‌های فراوان

گرامر و نشانه گذاری در Grammarly

همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است، Grammarly بیشتر برای تشخیص اشتباهات گرامری و نقطه‌گذاری بین کاربران شناخته شده است. بازخوردها از پایه تا پیشرفته متغیر است و هر کس با توجه به سطح زبان و درجه اشتباهاتی که انجام داده، فیدبک‌های مختلفی دریافت می‌کند. Grammarly بیش از ۱۵۰ نوع خطای گرامری را تشخیص می‌دهد که عبارتند از:

  • اشتباهات املایی و نقطه‌گذاری
  • ساختار جملات ضعیف و مبتدی
  • جملات تکراری
  • ساختار مجهول
  • جملات طولانی و خسته‌کننده

یکی از جذابیت‌های گرامرلی این است که علاوه بر پیدا کردن اشتباهات، در لحظه پیشنهاداتی می‌دهد که برای بهبود متن و جملات مناسب است و توضیح می‌دهد که چرا این تغییرات اهمیت دارند و با آموزش‌های کوتاه، سبک نگارش شما را در جهت مثبت تغییر می‌دهد.

استفاده از ابزار گرامرلی روی آیفون

استفاده از ابزار گرامرلی روی آیفون

اعلان غلط‌های املایی

علاوه بر تمرکز روی اشتباهات گرامری، Grammarly یک غلط‌گیر املایی هم هست. در حالی که این ویژگی در اکثر ابزارهای نوشتاری وجود دارد، اما بررسی اشتباهات املایی در کنار دستور زبان ساده‌تر است، به‌خصوص اگر بخواهید تغییرات زیادی روی متن اعمال کنید.

تشخیص سرقت ادبی

یکی از حرفه‌ای‌ترین ویژگی‌ها که در معرفی کامل گرامرلی باید به آن اشاره کنیم، قابلیت بررسی سرقت ادبی توسط این ابزار است. اگر از نسخه پریمیوم گرمرلی استفاده کنید، این ابزار برای بررسی سرقت ادبی مقاله و متون فوق‌العاده کامل است و نوشته‌های شما را با میلیاردها صفحه در وب مقایسه می‌کند.

بهبود سبک نوشتن

شاید یکی از بهترین ویژگی‌های Grammarly این است که به شما در بهبود شخصی هم کمک می‌کند. برای مثال اگر ایرادی گرامری از متن شما می‌گیرد، چرایی آن را هم می‌گوید و می‌توانید با درک مشکل، از تکرار آن جلوگیری و در خودتان تغییر ایجاد کنید. این ابزار شما را تشویق می‌کند کلمات بهتری استفاده کنید و نمره کلی متن شما را افزایش می‌دهد (درباره امتیاز متن در ادامه صحبت خواهیم کرد).

نسخه پریمیوم گرامرلی

اشتراک پریمیوم گرامرلی

همان‌طور که پیش‌تر و در ابتدای معرفی کامل و جامع گرامرلی گفتیم، این ابزار فریمیوم است و به این معنی که می‌توانید همیشه از نسخه رایگان استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. اما برای استفاده از افزونه مرورگر، اپ دسکتاپ و ویرایشگر آنلاین فقط باید اشتراک پریمیوم داشته باشید.

مانند اکثر ابزارهای رایگان، هر زمان که از این ابزار به صورت عادی استفاده کنید، Grammarly شما را تشویق می‌کند تا نسخه کامل را خریداری کنید که البته می‌توانید به راحتی از فروشگاه محصولات کاربردی فراسیب اقدام کنید. گزینه دیگری به نام گرامرلی بیزینس (Grammarly Business) هم وجود دارد که به شرکت‌ها و اداراتی که چند نویسنده دارند کمک می‌کند ابزاری مقرون‌به‌صرفه داشته باشند و چند نفر از آن استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های عالی گرامرلی این است که می‌توانید به طرق مختلف از آن استفاده کنید:

آیا اشتراک پریمیوم گرامرلی ارزش خرید دارد؟

در حال حاضر تعداد زیادی ابزار برای بررسی گرامر و ویرایش متون در بازار وجود دارد. برخی از آن‌ها کاملا رایگان هستند و برای استفاده از برخی از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید. اما هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. امروز به معرفی گرامرلی پرداختیم چرا که یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار است و امتیازی که کاربران در مقایسه با ابزارهای دیگر به آن دادند بسیار خوب است! Grammarly ابزار ارزشمندی برای نویسنده است. در ادامه مزایای اصلی Grammarly را با هم مرور می‌کنیم.

امکان تعیین اهداف برای بهبود نگارش در Grammarly

یکی از مزیت‌های مهم این ابزار کاربرپسند بودن و راحتی استفاده از آن است. هم نسخه وب و هم اپلیکیشن دسکتاپ ساده و سرراست هستند و کار کردن با آن‌ها سخت نیست.

با مراجعه به وبسایت Grammarly می‌توانید ثبت نام کنید و از نسخه رایگان استفاده کنید. بلافاصله بعد از ثبت نام می‌توانید Grammarly را به صورت رایگان تست کنید و بعد از تأیید ایمیل، هر جا هستید، گرامرلی هم همراه شماست.

خالی

صفحه اصلی حساب کاربری در گرامرلی

به محض آپلود یا کپی کردن متن، گرامرلی فهرستی از اهداف نگارشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این اهداف به گرمرلی کمک می‌کند درک بهتری از شما، قلم نگارشتان و مخاطبان شما داشته باشد.

امکان تعیین اهداف برای بهبود نگارش

هدفی که انتخاب می‌کنید به Grammarly کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد کدام اشتباهات را مشخص کند یا تعدادی را با توجه به صلاحدید نادیده بگیرد. انتخاب نوع لحن به گرامرلی کمک می‌کند کلمات خاصی را تغییر دهد یا متنی دوستانه یا رسمی شود. هم‌چنین می‌توانید به Grammarly بگویید این محتوا برای چه کسانی نوشته شده است:

  • عمومی
  • کسب‌وکار
  • خلاقانه
  • محاوره
  • علمی
  • فنی

بعد از اینکه اهداف نگارشی خود را انتخاب کردید، Grammarly متن را اسکن می‌کند و پیشنهاداتش برای بهبود متن را ارائه می‌کند. این نرم‌افزار فوق‌العاده سریع است و حدودا ده ثانیه طول می‌کشد تا نتایج بررسی و اسکن متن را ببینید.

بررسی و توصیه های عمقی

شاید فکر کنید تا به اینجا از معرفی کامل و جامع گرامرلی همه ویژگی‌های آن را شناخته باشید، اما اشتباه می‌کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های گرمرلی توضیحات دقیق و کامل در رابطه با تغییراتی است که پیشنهاد می‌کند. اکثر ابزارهای دیگر فقط به شما می‌گویند کلمه، فعل یا عبارتی را تغییر دهید، اما گرامرلی به شما می‌گوید چه چیزی را تغییر دهید و چرا! حتی اشتباهات کوچک مثل اشتباهات نگارشی و املایی هم با توضیح همراه است تا بهتر و راحت‌تر درک کنید چرا اشتباه کردید و این عالی است!

معرفی کامل و جامع گرامرلی

بررسی و توصیه‌های عمقی

در مثال بالا، نرم‌افزار عبارت «come back» را علامت‌گذاری کرده و پیشنهاد می‌کند کلمه‌ای را انتخاب کنید که به متن و موضوع آن ربط داشته باشد. نه تنها پیشنهاد را مطرح کرده، بلکه مثال‌های دیگری هم آورده که همه‌چیز را بهتر درک کنید.

توضیحات واضح و اختصاصی برای کاربر

ابزار گرامرلی بخشی برای تصحیح متن از نظر معنایی و محتوایی دارد و مشکلات و ابهامات مختلف را برجسته می‌کند و دلیل آن را هم بیان می‌کند. بازخوردها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  1. درستی (Correctness): بررسی املا، دستور زبان و نقطه‌گذاری
  2. وضوح (Clarity): بررسی درک نوشتار
  3. تعامل و سرگرمی (Engagement): افزایش هیجان، خلاقیت و تأثیرگذاری متن
  4. ارائه (Delivery): کمک به درک بهتر متن توسط خواننده

هر موضوع و هر مشکل همیشه در قالبی قابل فهم و ساده ارائه می‌شود و این یکی از مواردی است که باید در معرفی گرامرلی روی آن تاکید شود تا همه به قدرت و ارزش این ابزار پی ببرند.

صفحه توضیحات Grammarly یک سیستم امتیازدهی هم دارد که تعداد خطاهای متن شما را مشخص می‌کند و بر اساس آن امتیازی به متن می‌دهد که با تغییرات و بهبود اشتباهات این امتیاز بالاتر می‌رود. این روش راهی عالی برای معرفی اعضای جدید به برنامه است، چرا که تجربه‌ای شبیه بازی را برای کاربران فراهم می‌کند و هر کس تلاش می‌کند نمره کامل محتوا را کسب کند و در عین حال مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود ببخشد.

با این حال لازم نیست امتیاز متن ۱۰۰ باشد تا خوانایی و درک آن ساده شود و Grammarly هم ممکن است گاهی اشتباه کند. نویسندگان ماهر یا کسانی که دقیقا می‌دانند کلمه‌ای که به کار بردند درست است، می‌توانند پیشنهادات گرمرلی را نادیده بگیرند و به دانش و غریزه خود اعتماد کنند.

توضیحات واضح و اختصاصی برای کاربر در گرامرلی

توضیحات واضح و اختصاصی برای کاربر در گرامرلی

همان‌طور که می‌بینید، ایراداتی که توسط گرامرلی مشخص شده در سمت چپ نشان داده شده و در سمت راست صفحه توضیح آن آمده است. برای هر پیشنهاد می‌توانید به گرامرلی اعلام کنید که به مشکل رسیدگی خواهید کرد یا بگویید این پیشنهاد به نظر شما مفید نیست و آن را رد می‌کنید.

با معرفی کامل گرامرلی، با این ابزار بیشتر آشنا می‌شوید و با شناخت بیشتر آن می‌توانید بیشترین بهره را ببرید. در ادامه پیشنهادات و اصلاحاتی که گرامرلی در اختیار شما قرار می‌دهد، با نادیده گرفتن یک ایراد و در صورت مشاهده آن، گرامرلی باز هم آن را به عنوان خطا در نظر می‌گیرد و از شما می‌خواهد آن را اصلاح کنید. اگر از کلماتی استفاده می‌کنید که در زبان انگلیسی رایج نیستند و ممکن است در فرهنگ لغت گرامرلی نباشد، می‌توانید آن را به گرامرلی اضافه کنید تا با هشدارهای تکراری کلافه نشوید.

پیشنهاد کلمه

پیدا کردن بهترین کلمه برای یک متن می‌تواند گیج‌کننده و زمان‌بر باشد، به‌خصوص اگر نویسنده کم‌تجربه یا حواس‌پرتی باشید! گرامرلی ناجی شماست و با پیشنهاداتی که برای انتخاب واژه‌های بهتر می‌دهد متن شما را واضح و خوانا‌تر می‌کند.

پیشنهاد کلمه

پیدا کردن بهترین کلمه برای یک متن می‌تواند گیج‌کننده و زمان‌بر باشد، به‌خصوص اگر نویسنده کم‌تجربه یا پرمشغله‌ای باشید! Grammarly ناجی شماست و با پیشنهاداتی که برای انتخاب واژه‌های بهتر می‌دهد متن شما را واضح و خوانا‌تر می‌کند.

اینجاست که گرامرلی یک سر و گردن بالاتر از ابزارهای تشخیص غلط‌های املایی ساده قرار می‌گیرد که در نرم‌افزارهایی مثل مایکروسافت ورد وجود دارند. هر چه بیشتر از گرامرلی استفاده کنید، متوجه می‌شوید که در انتخاب کلمات مهارت بیشتری کسب می‌کنید و دایره لغاتتان گسترش پیدا می‌کند.

راهنمای نگارش

نویسندگان با تجربه و حرفه‌ای قوانین نگارش را می‌دانند و درک می‌کنند. در واقع حرفه‌ای‌ها طوری می‌نویسند تا خواننده بفهمد درباره چه موضوعی صحبت می‌شود و وقتی قسمتی از متن را می‌خواند، قسمت قبل را درک کرده و قسمت بعد را هم درک خواهد کرد. هم‌آیی‌ها و پیوسته‌نویسی با املای درست کلمات، استفاده به‌جا و مناسب از علائم نگارشی، رعایت حروف بزرگ و کوچک، دستور زبان و ساختار جمله معنا پیدا می‌کند.

در گذشته، نویسندگان و ویراستاران مجبور بودند به راهنمای سبک‌های مختلف تکیه کنند. گرامرلی این قوانین را می‌داند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه یک مثال عالی را با هم مرور می‌کنیم.

راهنمای نگارش

افزونه گوگل کروم Grammarly متون مختلف را در ایمیل، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و هر نوشته‌ای که بخواهد بررسی می‌کند و ایرادات آن را به شما می‌گوید.

رسمی نویسی

رسمیت یه متن فقط لحن و انتخاب کلمات رسمی یا غیررسمی نیست. رسمیت به قوانین نانوشته‌ای برمی‌گردد که در زبان انگلیسی وجود دارد. بسیاری از این قوانین در مدارس یا کلاس‌های زبان و به‌صورت تخصصی در محیط آکادمیک آموزش داده می‌شود و برای مقاصد مختلف متفاوت است. با این حال اگر میزان رسمیت را به درستی رعایت نکنید، باعث سوتفاهم می‌شوید و خواننده متن شما را آن‌طور که باید و شاید نمی‌فهممد و نمی‌خواند.

معرفی کامل و جامع گرامرلی

رسمی‌نویسی

در هر قسمت از معرفی گرامرلی حرف‌های زیادی برای گفتن هست! به عکس بالا دقت کنید، تمام کردن جمله با گزاره‌ای مثل «with» هر چند از نظر گرامری درست است، اما استفاده از آن در نوشتار رسمی درست نیست. هم‌چنین استفاده از «و/یا» یا شروع جملات با حرف ربط مثل «و» یا «اما» پیشنهاد نمی‌شود. در حالی که این قوانین رسمی ممکن است درباره تمام متون صدق نکند، اما خوب است که گرمرلی آن‌ها را شناسایی و تغییراتی که لازم است پیشنهاد می‌کند.

وضوح در نگارش

درست مثل مکالمه و کلام، نوشتار هم لحن دارد، به‌خصوص در متون تجاری، مختصر نویسی به وضوح آن کمک می‌کند. استفاده از دستور زبان اشتباه یا به کار بردن کلمات مبهم می‌تواند پیام را به درستی منتقل نکند و فرصت‌های کاری یا تحصیلی از دست برود.

وضوح در نگارش

حذف کلماتی مثل «فقط» یا «واقعا» می‌تواند نوشته را دقیق‌تر و قطعی‌تر کند. استفاده بیش از حد بعضی کلمات می‌تواند برای خواننده تکراری و خسته‌کننده شود. گرامرلی اصطلاحات و کلماتی که زیاد استفاده شدند شناسایی می‌کند و به شما پیشنهاد می‌دهد آن‌ها را تغییر دهید و یا خودش جایگزینی برای آن‌ها معرفی می‌کند.

با این ویژگی جذاب، گرامرلی مربی و معلمی برای نویسندگان تازه‌کار خواهد بود و حتی به نویسندگان حرفه‌ای کمک می‌کند قلم تأثیرگذارتری داشته باشند.

ساختار مجهول در گرامرلی

ساختار مجهول وضوح متن را کاهش می‌دهد، باعث می‌شود جملات ضعیف، مبتدی و گیج‌کننده به نظر برسند و برای خواننده جذابیتی نداشته باشند. متأسفانه اکثر ابزارهایی که غلط‌های املایی را تشخیص می‌دهند، متوجه ساختار مجهول نخواهند شد.

Grammarly به حدی پیشرفته است که می‌تواند ساختار مجهول را تشخیص دهد و از شما می‌خواهد جمله را تغییر دهید یا خودش جایگزینی برای جمله شما در نظر می‌گیرد تا متن را واضح و خوانا کند.

یکی از مواردی که در این قسمت خاص از معرفی کامل و جامع گرامرلی باید آن اشاره کنیم این است که این ابزار به طور خودکار جمله‌ای که با ساختار مجهول نوشته شده اصلاح نمی‌کند، چرا که از نظر گرامری درست است و گاهی به عنوان یک سبک نگارشی انگلیسی با ظرافت‌های خاص شناخته می‌شود که نمی‌توان آن را تغییر داد و گاهی اصلا نیازی به اصلاح ندارد.

ساختار مجهول

دستیار نگارش (که در نسخه‌های پریمیوم و بیزنس وجود دارد) درباره ماهیت ساختار مجهول و تأثیر آن بر خوانایی متن توضیحاتی می‌دهد تا نویسنده بهتر بتواند تصمیم بگیرد که چه تغییری برای متن مناسب‌تر است.

با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که در برخی نوشته‌ها مثل متون آکادمیک و علمی، به طور خاص از این ساختار استفاده می‌شود تا عینیت متن حفظ شود. بنابراین، اگر Grammarly از شما ایراد استفاده از ساختار مجهول گرفت، تصمیم با شماست که آن را تغییر دهید یا پیشنهادات را نادیده بگیرید.

تصحیح متن انسانی

اگر بعد از معرفی کامل گرامرلی و استفاده از این ابزار هنوز درباره متن خود مطمئن نیستید و می‌خواهید با دقت بیشتری بررسی شود، می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی گزینه تصحیح متن انسانی را هم فعال کنید. در این روش، به جای استفاده از هوش مصنوعی، متن شما توسط فردی دیگر بررسی می‌شود که جایگزینی برای ویرایشگر Grammarly است و یک ویراستار حرفه‌ای است که نوشته شما را بررسی می‌کند.

معرفی کامل و جامع گرامرلی

تصحیح متن انسانی

بهبود سبک نوشتاری در سرویس گرامرلی

ویراستار گرامرلی توصیه‌های جذابی درباره سبک نگارش به کاربر می‌دهد و این توصیه‌ها به منظور ارتقای توانایی‌های انگلیسی کاربر و بهبود سطح زبان و حرفه آن‌هاست. اگر یک نویسنده حرفه‌ای هستید، این ویژگی برای شما هم مفید است، چرا که افزایش دایره لغاتی که Grammarly باعث آن می‌شود، سبک نگارشتان را تغییر می‌دهد و پایه و اساس دنیای حرفه‌ای نویسندگی، دایره لغات وسیع است.

اگر از نسخه بیزنس گرمرلی استفاده می‌کنید، این ویژگی کامل‌تر می‌شود و با توجه به نیازها و هویت برند شما قابل تنظیم است. برای مثال، بعضی خطاهای گرامری خاص مثل کلماتی که در فرهنگ لغت استاندارد وجود ندارد، نادیده گرفته می‌شود و کلمات اختصاری که در صنعت‌های خاص استفاده می‌شوند در متن شما کاملا درست خواهد بود و نیازی به تغییر نخواهد داشت.

پیشنهادات و توصیه‌های سبک در همه نسخه‌های Grammarly فعال است و نویسندگان بدون در نظر گرفتن پلتفرم نوشتاری، می‌تواند از بررسی تخصصی استفاده کند.

همچنین اگر تمایل به بررسی و مقایسه بیشتر سرویس های تصحیح متن دارید به مقاله مقایسه Grammarly و Quillbot سر بزنید.

جمع بندی مقاله گرامرلی چیست و چه کسانی باید از گرامرلی استفاده کنند؟

وقتی به یک ابزار کامل فکر می‌کنید که نوشته‌های شما را از نظر صحت دستور زبان و کلمات به کار برده بررسی کند، احتمالا گرامرلی به ذهنتان می‌رسد. البته تصمیم‌گیری درباره اینکه این ابزار را بخرید یا نه ممکن است سخت باشد. در معرفی کامل و جامع گرامرلی به این نتیجه رسیدیم که این ابزار برای نویسندگان حرفه‌ای، نویسندگان عادی و تولیدکننده‌های محتوا مناسب است.

اما اگر بخواهیم دقیق صحبت کنیم، این ابزار برای همه کسانی که به نوعی با نگارش انگلیسی سر و کار دارند، یک ابزار عالی و فوق‌العاده است.

دانلود و نصب گرامرلی روی آیفون

دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهش‌گران، محققان در صنعت‌های خاص، اساتید دانشگاه، روزنامه‌نگاران انگلیسی‌زبان و هر شغل دیگری که به ذهنتان می‌رسد می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. به لطف نسخه رایگان، می‌توانید مدتی از قابلیت‌های آن استفاده کنید و اگر نیازهای شما را رفع کرد، نسخه پریمیوم یا بیزنس را خریداری کنید.

سوالات پرتکرار و متداول درباره Grammarly

۱. گرامرلی چه تفاوتی با دیگر ابزارهای آنلاین نگارشی دارد؟

شاید در مقایسه با ابزارهای دیگر گرامرلی محدودیت‌هایی داشته باشد، اما از نظر بازار فروش و تعداد کاربران فعال یک سر و گردن بالاتر از بقیه است. در مورد اکانت رایگان گرامرلی هم در مقایسه با ابزارهای دیگر مثل ProWritingAid، Whitesmoke و گزینه‌های دیگر، گرامرلی بسیار موفق‌تر و کامل‌تر است.

۲. چه دستگاه‌ها و نرم‌افزارهایی با گرامرلی سازگاری دارند؟

گرامرلی با تمام مرورگرهای مدرن از جمله گوگل کروم، اپل سافاری، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت Edge سازگار است. افزونه Grammarly هم با اکثر این مرورگرها کار می‌کند.

نرم‌افزار دسکتاپ Grammarly با مک‌بوک، کامپیوترهای شخصی و سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ سازگار است و با مک او اس ۱۰.۹ به بعد کار می‌کند.

در رابطه با گوشی‌های هوشمند هم باید بگوییم این برنامه با اندروید و iOS سازگار است و می‌توانید کیبورد مخصوص آن را هم روی گوشی نصب کنید؛ در این خصوص می‌توانید مطلب نحوه استفاده از گرامرلی روی آیفون را مطالعه کنید.

۳. آیا کیبورد گرامرلی امن است؟

نگران نباشید! گرامرلی داده‌های حساس شما مثل اطلاعات پروفایل کاربری، رمزهای عبور و اطلاعات کارت‌های اعتباری شما را جمع‌آوری نمی‌کند. توسعه‌دهندگان این برنامه تمام اقدامات احتیاطی را برای امنیت صفحه‌کلید Grammarly انجام داده‌اند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.