اخبار اپل

تاریخ احتمالی عرضه آی او اس ۱۶ ، واچ او اس ۹ ، مک او اس ونتورا و آیپد او اس ۱۶ [آپدیت]

تاریخ احتمالی عرضه آی او اس ۱۶ ، واچ او اس ۹ ، مک او اس ونتورا و آیپد او اس ۱۶

در این مطلب از فراسیب قصد داریم تاریخ احتمالی عرضه آی او اس ۱۶ و سایر پلتفرم‌های اپل را بازگو کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

گزارش جدیدی که به تازگی نقل شده، حاکی از آن است نسخه عمومی iOS 16 و watchOS 9 ظرف هفته‌های آینده و پس از عرضه خانواده آيفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ به بازار، به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اما علاقمندان نسخه جدید مک او اس و آیپد او اس باید تا ماه اکتبر برای ارائه آن منتظر بمانند.

این مطلب توسط آقای مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ و در خبرنامه جدید او با نام Power On اعلام شده است. او هفته گذشته نیز گزارش داده بود که اپل قصد دارد تا عرضه آیپد او اس ۱۶ را با تاخیر یک ماهه همراه کند تا امکانات و قابلیت‌های بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهد. لذا به جای سپتامبر، در ماه اکتبر باید منتظر عرضه رسمی آن باشیم.

نمایی از سیستم عامل های جدید اپل

نمایی از سیستم عامل های جدید اپل

متن کامل سخنان وی در این خبرنامه به شرح زیر است:

امسال و احتمالا در سال‌های آینده، اپل قصد دارد تا تحولاتی را ایجاد کند. به این ترتیب آی او اس ۱۶ و واچ او اس ۹ طبق معمول در ماه سپتامبر به صورت عمومی عرضه خواهد شد. اما نسخه جدید آیپد او اس و مک او اس با یک ماه تأخیر همراه بوده و در ماه اکتبر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اگر پیگیر اخبار دنیای اپل باشید، مطمئنا می‌دانید که کوپرتینویی‌ها در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در رویدادی بزرگ و هیجان انگیز، از خانواده آيفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ رونمایی خواهند کرد. آقای گرمن معتقد است که اپل در ماه اکتبر نیز رویداد دیگری را برگزار خواهد کرد که در آن، شاهد معرفی آیپد و مک های جدیدی خواهیم بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که آیپد پرو و نسل دهم آیپد، در کنار مک بوک پرو و مک مینی جدید که به نسخه آپگرید شده تراشه M2 مجهز هستند، در این رویداد به صورت رسمی رونمایی خواهند شد.

به این ترتیب دارندگان آیفون و اپل واچ، می‌توانند حدودا یک ماه زودتر از دارندگان آیپد و مک‌ها، دیوایس خود را به سیستم عامل جدید، یعنی آی او اس ۱۶ و واچ او اس ۹ آپگرید کنند. افرادی که از دیوایس‌های مبتنی بر مک او اس یا آیپد او اس استفاده می‌کنند، باید برای آپدیت دستگاه خود به macOS Ventura یا iPadOS 16 تقریبا یک ماه بیشتر صبر کنند. البته این موارد در شرایطی صادق است که شما تا به حال، نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های آزمایشی اقدام نکرده باشید.

نمایی از آی او اس ۱۶ و سایر پلتفرم‌ها روی محصولات اپل

نمایی از آی او اس ۱۶ و سایر پلتفرم‌ها روی محصولات اپل

آقای گرمن همچنین پیش بینی می‌کند قابلیت‌هایی مانند امکان ویرایش پیام‌ها در iMessage یا ویژگی iCloud Share Photo Library و سایر موارد اضافه شده به آی او اس ۱۶ در ابتدای عرضه با ایراداتی همراه بوده و به درستی پاسخگوی نیازهای کاربران نباشند. اما مطمئنا در اولین بروزرسانی، این موارد برطرف خواهد شد. انتخاب بین یک نسخه همراه با ایراد (اولین نسخه عمومی که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد) یا یک نسخه کامل و بدون ایراد (پس از ارائه آپدیت‌های نرم افزاری از سوی اپل) یک انتخاب سخت به حساب می‌آید که مسئولیت آن را به شما واگذار می‌کنیم.

برای آشنایی بهتر با ۴ سیستم عامل یاد شده در این مطلب، مقالات زیر را با دقت مطالعه کنید:

نمایی از iOS 16 به همراه بکگراند جدید اما نوستالژیک

نمایی از iOS 16 به همراه بکگراند جدید اما نوستالژیک

شما به عنوان دارنده آیفون یا اپل واچ، به محض عرضه نسخه عمومی سیستم عامل این دو دیوایس در ماه سپتامبر، آیا آی او اس ۱۶ یا واچ او اس ۹ را در همان روز روی دستگاه خود نصب می‌کنید یا منتظر ارائه نسخه پایدار و بدون ایراد می‌مانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

آپدیت تاریخ دقیق عرضه واچ او اس ۹ و آی او اس ۱۶

پس از معرفی خانواده آیفون ۱۴ و رونمایی از آیفون ۱۴ پرو و همچنین معرفی اپل واچ سری ۸ در کنفرانس Far Out اپل، تاریخ ۱۲ سپتامبر مصادف با ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ نسخه رسمی iOS 16 و watchOS 9 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − پنج =