نقد و بررسی

نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم

نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم

سرویس دیزر شاید به اندازه دیگر سرویس‌های استریمینگ محبوب نباشد، اما به لطف رابط کاربری ساده و آسان، اکولایزر ساده و قابل درک و امکان پخش فایل‌های HiFi FLAC روی دسکتاپ یا موبایل، یک گزینه عالی است. احتمالا می‌پرسید وقتی اپل موزیک و اسپاتیفای هست، چرا دیزر؟ آیا دیزر ارزش پولی که هزینه می‌کنیم را دارد؟

امروز در فراسیب به نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم می‌پردازیم تا شما هم این سرویس استریم موزیک را بهتر بشناسید.

سرویس دیزر (Deezer) چیست؟

Deezer یک سرویس پخش موسیقی فرانسوی است که در سال ۲۰۰۷ توسط دو کارآفرین به نام‌های «دنیل مارهلی» (Daniel Marhely) و «جاناتان بناسایا» (Jonathan Benassaya) تأسیس شد. پیش از آنکه این مجموعه با نام Deezer شناخته شود، Blogmusik نام داشت.

اشتراک دیزر

اشتراک دیزر

مدت زیادی از تأسیس این مجموعه نگذشته بود که به دلیل مشکلات مربوط به کپی‌رایت انجمن نویسندگان، آهنگسازان و ناشران موسیقی (SACEM)، «بلاگ‌موزیک» در آوریل ۲۰۰۷ تعطیل شد. بعد از چند ماه مذاکره در مورد شرایط و حقوق انتشار موزیک، این برند در نهایت با انجمن به توافق رسید و در آگوست ۲۰۰۷ بار دیگر با نام جدید دیزر راه‌اندازی شد.

از آن زمان به بعد، دیرز به سرعت پیشرفت کرد و در بیش از ۱۸۰ کشور گسترش یافت و کاربران فعال آن به ۱۶ میلیون نفر در ماه رسیدند. محتوای اصلی این سرویس را موسیقی، پادکست و ایستگاه‌های رادیویی تشکیل می‌دهد. اما به نظر شما با استناد به این آمار و ارقام، دیزر ارزش اشتراک ماهانه را دارد؟ در نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم قرار است به همین سوال پاسخ بدهیم.

دیزر چیست

دیزر چیست

مزایای سرویس موسیقی دیزر

  • رابط کاربری خوب
  • آرشیو عظیم موسیقی
  • کیفیت صدای 1411 kbps
  • قابل استفاده در بیش از ۱۸۰ کشور جهان
  • دارای نسخه رایگان
  • امکان دریافت موسیقی MP3 (از کامپیوتر) و پخش آن
  • آرشیو بزرگی از محتوای انحصاری
  • ویژگی Flow بر پایه هوش مصنوعی که آهنگ‌های مورد علاقه کاربر را تشخیص می‌دهد
  • یادگیری آسان کنترل کیفیت صدا
  • اکولایزر تعبیه شده در برنامه
  • امکان پخش موسیقی با کیفیت HiFi و 360 Reality Audio

معایب سرویس استریم Deezer

  • محدود بودن بخش پادکست‌ها
  • محدودیت ۳۰ ثانیه‌ای آهنگ‌ها در نسخه رایگان
  • عدم وجود گزینه HiFi در نسخه موبایل
  • الزام دانلود برنامه جداگانه برای استفاده از 360 Reality Audio

دیزر پریمیوم برای چه کسانی مناسب است؟

  • همه می‌توانند از این برنامه جامع استفاده کنند و فقط مختص علاقمندان و عاشقان موسیقی نیست.
  • طرفداران صدای بدون افت کیفیت (Lossless Audio) که می‌توانند ویژگی HiFi را فعال کنند.
  • دوستداران موسیقی که از تمام ویژگی‌ها و پلی‌لیست‌های دیزر لذت خواهند بود.
نقد و بررسی جامع و کامل دیزر پریمیوم

نقد و بررسی جامع و کامل دیزر پریمیوم

نحوه دانلود اپلیکیشن دیزر

دیزر تقریبا همه‌جا در دسترس است و می‌توانید اپلیکیشن موبایل آن را از اپ استور اپل و پلی استور گوگل دریافت کنید. اگر خیلی اهل گوشی هوشمند نیستید و ترجیح می‌دهید با کامپیوتر، لپ‌تاپ یا سیستم‌های دسکتاپ موسیقی گوش دهید، می‌توانید نسخه مک و ویندوز آن را دانلود کنید. در نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم فکر همه‌چیز را کردیم؛ چطور؟ اگر هیچ‌کدام از گزینه‌های بالا عملی نشد یا باب میلتان نبود، می‌توانید از نسخه وب برای دسترسی به آرشیو و پلی‌لیست‌های خود استفاده کنید.

دانلود Deezer نسخه دسکتاپ

دانلود Deezer نسخه موبایل (اندروید)

دانلود Deezer نسخه موبایل (iOS)

مقایسه پلن‌های مختلف Deezer

             نام پلن

                             ویژگی

دیزر رایگان

دسترسی محدود به موسیقی و پادکست‌ها
دسترسی محدود به محتوای انحصاری
پخش موسیقی با تبلیغات مبتنی بر تقاضا
محدودیت رد کردن ۶ آهنگ در یک ساعت روی گوشی موبایل
گزینه ساخت پلی‌لیست دلخواه
آهنگ‌های پیشنهادی در پلی‌لیست
کیفیت صوتی از ۶۴ تا ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه (MP3)
سازگاری با چند دستگاه
دسترسی به Songcatcher

دیزر پریمیوم

دسترسی کامل به تمام آهنگ‌ها و پادکست‌ها
دسترسی کامل به تمام محتوای انحصاری
پخش بدون آگهی
امکان ایجاد پلی‌لیست
آهنگ‌های پیشنهادی در پلی‌لیست
امکان دانلود و پخش موزیک به صورت آفلاین
کیفیت صوتی تا ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه
سازگاری با چند دستگاه
دسترسی به Songcatcher
دارای دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه

دیزر پریمیوم فمیلی

تمام ویژگی‌های دیزر پریمیوم
امکان استفاده ۶ نفر با آدرس یکسان
امکان گوشی دادن به موزیک از طریق چند دستگاه (تا ۱۳ دستگاه)
امکان ایجاد پروفایل برای کودکان

دیزر پریمیوم دانشجویی

تمام ویژگی‌های دیزر پریمیوم
قابل استفاده برای دانشجویان ۱۸ تا ۲۵ سال
امکان استفاده به شرط احراز هویت
دارای دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه

دیزر HiFi

تمام ویژگی‌های دیزر پریمیوم
دسترسی به بیش از ۷۰ میلیون موزیک بدون افت کیفیت صدا
کیفیت صوتی تا ۱۱۴۱ کیلوبیت بر ثانیه (۱۶ بیت/۴۴.۱ کیلوهرتز FLAC)
دسترسی به موزیک‌های 360 Reality Audio
دارای دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه

محتواهای صوتی در سرویس دیزر

محتوای صوتی دیزر

محتوای صوتی دیزر

موسیقی

دیزر آرشیوی با بیش از ۵۶ میلیون آهنگ دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند به موسیقی جاز علاقه داشته باشید یا راک کلاسیک، هر آنچه بخواهید دیزر دارد! با توجه به آرشیو عظیمی که در اختیار دیزر قرار دارد، شاید جالب باشد بگوییم تفاوت چندانی بین دیزر و پلتفرم‌های دیگر دیده نمی‌شود. اگر حوصله جستجو و پیدا کردن آهنگ ندارید، به خودتان زحمت ندهید، دیزر ۵۰ ادیتور یا ویرایشگر دارد که پلی‌لیست‌های جدید تهیه می‌کنند و پلی‌لیست‌های قدیمی را به‌روزرسانی می‌کنند.

قابلیت Flow در دیزر

قابلیت Flow در دیزر

حالا که صحبت از پلی‌لیست شد، باید بگوییم یکی از ویژگی‌های جذاب دیزر، پلی‌لیست Flow است. محتمل‌ترین چیزی که می‌توان در نظر گرفت، یادگیری ماشینی است که پلی‌لیستی بی‌انتها از آهنگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پلی‌لیست ترکیبی از موسیقی‌های فرضی مورد علاقه شما یا موزیک‌هایی است که پیش‌تر به آن‌ها گوش دادید. اگر از اسپاتیفای استفاده کرده باشید، احتمالا با ویژگی Discover آشنا هستید، در دیزر هم Flow کم و بیش همین کار را انجام می‌دهد، با این تفاوت که به جای چند آهنگ، پلی‌لیستی بی‌پایان دارد که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود.

هم‌چنین باید به این نکته اشاره کنیم با اینکه تشخیص سبک موسیقی مورد علاقه شما ممکن است یک دقیقه طول بکشد، اما در این زمینه دیزر بهتر از سرویس‌های دیگر مثل اسپاتیفای عمل می‌کند.

پادکست

علاوه بر موسیقی، دیزر پادکست هم دارد. تا سال ۲۰۱۵، بیش از ۴۰ هزار پادکست در دسترس بود. شاید این عدد به نظر شما خیلی زیاد باشد، و همین‌طور هم هست، اما حدود نیمی از پادکست‌هایی که کاربران به طور مرتب و در طول روز گوش می‌دهند، در دیزر وجود ندارد. بنابراین بدیهی است که به سراغ پلتفرم‌های دیگر مثل گوگل، اپل پادکست، پاکت‌کست و غیره استفاده کنید و دیزر انتخاب شما برای موسیقی باشد. اما اگر شنونده پروپاقرص پادکست هستید، باید بدانید دیزر چندان رضایت‌بخش نخواهد بود.

پشتیبانی اشتراک دیزر از 360 Reality Audio

استریم با کیفیت بالا تنها گزینه‌ای نیست که دیزر در پلن HiFi که بالاتر به آن اشاره کردیم، در اختیار شما قرار می‌دهد. با دانلود یک اپلیکیشن جداگانه به نام 360 by Deezer (iOS و اندروید) می‌توانید از آهنگ‌های 360 Reality Audio لذت ببرید. ویژگی 360 Reality Audio جدیدترین تلاش سونی برای ارائه فرمت جدیدی از استریم موزیک است. این ویژگی، روشی جدید برای ترکیب صداست که به مهندسان صدا اجازه می‌دهد صدای سازها را طوری بسازند که فضای اطراف شما را فرا بگیرند.

نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم - قابلیت 360 Reality Audio

نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم – قابلیت 360 Reality Audio

نتیجه، یک تجربه جذاب است که باعث می‌شود طوری با آهنگ ارتباط برقرار کنید که انگار تمام نت‌ها و تنظیمات را مثل کف دست بلد هستید. مطمئن باشید استفاده از این ویژگی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. سونی به این کشف جدید امیدوار و خوشبین است و البته باید دید زمان چه تقدیری برای آن در نظر گرفته است.

نحوه کار با اشتراک دیزر

در این قسمت از نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم درباره نحوه کار دیزر صحبت کنیم. استفاده از دیزر و پیمایش در نسخه موبایل و دسکتاپ بسیار ساده است. وقتی برنامه را باز می‌کنید، بلافاصله به صفحه «موسیقی» (Music) هدایت می‌شوید که در بالای آن پلی‌لیست‌هایی قرار دارد که الگوریتم دیزر با توجه به سلیقه و سابقه موسیقایی شما مرتب شده است. در این فهرست، پلی‌لیست‌های پیشنهادی، جدیدترین آهنگ‌های منتشر شده و پلی‌لیست‌های مرتبط با مناسبت‌ها و بازه‌های زمانی خاص (مثل ولنتاین یا کریسمس) در سال ارائه شده‌اند.

اشتراک پریمیوم دیزر

اشتراک پریمیوم دیزر

وقتی در حال گوش دادن به موسیقی هستید، تمام کنترل‌های استاندارد را خواهید دید. دکمه‌های پخش، مکث و برگشت را می‌بینید و می‌توانید با استفاده از دکمه پیمایش مخصوص، به هر قسمتی از آهنگ که می‌خواهید بروید. اگر موسیقی باب میلتان بود، می‌توانید با لمس قلب کوچکی که روی صفحه می‌بینید، آهنگ را به لیست علاقمندی‌های خود اضافه کنید و آرشیو شخصی خودتان را بسازید.

جمع‌بندی؛ اشتراک دیزر پریمیوم بخریم یا نه؟

حالا که به پایان نقد و بررسی کامل و جامع سرویس دیزر پریمیوم رسیدیم، فکر می‌کنید سرویس استریم موزیک فرانسوی ارزش هزینه‌کردن دارد؟ اگر در حال حاضر از هیچ سرویس استریم موزیک استفاده نمی‌کنید و فقط در حال تست پلتفرم‌های مختلف هستید، ما دیزر را پیشنهاد می‌کنیم.

دیزر پلتفرمی جامع و کامل است که رابط کاربرپسند آن در نسخه موبایل و دسکتاپ کاملا رضایت‌بخش است و با بسیاری از سیستم‌های صوتی مثل Sonos و Google Cast به خوبی سازگاری دارد. علاوه بر این، هم نسخه پریمیوم و هم نسخه فمیلی قیمتی مشابه سایر رقبای اصلی دارد و به همین دلیل می‌توانید دوره آزمایشی ۳۰ روزه آن‌ها را تست کنید. البته این گزینه را در نظر داشته باشید که اگر حتما می‌خواهید کیفیت صدای FLAC را تجربه کنید، باید دستگاهی داشته باشید که با این قابلیت سازگار باشد و پلن HiFi گزینه‌ای است که می‌توانید به آن فکر کنید.

سرویس استریم موسیقی Deezer

سرویس استریم موسیقی Deezer

تنها نکته منفی که درباره دیزر باید به آن اشاره کنیم و ممکن است برای کاربران مشکل‌ساز شود، محبوبیت اسپاتیفای و اپل موزیک است. اگر آهنگ، پلی‌لیست یا آلبومی را با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید، به احتمال زیاد نمی‌توانند آن را از دیزر بشنوند و آهنگ را کامل پخش کنند. خوشبختانه، این مشکل شما نیست و به نظر می‌رسد مشکل آن‌هاست که از دیزر استفاده نمی‌کنند. اما اگر می‌خواهید یا عادت دارید موزیک‌های مورد علاقه‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید، این گزینه را در نظر داشته باشید.

گزینه دیگر اینکه دیزر رادیو لایو یا آلبوم‌های سالانه (بهترین‌های سال) اپل موزیک و اسپاتیفای را ندارد، اما اگر به این ویژگی‌ها اهمیت نمی‌دهید و فقط می‌خواهید یک پلتفرم استریم قوی داشته باشید، دیزر بهترین گزینه است. دیزر یک سرویس استریم موزیک و پادکست است که بهترین کیفیت صدای ممکن را به شما می‌دهد و بهتر است تجربه‌اش را از دست ندهید.

در نهایت برای خرید اشتراک پریمیوم دیزر می‌توانید از فروشگاه فراسیب اقدام کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =