بازی ها

معرفی و بررسی سرویس بازی اپل آرکید

معرفی و بررسی سرویس بازی اپل آرکید

در صورتی که به سرویس‌های اشتراکی اپل علاقه دارید، در این مطلب از فراسیب، با یکی از جذاب‌ترین سرویس‌های اشتراکی اپل به نام سرویس بازی اپل آرکید آشنا می‌شوید.

اپل آرکید دقیقا چیست؟

اپل در سپتامبر ۲۰۱۹، سرویس بازی اپل آرکید را معرفی کرد. کاربران App Store می‌توانند با پرداخت 4.99 دلار هزینه‌ ماهانه، خرید اشتراک اپل آرکید را انجام دهند و به صدها بازی دسترسی داشته باشند که به واسطه خرید این اشتراک، در قبال خریدهای درون برنامه‌ای و موارد دیگر، نباید هیچ‌گونه هزینه‌ای بپردازند.

معرفی سرویس بازی اپل آرکید

سرویس Apple Arcade بهترین سرویس بازی اشتراکی اپل است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا تنها با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ اضافی دیگر، به بازی‌ها دسترسی داشته باشند و همچنین بتوانند آن‌ها را دانلود کنند. بازی‌های Apple Arcade را می‌توان در iPhone، iPad، iPod touch، Mac و Apple TV اجرا کرد.

سرویس بازی Apple Arcade

سرویس بازی Apple Arcade

هزینه اشتراک Apple Arcade

هزینه ی اشتراک ماهانه اپل آرکید، 4.99 دلار است که کاربران می‌توانند با خرید اشتراک اپل آرکید در فراسیب، دسترسی به نسخه کاملا قانونی آن داشته باشند. اپل همچنین یک گزینه‌ی اشتراک یک ساله با قیمت 49.99 دلار دارد، که در صورت استفاده از این اشتراک، کاربران می‌توانند به میزان 9.89 دلار در هزینه ماهانه خود صرفه جویی کنند.

بازی‌های موجود در سرویس اپل آرکید

علاوه بر بزرگترین شرکت‌های بازی سازی دنیا، اپل با توسعه دهندگان مستقل و خصوصی نیز همکاری کرده است تا بتواند مجموعه‌ای از بازی‌های «جدید و انحصاری» برای سرویس Apple Arcade ایجاد کند. می‌توان گفت هر محتوایی که اکنون در اپل آرکید وجود دارد، به تازگی و انحصاراً برای این سرویس گیمینگ تولید شده است. ( به جز بازی‌های کلاسیکی که اپل آن‌ها را اصلاح کرده است)

اپل برای ارائه بازی‌های اپل آرکید، با شرکت‌های Annapurna Interactive ، Bossa Studios ، Cartoon Network ، Finji ، Giant Squid ، Klei Entertainment ، Konami ، LEGO ، Mistwalker Corporation ، SEGA و Snowman و ustwo games و بسیاری از توسعه دهندگان دیگر همکاری داشته است.

سرویس بازی اپل آرکید

سرویس بازی اپل آرکید

اپل پیوسته عناوین جدیدی را به اپل آرکید اضافه می‌کند، به طوری که اکنون بیش از 200 بازی در این سرویس وجود دارد. در این لیست می‌توان عناوین اصلی بازی به همراه بسیاری از بازی‌های کلاسیک مانند Fruit Ninja، Monument Valley، Threes را مشاهده کرد.

بازی‌های موجود در این سرویس، به گونه ای ایجاد شده‌اند که برای تمامی سن ها و نسل‌ها مناسب باشد.

انواع بازی‌ها شامل پازل، استراتژی، ماجراجویی، شبیه سازی، تخته، کارت، ورزش و غیره در این سرویس به چشم می‌خورند. در ضمن هر هفته نیز، بازی‌ها و آپدیت‌های شگفت‌انگیز جدیدی به این لیست اضافه می‌شود.

علاوه بر نسخه‌های اورجینال و انحصاری اپل آرکید مانند NBA 2K22 Arcade Edition، این سرویس گیمینگ از دو نسخه بازی جدید تشکیل شده است. نام یکی از این نسخه‌ها Timeless Classics (مانند Really Bad Chess) و نسخه دیگر App Store Greats (مانند Fruit Ninja Classic) می‌باشد. نسخه‌های اورجینال اپل آرکید در آیفون، آیپد، مک و اپل تی وی قابل اجرا هستند اما نسخه‌های Timeless Classics و App Store Greats تنها در آیفون و آیپد در دسترس هستند.

برخی از بازی‌های اپل آرکید

  • بازی Sneaky Sasquatch (ماجراجویی): در نقش یک Sasquatch زندگی کنید و از شیطنت کردن لذت ببرید.
  •  Spire Blast (پازل): با تنظیم رنگ‌های به کار رفته در برج‌های رنگارنگ، می‌توان آن‌ها را منفجر کرد و برج پادشاهی را ویران کرد.
  •  WHAT THE GOLF (ورزشی): با تقلید بازی گلف، لبخند را بر چهره گیمر می‌آورد.
  • NBA 2K22 Arcade Edition (ورزشی): بسکتبال 5 به 5 به همراه جدیدترین فهرست‌های NBA (از جمله ستارگانی مانند استف کری، دامیان لیلارد و غیره)
  • Simon’s Cat – Story Time (پازل): با حل کردن پازل‌های match-3، به بازسازی باغ‌ها کمک کنید.
  • Chess – Play & Learn (تخته): با بازیکنان سراسر جهان، به صورت آنلاین شطرنج بازی کنید و یا این که با درس‌ها و پازل‌های تعاملی، مهارت‌های شطرنج را بیاموزید و به آن‌ها مسلط شوید.
  • Fantasian (نقش‌بازی): می‌توانید وارد یک بازی ماجراجویی RPG نفس‌گیر شوید. این بازی با پس‌زمینه‌ای متشکل از بیش از 150 دیورامای دست ساز، طراحی شده است.
  • Star Trek: Legends (نقش‌بازی): در این بازی می‌توانید جنگ‌های نوبتی را تجربه کنید و زمانی که به USS Artemis فرمان می‌دهید، مواردی را انتخاب کنید که بر سرنوشت داستان شما تأثیرگذار باشد.
  • Samurai Jack (اکشن): در زمان سفر کنید و با دوستان معتمد خود همراه شوید تا بر دشمنان خود غلبه کنید و در نهایت Aku شیطانی را شکست دهید.
  • Crossy Road Castle (اکشن): هم به تنهایی و هم به همراه دوستان خود می‌توانید از برج‌های بلند و غیر قابل پیش بینی بالا روید تا ببینید چقدر می‌توانید صعود کنید.

زمان اضافه شدن عناوین جدید به سرویس بازی اپل آرکید

اپل آرکید

اپل آرکید

در سرویس گیمینگ اپل آرکید، بازی‌ها و آپدیت‌های جدید به طور هفته‌ای به لیست اضافه می‌شوند. برای پیش‌نمایش نسخه‌های آینده، باید بخش Coming Soon در تب Arcade را در App Store جستجو کنید.

  • در iPhone، iPad یا iPod touch: اپ استور را باز کنید و سپس به تب Arcade در پایین صفحه بروید.
  •  Apple TV: برنامه Arcade یا App Store را باز کنید و به تب Arcade در بالای صفحه بروید.
  • در مک: App Store را باز کنید و به تب Arcade در نوار کناری بروید.

جستجو بین بازی‌های Apple Arcade

اپل، تب Apple Arcade را به اپ استور اضافه کرده است که می‌توان همه بازی‌های موجود در سرویس Apple Arcade را در این تب پیدا کرد. ادیتورهای ‌اپ استور، عناوین بازی‌های مختلفی را هایلایت می‌کنند، بازی‌هایی را پیشنهاد می‌دهند و حتی به گیمرها کمک می‌کنند تا بازی‌های جدیدی برای سرگرمی پیدا کنند.

جستجوی بازی‌های اپل آرکید

جستجوی بازی‌های اپل آرکید

تبلیغات در اپل آرکید

در سرویس گیمینگ اپل آرکید، هیچ‌گونه تبلیغاتی وجود ندارد. این سرویس بازی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای جهت باز کردن قفل محتوا و خریدهای درون برنامه‌ای، از بازی کردن لذت ببرند. از آن جایی که در این سرویس گیمینگ، تبلیغات جایی ندارد، بنابراین هیچ ردیابی تبلیغاتی نیز وجود ندارد و به این ترتیب حریم خصوصی کاربران به طور کامل حفظ می‌شود.

هزینه‌های مربوط به تمام عناوین جدید و ارتقای مربوط به آن‌ها، در همان ابتدا از کاربر اخذ شده است، بنابراین هزینه دیگری در طول عضویت در این سرویس اشتراکی از گیمر دریافت نمی‌شود.

خرید بازی‌های اپل آرکید به صورت تکی و جداگانه

این قابلیت در سرویس بازی اپل آرکید وجود ندارد. بازی‌های اپل آرکید فقط از طریق بخش Apple Arcade در اپ استور iOS در دسترس هستند و بدون اشتراک Apple Arcade نمی‌توان آن‌ها را به ‌صورت جداگانه خریداری کرد! با این حال، برخی از این بازی‌ها روی کنسول‌های بازی نیز موجود هستند.

استفاده از سرویس گیمینگ اپل آرکید به صورت آفلاین

اپل به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود کنند و حتی بدون اتصال LTE یا WiFi بازی را اجرا کنند. بازی‌های Apple Arcade تنها در اپ استور و فقط از طریق تب Apple Arcade دانلود می‌شوند.

سرویس اپل آرکید

سرویس اپل آرکید

استفاده از کنترلر در سرویس بازی اپل آرکید

اگر در صفحه بازی اپ استور، آیکون کنترلر را می‌بینید بدین معنی است که آن بازی از کنترلر پشتیبانی می‌کند. برای اجرای بسیاری از بازی‌ها در Apple Arcade می‌توانید از کنترلر بازی استفاده کنید. لازم به ذکر است که برخی از بازی‌ها در Apple TV به یک کنترلر نیاز دارند.

دستگاه‌های پشتیبان سرویس بازی اپل آرکید 

بازی‌های اپل آرکید روی آیفون، آیپد، اپل تی‌وی و مک قابل اجرا هستند. کنترلرهای مربوط به بازی‌های آیفون به همراه دسته‌های PS4 و Xbox از این بازی‌ها پشتیبانی می‌کنند. اپل از کنترلرهای tvOS 13، iOS 13 و iPadOS 13 پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید در حین استفاده از Apple Arcade از کنترلر نیز استفاده کنید، باید iOS / tvOS / iPadOS 13 یا نسخه‌های جدیدتر را در اختیار داشته باشید.

از آنجایی که اپل آرکید از چند پلتفرم پشتیبانی می‌کند، می‌توان بازی را در یک دستگاه شروع کرد و سپس بدون این که مکان خود را در بازی از دست بدهید، دستگاه خود را تغییر دهید و همان نقطه از بازی را ادامه دهید. حتی می‌توانید در صورت نیاز به راحتی Screen Time یا Parental Controls را روشن کنید.

دستگاه‌های حامی سرویس بازی اپل آرکید 

دستگاه‌های حامی سرویس بازی اپل آرکید

تلاشمان بر این بود تا در این قسمت از فراسیب، اطلاعاتی کامل و جامع از سرویس بازی اپل آرکید را به شما ارائه دهیم. برای معرفی و دانلود بازی های اپل آرکید نیز می توانید وارد صفحه لینک شده شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =