نقد و بررسی

مقایسه یوتیوب تی وی و اپل تی وی پلاس، کدامیک برای شما بهتر است؟

مقایسه یوتیوب تی وی و اپل تی وی پلاس

در دهه‌ گذشته، خدمات پخش ویدئویی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های دسترسی به محتوای تلویزیونی تبدیل شده‌اند. اگر می‌خواهید از سرویس‌های کابلی سنتی رها شوید، می‌توانید از سرویس‌های خدماتی پخش ویدئو بهره ببرید؛ اما انتخاب یک سرویس خدماتی پخش ویدئویی برای بسیاری از مردم چالش‌برانگیز است. از میان دو سرویس یوتیوب تی وی و اپل تی وی پلاس که توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در لیست برترین خدمات پخش ویدئویی کسب کنند، تصمیم‌گیری ممکن است دشوار باشد. این دو سرویس با ویژگی‌ها و محتواهای منحصربه‌فرد خود، هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

همچنین اگر علاقمند به دیدن ویدیو در یوتیوب هستید، خرید اشتراک یوتیوب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه، قصد داریم به طور جامع به مقایسه و تحلیل این دو سرویس پرداخته و به شما کمک کنیم تا انتخابی هوشمندانه‌تر داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

یوتیوب تی وی در مقابل اپل تی وی پلاس: کدامیک بهتر است؟

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اشتراک یوتیوب تی وی یک خدمات پخش ویدئویی با اشتراک ماهیانه است که به شما اجازه می‌دهد تا تلویزیون زنده، ضبط ویدیوها در فضای ابری و تلویزیون زنده از شبکه‌های مهم و کانال‌های پرطرف‌دار را تماشا کنید؛ اما اپل تی‌وی پلاس یک خدمات پخش ویدئویی با اشتراک ماهیانه و سالیانه است که تنها محتواهای اصلی زیر برنامه‌ی اصلی اپل تی‌وی پلاس را ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید، یوتیوب تی‌وی با یوتیوب تفاوت دارد و تجربه‌ای مشابه تلویزیون کابلی را ارائه می‌دهد. این سرویس از زمان راه‌اندازی خود، به‌عنوان یکی از بهترین خدمات پخش تلویزیون زنده با انتخاب کانال‌های متنوع، شناخته شده است.

از طرف دیگر، اپل تی‌وی پلاس انواع مختلفی از ژانرها را پوشش می‌دهد و مجموعه‌ی گسترده‌ای از محتواهای اصلی را ارائه می‌دهد. همچنین، فهرستی از کانال‌ها را از طریق برنامه‌ی اپل تی‌وی ارائه می‌دهد.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با این سرویس کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله اپل تی وی پلاس چیست و چرا این سرویس را تهیه کنیم؟ مطالعه نمایید.

یوتیوب تی‌وی در برابر اپل تی‌وی پلاس

یوتیوب تی‌وی در برابر اپل تی‌وی پلاس

مقایسه سرویس یوتیوب تی‌وی و اپل تی‌وی پلاس

در جدول زیر می‌توانید برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو سرویس را در کنار یکدیگر قرار داده و بهتر مقایسه کنید.

 

ویژگی‌ها

یوتیوب تی‌وی

اپل تی‌وی پلاس

تعداد کانال‌ها

بیش از 85 کانال

نامشخص

قیمت اشتراک

 64.99 دلار در ماه

4.99 دلار در ماه و 49.99 دلار در سال

فضای ذخیره‌سازی

نامحدود (در فضای مبتنی بر ابر)

ندارد

تعداد حساب‌های مجاز

6 حساب در هر خانواده

ندارد

تعداد جریان‌های هم‌زمان

3 جریان همزمان

ندارد

کانال‌های اضافی

بسیاری از افزونه‌های قابل‌انتخاب و Apple TV Channels با قیمت‌های مختلف

Apple TV Channels با قیمت‌های مختلف

تنوع محتوا

شامل کانال‌های مختلف

محتواهای اختصاصی اپل و برنامه‌های اصلی

قیمت

گران‌تر

مقرون به‌صرفه‌تر

تعداد حساب‌ها و اشتراک‌گذاری

قابلیت استفاده از 6 حساب مجاز در هر خانواده

محدودتر

تجربه کاربری

رابط کاربری ساده و مشخص

رابط کاربری زیبا و جذاب

انطباق با دستگاه‌ها

روی اکثر دستگاه‌های هوشمند قابل‌دسترسی

بیشتر به دستگاه‌های اپل محدود

تجربه کاربران تلفن همراه

امکان پخش ویدئوها به‌صورت آنلاین و دانلود

دسترسی به محتواهای اختصاصی اپل

کیفیت تصویر و صدا

پخش محتواهای 4K و صدای باکیفیت

پخش محتواهای 4K و کیفیت بالا

امنیت و حفاظت از داده‌ها

اقدامات مناسب برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران

داده‌های کاربران به‌صورت کاملاً ایمن محافظت می‌شوند

پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید

به‌روزرسانی مداوم و پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید

پشتیبانی مداوم از تکنولوژی‌های جدید اپل

توسعه‌پذیری و قابلیت‌های اضافی

قابلیت استفاده از افراد و شرکت‌های مختلف برای ارائه محتوا

تمرکز بیشتر بر محتواهای اختصاصی اپل

DVR

امکان ضبط و ذخیره محتواها

موجود نیست

تبلیغات

وجود تبلیغات

بدون تبلیغات

 

اکنون به مقایسه دقیق‌تر این دو سرویس از جهات مختلف می‌پردازیم.

تنوع محتوا در YouTube TV و Apple TV Plus

یوتیوب تی‌وی بیش از 85 کانال زنده را ارائه می‌دهد که شامل کانال‌های محبوبیت مانند ABC، FOX، NBC، و ESPN می‌شود. این محتوا از جمله فیلم‌ها، مسابقات ورزشی، برنامه‌های سرگرمی و اخبار را شامل می‌شود؛ از این رو این سرویس برای کسانی است که به دنبال تنوع وسیعی از برنامه‌ها و کانال‌های مختلف هستند؛ گزینه‌ی مناسبی است. علاوه بر این‌ها، یوتیوب تی‌وی به کاربران خود امکان دسترسی به محتواهای اختصاصی از طریق Apple TV Channels را نیز می‌دهد.

از طرفی، اپل تی‌وی پلاس بیشتر بر روی محتواهای اختصاصی خود تمرکز دارد که شامل فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، و برنامه‌های اختصاصی است؛ لذا صرفاً برای کسانی که به دنبال تجربه‌ی خاص و محتوای اورجینال هستند، جذاب است. این سرویس دسترسی به بیش از 60 برنامه و فیلم اصلی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. از ورزش تا سرگرمی، هرآنچه که بخواهید اینجاست!

اپل تی‌وی پلاس

اپل تی وی پلاس

مقایسه قیمت یوتیوب تی وی با اپل تی وی پلاس

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اشتراک یوتیوب تی وی و یا خرید اشتراک اپل تی وی پلاس، از بروزترین قیمت این اشتراک‌ها باخبر شوید. فراسیب تلاش کرده است که پایین‌ترین قیمت را با ارائه اشتراک قانونی، حفظ نماید.

تعداد حساب‌ها و اشتراک گذاری

یوتیوب تی‌وی: این سرویس امکان استفاده از 6 حساب کاربری مجاز و اشتراک‌گذاری آن را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این قابلیت به شما این اطمینان را می‌دهد که همه اعضای خانواده به راحتی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

اپل تی‌وی پلاس: این سرویس معمولاً برای کاربرانی که به دنبال تجربه فردی هستند مناسب است و تعداد حساب‌های اشتراک‌گذاری شده محدودتر است. اگر شما و دوستان یا خانواده‌تان به دنبال یک تجربه مشترک هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ این سرویس نروید.

 

نگاهی به تجربه کاربری

یوتیوب تی‌وی رابط کاربری ساده و مشخصی دارد و امکان دسترسی به محتواهای موردعلاقه با استفاده از سیستم جستجو فراهم است. این رابط کاربری برای استفاده راحت و ساده طراحی شده است.

 از طرفی، اپل تی‌وی پلاس با رابط کاربری زیبا و جذابی که ارائه می‌دهد، تجربه کاربری منحصربه‌فردی فراهم می‌کند. این رابط کاربری برای شما احساس خوشایندی را به ارمغان می‌آورد.

انطباق با دستگاه‌های مختلف

یوتیوب تی‌وی روی اکثر دستگاه‌های هوشمند، از جمله تلویزیون‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند، و تبلت‌ها قابل‌دسترسی است. از سوی دیگر، اپل تی‌وی پلاس اصطلاحاً برای دستگاه‌هایی که با اپل سینک می‌شوند بهینه‌سازی شده است و بر روی دستگاه‌های دیگر ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد.

تجربه کاربران تلفن همراه با اپل تی وی پلاس و یوتیوب تی وی

شما می‌توانید با تلفن همراه و با سرویس یوتیوب تی‌وی ویدئوهای مدنظرتان را به‌صورت آنلاین پخش کرده و یا آن‌ها را دانلود کنید.

همچنین، با اپلیکیشن تی‌وی پلاس، می‌توانید به‌راحتی و بدون محدودیت از محتواهای اختصاصی اپل در دستگاه‌های مختلف خود استفاده کنید.

کیفیت تصویر و صدا

یوتیوب تی‌وی امکان پخش محتواهای 4K و صدای باکیفیت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. با این سرویس، شما می‌توانید از نظر تصویر و صدا از تجربه‌ای بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

 شایان به ذکر است، اپل تی‌وی پلاس نیز امکان پخش محتواهای 4K را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. این سرویس اغلب از کیفیت تصویر و صدای بسیار بالایی برخوردار است که تجربه تماشای ویدئوها را بهبود می‌بخشد.

امنیت و حفاظت از داده‌ها

همانند بسیاری از سرویس‌ها، امنیت و حفاظت از داده‌های کاربران این سرویس موضوعی است که برخی از مردم همواره درمورد آن نگران هستند ولی یوتیوب تی‌وی اقدامات مناسبی را برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران انجام داده است.

از طرفی اپل به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حفظ امنیت و حریم خصوصی، اطمینان می‌دهد که داده‌های کاربران سرویس اپل تی‌وی پلاس به‌صورت کاملاً ایمن و محافظت شده می‌مانند.

پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید

به دلیل وجود یک بستر گسترده، یوتیوب تی‌وی به‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود و از تکنولوژی‌های جدید پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌برآن، با استفاده از اکوسیستم اپل، اپل تی‌وی پلاس نیز به طور مداوم از تکنولوژی‌های جدید پشتیبانی می‌کند و ارتباط بهتری با سایر دستگاه‌های این شرکت فراهم می‌کند. این به‌روزرسانی‌های مداوم و پشتیبانی معمولاً باکیفیت بالاتری ارائه می‌شود.

توسعه‌پذیری و قابلیت‌های اضافی

سرویس یوتیوب تی‌وی از افراد و شرکت‌های مختلف برای ارائه محتوا و کسب درآمد استفاده می‌کند. در مقابل، اپل تی‌وی پلاس تمایل دارد محتواهای اختصاصی تولید کند و کنترل بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشد، لذا به نسبت یوتیوب تی‌وی قابلیت توسعه‌پذیری کمتری دارد.

تبلیغات

در سرویس یوتیوب تی‌وی و محتواهای ویدئویی که در آن ارائه شده، تبلیغات وجود دارند که ممکن است تجربه کاربری را کمی تحت‌تأثیر قرار دهد؛ اما به دلیل تولید محتوای اختصاصی، هیچ‌گونه تبلیغاتی در اپل تی‌وی پلاس وجود ندارد و کاربران می‌توانند بدون وقفه از محتوای مدنظر خود لذت ببرند.

جمع بندی

در انتخاب بین یوتیوب تی‌وی و اپل تی‌وی پلاس، باید نیازها و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. اگر دوست دارید به طیف گسترده‌ای از محتواها دسترسی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از اشتراک یوتیوب TV استفاده کنید چرا که تنوع کانال‌ها و محتواها در آن بسیار زیاد است.

از سوی دیگر، اگر به دنبال محتواهای باکیفیت هستید، اشتراک اپل TV Plus با محتواهای اختصاصی و کیفیت تصویر 4K بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با مقایسه دقیق و تحلیل جامع موارد مختلف هر سرویس، می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید و تجربه‌ی خوبی در استفاده از خدمات پخش ویدئویی داشته باشید.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن فیلم و سریال‌های متنوع، نسبت به خرید اکانت نتفلیکس اقدام کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =