دسته‌بندی نشده

۱۰ تا از بهترین عناوین بازی های اختصاصی آیفون

۱۰ تا از بهترین عناوین بازی های اختصاصی آیفون

همیشه بازی‌های انحصاری برای افرادی که اهل این نوع سرگرمی هستند بسیار مهم بوده؛ تا جایی که منجر به خرید یک دستگاه فقط به‌خاطر وجود یک بازی بر روی آن می‌شود. این قاعده برای افرادی که موبایل گیمر هستند نیز کاملا صدق می‌کند.

از روزی که موبایل گیمینگ در دنیا محبوب شد، شاهد تولید گوشی‌های هوشمند با سخت افزار بسیار قوی هستیم که باعث شد طیف وسیعی از شرکت‌های بازی‌سازی به سمت این پلتفرم روی بیاورند و بازی‌های متعددی در سبک‌های مختلف چه به‌صورت آفلاین و چه آنلاین منتشر کنند. تا به امروز کمپانی‌های بزرگی مانند اکتیویژن (Activision)، اسکوئر انیکس (Square Enix)، یوبیسافت (Ubisoft)، الکترونیک آرتز (EA Games) و کمپانی‌های متعدد دیگری بازی‌های خود را بر روی این پلتفرم منتشر کرده‌اند؛ که از بین آن‌ها می‌توان به عناوین بسیار معروفی مانند کال آف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile)، پابجی (PUBG)، ربلاکس (Roblox)، کلش آف کلنز (Clash of Clans) اشاره کرد.

معرفی بهترین بازی های انحصاری آیفون

در اکثر مواقع این تفاوت بازی‌های انحصاری یک پلتفرم است که آن را از سایرین متمایز می‌کند و باعث فروش بیشتر آن دستگاه می‌شود. در این‌جا ما به معرفی ۱۰ عنوان که از بهترین بازی‌های انحصاری iOS هستند و تا این لحظه که این مطلب در حال نگارش است بر روی اندروید منتشر نشده‌اند؛ می‌پردازیم. (توجه داشته باشید که لیست زیر بدون هیچ ترتیب خاصی برای شما آماده شده است.)

1. بازی Inside در آیفون

بازی Inside

ناشر: Playdead

سبک: پازل پلتفرمر

قیمت: رایگان (به‌همراه خرید درون برنامه‌ای)

یک بازی پلتفرمر با اتمسفری تاریک و اعتیادآور که توسط سازندگان بازی تحسین شده لیمبو (Limbo) ساخته شده است. بازی‌های playdead سبکی منحصر به‌فرد و هنری دارد که به شدت مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است. دنیای بازی Inside نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما در نقش یک پسر بچه بدون نام و نشان بازی را در مکانی نامعلوم شروع می‌کنید و پا به دنیایی تاریک می‌گذارید که هر لحظه می‌خواهد شما را نابود کند. بازی از پازل‌های مختلفی تشکیل شده که برخی از آن‌ها به‌راحتی حل می‌شوند و برخی دیگر آنقدر سخت می‌شوند که شما را به چالش می‌کشند.

گیمپلی بازی Inside

یک موردی که باید در مورد Inside بدانید این‌ است که شما قرار است به روش‌های کاملا غیر منتظره‌ای در بازی بمیرید. این راه‌ها آنقدر زیاد هستند که فهرست کردنشان در این‌جا غیرممکن است. این عنوان بر روی سیستم عامل iOS از رابط کاربری خوبی برخوردار است و بدون مشکل خاصی همه‌چیز دست در دست هم می‌دهد که شما یکی از بهترین بازی‌های انحصاری iOS را تجربه کنید.

لینک بازی Inside در اپ استور

2. بازی DEVICE 6

بازی DEVICE 6

ناشر: Simogo AB

سبک: نقش آفرینی

قیمت: 3.99 دلار

بازی DEVICE 6 یک بازی معمایی است که به دلیل سبک غیرمعمولی که دارد مورد تحسین قرار گرفته است. این عنوان برنده Apple Design Award 2014 شده است و در نتیجه شایستگی قرار گرفتن در لیست بهترین بازی‌های انحصاری iOS را دارد. بازیکنان در تلاش برای حل معماهای عجیب و غریب، عکس‌های سه بعدی را مرور می‌کنند و در داستان‌های جاسوسی و راز آلود غرق می‌شوند. DEVICE 6 طوری طراحی شده است که مدت‌ها پس از حل کردن آخرین معما و خواندن آخرین جمله بازی در ذهن باقی بماند.

آنا (Anna) در قلعه‌ای در جزیره‌ای دورافتاده از خواب بیدار می‌شود و به یاد نمی‌آورد که چگونه به آنجا رسیده است. تنها چیزی که او به یاد می آورد یک عروسک غیر معمول ناخوشایند است. حال باید برای حل معماهایی که به بهترین شکل ممکن برای شما طراحی شده است دست به‌کار می‌شوید.

گیمپلی بازی DEVICE 6

این بازی مرز داستان سرایی را با تلفیقی از ادبیات، جغرافیا و رمان‌ها جابه‌جا کرده است و به خوبی شما را در در دنیای خود فرو می‌برد. سازنده DEVICE 6 یعنی Simogo در تبدیل یک بازی ماجراجویی متنی به یک اثر هنری متفاوت به بهترین شکل عمل کرده و با طراحی پازل‌های منحصر به‌فرد برای آن، توانسته به موفقیت خوبی برسد.

لینک بازی DEVICE 6 در اپ استور

3. بازی محبوب Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm

بازی Oceanhorn 2

ناشر: Cornfox & Brothers Ltd

سبک: نقش آفرینی

قیمت: موجود در اپل آرکید

عنوان Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm که هزار سال قبل از وقایع نسخه اول اتفاق می‌افتد، شما را به سفری جادویی در سراسر جهان وسیع گایا (Gaia) می‌برد که مملو از اساطیر و افسانه‌های متعدد است. یک شوالیه جوان با یک چالش جدید و بزرگ روبرو می شود، زیرا وارلاک مسمروث (Warlock Mesmeroth) با یک ارتش تاریک قدرتمند بازگشته است و به دنبال نابود کردن همه چیز است. اما این‌بار شما در بازی تنها نیستید. ترین (Trin) نوه رهبر آرکادیا و جن (Gen)، یک ربات مرموز با سلاح سامورایی مانند، به نیروهای شما ملحق می شوند و در کنار شما علیه ارتش تاریک مسمروث می‌جنگند.

گیمپلی بازی Oceanhorn 2

Oceanhorn 2 نه تنها یکی از زیباترین بازی‌های ماجراجویی موجود است، بلکه تجربه‌ای منحصر به‌فرد را با داشتن پازل‌های اسرارآمیز، ماموریت‌های مختلف، گیمپلی بالای 20 ساعت و گرافیکی زیبا برای شما رقم می‌زند شما می‌توانید ماموریت‌های جانبی متعددی که در بازی گنجانده شده است را پشت سر گذاشته و آیتم‌های قدرتمندی را جمع آوری کنید. این بازی دارای باس فایت‌های غول پیکر و متعددی است که شما را واقعا به چالش می‌کشد.

برای طرفداران بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild باید بگوییم که Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm نزدیک‌ترین اثر ساخته شده به آن است که شما می‌توانید با داشتن اشتراک اپل آرکید بر روی گوشی هوشمند خود تجربه کنید و ساعت‌ها از آن لذت ببرید.

لینک بازی Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm در اپ استور

4. عنوان محبوب Transistor بر روی آیفون

بازی Transistor

ناشر: Supergiant Games, LLC

سبک: اکشن نقش آفرینی

قیمت: 4.99 دلار

ترانزیستور (Transistor) یک بازی در سبک اکشن نقش آفرینی است که توسط استودیو نام آشنای Supergiant Games ساخته و منتشر شده است. این عنوان در ژوئن 2015 برای سیستم عامل iOS منتشر شده و توانسته در لیست بهترزین انتخاب‌های 2015 اپ استور (App Store Best of 2015 Selection) جای بگیرد. ترانزیستور با رابط لمسی بسیار خوبی که دارد توانسته نبردهای سریع و خشنی که به آن معروف است را به‌خوبی نشان دهد.

رد (Red) خواننده‌ای محبوب در شهری با المان‌های علمی و تخیلی در کنار جسد مردی که با شمشیر درخشان ترانزیستور کشته شده است، زانو می‌زند و می‌تواند توسط همان شمشیر با آن مرد که قرار است راهنمای شما در بازی باشد، صحبت کند. Transistor که یکی از بهترین بازی‌های انحصاری iOS به‌حساب می‌آید توسط دوربین ایزومتریک که برای آن تعبیه شده شما را در دنیای خشن خود رها می‌کند.

گیمپلی بازی Transistor

شما باید با دشمنانی به‌نام Process در دو حالت real-time combat و حالت frozen planning mode که به Turn در بازی شناخته می‌شود؛ مبارزه کنید. کاراکتر اصلی بازی پس از هر نبرد امتیاز کسب می‌کند و ممکن است قدرت‌های جدیدی که فانکشن نام دارند (Functions) را از قربانیان Process جمع آوری کند. این بازی با گیمپلی روان و داستان قابل قبولی که دارد می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

لینک بازی Transistor در اپ استور

5. بازی Death Hall

بازی Death Hall

ناشر: Tom Janson

سبک: اکشن پلتفرمر

قیمت: 2.99 دلار

معمولا کنسول‌ها سنگر پلتفرمرهای دوبعدی هستند، اما همیشه هم این اتفاق نمی‌افتد و این گونه عناوین به گوشی‌های هوشمند هم راه پیدا می‌کنند. حال اگر انحصاری هم باشند که چه بهتر. عنوان Death Hall یکی از بهترین بازی های انحصاری iOS به‌شمار می‌آید که توسط یک شخص ساخته و منتشر شده است.

Death Hall از لحاظ بصری یک بازی خیره کننده و باورنکردنی است که می‌تواند با انیمیشن‌های منحصر به‌فرد خود شما را به درون خودش بکشد. این بازی در سبک اکشن پلتفرمر ساخته شده است. شما تنها کاری که باید در هر مرحله انجام دهید رسیدن به پایان آن است. اما آن‌طور که فکر می‌کنید هم ساده به‌نظر نمی‌رسد. دشمنان و خطرات گوناگونی هستند که در بازی شما را تهدید می‌کنند و نمی‌گذارند یک آب خوش از گلوی شما پایین برود و با خیال راحت یک مرحله را به اتمام برسانید. اما خوشبختانه شما چهار قلب دارید که به شما امکان می‌دهد چهار ضربه آسیب وارد کنید. همچنین می‌توانید این قلب‌ها را با پرش روی سر دشمنان دوباره پر کنید.

گیمپلی بازی Death Hall

نکته قابل توجه که باعث می‌شود قابلیت تکرار پذیری این عنوان بالا برود تولید تصادفی سطوح هر مرحله است. در نتیجه شما نمی‌توانید هیچ برنامه ریزی برای به پایان رساندن یک مرحله انجام دهید. جالب است بدانید که این بازی از دو حالت افقی (landscape mode) و عمودی (portrait mode) پشتیبانی کرده و دارای موشن کنترل است. همچنین تعبیه کنترل‌های مختلف برای افراد راست دست و چپ دست نیز در این بازی قابل توجه است.

لینک بازی Death Hall در اپ استور

6. FTL: Faster Than Light

بازی FTL: Faster Than Light

ناشر: Subset Games

سبک: ریل تایم استراتژیک (real-time strategy) روگ لایک

قیمت: 9.99 دلار

FTL: Faster Than Light یک بازی ریل تایم استراتژیک (real-time strategy) روگ لایک است که توسط توسعه دهنده مستقل Subset Games ساخته شده است. در این عنوان بازیکن کنترل خدمه یک فضاپیما را بر عهده دارد و در حالی‌که توسط یک ناوگان بزرگ شورشی تعقیب می‌شود؛ باید اطلاعات مهمی را در اختیار ناوگان متحدین قرار دهد. بازیکن باید فضاپیما را از طریق هشت بخش هدایت کند که هر کدام دارای سیستم‌ها و رویدادهای سیاره‌ای خاص هستند. شما باید خدمه جدیدی را استخدام کنید و کشتی خود را تجهیز و ارتقا دهید تا با شورشیان و سایر نیروهای دشمن روبرو شوید و آن‌ها را نابود کنید. مبارزات FTL: Faster Than Light در حالت ریل تایم اما قابل توقف انجام می‌شود و اگر کشتی نابود شود یا تمام خدمه آن از دست بروند، بازی به پایان می‌رسد و بازیکن مجبور می‌شود با یک کشتی جدید دوباره وارد بازی شود. 

گیمپلی بازی FTL: Faster Than Light

این عنوان که یکی از بهترین بازی‌های انحصاری iOS است، در سپتامبر 2012 منتشر شد و بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. همچنین یک نسخه به‌روزرسانی شده به‌نام FTL: Advanced Edition که شامل کشتی‌ها، رویدادها و دیگر عناصر گیم‌پلی می‌شود در آوریل 2014 به‌عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای دارندگان عنوان اصلی منتشر شد و برای دانلود در دسترس قرار گرفت. این بازی به‌طور کلی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و آن‌ها خلاقیت بازی را تحسین کردند. FTL در کنار بازی‌هایی مانند Spelunky و The Binding of Isaac به محبوبیت سبک روگ لایک کمک بزرگی کرد و تبدیل به یک عنوان شناخته شده در این ژانر شد.

لینک بازی FTL: Faster Than Light در اپ استور

7. بازی Far From Noise

بازی Far From Noise

ناشر: George Batchelor

سبک: ایندی گیم، کژال گیم

قیمت: 2.99 دلار

عنوان Far From Noise بازی عجیبی است و تقریبا سخت است که آن‌را به‌عنوان یک بازی طبقه بندی کنیم. وقتی بازی شروع می‌شود، اتفاقی که می‌افتد این است که خود را در داخل ماشین‌تان می‌بینید؛ در لبه‌ صخره می‌چرخید و احتمالا در انتظار مرگتان هستید. در Far From Noise به‌جز صحبت کردن کار زیاد دیگری نمی‌توانید انجام دهید و هیچ اثری هم از همنوعان خود در محیط بازی وجود ندارد. اما بازهم شما تنها نیستید. در کنار شما یک گوزن زیبا قرار دارد که به‌عنوان همراه در بازی به‌حساب می‌آید. شما در این بازی بیشتر به تعامل با این گوزن می‌پردازید و از دیالوگ‌هایی که بین شخصیت اصلی و همراهتان رد و بدل می‌شود؛ می‌توان فهمید که مرگ قرار است به نحوی به سراغ شما بیاید.

گیمپلی بازی Far From Noise

این عنوان بیشتر یک اثر هنری است تا یک بازی، زیرا طراحی آن آنقدر زیبا و استادانه انجام شده که در طول بازی شما خود را جزوی از داستان آن خواهید دانست. از غروب خورشید در افق گرفته تا امواج دریا که به ساحل برخورد می‌کنند همه به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده است.

یکی از نکات قابل ذکر برای این بازی این است که تصمیماتی که در طول داستان می‌گیرید روی اتفاقات بعدی تاثیر می‌گذارد، بنابراین قابلیت تکرارپذیری آن‌را بالا می‌برد. دیالوگ‌های نوشته شده برای این اثر گاهی خنده‌دار، گاهی پر از شوخی و گاهی فلسفی و متفکرانه است و شما را به بهترین شکل همراه خود می‌کند. 

Far From Noise بازی است که از شما می‌خواهد برای فکر کردن وقت بگذارید، نه اینکه دکمه‌ها را به سرعت و پشت سرهم فشار داده یا به‌صورت دیوانه‌واری فقط بکشید و فرار کنید. همین خاص بودن این اثر باعث شده است که به یکی از بهترین بازی های انحصاری iOS تبدیل شود. پس پیشنهاد می‌کنیم آن‌را تجربه کنید.

لینک بازی Far From Noise در اپ استور

8. عنوان محبوب The End of The World

بازی The End of The World

ناشر: Sean Wenham

سبک: ساید اسکرول، اکتشاف

قیمت: 0.99 دلار

The End of the World یک بازی ساید اسکرول اکتشافی است که در نیوکاسل انگلستان جریان دارد. شما نقش یک مرد تنها را در دنیایی بازی می‌کنید که با از دست دادن معشوقش به پایان رسیده است. شما با مرور زندگی خود در گذشته به دنبال راهی برای نجات از این شرایط و رد شدن از این واقعه تلخ هستید. اندوهی که وجودتان را فرا گرفته است به آرامی جای خود را به کور سوی امیدی می‌دهد و شما را در جستجوی راهی برای ادامه مسیر همراهی می‌کند. The End of the World شما را وادار می‌کند که در هر لحظه فکر کنید؛ و در انجام این کار چیزی را دارد که بسیاری از بازی‌ها فاقد آن هستند، یعنی یک احساس کاملا انسانی.

گیمپلی بازی The End of The World

طراحی این بازی به نحوی صورت گرفته که باعث می‌شود احساس شخصیت اصلی بازی را در هر لحظه از آن حس کنید و این کار را هم به بهترین شکل ممکن انجام داده است. جالب است بدانید که این عنوان توسط یک شخص ساخته و منتشر شده و تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های انحصاری iOS شده است.

The End of the World بازی برای همه نیست. زیبایی آن ناشی از غم و اندوهی است که برای افراد دلشکسته مناسب است. اگر به‌ دنبال بازی هستید که شادی را فریاد بزند، باید جای دیگری را جستجو کنید. اما برای هر کسی که در جستجوی چیزی است که او را به فکر و احساس وادار کند، بار عاطفی این عنوان تقریبا شما را بیشتر از آن‌چه که فکرش را بکنید، درگیر خود خواهد کرد.

لینک بازی The End of the World در اپ استور

9. Tiny Wings

بازی Tiny Wings

ناشر: Andreas Illiger

سبک: کژال گیم

قیمت: 1.99 دلار

گاهی اوقات شما نمی‌خواهید یک بازی خیلی هیجان انگیز و استرس‌زا انجام دهید و در عوض می‌خواهید با انجام یک بازی به آرامش برسید. پس بهترین انتخاب برای شما Tiny Wings  است که با یک گیمپلی اعتیادآور شما را درگیر خود می‌کند. این عنوان تجربه‌ای از بازی با جاذبه را ارائه می‌دهد و یک اثر فوق‌ العاده است که کسانی هم که رویای پرواز را دارند از انجام آن لذت خواهند برد. شما در این بازی با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه نمایش پرنده‌ای را به پرواز در می‌آورید که می‌خواهد در یک مدت زمان مشخص به لانه خود برسد و بخوابد. همچنین می‌توانید در طول مسیر سکه نیز جمع آوری کنید. این بازی دارای دو حالت بازی سفر روزانه (day trip) و مدرسه پرواز (flight school) است. مدرسه پرواز شامل 30 مرحله طراحی شده با دست است و بازیکنان می‌توانند به‌عنوان یک پرنده مادر یا یکی از چهار توله او بازی کنند.

گیمپلی بازی Tiny Wings

Tiny Wings یکی از موفقیت‌های iOS از روزهای اولیه بازی با گوشی‌های هوشمند است و هنوز هم می‌توان تاثیر آن‌را در بسیاری از بازی‌های غیررسمی منتشر شده امروزی مشاهده کرد. این عنوان توسط یک شخص ساخته و منتشر شده است و می‌تواند لحظات شادی را برای شما فراهم کند. پس پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن‌را تجربه کنید.

لینک بازی Tiny Wings در اپ استور

10. Pigeon Wings Strike

بازی Pigeon Wings Strike

ناشر: Ignacio Schiefelbein

سبک: رانر بی‌پایان (Endless running)

قیمت: رایگان (به‌همراه خرید درون برنامه‌ای)

دوک دکستر (Duke Dexter) و عوامل شرورش برای تصرف شهر Velo بازگشته‌اند. آنها تمام ترفندها و تله‌های جدیدی که برای پختن غذای کبوتر نیاز است را دارند. اما خوشبختانه قهرمان ما توسط یک گروه کبوتر دیگر پشتیبانی می‌شود. بازیکنان با پرواز در بازی خود را در نقش یک تیرانداز می‌‌بینند که برای فرار از دست دشمنان در حال مبارزه هستند. شما در Pigeon Wings Strike می‌توانید با شلیک کردن و جا خالی دادن در بازی پیش روی کنید. بازی دارای لوکال مولتی پلیر است و می‌توانید با دوستان خود به تجربه این عنوان بپردازید.

گیمپلی بازی Pigeon Wings Strike

این عنوان اکشن آرکید با قابلیت تیراندازی سریع و کنترل بسیار خوبی که دارد تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های انحصاری iOS شده است. بازیکنان با پیشروی در بازی می‌توانند شخصیت‌های مخفی کاملا جدیدی را باز کرده که هر کدام توانایی مخصوص به خود را دارند و تجربه این بازی را لذت بخش‌تر می‌کنند. برای ترسیدن خیلی دیر است، پس آماده حمله به دار و دسته دوک دکستر باشید و شهرتان را نجات دهید.

لینک بازی Pigeon Wings Strike در اپ استور

بازی انحصاری روح یک پلتفرم است!

اگر از طرفداران بازی‌های ویدیویی باشید، می‌دانید که ارزش یک کنسول با بازی‌های انحصاری درست و حسابی خیلی بالا می‌رود و باعث می‌شود شما به‌عنوان یک گیمر تصمیم به خرید آن کنسول بگیرید یا خیر. این قاعده نیز برای گوشی‌های هوشمند هم وجود دارد.

امروزه یک گوشی هوشمند علاوه بر تمام کارهایی که برای مصرف کننده خود انجام می‌دهد، می‌تواند به‌عنوان یک کنسول دستی بازی نیز محسوب شود. پس به جز سخت افزار، این‌جا بازی انحصاری یک سیستم عامل است که تعیین کننده است. اگر موبایل گیمر هستید، می‌توانید به جز بازی‌هایی مانند کال آف دیوتی، ایپکس لجند و تعداد بازی بی‌شمار دیگری که برای هر پلتفرم منتشر می‌شود، به سراغ بازی‌های بسیار خوب انحصاری آن هم بروید و تجربه لذت بخش و گاها متفاوتی از یک بازی ویدیویی داشته باشید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =