اخبار اپل

محصول های جدید اپل که لحظه شماری میکنیم امسال شاهد آنها باشیم!

محصول های جدید اپل که لحظه شماری میکنیم سال 2022 شاهد آنها باشیم!

در این مطلب از فراسیب قصد داریم با محصول های اپل که انتظار معرفی آن‌ها در سال 2022 می‌رود، آشنا شویم.

سال 2022 سه ماه است که آغاز شده است و شرکت‌‌های فعال در حوزه تکنولوژی منتظر رونمایی از محصولات جدید خود هستند. کمپانی اپل هم از این قضیه مستثنی نیست. لذا سایت‌های فعال در حوزه فناوری و اصحاب رسانه، پیش بینی‌های خود در خصوص محصولات جدید این شرکت آمریکایی را رفته رفته مطرح می‌کنند.

طبق شایعات یا محصولاتی که انتظار معرفی آن‌ها را داریم، کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا گجت‌های جدیدی را در سال 2022 رونمایی کنند و مسلما یک سال هیجان انگیز در انتظار طرفداران این برند آمریکایی است. در ادامه مطلب، 6 محصول جدید اپل که انتظار معرفی آن‌ها در سال 2022 می‌رود را معرفی خواهیم کرد. دقت کنید که این موارد طبق شایعات و ادعاهای سایت‌ها و منابع معتبر و رسمی انگلیسی زبان تهیه شده است.

اولین محصول جدید اپل؛ مک مینی با قدرت بیشتر

نمای روبروی مک استودیو

نمای روبروی مک استودیو

بر اساس شایعات، انتظار داشتیم تا نسخه بروز شده Mac mini با قدرت فوق العاده بیشتر را در سال جاری میلادی (2022) معرفی و روانه بازار کند. این شایعه به وقوع پیوسته و اپل از Mac Studio رونمایی کرد. این محصول با تراشه M1 Ultra و سایزی بزرگتر از مک مینی عرضه شده است. Mac Stuido یک کامپیوتر فوق العاده در ابعادی کوچک است.

نسل دوم ایرپاد پرو

تصویر احتمالی ایرپاد پرو نسل 2

تصویر احتمالی ایرپاد پرو نسل 2

بسیاری از کاربران و طرفداران برند اپل انتظار داشتند که ایرپاد پرو نسل 2 سال گذشته در کنار ایرپادز 3 معرفی شود، اما چنین اتفاقی متأسفانه روی نداد. این بدان معنا است که احتمال رونمایی از این هدفون بی‌سیم در سال جاری میلادی شدیدا بالا رفته است.

کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا تغییراتی را در زبان طراحی نسل دوم ایرپاد ایجاد کرده و دنباله منتهی به میکروفون را از این هدفون جدید حذف کنند. از آن جا که زبان طراحی ایرپاد 3 بی نهایت به ایرپاد پرو شباهت پیدا کرده، لذا ایجاد تغییر در این حوزه در نسل دوم می‌تواند اتفاق جذابی به نظر آید.

همان طور که اشاره شد، شایعات از این موضوع حکایت دارند که اپل قصد دارد تا دنباله منتهی به میکروفون را از ایرپاد پرو نسل 2 حذف کرده و تنها یک قطعه تقریبا بیضی شکل در نهایت باقی خواهد ماند که می‌تواند راحت‌تر درون گوش کاربران جای گیرد. به این ترتیب احتمالا محصول نهایی، هر چه بیشتر به پیکسل بادز یا گلکسی بادز شباهت پیدا خواهد کرد. زبان طراحی کیس شارژ این محصول نیز تغییر پیدا کرده و احتمالا کوچک‌تر خواهد شد.

در کنار موارد یاد شده، انتظار داریم که اپل با اضافه کردن یک چیپست جدید به ایرپاد پرو 2، قابلیت ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی را به این هدفون بی‌سیم نیز اضافه کند. همچنین با ایجاد تغییراتی در زبان طراحی، می‌توانیم شاهد افزایش ظرفیت باتری نیز باشیم. چرا که ایرپاد پرو در حال حاضر در مقایسه با ایرپادز یا ایرپادز مکس از عمر مفید باتری کمتری برخوردار است.

متأسفانه در حال حاضر، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد زمان رونمایی از نسل دوم ایرپادز پرو در دسترس نیست.

اپل واچ سری 8 با طراحی جدید

تصویر احتمالی اپل واچ سری 8

تصویر احتمالی اپل واچ سری 8

طبق سنت هر ساله، معرفی نسخه جدید اپل واچ نیز از جمله اتفاقاتی است که در سال 2022 روی خواهد داد. طبق پیش بینی‌ها، اپل واچ سری 8 میزبان تغییراتی در حوزه زبان طراحی خواهد بود و از سوی دیگر، امکانات و قابلیت‌های جدیدی نیز در حوزه سلامت به این محصول اضافه خواهد شد. از جمله امکانات جدید در زمینه سلامت کاربران می‌توان به اضافه شدن سنسور تشخیص دمای بدن و سنسور پایش آپنه خواب اشاره کرد.

همچنین شایعاتی در مورد اضافه شدن سنسور پایش قند خون و فشار خون به اپل واچ سری 8 شنیده می‌شود. با این تغییرات، بازی هوشمند شدن ساعت‌ها دچار دگرگونی‌های خاصی شده و گوی رقابت در این زمینه نیز توسط Apple Watch ربوده می‌شود. انتظار می‌رود که نسل هشتم اپل واچ در فصل پاییز، در کنار خانواده آیفون 14 به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

خانواده آیفون 14

تصویر احتمالی آیفون 14 پرو اپل

تصویر احتمالی آیفون 14 پرو اپل

همانند اپل واچ، کوپرتینویی‌ها بر اساس سنت دیرینه خود، هر سال اقدام به معرفی مدل جدید آیفون‌ها می‌کنند و این قائله در سال 2022 نیز به قوت خود باقی است. خانواده آیفون 14 مانند همیشه، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در صورتی که اتفاق خاصی روی ندهد، به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

به عنوان یکی از تغییراتی بزرگ، می‌توان به حذف نسخه مینی اشاره کرد. به این ترتیب آیفون‌های 2022 در چهار مدل مختلف به شرح زیر ارائه خواهد شد:

  • آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی
  • آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی

همچنین از جمله دیگر تغییرات مهم که در حال حاضر به عنوان شایعه مطرح شده، حذف ناچ و تبدیل شدن آن به یک سیستم کپسولی است. به این ترتیب دوربین سلفی درون یک حفره دایره‌ای شکل قرار خواهد گرفت و سنسورهای تشخیص چهره هم درون همان فضای کپسولی شکل یاد شده وظایف خود را انجام می‌دهند. همچنین شایعاتی در مورد سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر هم شنیده می‌شود که باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک از حرف و حدیث‌های اعلام شده در نهایت رنگ و بوی واقعیت به خود خواهد گرفت.

البته مشکلاتی که طبق شایعات در حوزه توسعه و تولید این ویژگی پیش آمده، ممکن است ارائه قابلیت یاد شده را به سال آینده موکول کند. اگر چنین اتفاقی روی ندهد، احتمالا شاهد همان بریدگی کپسولی شکل خواهیم بود که سنسورهای تشخیص چهره را درون خود جای خواهد داد.

مک بوک ایر با طراحی جدید

تصویر احتمالی مک بوک ایر 2022

تصویر احتمالی مک بوک ایر 2022

از زمان رونمایی از مک بوک ایر با تراشه اپل سیلیکون بیش از یک سال می‌گذرد. حال به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در تدارک هستند تا نسخه جدید این دستگاه با زبان طراحی جدید را در آينده نزدیک به صورت رسمی معرفی کنند. اگر به دنبال آپگرید کردن مک بوک ایر خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی صبور باشید.

چندی است که شایعاتی در مورد رونمایی از مک بوک ایر با زبان طراحی جدید و ضخامتی نازک‌تر نسبت به مدل پیشین شنیده می‌شود. حرف و حدیث‌هایی در میان است که طراحان اپل، شکل و شمایل این دستگاه را تغییر داده و دیگر شاهد دو ضخامت مختلف در قسمت جلو پشتی دستگاه نخواهیم بود. از سوی دیگر به دلیل کاهش حاشیه‌، احتمالا باید منتظر نمایشگر بزرگ‌تری نیز باشیم.

بر اساس اعلام برخی افشاگران، خریداران مک بوک ایر جدید با دستگاهی روبرو خواهند شد که اطراف نمایشگر و کیبورد آن مانند آیمک 24 اینچی به رنگ سفید مزین شده است. حالا که صحبت از رنگ به میان آمد، باید بدانید که این دستگاه با رنگ بندی جدیدی نیز همراه خواهد بود که آن را هر چه بیشتر به آیمک 24 اینچی شبیه می‌کند.

مانند مک بوک پروهای جدید، این محصول هم از درگاه مگ سیف برای شارژ بهره خواهد بود و از سوی دیگر، درگاه USB-C هم برای شارژ در دسترس قرار می‌گیرد.

ممکن است در نسخه جدید مک بوک ایر شاهد چیپست جدید M2 باشیم. اما اگر چنین اتفاقی روی ندهد، باید انتظار نسخه بهبود یافته و قدرتمندتری از تراشه M1 را داشته باشیم. (با معرفی تراشه M1 Ultra احتمال معرفی چیپ M2 بسیار پایین‌تر آمده است)

در حال حاضر هنوز تاریخ دقیق و موثقی برای رونمایی از این محصول اعلام نشده، اما پیش بینی می‌شود که اواسط سال جاری میلادی باید منتظر معرفی این دستگاه باشیم.

هدست ترکیبی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

تصویر احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

در سال جدید، احتمال معرفی از این محصول جدید بسیار بالا خواهد بود. شایعات زیادی تا به این لحظه در مورد هدست جدید که ترکیبی از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را با خود به همراه دارد، به گوش می‌رسد. همچنین شایعه معرفی هدفون AR در کنفرانس ۸ مارچ اپل نیز منتشر شد اما این اتفاق رخ نداد.

این هدست یک محصول پریمیوم خواهد بود و به صورت کاملا واضح، برای تمامی کاربران طراحی نشده است. حرف و حدیث‌های زیادی در مورد قیمت این گجت هوشمند مطرح می‌شود که برخی افراد، قیمت 3000 دلاری را برای آن در نظر گرفته‌اند. البته قیمت دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما مطمئنا نباید انتظار قیمت ارزانی را داشته باشید.

البته یک دلیل واضح و مشخص برای این قیمت بالا وجود خواهد داشت. طبق شایعات، اپل قصد دارد تا از یک نمایشگر روی این هدست استفاده کند و در کنار آن، یک تراشه قدرتمند و پنل‌های لمسی نیز در نظر گرفته خواهد شد که برای کنترل آن با استفاده از جسچر های لمسی کاربرد دارد. همچنین می‌توانید از دستیار هوشمند اپل با نام سیری نیز برای کنترل این هدست هوشمند استفاده کنید.

از سوی دیگر حرف و حدیث‌هایی در مورد مجهز بودن این هدست به فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی نیز به گوش می‌رسد که باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اختصاصی از این طریق روی آن نصب شود.

بر اساس شایعات، هدست جدید اپل نهایتا تا پایان سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. اما ممکن است اتفاقاتی در حوزه تولید و توسعه آن روی داده که سبب شود موعد معرفی آن، به سال آینده (2023) موکول شود.

در انتها

اپل در کنفرانس Peek Performance از محصولات جدید خود رونمایی کرد که بالاتر در مورد مک استودیو گفتیم. آیفون SE 3 با همان طراحی قبلی، آیپد ایر ۵ و آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو سبز رنگ در کنار صفحه نمایش استودیو از دیگر محصولات معرفی شده در کنفرانس ۸ مارچ اپل بودند. به نظر می‌رسد در کنفرانس‌های آتی اپل شاهد محصولات فوق باشیم که بسیاری از کاربران مدت‌هاست منتظر آنها هستند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =