اخبار اپل

اپل در حال کار روی مک بوک با نمایشگر لمسی!

اپل در حال کار روی مک بوک با نمایشگر لمسی!

مک بوک با نمایشگر لمسی از جمله محصولاتی است که خیل عظیمی از کاربران منتظر آن هستند؛ چرا که در این حالت کاربرد دستگاه افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر، تعامل با دستگاه بسیار راحت‌تر خواهد شد.

اگر پیگیر اخبار دنیای اپل باشید، مطمئنا می‌دانید که شایعات در مورد لپتاپ اپل با صفحه نمایش لمسی مدت‌هاست که توسط منابع و افراد مختلف مطرح می‌شود. حالا به گزارش بلومبرگ، ظاهرا کوپرتینویی‌ها با در نظر گرفتن تیم‌های مختلف، در حال کار روی این دستگاه هستند و به این ترتیب احتمالا در سال ۲۰۲۵، شاهد ارائه مک بوکی با نمایشگر لمسی خواهیم بود.

مک بوک با نمایشگر لمسی؛ رویایی که به واقعیت تبدیل خواهد شد!

تا به این لحظه، اپل مقاومت زیادی در این زمینه از خود نشان داده است و استیو جابز، یکی از موسسان این شرکت آمریکایی از جمله مخالفان سرسخت آن به حساب می‌آید. او معتقد بود نمایشگرهایی که به صورت عمودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، با ایده لمسی بودن در تضاد بوده و به این ترتیب، مک بوک با نمایشگر لمسی را یک ایده نادرست می‌دانست.

مک بوک با نمایشگر لمسی!

مک بوک با نمایشگر لمسی!

در سال ۲۰۲۱، آقای Tom Boger یکی از مدیران بازاریابی اپل اعلام کرد که آیپد را می‌توان بهترین کامپیوتر با نمایشگر لمسی به حساب آورد و از سوی دیگر، مک‌ها دستگاهی بهینه سازی شده برای ارتباط به صورت مستقیم به شمار می‌روند. به همین دلیل تا به این لحظه آن‌ها هیچ گاه اقدام به ارائه مک بوک با نمایشگر لمسی نکردند؛ اما به نظر می‌رسد حالا همه چیز در حال تغییر بوده و رفته رفته به موعد رونمایی از این محصول نزدیک می‌شویم. البته که درمورد آیپد نیز هنوز شایعاتی درباره آیپد با نمایشگر OLED می‌شنویم که هنوز محقق نشده است.

بر اساس شایعات، مهندسان اپل در حال کار روی MacBook Pro با صفحه نمایش تاچ هستند و ظاهرا تا سال ۲۰۲۵ نباید انتظار رونمایی از آن را داشته باشیم. البته انتظارات و شدت علاقه کاربران به این دستگاه ممکن است روی این تصمیم آن‌ها تأثیر گذاشته و شاهد معرفی زودتر آن هم باشیم.

دستگاهی که در حال حاضر در حال تست است، از نوع قدیمی با همان کیبورد و ترکپد استاندارد است و نمایشگر آن دقیقا مانند آیفون و آیپد، به تکنولوژی ارتباط از طریق لمس مجهز شده است.

به گفته منبع خبری بلومبرگ، اگر اپل تصمیم به معرفی این دستگاه بگیرد، احتمالا شاهد گسترش این تکنولوژی روی محصولات دیگر نیز خواهیم بود. البته با وجود این که مهندسان کوپرتینویی در حال آزمایش این محصول هستند، اما به نظر می‌رسد نقشه‌ای برای ترکیب سیستم عامل‌های آیپد و مک‌ها در سر آن‌ها وجود ندارد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + شش =