اخبار اپل

آیپد پرو جدید ۲۰۲۰ رونمایی شد

آیپد پرو جدید ۲۰۲۰ رونمایی شد

اپل روز گذشته خیلی غیر منتظرانه نسل جدید آیپد پرو را معرفی کرد. آیپدی که مدل پایه آن از حافظه ۱۲۸ بهره میبرد و در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی به فروش میرسد و لنز سه گانه دارد. بله این همان آیپد با لنز سه گانه ای هست که چند ماهی خبر آن کم و بیش شنیده میشد. البته ناگفته نماند چند وقتی هست به معرفی محصولات جدید اپل خارج از رویداد و کنفرانس عادت کردیم و این اولین بار نیست اپل محصول جدیدی را بدون هیچ رویدادی راهی بازار میکند. حال در ادامه با فراسیب همراه باشید تا بیشتر به این آیپد بپردازیم…

آیپد پرو جدید iPad Pro

آیپد پرو جدید iPad Pro

 

خلاصه ای از مشخصات آیپد پرو ۲۰۲۰

همانطور که اشاره شد مدل آیپد پرو ۱۲۸ گیگابایتی هست و دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی دارد، مدل پایه این آیپد ها به ترتیب ۷۹۹ و ۹۴۹ دلار هست، ماژول دوربین این آیپد ها به طور کلی عوض شده و شاهد دوربین جدیدی روی آیپد پرو جدید هستیم، دوربینی که قابلیت جدیدی به نام LiDAR را همراه خود آورده است. این ویژگی بخشی از ماژول دوربین آیپد پرو هست که میتواند عمق را تشخیص دهد و در AR یا واقعیت مجازی استفاده دارد. اما جالبتر این است کیبورد این آیپد ها به ترک پد (Trackpad) که تا پیش از این فقط روی مک بوک های اپل میشد مشاهده کرد مجهز شده تا آیپد کاربردی تر از پیش شود.

آیپد پرو جدید ۲۰۲۰

آیپد پرو جدید ۲۰۲۰

 

صفحه نمایش این آیپد پرو از تکنولوژی ProMotion بهره میبرد که نرخ بروز شدن صفحه را تا ۱۲۰Hz افزایش میدهد. این صفحه نمایش طبق انتظار از اپل پنسل نسل ۱ و ۲ پشتیبانی میکند و از قابلیت True Tone نیز در آن استفاده شده است، این قابلیت بر اساس نور محیط، تنظیمات نمایشگر را تغییر میدهد.

مجیک کیبورد آیپد پرو جدید

خب این موضوع هم یادآور بشیم کیبورد جدید کاملا بازطراحی شده و هنگام اتصال آیپد به این کیبورد، میتوان آیپد را در زوایای بالاتر از سطح کیبورد و بصورت معلق نگه داشت که این موضوع خلاقیت اپل رو یادآوری میکنه. اما اپل درباره ترک پد آیپد پرو بیان میکند کاملا بازطراحی شده و کارکرد آن مشابه ترک پد سیستم عامل MacOS نیست و به محض لمس ترک پد توسط کاربر نشانگر موس روی آیکن ها و دکمه های سیستم عامل میرود و کار را راحتتر میکند. قابلیت Multi-Touch gesture نیز در ترک پد این مجیک کیبورد وجود دارد.

توسط ترک پد مجیک کیبورد آیپد میتوان کار هایی مانند سوییچ سریع بین اپلیکیشن ها، فعال کردن Dock، بازکردن کنترل سنتر، مالتی تسکینگ Slideover و… را انجام داد. همچنین به گفته اپل بسیاری از اپلیکیشن ها با ترک پد سازگار هستند، همچنین توسعه دهندگان میتوانند توسط API های جدید اپلیکیشن ها را با این قابلیت بیشتر سازگار کنند.

مجیک کیبورد آیپد پرو ۲۰۲۰

مجیک کیبورد آیپد پرو ۲۰۲۰

 

اپل این کیبورد را Magic Keyboard نامیده (!) که هم اسم کیبورد های وایرلس خانواده مک هست، همچنین این مجیک کیبورد دارای نور پس زمینه هست و یک پورت USB Type C نیز به لولای مک بوک اضافه شده که میتواند کاربردی باشد. اما نکته ای که درباره این کیبورد وجود دارد قیمت ۲۹۹ دلاری برای مدل های ۱۱ اینچی و ۳۲۹ دلاری برای مدل های ۱۲.۹ اینچی است که خرید آنرا کمی سخت میکند. این کیبورد ها از اردیبهشت ماه عرضه میشوند.

سخت افزار و امکانات آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل

اما اجازه بدید از خود آیپد پرو بیشتر بگیم، اپل در این آیپد از پردازنده های ساخت خود استفاده کرده است، نام پردازنده آیپد پرو جدید A12Z Bionic Chip هست که شامل هشت هسته گرافیکی میشود و از لحاظ کنترل دما، عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی داشته است. عمر باتری این دستگاه همچنان ۱۰ ساعت هست و نسخه های سلولار (سیمکارت خور) از LTE پشتیبانی میکنند و خبری از 5G نیست. نسل جدید آیپد پرو ها به سیستم میکروفون ارتقا یافته مجهز شدند که کیفیت بالای صدا ها را تضمین میکند. همچنین کیفیت صدای اسپیکر های چهارگانه این آیپد تقویت شده و کاربر را از خود راضی نگه میدارد.

آیپد پرو ۲۰۲۰

آیپد پرو ۲۰۲۰

 

دوربین آیپد پرو ۲۰۲۰

دوربین آیپد پرو هم در یک نگاه میشه متوجه شد الگو گرفته از خانواده آیفون ۱۱ هست اما کمی متفاوت تر. دوربین اصلی این لنز، ۱۲ مگاپیکسل هست و لنز آیفون ۱۱ پرو را دارد، دوربین اولترا واید ۱۰ مگاپیکسلی است و دوربین سوم یا همان LiDAR از لیزر برای تشخیص عمق میدان و واقعیت افزوده استفاده میشود. دوربین سلفی این دستگاه هم ۷ مگاپیکسلی بوده و قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. همچنین مانند نسل های گذشته دارای سیستم FaceID میباشد. دوربین های سلفی و اصلی آیپد پرو امکان فیلمبرداری 4K را نیز دارا میباشند.

آیپد پرو جدید

آیپد پرو جدید

 

جمع بندی آیپد پرو

اپل همچنین آپدیت iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را در تاریخ ۲۴ مارس (۵ فروردین ۹۹) برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر میکند و آپدیت iPadOS 13.4 قابلیت هایی مانند طراحی جدید Tool Bar اپلیکیشن ایمیل و اشتراک گذاری فولدر برای iCloud همچنین پشتیبانی از ترک پد را برای سایر آیپد ها به ارمغان می آورد.

خب به جز مواردی که به آن پرداختیم تقریبا سایر مشخصات این آیپد ها با نسل قبلی یکسان است، کیبورد آیپد جدید هم با سایر آیپد ها سازگار است و اگر آیپد پرو دارید میتوانید نسبت به خرید این کیبورد اقدام کنید. این آیپد، مک بوک ایر جدید و مک مینی با حافظه داخلی ۲ برابر تنها چند محصول ابتدایی سال ۲۰۲۰ اپل است و به نظر میرسد اپل قرار است امسال سنگ تمام بگذارد! این آیپد ها در حافظه داخلی های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایتی عرضه میشوند و همانطور که اشاره شد دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی دارند. نظر شما درباره آیپد پرو های جدید چیست؟

 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شانزده =