اخبار اپل

بررسی دوربین آیفون ١١ : عاشق آن میشوید

بررسی دوربین آیفون ١١ : عاشق آن میشوید

ویژگی اصلی آیفون ١١، تنظیم دوربین دوتایی ١٢ مگاپیکسلی آن است. به نظر می‌­رسد که اپل تصمیم گرفته که با تلفن‌های امسال ، آن­ها دوربین را عمداً چشم نواز جلوه دهند.
دوربین تک آیفون XR با برجستگی قابل توجه است، اما دوربین دوگانه آیفون ١١ توجه شما را جلب می‌کند و با فریاد می‌گوید:”لبخند بزن! شما در دوربین هستید!” در ادامه با فراسیب برای بررسی دوربین آیفون ۱۱ همراه باشید…

دوربین آیفون 11

آیفون ١١ دارای یک دوربین واید (WIDE) مانند دوربین آیفون XR است، اما دوربین دوم آیفون ١١ یک دوربین اولتراواید (ULTRA WIDE) است که بزرگنمایی ٢ برابر را ارائه می­‌دهد، و به شما این امکان را می­‌دهد تا از محیط وسیع‌­تری عکس بگیرید. این دو دوربین در آیفون ١١ پرو قرار دارند به اضافه یک دوربین تله فوتو تا بسیار نزدیک باشد.

اولتراواید دوربینی فوق العاده است و در هنگام عکس گرفتن، انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهد. خوشبختانه، کوپرتینویی‌­ها سویچ بین واید و اولتراواید را آسان کرده­‌اند. در فریم برنامه دوربین، یک دکمه 1x در کنار شاتر ظاهر می‌­شود، این بدان معنی است که دوربین واید در حال استفاده است. با لمس این دکمه، دوربین به حالت اولتراواید تغییر می‌­کند و آن دکمه به 0.5x تبدیل می‌شود. برای بازگشت به عقب، دوباره روی دکمه ضربه بزنید. همچنین هنگامی که در نمای دوربین هستید پیش نمایشی از حالت اولتراواید می­‌بینید.

چند تصویر ثبت شده با آیفون ۱۱

حالت واید دوربین آیفون ۱۱
فریم برنامه دوربین آیفون ۱۱
حالت اولتراواید دوربین آیفون ۱۱

بررسی دقیق تر دوربین آیفون ۱۱

از نظر کیفیت واقعی بودن عکس، هر دو دوربین عکس‌های بسیار زیبا تولید می‌کنند. رنگ‌ها دقیق هستند و دوربین‌ها کیفیت خیره کننده‌ای از جزئیات و وضوح تصویر را ارائه می‌دهند. آیفون‌های قدیمی‌تر نیز همین گونه بودند، که درمورد آیفون ١١ نیز صادق است. اما ویژگی خاص آیفون ١١ (و ١١ پرو) یک حالت جدید به نام حالت شب (Night mode) است که حرکتی ویژه در رقابت عکاسی در نور کم است. در واقع، اگر فقط به دنبال یک دلیل برای خرید آیفون جدید هستید، احتمالاً همین است. حالت شب برای گرفتن عکس‌هایی در محیط‌های تاریک استفاده می‌شود و از پردازش نرم افزار برای آشکار کردن جزئیاتی که در تاریکی گم می‌شوند، استفاده می‌کند.

پیشرفت عکاسی نور کم در تلفن‌های اندرویدی هم هست، اما این بار در آیفون است و واقعاً خوب عمل می‌کند. نشریه PCWorld گفته است که حالت شب آیفون حتی از نسخه اندروید بهتر است.

حالت شب دوربین آیفون ۱۱

تنها مسئله­ با دوربین پشتی آیفون ١١، عدم وجود بزرگنمایی نوری است. آیفون ١١ تنها دارای بزرگنمایی دیجیتال با حداکثر بزرگنمایی ٥ برابر است. در برخی موارد، به خصوص وقتی بزرگنمایی دیجیتال بیشتر از ٢ برابر می­‌شود، نویز تصویری قابل توجه­‌ای به وجود می‌­آید که باعث یک عکس ناخوشایند می‌­شود. بنابراین، اگر شما تمایل به استفاده از بزرگنمایی زیاد دارید، باید در مورد استفاده از آن در آیفون ١١ دوباره فکر کنید.

حالت اسلوفی آیفون 11

شایان ذکر است که سرانجام اپل دوربین جلوی TrueDepth را از یک دوربین ٧ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p/60fps را به دوربین ١٢ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K/60fps ارتقا داده است و دوربین جلو می ‌تواند به صورت حرکت آهسته (slow motion) فیلمبرداری کند، که قبلاً در دسترس نبود. اپل این فن‌آوری را اسلوفی (slofies) نامیده است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهارده =