نقد و بررسی

مقایسه کامل و جامع دو سرویس Grammarly و Quillbot

مقایسه کامل و جامع دو سرویس Grammarly و Quillbot

مقایسه دو سرویس گرامرلی و کویل بات

متاسفانه هر خواننده یا کاربری چالش‌های نوشتن و انتشار مداوم مطلب را درک نمی‌کند. اگر مقاله، صفحه وبسایت (لندینگ پیج) یا پستی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید که خطای نوشتاری یا گرامری داشته باشد، اعتبار شما کم می‌شود و برای برند، کسب‌وکار یا شخص شما بد است. دو ابزار Quillbot و Grammarly جزو محبوب‌ترین ابزارها برای رفع این مشکل هستند. امروز در فراسیب به مقایسه گرامرلی و کویل بات به صورت کامل و جامع می‌پردازیم.

گرامرلی یا کوئیل بات؟

گرامرلی یا کوئیل بات؟

قبل از مقایسه گرامرلی و کوئیل بات باید گفت آنها دو ابزار حرفه‌ای و پیشرفته برای بررسی دستور زبان و کلمات در متن هستند که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای پیدا کردن خطاها، اصلاح و حذف کلمات اشتباه و غیرضروری و بهبود خوانایی متن استفاده می‌کنند.

گرامر یا دستور زبان انگلیسی قوانین زیادی دارد که بسیاری از نویسندگان برای رعایت آن‌ها دچار اشتباه می‌شوند و به نظرشان گیج‌کننده است. حتی انگلیسی‌زبانان بومی هم نمی‌توانند از تمام این قوانین درست استفاده کنند. با این حال، اغلب اوقات می‌توانیم خطاها را تشخیص دهیم و آن‌ها را اصلاح کنیم؛ اما در نهایت همه انسان هستیم و انسان هم جایز‌الخطاست!

در ادامه برای مقایسه کامل و جامع دو سرویس گرامرلی و کوئیل بات، لازم است ابتدا هر کدام از این ابزارها را معرفی کنیم و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود کدام گزینه بهتری است.

سرویس گرمرلی

سرویس گرمرلی

سرویس کوئیل بات چیست؟

Quillbot ابزاری است که در سال ۲۰۱۷ توسط «روهان گوپتا» (Rohan Gupta) راه‌اندازی شد. کوئیل بات با این فلسفه تاسیس شد که باید روی آنچه می‌نویسید تمرکز کنید، نه اینکه چطور بنویسید.

کوئیل بات از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای بازنویسی محتوا استفاده می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند در حال ایجاد محتوای جدید باشید، مقاله‌ای برای دانشگاه یا مدرسه بنویسید یا متنی را که شخص دیگری نوشته ویرایش کنید؛ کوئیل بات یک ابزار کاربردی است و از طریق مرورگر وب، افزونه‌های گوگل کروم، آفیس ورد و گوگل داکس در دسترس است.

در ادامه باید نیازها و اولویت‌های خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید کدام گزینه برای شما بهتر است.

ابزار کوئیل بات

ابزار کوئیل بات

چرا باید از Quillbot استفاده کنیم؟

کوئیل بات حالت‌های مختلفی دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را استفاده کنید.

  • استاندارد (Standard)
  • روان (Fluency)
  • خلاقانه (Creative) و خلاقانه‌تر (+Creative)
  • رسمی (Formal)
  • تلخیص و کوتاه‌نویسی (Shorten)
  • بسط دادن (Expand)

برای مثال، اگر می‌خواهید مقاله‌ای را بازنویسی کنید، آن را در حالت استاندارد قرار دهید. حالت استاندارد کلمات را در متن تغییر می‌دهد و در عین حال همان سبک نوشتن را حفظ می‌کند.

گزینه +Creative حالتی است که از هوش مصنوعی برای تغییر در جملات و عبارات رایج استفاده می‌کند. این گزینه برای دانش‌آموزان کاربردی است و به عنوان مثال، اگر متنی که نوشته‌اند ساده است، می‌توانند از این حالت استفاده کنند و کلمات را با خلاقیت بیشتری بازنویسی کنند.

مقایسه کامل و جامع دو سرویس گرامرلی و کوئیل بات

حالت‌های مختلف Quillbot

مقایسه کامل و جامع دو سرویس Grammarly و Quillbot در واقع شناخت کامل هر دو سرویس است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کوئیل بات چند حالت مختلف برای نگارش دارد. در حالت Fluency کوئیل بات با تمرکز روی روان بودن، متن را بازنویسی می‌کند و برای تمام حالت‌های دیگر هم همین‌طور است.

وقتی متنی با استفاده از این ابزار بازنویسی می‌شود، کلماتی که تغییر می‌کنند، رنگ‌های مختلفی خواهند داشت. رنگ مشکی به معنی بی‌تغییر ماندن کلمه است، رنگ نارنجی به معنی تغییر کلمه است و آبی طولانی‌ترین رشته کلمات بدون تغییر را نشان می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های جذاب کوئیل بات، فریز یا ثابت نگه‌داشتن کلمات است. فریز کردن کلمات به شما این امکان را می‌دهد تا کلماتی که نمی‌خواهید تغییر کنند، ثابت بمانند و کوئیل بات کاری با آن‌ها نداشته باشد.

سرویس تصحیح نوشتار Quillbot

سرویس تصحیح نوشتار Quillbot

حالا که درباره Quillbot دانستید، وقت آن رسیده در مقایسه  گرامرلی و کوئیل بات، گرامرلی را هم به طور کامل بشناسید و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن آشنا شوید.

ابزار گرامرلی چیست؟

گرمرلی یک دستیار نگارش آنلاین است که برای کاربران ویندوز، مک، iOS و اندروید قابل استفاده است. این ابزار هم مثل کوئیل بات، متن را برای پیدا کردن اشتباهات تایپی و خطاهای گرامری اسکن می‌کند. هر کاربری که حرفه نویسندگی را شروع کرده، باید از این ابزار استفاده کند.میتواند در مقاله گرامرلی چیست به به طور کامل با گرامرلی وکاربردهایش آشنا شوید.

با این حال، Grammarly چیزی بیش از یک اصلاح‌کننده املا و دستور زبان است. این ابزار برای بهبود شفافیت و روانی متن و حرفه‌ای بودن آن پیشنهاداتی می‌دهد که به عنوان یک نویسنده غیربومی یا حتی بومی، به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

ابزار گرامرلی چیست

ابزار گرامرلی چیست

بیش از ۳۰ میلیون کاربر و ۳۰ هزار تیم در سراسر جهان از گرامرلی استفاده می‌کنند. وقتی از گرامرلی استفاده کنید، امتیازی کلی در بالای صفحه دیده می‌شود که متن شما را بر اساس صحت، وضوح، جذابیت و قابلیت انتقال موضوع بررسی و رتبه‌بندی می‌کند.

این ابزار، تجزیه و تحلیل عمیقی در مورد تعداد جملات و زمان لازم برای خواندن آن را به کاربر می‌دهد. اگر سازنده ویدیو هستید و می‌خواهید بدانید خواندن از روی متن چه مدت طول می‌کشد، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند. از نظر تجزیه و تحلیل خوانایی متن، ابزارهای دیگر به گرد پای گرامرلی هم نمی‌رسند و کاربران می‌توانند طول کلمات، جملات و نمره کلی خوانایی متن خود را ببینند.

یکی از مزیت‌های گرامرلی، چند پلتفرمی بودن آن است. برای استفاده از این ابزار حتما لازم نیست متن را کپی و جایگذاری کنید. می‌توانید افزونه گرامرلی را نصب و در آفیس ورد، گوگل داکس یا حتی جیمیل، متن مورد نظرتان را ویرایش کنید.

گرامرلی و کوئیل بات برای چه کسانی مناسب است؟

مقایسه گرامرلی و کوئیل بات

مقایسه گرامرلی و کوئیل بات

کوئیل بات و گرامرلی دو ابزار مفید هستند که متن‌ها را ویرایش می‌کنند. حالا باید دید این دو ابزار برای چه کسانی مناسب است.

  • دانشگاهیان و مقاله‌نویسان
  • وبلاگ‌نویسان
  • کانتنت مارکترها (بازاریابان محتوا)
  • نویسندگان فریلنس
  • نویسندگان حرفه‌ای
  • دیجیتال مارکترها
  • کارمندان ریموت (از راه دور)
  • صاحبان مشاغل کوچک

پلن های پریمیوم ‌سرویس های Grammarly و Quillbot

اشتراک گرمرلی

اشتراک گرمرلی

هر دو ابزار کوئیل بات و گرامرلی پلن‌های پریمیوم دارند. خرید اشتراک پریمیوم گرامرلی و اشتراک کوئیل بات برای دسترسی به تمام امکانات و قابلیت‌ها لازم است.

نسخه پریمیوم کوئیل بات سه پلن دارد:

  • پلن ماهانه
  • پلن شش ماهه
  • پلن سالانه

برای خرید اکانت پریمیوم گرامرلی هم می‌توانید از میان چهار پلن انتخاب کنید:

  • پلن یک ماهه
  • پلن سه ماهه
  • پلن شش ماهه
  • پلن یک ساله

از نظر قیمت، کوئیل بات بسیار ارزان‌تر و برای عده‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که Grammarly متن را به صورت حرفه‌ای بررسی می‌کند و کوئیل بات چنین قابلیتی ندارد.

در ادامه مقاله و در مقایسه کویل بات و گرامرلی به بررسی عملکردهای مختلف این دو ابزار می‌پردازیم.

بررسی اشتباهات گرامری

با بررسی هر دو ابزار، این واقعیت وجود دارد که عملکرد آن‌ها در مقایسه با ابزارهای ساده دستورزبان که در گوگل داکس و آفیس ورد وجود دارند، بیشتر است. البته گرامرلی در مقایسه با کوئیل بات بهتر است، چرا که گزینه‌های مفید و دقیقی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توان روی اشتباهات گرامری یا کلمات کلیک، و گزینه درست را جایگزین کرد. تمام این قابلیت‌ها به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود.

مقایسه کامل و جامع سرویس گرامرلی و کوئیل بات

بررسی اشتباهات گرامری

بازنویسی متن

برای بازنویسی متن، کوئیل بات گزینه بهتری است. هنگام بازنویسی متن می‌توانید از حالت‌های مختلف استفاده کنید که پیش‌تر توضیح داده شد. اگر می‌خواهید متن نوشته‌تان را بسط دهید یا آن را خلاصه کنید، کوئیل بات این امکان را به شما می‌دهد. این گزینه برای نوشتن چکیده مقالات عالی است و گرامرلی این قابلیت را ندارد.

بررسی سرقت ادبی

سرقت ادبی یکی از دغدغه‌های اصلی نویسندگان مقالات در دانشگاه، مدرسه و سایر محیط‌های آموزشی و آکادمیک است. حتی اگر یک نویسنده فریلنس هم باشید، باید نوشته خود را از نظر سرقت ادبی بررسی کنید، چرا که موتورهای جستجو محتوای تکراری را شناسایی و جریمه می‌کنند و حتی ممکن است ارزش و اعتبار وبسایت هم از بین برود.

صفحه ابزار بررسی سرقت ادبی در Grammarly

صفحه ابزار بررسی سرقت ادبی در Grammarly

مقایسه گرامرلی و Quillbot نشان می‌دهد کوئیل بات یک ابزار عالی برای بررسی سرقت ادبی دارد و برای بررسی آثار و مقالات دانشگاه از گرامرلی بهتر عمل می‌کند. با این حال این ابزار برای نویسندگان فریلنس و ناشران محتوا خیلی کاربرد ندارد. این ابزار هزینه را بر اساس تعداد صفحات محاسبه می‌کند و اگر حجم مطلب یا مقاله زیاد باشد، هزینه زیادی بابت بررسی سرقت ادبی دریافت می‌شود. با خرید اکانت پریمیوم گرامرلی بدون پرداخت هزینه اضافی می‌توانید از ابزار بررسی سرقت ادبی مقاله استفاده کنید.

مدیریت مستندات

یکی از مهم‌ترین موارد در نگارش مقالات آکادمیک و متونی که قرار است در وبسایت، وبلاگ یا هر بستری در اینترنت منتشر شوند این است که باید فهرست مراجع داشته باشند و ابزارهایی برای مدیریت مراجع و مستندات لازم است.

ابزار بررسی متن Grammarly

ابزار بررسی متن Grammarly

کوئیل بات ابزار مدیریت مستندات بسیار خوبی دارد که می‌توانید پیوند به مقالات، اسناد یا منابع را با این ابزار انجام دهید و با توجه به استانداردهای مورد نظر، این مستندات و منابع با فرمت مناسب مرتب می‌شوند و در زمان صرفه‌جویی می‌شود. گرامرلی چنین ابزاری ندارد، ولی شاید خیلی هم مهم نباشد، چرا که ابزارهای تخصصی و حرفه‌ای دیگری مانند EndNote وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند و رایگان هم هستند.

راحتی استفاده

در مقایسه با سایر ابزارها، این دو ابزار ساده‌ترین رابط کاربری را دارند و کار کردن با آن‌ها اصلا پیچیده نیست. ایجاد اکانت در هر کدام چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و بعد از خرید اشتراک پریمیوم می‌توانید به تمام امکانات آن‌ها دسترسی داشته باشید.

افزونه گوگل کروم برای هر دو ابزار قابل استفاده است و به شما این امکان را می‌دهد بدون دردسر و هنگام نوشتن مطلب، آن را بررسی کنید. فقط با یک کلیک می‌توانید پیشنهادات گرامرلی را مشاهده و در صورت نیاز آن‌ها را تأیید یا رد کنید.

رابط کاربری Grammarly

مزایا و معایب گرامرلی و کوئیل بات

با وجود اینکه دو ابزار گرامرلی و کوئیل بات دستیار و همراه مفیدی برای نویسنده‌ها هستند، اما در بعضی زمینه‌ها امکان بهبود دارند:

  • هنگام استفاده از اشتراک پریمیوم کوئیل بات محدودیت ۱۰هزار کلمه‌ای وجود دارد.
  • برخلاف کوئیل بات، امکان خلاصه کردن متون در گرامرلی وجود ندارد.
  • پلن رایگان هر دو محدودیت‌های زیادی دارد.

از نظر دقت، مقرون‌به‌صرفه بودن و انعطاف‌پذیری هر دو ابزار خوب عمل می‌کنند و هر دو با پیشنهادات اصولی و جابجایی کلمات و جملات به روانی متن کمک می‌کنند. از نظر قیمت هم هر دو گزینه قابل قبول هستند و اگر به تازگی کار نویسندگی را شروع کردید، هر دو ابزار می‌توانند برای بررسی سئوی متن و سرقت ادبی کمک کنند.

مقایسه کامل Grammarly و Quillbot

مقایسه کامل Grammarly و Quillbot

جمع بندی

در انتهای مقایسه کامل و جامع دو سرویس گرامرلی و کوئیل بات باید به این نکته اشاره کنیم با اینکه این ابزارها نمی‌توانند جای ویراستار انسانی را بگیرند، اما هر دو پلتفرم می‌توانند برای تسهیل فرآیند ویرایش به کاربران کمک کنند. چنین ابزارهایی برای رفع اشتباهات فاحش گرامری و املایی بسیار موثر هستند.

اگر ویراستاری در کار شما اهمیت زیادی دارد و زمان زیادی را صرف ویرایش متون خود یا دیگران می‌کنید، پیشنهاد ما به شما خرید اکانت گرامرلی است. اما اگر برای مقالات آکادمیک و دانشگاهی یا تکالیف مدرسه و کالج به ابزاری برای تصحیح متن نیاز دارید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، کوئیل بات گزینه بهتری است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.