اخبار, اخبار اپل

مشخصات فنی احتمالی و همه آنچه از مک بوک پرو M1X انتظار داریم

مشخصات فنی احتمالی و همه آنچه از مک بوک پرو M1X انتظار داریم

اگر پیگیر اخبار بوده باشید حتما می‌دانید که اپل قرار است مک بوک های جدید خود را با تراشه‌ی M1x عرضه کند. در ادامه‌ی این مطلب، مشخصات فنی احتمالی و همه آنچه از مک بوک پرو M1X انتظار داریم را بررسی خواهیم کرد.

شخصی که معمولا پیش بینی های درستی را در مورد محصولات اپل منتشر کرده، در مورد macbook pro های جدید اپل گفته است:

اپل قرار است مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی خود را به همراه مک بوک مینی عرضه کند. این مک بوک ها از تراشه‌ی M1X که گویی در 4 نسخه‌‌ی پایین می‌باشد، استفاده کرده‌اند.

  • رم ۱۶ گیگابایتی و گرافیک ۱۶ هسته‌ای
  • رم ۱۶ گیگابایتی و گرافیک ۳۲ هسته‌ای
  • رم ۳۲ گیگابایتی و گرافیک ۱۶ هسته‌ای
  • رم ۳۲ گیگابایتی و گرافیک ۳۲ هسته‌ای

یکی دیگر از مواردی که این شخص پیش بینی کرده این است که اپل قرار نیست مک بوکی با رم 64 گیگابایتی عرضه کند، زیرا تراشه‌ی این مک بوک ها با قیمتی بسیار بالا باید از شرکت تایوانی TSMC خریداری شود و برای اپل مقرون به صرفه نخواهد بود!

حذف مک بوک پرو ۱۳ اینچی و جایگزینی مک بوک پرو 14 اینچی!

آنطور که به نظر می‌رسد، مک بوک پرو 14 اینچی با رم 16 گيگابايت و پردازنده‌ی 16 هسته‌ای گرافیکی، قرار است جایگزین مک بوک 13 اینچی دارای تراشه‌ی اینتل شود. مک بوک پرو 14 اینچی با قیمت 1799 دلار درست همانند مک بوک 13 اینچی ارائه می‌شود.

مشخصات فنی مک بوک پرو M1X

مشخصات مک بوک پرو M1X

البته از طرفی نیز پیش بینی شده است که مک بوک پرو 14 اینچی کنونی که ارزان‌ترین مدل بازار محسوب می‌شود، نهایتا با قیمت 1999 دلار عرضه شود که در این صورت تفاوت زیادی با مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه‌ی M1 خواهد داشت! یک احتمال دیگر نیز وجود دارد که تنها مک بوک پرو 16 اینچی با گرافیک 32 هسته‌ای ارائه شود و این راهی است که اپل می‌تواند تفاوت قیمت مک بوک 16 اینچی و 14 اینچی را توجیه کند.

مک بوک پرو M1X در ابعاد 16 اینچی

ناگفته نماند که مک بوک پرو 16 اینچی کنونی با قیمت 2399 دلار در حال فروش است و ممکن است مک بوک پرو 16 اینچی جدید که قرار است با تراشه‌ی M1 ارائه شود نیز با همین قیمت در بازار به فروش برسد. البته این بدیهی است که کاربران از افزایش ظرفیت رم این مدل به 32 گیگابایت بسیار راضی خواهند بود.

مشخصات مک بوک پرو M1X

مشخصات مک بوک پرو M1X

با توجه به این که اپل هر بار در ارائه‌ی محصولات جدید خود، قابلیت‌های جدید زیادی را برای یک محصول در نظر می‌گیرد، حال نیز می‌توان گفت تغییرات مربوط به مک بوک 14 اینچی تنها در تراشه‌ی مورد استفاده نمی‌باشد. این تغییرات ممکن است در طراحی نمایشگر، حاشیه‌ی کمتر نمایشگر، پورت شارژر مگ سیف، درگاه‌های بیشتر مانند کارتخوان SD ‌و… باشد.
تمام این‌ها یک پیش بینی می‌باشد و باید منتظر بمانیم تا واقعیت را در پاییز امسال ببینیم.

در مطالب قبلی 5 ویژگی که انتظار میرود در مک بوک پرو بعدی شاهد باشیم را با هم بررسی کردیم؛ همچنین مقایسه مک بوک ایر m1 با با مک بوک پرو m1 را ارائه دادیم تا انتخاب و خرید بهتری را تجربه کنید؛ شما نیز نظر خود را درباره مک بوک پرو M1X با ما به اشتراک بگذارید و بگویید انتظار دارید مک بوک پروی آینده‌ی اپل چه تغییراتی را در بر داشته باشد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =