نقد و بررسی

ابزار Plagiarism Checker یا همان نرم افزار بررسی سرقت ادبی مقاله چیست؟

ابزار plagiarism checker یا همان سرقت ادبی گرامرلی چیست؟

اگر در زمینه نویسندگی فعالیت دارید و یا قصد دارید مقاله دانشجویی خود را بدون هرگونه کپی نوشتاری از منبع مورد استفاده خود ارائه کنید، ابزار Plagiarism Checker مناسب حال شما است. ما در این مطلب از فراسیب به معرفی این ابزار برای بررسی سرقت ادبی مقاله خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید…

معرفی ابزار Plagiarism Checker گرامرلی

قابلیت Plagiarism Checker گرامرلی، هرگونه Plagiarism یا همان سرقت ادبی مقاله را در متن مورد نظر شما تشخیص می‌دهد و بسیاری از مشکلات نوشتاری را بررسی می‌کند؛ در مطلبی جداگانه نیز به نحوه استفاده از گرامرلی رایگان پرداختیم که می‌توانید مطالعه کنید، همچنین یاد آور می شویم که برای خرید اکانت پریمیوم گرامرلی می توانید وارد صفحه مربوطه شوید.

سرقت ادبی گرامرلی

سرقت ادبی گرامرلی

چک کردن Plagiarism در مقاله ها توسط گرامرلی

ابزار بررسی سرقت ادبی Grammarly می‌تواند تمام Plagiarism های موجود در میلیون‌ها صفحه وب و همچنین در پایگاه‌های داده آکادمیک ProQuest را شناسایی کند. Plagiarism Check رایگان به کاربران می‌گوید که آیا در نوشته آن‌ها از متون تکراری استفاده شده است و یا خیر. علاوه بر این، ابزار سرقت ادبی گرامرلی، بخش‌هایی از متن که به صورت نقل قول هستند را هایلایت می‌کند و مهم‌تر از همه منابعی معتبر برای متن مورد استفاده را در اختیار شما می‌گذارد.

پیشرفت در نویسندگی با ابزار Plagiarism Checker

قابلیت Plagiarism Checker گرامرلی به عنوان بخشی از یک برنامه نویسندگی قوی به شمار می‌رود که در زمینه نحوه نوشتن مطلب مانند گرامر، دیکته و بسیاری از مسائل پیچیده‌تر از جمله نوع انتخاب کلمات، خلاصه بودن نوشتار و بسیاری از موارد دیگر بازخورد مناسبی به کاربر ارائه می‌کند.

دلایل استفاده از ابزار بررسی سرقت ادبی Grammarly

دلایل استفاده از ابزار plagiarism checker گرامرلی

دلایل استفاده از ابزار plagiarism checker گرامرلی

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در حال نوشتن مطلبی هستید اما احساس می‌کنید قبلاً آن بخش از مطلب خود را در جایی دیگر خوانده‌اید. آیا این شباهت نوشتاری یک سرقت ادبی محسوب می‌شود؟ ممکن است در مطلب خود از تعداد زیادی جملات این چنینی استفاده کرده باشید. لازم به ذکر است حتی اگر کمتر از یک پاراگراف از نوشته‌های دیگران در متن خود به کار برده باشید باز هم به عنوان یک سرقت ادبی شناخته می‌شود.

این که شما به طور خودآگاه و یا ناخودآگاه، از متن شخصی دیگر در مطلب خود استفاده کنید و نامی از منبع مورد استفاده خود نبرید یک سرقت ادبی و یا Plagiarism به شمار می‌رود که عواقب جدی برای حرفه نویسندگی شما به دنبال خواهد داشت. اگر دانشجویان و دانش‌آموزان، نوشته‌های دیگران را بدون ذکر منبع در کار خود کپی کنند با کم شدن نمره، یا حتی عدم قبولی در آن درس مواجه می‌شوند. ابزار Plagiarism Checker گرامرلی کمک می‌کند تا هرگونه متنی که به صورت اورجینال از جایی دیگر به کار برده‌اید را شناسایی کنید و آن را تغییر دهید تا با مشکل روبرو نشوید.

این ابزار در پایه برای دانشجویان و دانش‌آموزان طراحی شده است اما برای تمامی کسانی که در حرفه نویسندگی مشغول هستند و قصد دارند متنی بدون هرگونه سرقت ادبی داشته باشند مفید و کاربردی است.

صفحه ابزار بررسی سرقت ادبی در Grammarly

صفحه ابزار بررسی سرقت ادبی در Grammarly

نحوه کار و عملکرد ابزار Plagiarism Checker

این ابزار، متن افراد را با بیشتر از ۱۶ میلیارد صفحه وب و همچنین با مقالات علمی که در پایگاه داده آکادمیک ProQuest وجود دارد مقایسه می‌کند و اگر قسمتی از متن مورد بررسی با مطلبی در آن صفحات وب آنلاین و یا پایگاه داده مطابقت پیدا کند، به فرد مذکور هشدار داده می‌شود تا نسبت به تغییر نوشته خود اقدام کند.

در صورتی که از سرقت ادبی گرامرلی رایگان استفاده کنید، یک گزارش فوری به شما نشان داده می‌شود که در آن مشخص شده است آیا در متن خود از سرقت ادبی استفاده کرده‌اید و یا خیر و همچنین تعداد مشکلات و غلط‌های نوشتاری و گرامری موجود را نمایش می‌دهد. در حالی که اگر سرقت ادبی گرامرلی Premium را به کار ببرید، جملاتی که به عنوان سرقت ادبی شناخته می‌شوند را علامت گذاری می‌کند و همچنین در مورد منبعی که از آن استفاده کرده‌اید اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت اصالت متن شما امتیازدهی می‌شود و مشکلات نوشتاری متن مذکور را به شکل‌های مختلفی ارائه می‌دهد.

نوشتار بهتر با افزونه گرامرلی

نوشتار بهتر با افزونه گرامرلی

لازم به ذکر است از آن جا که این ابزار، نوشته شما را در هیچ پایگاه داده‌ای دیگری به صورت عمومی نمایش نمی‌دهد بنابراین می‌توانید از این موضوع مطمئن باشید که نوشته شما کاملاً خصوصی می‌ماند و در دسترس هیچ شخص دیگری قرار نخواهد گرفت.

کاربرد ابزار بررسی سرقت ادبی نرم افزار Grammarly

دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان، نویسندگان و هر شخصی که قصد دارد متنی خاص و منحصر بفرد ارائه کند می‌تواند از این ابزار استفاده کند. با استفاده از Plagiarism Checker هرگونه سرقت ادبی در نوشته به سرعت پیدا می‌شود و تمامی مشکلات نوشتاری مشخص می‌شوند و بدین ترتیب در زمان کاربران صرفه جویی خواهد شد.

دانشجوی دکترا و مدرس در کنیا با مشخصه chao_mbogho@ می‌گوید:

من در تمامی نوشته‌های خود از ابزار سرقت ادبی گرامرلی استفاده می‌کنم زیرا قصد دارم مطالبی بدون هرگونه plagiarism ارائه کنم.

نویسنده‌ای به نام Brandy Cross اظهار می‌کند:‌

ابزار Plagiarism Checker گرامرلی از یافتن سرقت ادبی تا مشکلات نگارشی را مشخص می‌کند. گرچه هر کدام از این ابزار را به طور جداگانه می‌توان خریداری کرد اما گرامرلی همه را به صورت ترکیبی در اختیار کاربران می‌گذارد.

لازم به ذکر است که دانشجویان و آموزگاران زیادی در سرتاسر جهان از جمله UCLA و هاروارد به ابزار Plagiarism Checker گرامرلی اعتماد دارند.

اگر شما نیز قصد دارید مطلبی برای پایان نامه، مدارک اپلای تحصیلی یا یک مقاله معتبر انگلیسی بنویسید پس حتما به اکانت پریمویم گرامرلی نیاز دارید. با تهیه این اشتراک شما از غلط های نگارشی، املایی و محتوایی مصون خواهید ماند.

لازم به ذکر است فقط «اکانت اختصاصی روی ایمیل فراسیب» و «اکانت اختصاصی روی ایمیل شخصی» دارای قابلیت Plagiarism Checker هستند! اکانت اشتراکی فاقد قابلیت Plagiarism Checker هست.

بیشتر بخوانید: استفاده از گرامرلی در گوشی هوشمند

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید