نقد و بررسی

نقد و بررسی سه سرویس Deezer و Spotify و SoundCloud

نقد و بررسی و مقایسه سه سرویس دیزر، اسپاتیفای و ساندکلود

در هر بازاری مطمئنا چند رقیب بزرگ و سرسخت وجود دارند که رقابت داغ و هیجان انگیزی میان آن‌ها در جریان است. در بازار موسیقی در حال حاضر شاهد رقابت جذابی میان اسپاتیفای، ساندکلود و دیزر هستیم. در این مطلب از فراسیب قصد داریم سرویس‌های استریم موزیک یاد شده را به صورت موشکافانه بررسی کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

موزیک را می‌توان به عنوان یکی هنرهایی به حساب آورد که در سرتاسر دنیا، شناخته شده و علاقه مندان زیادی به صورت روزانه، مشغول به دنبال کردن آثار جدید در این حوزه هستند. یکی از عجایب دنیای موسیقی این است که شما اگر معنا و مفهوم یک موزیک که به زبان دیگری است را درک نکنید، اما می‌توانید حس و حال آن را درک کرده و فاز دلخواه خالق اثر را از آن دریافت کنید.

در این دنیای گسترده و بدون پایان، سرویس‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند تا آثار روز خوانندگان و هنرمندان را به گوش شما برسانند. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به Deezer، Soundcloud و Spotify اشاره کرد. از این سه نام می‌توان به عنوان بهترین سرویس‌های فعال در حوزه موسیقی نام برد.

مقایسه اسپاتیفای، دیزر و ساندکلود

مقایسه اسپاتیفای، دیزر و ساندکلود

در حالی که هر سه آن‌ها وظیفه اصلی خود، یعنی استریم موزیک را به خوبی انجام می‌دهند، اما هر یک از قابلیت‌های اختصاصی مربوط به خود برخوردار هستند که باعث می‌شود کاربران به سمت آن‌ها جذب شوند. برای این که بتوانید انتخاب بهتری میان آن‌ها داشته باشید، در ادامه به بررسی موشکافانه و مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

مقایسه اسپاتیفای، ساندکلود و دیزر؛ بررسی پلتفرم اصلی

Deezer در کشور فرانسه مشغول به فعالیت بوده و مدیریت آن بر عهده آقای Daniel Marhely است. البته او در ابتدای امر، این سرویس را با عنوان blogmusik.net راه‌اندازی کرد که به موفقیت جالب توجهی دست پیدا کرد. اما مشکلات سایت به مرور باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی به این سرویس شد و به این ترتیب، وب سایت یاد شده برای همیشه به کار خود پایان داد.

با تمام این تفاسیر، او حدود یک سال بعد (سال ۲۰۰۷) کار خود را با برند Deezer آغاز کرد و نام این برند را از رتبه اول در کشور فرانسه به یکی از نام‌های معتبر در دنیا رساند.

در حال حاضر این برند ۱۴ میلیون کاربر فعال در ۱۸۰ کشور دنیا داشته و کتابخانه آن شامل ۵۰ میلیون موزیک و ۱۰۰ میلیون پلی لیست مختلف می‌شود. تیم ویرایشگر Deezer از ۵۰ عضو برخوردار است که همه آن‌ها افرادی متخصص بوده و می‌توانید مطمئن باشید که موزیک‌هایی با کیفیت بالا را در اشتراک پرمیوم دیزر شاهد خواهید بود.

از سوی دیگر اسپاتیفای کار خود را از ۱۴ سال پیش از کشور سوئد آغاز کرد. این پلتفرم موسیقی با مدیریت آقایان Sven Hans Martin Lorentzon و Daniel Ek از سال ۲۰۰۸ با تمرکز روی موزیک مشغول به فعالیت است.

لوگوی موزیک

لوگوی موزیک

تا پایان سال ۲۰۱۹، اسپاتیفای از ۲۷۰ میلیون کاربر فعال و ۱۲۴ میلیون مشترک برخوردار بود. در آن زمان ۳ میلیارد پلی لیست، ۵۰ میلیون ترک موسیقی و ۷۰۰ هزار پادکست در این پلتفرم قرار گرفته بود و همین موضوع باعث شده بود تا آن‌ها از ابتدای شروع به کار تا سال ۲۰۱۹، سود ۱۵ میلیارد یورویی را به جیب بزنند. شما نیز می‌توانید با خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای به محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی متصل شوید.

ساندکلود به عنوان آخرین گزینه، از آگوست سال ۲۰۰۷ توسط آقایان Alexander Ljung و Eric Wahlforss شروع به کار کرد. یک سال و دو ماه بعد، یعنی در اکتبر ۲۰۰۸ وب سایت ساندکلود راه‌اندازی شد. آقای الکساندر لیونگ مهندس صداسازی و اریک والفورس نیز آهنگساز حوزه الکترونیک است.

هدف ابتدایی آن‌ها از راه‌اندازی Soundcloud ایجاد فضایی برای تبادل موزیک بود، اما در مدتی کوتاه این پلتفرم به یک مرجع معتبر برای اهالی دنیای موسیقی تبدیل شد. تا ماه مارچ سال ۲۰۱۹، این سرویس موزیک از ۷۶ میلیون مشترک و ۱۷۵ میلیون بازدید روزانه برخوردار بوده است.

مقایسه اسپاتیفای، ساندکلود و دیزر از نظر آرشیو محتوا

برای استفاده کنندگان و کاربران، یکی از مهم ترین موارد مربوط به محتوا است. چرا که محتوای ارزشمند را می‌توان اولین حق کاربران دانست که در قبال اشتراک و پرداخت هزینه، از آن برخوردار می‌شوند. در ادامه پلتفرم‌های یاد شده را از این نظر بررسی خواهیم کرد.

در فراسیب بخوانید  برای حرفه‌ای ها: آموزش ساخت پلی لیست هوشمند در اپل موزیک

محتوای سرویس Deezer

لوگوی دیزر

لوگوی دیزر

در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی، دیزر از ۵۶ میلیون موزیک در ژانرهای رپ، پاپ، بلوز، RnB، آهنگ‌های آفریقایی و راک بهره می‌برد. اگر از جمله طرفداران ژانرهای دیگر مانند متال، جاز، آهنگ‌های آسیایی یا لاتین، رگا، موزیک‌های برزیلی و مواردی از این قبیل هستید، بدانید که دیزر شما را ناامید نکرده و محتوای مد نظر شما را درون خود جای داده است.

خوشبختانه پلی لیست‌های مختلفی برای استفاده در حالت‌های مختلف مانند فعالیت‌های ورزشی، پارتی، رمانتیک، ریلکس کردن یا مواردی از این قبیل برای کاربران در نظر گرفته شده است.

لوگوی Deezer

لوگوی Deezer

چارت‌هایی از موزیک‌های تاپ در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان و برزیل هم در این پلتفرم گنجانده شده است. در کنار آن‌ها، چارتی شامل ۱۰۰ موزیک برتر دنیا که از کشورهای مختلف جمع‌آوری شده است هم ایجاد شده که می‌‌توانید از این طریق با موزیک ملل مختلف آشنا شوید.

پلی لیست Deezer next همواره آخرین آثار خوانندگان جدید را در اختیار شما می‌گذارد. از این طریق می‌توانید با هنرمندان جدید آشنا شده و به آثار آن‌ها گوش دهید. اگر به پادکست یا رادیو هم علاقمند هستید، بد نیست بدانید که Deezer در این خصوص نیز شما را ناامید نکرده و می‌توانید از خدمات آن به بهترین شکل استفاده کنید.

بررسی محتوای داخل Spotify

از سوی دیگر با اسپاتیفای روبرو هستیم که ۸۰ میلیون موزیک در بیش از ۲۰۰۰ ژانر مختلف را درون خود جای داده است. به عنوان یکی از خدمات بی‌نظیر اسپاتیفای می‌توان به پلی لیست‌های اختصاصی بر اساس هنرمندان، ژانرها و مودهای مختلف اشاره کرد.

لوگوی اسپاتیفای

لوگوی اسپاتیفای

چارت‌ها روی این پلتفرم نیز خودنمایی می‌کنند که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به Top 100 on Spotify اشاره کرد. در کنار آن‌، علاقمندان به موسیقی می‌توانند از ۴۰ موزیک برتر در کشور انگلستان، ۵۰ موزیک برتر در کشور آمریکا یا در جهان و بهترین آثار خوانندگان مطرح نیز استفاده کنند.

افرادی که به فعالیت‌های ورزشی علاقمند هستند، می‌توانند از پلی لیست‌های مربوط به این حوزه استفاده کنند و جوانان علاقمند به برگزاری پارتی‌، باید حتما به پلی لیست‌های در نظر گرفته شده برای این اتفاقات سر بزنند. برای دسترسی پریمیوم و حذف تبلیغات و امکان انتخاب موزیک دلخواهتان باید نسبت به خرید اشتراک Spotify اقدام کنید.

مانند دیزر، اسپاتیفای هم از پلی لیست‌هایی که مخصوص به معرفی آثار هنرمندان جدید است، بهره می‌برد که با عنوان Fast Raising New Artists از آن یاد می‌شود. علاقمندان به پادکست هم از یاد مسئولان این سرویس استریم موزیک بیرون نرفته و بخشی جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

آرشیو محتوایی Soundcloud

لوگوی ساندکلود

لوگوی ساندکلود

دیتابیس اطلاعاتی ساندکلود بسیار عظیم بوده و بیش از ۲۰۰ میلیون موزیک در ژانرهای مختلف را درون خود جای داده است. به عنوان برترین گزینه‌ها، می‌توان به ژانرهای هیپ هاپ، RnB، رپ، الکترونیک، راک، پاپ و کلاسیک اشاره کرد.

به عنوان یکی از تفاوت‌های اشتراک ساندکلود با اسپاتیفای و دیزر می‌توان به پلی لیست‌هایی اشاره کرد که بر اساس ملیت‌ها، ادبیات، فعالیت‌ها و مناسبت‌های جهانی ساخته شده است. امکان خرید اشتراک ساند کلود از طریق وبسایت فراسیب برای شما فراهم شده است.

مقایسه اسپاتیفای، ساندکلود و دیزر؛ ارتباط و استفاده آفلاین

کاربران معمولا از پلتفرم‌های فعال در حوزه موسیقی می‌‌خواهند که علاوه بر استریم، امکان پخش موزیک به صورت آفلاین را نیز داشته باشند که در صورت عدم دسترسی به اینترنت، همچنان بتوانند موزیک‌های دلخواه خود را از این طریق گوش دهند.

بعضی مواقع استریم کردن فایل‌های صوتی بسیار گران قیمت بوده و حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف خواهد کرد. لذا دانلود یک باره و گوش دادن به موزیک‌ها به صورت آفلاین از جمله امکاناتی به حساب می‌آید که اغلب پلتفرم‌های فعال در این حوزه از آن بهره می‌برند. این مورد را به صورت مستقل برای گزینه‌های یاد شده در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

نحوه استفاده آفلاین از دیزر

پلتفرم Deezer از ۵ پلن مختلف تشکیل شده است که ۴ پلن با پرداخت هزینه در دسترس شما قرار می‌گیرد. متاسفانه در پلن رایگان، اثری از دانلود و گوش دادن به موزیک‌ها در حالت آفلاین دیده نمی‌شود. اما با پرداخت کمترین هزینه و خرید اشتراک Deezer، قابلیت دانلود آهنگ‌ها باز شده و می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

تصویری از قابلیت Download در دیزر

تصویری از قابلیت Download در دیزر

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که تنها امکان دانلود موزیک‌ها از یک پلی لیست وجود دارد که این گزینه را یا باید خودتان ساخته باشید، یا از یک پلی لیست آماده استفاده کنید.

برای انجام این کار روی نسخه موبایل کافی است به بخش favorites رفته، آلبوم یا پلی لیست دلخواه خود را انتخاب کرده و سوییچ اسلایدر DOWNLOAD را در وضعیت فعال قرار دهید.

در فراسیب بخوانید  مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو مکس

برای کاهش هزینه‌های کاربران، دیزر به صورت پیش فرض قابلیت دانلود در حالت استفاده از وای فای را فراهم کرده است و به این ترتیب، شما نمی‌توانید هنگام استفاده از Cellular اقدام به دانلود آهنگ‌ها کنید. اما اگر می‌خواهید این ویژگی را فعال کنید، به مسیر favorites > Settings > Audio Settings بروید.

آفلاین گوش دادن به موسیقی در Spotify

همانطور که اشاره کردیم، امکان گوش دادن به موزیک در حالت آفلاین روی اغلب سرویس‌ها در دسترس بوده و محدود به پلتفرم دیزر نیست. با خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای امکان دانلود موزیک‌ها و گوش دادن در حالت آفلاین برای شما فراهم خواهد شد.

لوگوی Spotify

لوگوی Spotify

به این ترتیب امکان دانلود ۱۰ هزار موزیک روی ۵ دیوایس مختلف در دسترس قرار می‌گیرد که می‌توانید از این ویژگی برای زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید،‌ استفاده کنید. البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که امکان دانلود آهنگ‌ها به صورت تکی وجود نداشته و باید نسبت به دانلود یک پلی لیست یا آلبوم به صورت کامل اقدام کنید. همچنین می‌توانید با مطالعه مطلب چند ترفند اسپاتیفای برای شنیدن صدای بهتر را مطالعه کنید تا در حالت آفلاین نیز، از موسیقی دوچندان لذت ببرید.

برای فعال کردن این قابلیت مانند تصویر زیر وارد بخش تنظیمات شده، روی منوی Playback ضربه بزنید و در صفحه جدید، سوییچ مربوط به گزینه Offline را در وضعیت فعال قرار دهید.

مراحل فعال کردن حالت آفلاین در اسپاتیفای

مراحل فعال کردن حالت آفلاین در اسپاتیفای

طراحان این اپلیکیشن نیز به صورت پیش فرض، امکان دانلود موزیک‌ها در حالت سلولار را غیر فعال کرده‌اند تا هزینه‌های کاربران از این طریق افزایش پیدا نکند. در پایان بد نیست بدانید که با فعال کردن حالت Cellular، قابلیت Offline به صورت خودکار فعال می‌شود.

استفاده آفلاین از ساندکلود

در این پلتفرم نیز قابلیت دانلود آهنگ‌ها در پلن رایگان در دسترس نیست و برای استفاده از این قابلیت، باید اشتراک ساندکلود را تهیه کنید.

در ساندکلود شما می‌توانید پلی لیست‌هایی که ساخته‌اید یا به صورت آماده در دسترس هستند را با ضربه روی دکمه دانلود که در کنار آيکون Like قرار گرفته، دانلود کنید. همچنین با ورود به قسمت موزیک‌های مورد علاقه نیز می‌توانید نسبت به دانلود آن‌ها اقدام و در هنگام عدم دسترسی به اینترنت، به آن‌ها گوش دهید.

اشتراک Soundcloud

اشتراک Soundcloud

مانند دو پلتفرم دیگر، امکان دانلود موزیک‌ها به صورت تکی در دسترس نیست. اما زمانی که شما یک آهنگ را به پلی لیست خود اضافه یا آن را لایک می‌کنید، به صورت خودکار دانلود خواهد شد. در محصولات اپل، نواری در پایین صفحه قابل مشاهده خواهد بود که روند دانلود را به نمایش خواهد گذاشت. اما این گزینه در محصولات اندرویدی با پایین کشیدن منوی اصلی سیستم عامل قابل مشاهده است.

تصویری از قابلیت‌های بخش آفلاین ساندکلود

تصویری از قابلیت‌های بخش آفلاین ساندکلود

در تنظیمات این اپلیکیشن شما می‌توانید قابلیت دانلود موزیک‌ها را محدود به زمان استفاده از وای فای کنید تا از این طریق، هزینه‌های اینترنت شما افزایش پیدا نکند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این ویژگی از طریق فعال کردن سوییچ Only save via Wi-Fi در دسترس قرار می‌گیرد.

مقایسه Spotify، SoundCloud و Deezer از نظر پشتیبانی از دیوایس ها

حالا که به این قسمت از مطلب رسیدیم، ممکن است تصمیم خود را برای انتخاب پلتفرم مورد نظر گرفته باشید، اما پشتیبانی از سیستم عامل و دیوایس‌های مختلف نیز از اهمیت نسبتا زیادی برخوردار است. در ادامه این قضیه را نیز روی سرویس‌های اشاره شده در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

دستگاه های پشتیبانی کننده از Deezer

دیزر خوشبختانه رنج گسترده‌ای از دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. برای استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی، می‌توانید از مرورگر استفاده کنید. خوشبختانه اغلب گزینه‌های مشهور مانند گوگل کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت اج و سافاری تحت پوشش قرار گرفته و تنها کافی است وارد وب سایت دیزر شده و به اکانت‌تان لاگین کنید.

لوگوی Deezer

لوگوی Deezer

اما به عنوان راه جایگزین، می‌توان به نسخه دسکتاپ Deezer اشاره کرد که هم روی ویندوز و هم روی مک در دسترس خواهد بود. این موضوع را در ذهن داشته باشید که حداقل ویندوز ۷ یا مک او اس ۱۰.۱۰ باید روی دستگاه نصب باشد.

روی گوشی‌های هوشمند، Deezer توسط اندروید، آی او اس و ویندوز تحت پوشش قرار می‌گیرد. دیوایس‌هایی که به اندروید ۱.۶ یا نسخه‌های بالاتر از آن مجهز هستند،‌ می‌توانند از اپلیکیشن دیزر استفاده کنند. اما متاسفانه روی آیفون و آیپد این موضوع کمی محدودتر بوده و دیوایس‌هایی که به آی او اس ۱۰ و نسخه‌های پس از آن مجهز هستند، از قابلیت نصب اپلیکیشن Deezer برخوردار خواهند بود.

سرویس Deezer

سرویس Deezer

در ساعت‌های هوشمند، اپل واچ‌هایی که از iOS 10 پشتیبانی می‌کنند و ساعت‌های هوشمند دیگر که به اندروید ۴.۳ یا نسخه‌های بالاتر مجهز هستند، امکان دانلود این اپلیکیشن را دارا خواهند بود.

دستیارهای هوشمند مانند سیری و گوگل اسیستنت کاملا با این پلتفرم سازگار هستند، البته برای استفاده از سیری، آیفون یا آیپد شما باید به آی او اس ۱۳ یا نسخه‌های بالاتر مجهز باشد.

در فراسیب بخوانید  با Pacemaker یک ریمیکس عالی خلق کنید!

اپلیکیشن دیزر روی تلویزیون‌های هوشمند ال جی، پاناسونیک، سامسونگ، سونی و فیلیپس و پلتفرم‌های دیگر مانند آمازون فایر تی وی، اندروید تی وی، کروم کست، پرتال فیس بوک، Roku و ایکس باکس وان نیز در دسترس خواهد بود.

در پایان، بد نیست بدانید که Deezer از طریق CarPlay اپل و Android Auto روی خودروهای سواری هم امکان سرویس‌دهی به شما را خواهد داشت.

پلتفرم های اجرا کننده Spotify

اسپاتیفای با وجود پشتیبانی از رنج گسترده‌ای از محصولات مختلف، اما امکان پخش روی یک دیوایس در لحظه را دارا است و برای دانلود موزیک‌ها نیز تنها می‌توانید روی ۵ دیوایس حساب باز کنید.

سرویس Spotify

سرویس Spotify

مانند دیزر، روی کامپیوتر یا لپتاپ می‌توانید از وب سایت یا نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن استفاده کنید. مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج و اپرا در این زمینه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نسخه دسکتاپ روی محصولاتی که ویندوز ۷ و مک او اس ۱۰.۱۰ یا نسخه‌های بالاتر این دو پلتفرم روی آن‌ها نصب شده است، در دسترس خواهد بود. این موضوع را هم در ذهن داشته باشید که آخرین نسخه از این اپلیکیشن همواره بهترین گزینه برای استفاده از قابلیت‌ها به حساب می‌آید.

از سوی دیگر گوشی‌های هوشمندی که به اندروید ۴.۱ یا آی او اس ۱۱ مجهز هستند، می‌توانند میزبان اپلیکیشن اسپاتیفای باشند.

لوگوی Spotify

لوگوی Spotify

در حوزه ساعت‌های هوشمند، اپل واچ، محصولات سامسونگ، ساعت‌هایی که به Wear OS مجهز هستند، محصولات گارمین و فیت بیت تحت پوشش قرار می‌گیرند. اسپاتیفای از طریق CarPlay اپل یا Android Auto هم می‌تواند هنگام استفاده از خودرو در اختیار شما باشد.

در تلویزیون‌های هوشمند، می‌توانید اپلیکیشن مناسب را از فروشگاه نرم‌افزاری مربوطه دانلود کرده و آن را با اکانت خود روی موبایل سینک کنید. اگر از کنسول‌هایی مانند پلی استیشن ۳، ۴ یا ۵، انویدیا شیلد یا ایکس باکس وان استفاده می‌کنید، می‌توانید اپلیکیشن مربوطه را دانلود کرده و از این طریق آن را روی تلویزیون اجرا کنید.

در پایان، دستیار هوشمند مانند الکسا، سیری و گوگل اسیستنت هم تحت پوشش قرار می‌گیرند که می‌توانید از آن‌ها برای کنترل موزیک استفاده کنید.

پشتیبانی دستگاه ها از SoundCloud

پلتفرم ساندکلود محصولات مختلفی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و به این ترتیب، روی اغلب دیوایس‌هایی که در اختیار دارید می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

لوگوی Soundcloud

لوگوی Soundcloud

گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید ۵ و آی او اس ۱۱ امکان نصب اپلیکیشن Soundcloud را دارا هستند. روی کامپیوتر شخصی یا لپتاپ، می‌توانید از مرورگر فایرفاکس (نسخه ۱۱ و بالاتر)، اینترنت اکسپلورر ۱۱، گوگل کروم (نسخه ۴۰ و بالاتر) و نسخه ۸ سافاری استفاده کنید. نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن در نسخه آزمایشی بوده و تنها روی محصولات مجهز به ویندوز ۱۰ در دسترس خواهد بود.

در حوزه ساعت‌های هوشمند، ساندکلود کم نگذاشته و دارندگان اپل واچ و ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. اما در زمینه کنسول‌ها، تنها دارندگان ایکس باکس وان می‌توانند اپلیکیشن مربوطه را روی دستگاه خود نصب کنند.

جمع بندی

در انتها تمامی نکات بالا را جمع بندی می‌کنیم تا شما راحت‌تر بتوانید گزینه مورد نیازتان را انتخاب کنید.

سرویس بهتر از دید محتوا

از لحاظ پوشش ژانرهای مختلف، اسپاتیفای عملکرد بهتری از خود نشان داده است، اما هر سه پلتفرم یاد شده امکان گوش دادن به ایستگاه‌های رادیویی را در اختیار شما می‌‌گذارند.

پلی لیست‌های قرار گرفته در هر سه سرویس از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما دیزر و اسپاتیفای در این حوزه قوی‌تر هستند. البته ساندکلود با قرار دادن بیش از ۲۰۰ میلیون موزیک مختلف، دیتابیس گسترده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد.

تصویری از رابط کاربری اپلیکیشن اسپاتیفای

تصویری از رابط کاربری اپلیکیشن اسپاتیفای

استفاده به صورت آفلاین

همانطور که اشاره شد، هر سه سرویس استریم مورد بحث در این مطلب از قابلیت استفاده به صورت آفلاین برخوردار هستند، اما رابط کاربری ساند کلود برای تعامل با موزیک‌ها در این زمینه فوق‌العاده بهتر است.

همچنین آپشن‌های مختلف در نظر گرفته شده برای گوش دادن به موزیک‌ها به صورت آفلاین در ساندکلود بسیار بیشتر از دو پلتفرم دیگر است. اما برای استفاده از این قابلیت، سرویس دیزر از ارزان قیمت ترین پلن برای دانلود موزیک و گوش دادن به صورت آفلاین برخوردار است و از این نظر، ساندکلود و اسپاتیفای در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

پشتیبانی از محصولات مختلف

دیزر از پلتفرم‌های بیشتری پشتیبانی کرده، اما اسپاتیفای روی دیوایس‌های بیشتری در دسترس کاربران قرار دارد. البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که از این نظر، Deezer با توجه به پشتیبانی از سیستم عامل‌های قدیمی‌تر، گزینه بهتری به حساب می‌آید. اگر انتخاب شما Deezer است، بد نیست که مطلب نقد و بررسی سرویس دیزر را نیز برای آگاهی بیشتر، مطالعه کنید.

برای استفاده از این سرویس‌ها داخل ماشین، اسپاتیفای در جایگاه اول قرار می‌گیرد. اما اگر تمایل به استفاده از پلتفرم‌های استریم موزیک روی تلویزیون‌های هوشمند را دارید، Deezer بهترین انتخاب خواهد بود. همچنین در میان این سه گزینه، ساندکلود تنها سرویسی است که نسخه دسکتاپ آن به صورت عمومی هنوز عرضه نشده و روی سیستم عامل مک نیز در دسترس نیست.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *