آموزش و ترفند iPadOS

آموزش فعالسازی هات کرنرز (Hot Corners) روی آیپد

آموزش فعالسازی هات کرنرز (Hot Corners) روی آیپد

در این مطلب از فراسیب، قصد داریم ترفند فعال سازی قابلیت هات کرنرز (Hot Corners) در آیپد را مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همزمان با رونمایی از آیپد او اس 13.3، اپل از ویژگی جدیدی با نام هات کرنز در این پلتفرم پرده برداری کرد که همان عملکرد آشنا روی سیستم عامل مک را با خود به همراه داشت. به این ترتیب به کمک ضربه زدن قلم یا انگشت به چهار گوشه صفحه نمایش آیپد و کشیدن آن به سمت مرکز صفحه، می‌توانید یک کار از پیش تعیین شده را انجام دهید. در اینجا می‌خواهیم طریقه فعالسازی و انجام تنظیمات این قابلیت کاربردی را با هم مرور کنیم.

نحوه انجام تنظیمات هات کرنرز روی آیپد

در ابتدای امر، باید وارد اپلیکیشن Settings روی آیپد شده و سپس مراحل زیر را به ترتیب کنید:

  • روی Accessibility ضربه بزنید.
  • از قسمت Physical and Motor روی منوی Touch تپ کنید.
  • حالا Assistive Touch را انتخاب کنید.
  • صفحه را به سمت پایین انتخاب کرده و Hot Corners را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید برای گوشه راست بالا و پایین یا گوشه چپ بالا و پایین فرمان‌های اختصاصی و مورد نیاز خود را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که با انتخاب گزینه None می‌توانید از این موضوع چشم پوشی کرده و این ویژگی را به صورت کامل غیر فعال کنید.

برای هر یک گوشه‌های صفحه، آیتم‌های متعددی از جمه باز کردن داک، ریستارت کردن آیپد یا دسترسی به Spotlight گنجانده شده است که در صورت تمایل، می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

تنظیمات و آیتم‌های هات کرنرز در آیپد

تنظیمات و آیتم‌های هات کرنرز در آیپد

استفاده از ویژگی Hot Corners در آیپد

با انجام تنظیمات یاد شده، می‌توانید با ضربه زدن روی گوشه‌های صفحه به راحتی کاری که به آن نیاز دارید را انجام دهید. اما اگر زمان مورد نیاز برای نگه داشتن انگشت روی صفحه از نظر شما کافی نیست، می‌توانید آن را از قسمت تنظیمات به گزینه دلخواه خود تغییر دهید. مراحل انجام این کار به صورت زیر است:

به منوی Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch که تنظیمات Hot Corners از این قسمت انجام می‌شد وارد شوید. به این ترتیب از قسمت زیرین گزینه Hot Corners می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه‌های + و – زمان مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

پنجره تنظیمات AssistiveTouch در آیپد او اس

پنجره تنظیمات AssistiveTouch در آیپد او اس

استفاده از این روش زمانی که از موس بلوتوثی روی آیپد خود استفاده می‌کنید، بسیار کاربردی و هیجان انگیز خواهد بود.

جمع بندی

اگر پیش از این از سیستم عامل مک و قابلیت Hot Corners استفاده می‌کردید، مسلما استفاده از این ویژگی روی آیپد نیز برای شما شدیدا هیجان انگیز خواهد بود. نظرات خود پیرامون این مطلب را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =