نقد و بررسی

اپل تی وی پلاس چیست و چرا این سرویس را تهیه کنیم؟

اپل تی وی پلاس چیست و چرا این سرویس را تهیه کنیم؟

 

آیا میدانید اپل تی وی پلاس چیست؟ به طور خلاصه می توان گفت یکی از سرویس‌های ارائه شده از سوی اپل به حساب می‌آید که در این مطلب از فراسیب، قصد داریم به صورت کامل با آن آشنا شده و دلایل خرید این سرویس اشتراکی را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اپل در دهه ۱۹۸۰ میلادی با تولید دیوایس‌های مبتنی بر سیستم عامل مک دنیای کامپیوترها را دگرگون کرد. این کار با دهه ۲۰۰۰ میلادی با معرفی آیتونز و آیپاد ادامه پیدا کرد و به این ترتیب دنیای موزیک با دگرگونی خاصی روبرو شد. در سال ۲۰۰۷، دنیای گوشی‌های هوشمند با معرفی آیفون وارد مسیر جدیدی شد و پس از آن نیز آیپد و اپل واچ، دنیای تبلت و ساعت‌های هوشمند را کاملا دگرگون کرد.

اما اخیرا آقای تیم کوک و سایر اعضای تیم مدیریتی، پا را فراتر گذاشته و به دنیای فیلم و سریال وارد شدند و قصد داشتند تا با پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس وارد یک رقابت حساس و هیجان انگیز شوند. این موضوع با معرفی سرویس اپل تی وی پلاس آغاز شد.

اگر در دنیای اپل گشت و گذار کنید، ممکن است کمی گیج شوید. چرا که اپل محصولی با نام Apple TV را به دنیای تکنولوژی معرفی کرده و تفاوت این دیوایس و سرویس یاد شده از نظر کلمات، تنها در واژه پلاس (در واقع حرف +) خلاصه می‌شود.

اما به راستی Apple TV Plus چیست و چه کاربردهایی را با خود به همراه دارد؟ این موضوع را در ادامه بررسی خواهیم کرد و پس از آن نیز دلایل خرید اشتراک آن را بازگو می‌کنیم…

Apple TV Plus

Apple TV Plus

اپل تی وی پلاس چیست؟

این نام در واقع به سرویس استریم و اشتراکی اپل اطلاق می‌شود که می‌‌توان آن را رقیبی برای نتفلیکس، هولو و آمازون پرایم ویدئو به حساب آورد. این سرویس بدون نمایش تبلیغات به شما سرویس‌دهی خواهد کرد. با خرید اشتراک Apple TV Plus شما می‌توانید در کنار فیلم و سریال‌های روز دنیا، از محتوای اختصاصی که برای این سرویس تهیه و تدارک دیده شده است، برخوردار شوید.

با جستجوی واژه اپل تی وی در دنیای اپل، با سه عنوان مختلف روبرو می‌شوید که در ادامه، تمامی آن‌ها را به صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد:

  • اپل تی وی (محصول): Apple TV در واقع یک ست تاپ باکس است که از طریق آن، می‌توانید محتوای تهیه شده در پلتفرم‌هایی مانند آیتونز، آمازون پرایم ویدیو، ESPN، هولو و نتفلیکس را به صورت آنلاین استریم کنید؛ همچنین امکان نصب برخی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای سرگرم شدن نیز روی ستاپ باکس اپل تی وی فراهم شده است.
  • اپلیکیشن اپل تی وی: نرم افزار اپل تی وی در واقع رابطی برای استفاده از سرویس Apple TV Plus به حساب می‌آید. همچنین مشترکین می‌توانند محتوای کانال‌های مختلف را از طریق Apple TV تماشا کنند. اپلیکیشن AppleTV به صورت پیش فرض روی دستگاه Apple TV نصب شده است.
  • اپل تی وی پلاس: سرویس اشتراکی مانند نتفلیکس که محتوای اختصاصی تولید شده برای شرکت اپل را با خود به همراه دارد.
اشتراک اپل تی وی پلاس

اشتراک اپل تی وی پلاس

آیا اشتراک اپل تی وی پلاس ارزش خرید دارد؟

ارزشمند بودن این سرویس با علاقه شما به محتوای اصیل و اورجینال نسبت مستقیم دارد. مطمئنا فیلم‌ها و سریال‌هایی که برای اشتراک اپل تی وی پلاس طراحی و تولید می‌شود، ارزش پرداخت مبلغ برای تهیه اشتراک را دارا خواهد بود؛ اما این موضوع کاملا به سلیقه و علاقه شما به دنیای فیلم و سریال باز می‌گردد. در مقایسه با سایر سرویس‌های فعال در این حوزه نیز، اثری از برخی آثار روز یا فیلم‌های کلاسیک در آن دیده نمی‌شود. اما محتوای اورجینال و اختصاصی تولید شده برای آن، مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.

نمایی از رابط کاربری اپلیکیشن Apple TV

نمایی از رابط کاربری اپلیکیشن Apple TV

کمپانی اپل هر سال بیش از میلیاردها دلار برای تهیه و تولید آثار اختصاصی هزینه می‌کند و اگر از محصولات اپل استفاده کرده و در این اکوسیستم حضور دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای یک بار هم که شده، اشتراک اپل تی وی پلاس را خریداری و از خدمات آن استفاده کنید.

نظر متخصصان درباره اشتراک Apple TV Plus

در مقایسه با سایر سرویس‌ها مانند نتفلیکس یا دیزنی پلاس، تعداد محتوای ارائه شده در اپل تی وی پلاس خیلی کمتر به نظر می‌رسد. اما کیفیت محتوا در این سرویس نسبت به رقبا بیشتر بوده و این موضوع کاملا محسوس است.

با توجه به اینکه کمپانی اپل کمی دیر وارد این حوزه شده و از سوی دیگر محتوای اختصاصی آن روز به روز در حال افزایش است، می‌توان به آینده این سرویس کاملا امیدوار بود. همچنین با توجه به این که کیفیت در این سرویس به هیچ عنوان فدای کمیت نشده است، می‌توانید انتظار محتوای جذابی را داشته باشید.

از جمله عناوین مشهور در اپل تی وی پلاس می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • The Morning Show
  • Ted Lasso
  • For All Mankind
  • Severance
  • See
  • The Afterparty

همچنین بد نیست بدانید که فیلم CODA که به صورت اختصاصی برای این سرویس ساخته شده، توانست جایزه اسکار را از آنِ خود کند!

در نهایت هیچ یک از کارشناسان این حوزه، واکنش منفی در مورد این سرویس از خود نشان نداده‌اند، اما تعداد محتوای قابل مشاهده نسبت به رقبا کمتر است. اما این گزینه به مرور زمان می‌تواند تغییر پیدا کرده و شرایط برابر یا حتی بهتر پیش روی Apple TV Plus قرار خواهد داشت.

نظر کاربران در مورد سرویس اپل تی وی پلاس

اپل همواره تعداد واقعی کاربران سرویس‌های خود را به عنوان یک امر سری نزد خود نگه داشته و این مورد را تا به این لحظه به صورت علنی اعلام نکرده است. طبق آمار وب سایت Antenna، اواخر سال ۲۰۲۱ این سرویس با رشد کاربر قابل ملاحظه‌ای روبرو شد که این موضوع را در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

نمایی از آمار ارائه شده در مورد رشد تعداد مشترکین سرویس‌های استریم

نمایی از آمار ارائه شده در مورد رشد تعداد مشترکین سرویس‌های استریم

در ماه می سال ۲۰۲۰، وب سایت Android Authority یک نظرسنجی در مورد سرویس استریم محبوب را میان کاربران خود برگزار کرد که Apple TV Plus تنها ۱ درصد از این جمعیت را به خود اختصاص داد! بسیاری از افراد در آن زمان به این موضوع اشاره داشتند که کتابخانه یا همان Library این مجموعه در مقایسه با رقبا از ضعف بسیار زیادی برخوردار است.

همچنین اگر به سرویس گوگل ترندز مراجعه کنید، از تعداد سرچ‌های کلمه اپل تی وی پلاس در مقابل دیزنی پلاس می‌توانید به اهمیت آن نزد کاربران پی ببرید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده کنید، تعداد سرچ‌های این واژه در مقایسه با Disney Plus هیچگاه حتی به یکدیگر نزدیک هم نشده است.

نمایی از نتیجه مقایسه این دو سرویس در Google Trends

نمایی از نتیجه مقایسه این دو سرویس در Google Trends

البته باید بدانید که سرویس‌های دیزنی پلاس و Apple TV Plus تقریبا در زمان یکسانی پا به دنیای تکنولوژی گذاشتند، اما عملکرد مورد اول طبق نتایج ظاهرا بهتر بوده است.

اما حالا با گذشت زمان زیاد از موعد عرضه، سرویس Apple TV Plus حالا روی سیستم عامل اندروید (از طریق مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم)، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و سرویس‌های مشهور استریم مانند Amazon Fire TV نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اپل تی وی پلاس در کدام کشورها عرضه می‌شود؟

در حال حاضر، ۱۰۷ کشور دنیا تحت پوشش این سرویس قرار می‌گیرند. بد نیست بدانید اپلیکیشن Apple TV با این گزینه متفاوت بوده و پشتیبانی از آن در هر کشوری، دلیل محکمی بر تحت پوشش قرار گرفتن سرویس Apple TV Plus نیست. این موضوع در کشورهای پر جمعیتی مانند کره جنوبی، رومانی و ترکیه به وضوح مشخص است.

اپل متعهد شده است که کلیه محتوای ارائه شده در این سرویس به ۴۰ زبان زنده دنیا دوبله خواهد شد و برای افرادی که از ضعف شنوایی برخوردار هستند یا به کل قادر به شنیدن صداها نیستند نیز زیرنویس در نظر گرفته شده است.

ریموت کنترل اپل تی وی 4K

ریموت کنترل اپل تی وی 4K

در لیست کشورهایی که اپل تی وی پلاس از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، نام ایران به چشم نمی‌خورد؛ که این مورد دور از انتظار نیست. برای مشاهده لیست Availability of Apple Media Services می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

لازم به ذکر است در ایران نیز با تغییر IP به کشور آمریکا یا سایر کشور هایی که اپل تی وی پلاس در دسترس است، میتوان به این سرویس دسترسی پیدا کرد.

کدام یک از محصولات اپل از اشتراک Apple TV Plus پشتیبانی می‌کنند؟

سرویس اپل تی وی پلاس داخل اپلیکیشن Apple TV روی تمامی محصولات اپل قابل استفاده خواهد بود. البته میزان در دسترس بودن آن مانند رقبای خود نیست، اما اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سرویس‌دهی آن انجام می‌شود، روی تمامی محصولات اپل می‌توانید از آن استفاده کنید.

در آيفون، آیپد یا آیپاد تاچ که روی آخرین نسخه سیستم عامل خود قرار دارد، این سرویس از طریق اپلیکیشن Apple TV در دسترس خواهد بود که به صورت پیش فرض، روی این دستگاه ها نصب شده است. اپل تی وی نسل سه و نسل های بعد از آن هم از اپل تی وی پلاس پشتیبانی می‌کند.

بسیاری از سرویس‌های استریم مشهور مانند Roku یا آمازون و اغلب تلویزیون‌های هوشمند امروزی امکان دسترسی به این سرویس را برای شما فراهم کرده‌اند. بسیاری از اسمارت تی وی‌ها این روزها اپلیکیشن Apple TV را به صورت پیش فرض با خود به همراه دارند، اما روی مدل‌های سال ۲۰۱۸ احتمالا باید وارد فروشگاه نرم افزاری شده و این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

برخی دیگر از تلویزیون‌های هوشمند که از اپلیکیشن Apple TV پشتیبانی نمی‌کنند، امکان استفاده از این سرویس از طریق AirPlay 2 را فراهم کرده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید محتوای نمایشگر آيفون یا آیپد خود را به آسانی با این محصولات Share کنید. در صفحه Apple TV Supported Devices نیز می‌توانید لیست تلویزیون‌های پشتیبانی کننده از این ویژگی را مشاهده کنید.

نمایی از اپل تی وی

نمایی از اپل تی وی

از آن جا که اپلیکیشن Apple TV on Google Play از طریق پلی استور گوگل امکان نصب روی محصولات اندرویدی را دارد، امکان استفاده از اپل تی وی پلاس در اندروید نیز مهیا است. همچنین همان طور که اشاره شد، دارندگان این دیوایس‌ها مانند استفاده کنندگان از سیستم‌های ویندوزی یا مک می‌توانند از طریق مرورگر نیز به سرویس اپل تی وی پلاس دسترسی داشته باشند.

افرادی که از کنسول‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس استفاده می‌کنند هم می‌توانند از اشتراک Apple TV Plus روی دستگاه خود استفاده کنند.

به این ترتیب سرویس اپل تی وی پلاس روی محصولات زیر در دسترس خواهد بود:

  • اپل تی وی (4K، HD و نسل سه)
  • Roku (اغلب مدل‌ها)
  • آمازون فایر تی وی (اغلب مدل‌ها)
  • گوگل تی وی (به کمک کروم کست)
  • تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ (مدل ۲۰۱۸ و نسخه‌های بالاتر)
  • تلویزیون‌های هوشمند سونی
  • تلویزیون‌های هوشمند Vizio
  • تلویزیون‌های هوشمند LG (مدل ۲۰۱۹ و نسخه‌های بالاتر)
  • سیستم عامل مک (macOS Catalina 10.15 و نسخه‌های بالاتر)
  • کامپیوتر (از طریق مرورگر)
  • محصولات اندرویدی (از طریق مرورگر)
  • اندروید تی وی (ورژن ۸ و نسخه‌های بالاتر)
  • پلی استیشن ۴
  • پلی استیشن ۵
  • ایکس باکس وان
  • ایکس باکس سری اس
  • ایکس باکس سری ایکس
محصولات پشتیبانی کننده از سرویس Apple TV Plus

محصولات پشتیبانی کننده از سرویس Apple TV Plus

سرویس‌های استریم پشتیبانی کننده از ستاپ باکس Apple TV

  • هولو
  • آمازون پرایم ویدیو
  • ESPN Plus
  • دیزنی پلاس
  • MBL.TV
  • ABC
  • NBC
  • HBO Max
  • Peacock
شبکه‌های موجود در Apple TV Plus

شبکه‌های موجود در Apple TV Plus

شبکه‌های تلویزیونی در اپل تی وی پلاس

  • Acorn TV
  • A&E Crime Central
  • Allblk (formerly Urban Movie Channel)
  • AMC Plus
  • Apple TV Plus
  • Arrow Video Channel
  • Bet Plus BFIPlayer Classics
  • Britbox
  • CBS All Access
  • Cinemax
  • CollegeHumor Dropout
  • Comedy Central Now
  • CuriosityStream
  • Epix
  • Eros Now Select
  • Hallmark Movies Now
  • HBO (limited)
  • History Vault
  • IFC Films Unlimited
  • Lifetime Movie Club
  • Moonbug Kids
  • MTV Hits
  • Mubi
  • NickHits
  • Noggin
  • Out TV
  • Pantaya
  • Paramount Plus
  • PBS Living
  • ScreenPix
  • Showtime
  • Shudder
  • Smithsonian Channel Plus
  • Starz
  • Sundance Now
  • Tastemade
  • The Great Courses Signature Collection
  • Topic
  • Up Faith & Family

بهترین عناوین موجود در سرویس اپل تی وی پلاس

بهترین سریال‌های سرویس اپل تی وی پلاس

بهترین سریال‌های سرویس اپل تی وی پلاس

سریال‌های مشهور در Apple TV Plus

  • The Morning Show
  • See
  • For All Mankind
  • Dickinson
  • Ted Lasso
  • Foundation
  • Helsters
  • Ghostwriter
  • Oprah’s Book Club
  • Servant
  • Mythic Quest
  • Amazing Stories
  • Home Before Dark
  • Central Park
فیلم‌های موجود در Apple TV Plus

فیلم‌های موجود در Apple TV Plus

فیلم‌های مشهور اپل تی وی پلاس

  • The Banker
  • Bestie Boys Story
  • Hala
  • CODA
  • Greyhound
  • Wolfwalkers
  • The Tragedy of Macbeth

جمع بندی

اشتراک اپل تی وی پلاس دروازه‌ای به دنیایی از فیلم و سریال است. مسلما Netflix از عناوین بیشتری برخوردار است اما اگر به دنبال کیفیت بالا و همگام کردن با آی‌دیوایس خود و تکمیل کردن اشتراک‌های اپلی خود، انتخاب Apple TV Plus را به تعویق نیندازید. در مطلبی مرتبط نیز به معرفی و بررسی اپل تی وی 4K پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه کنید. برای تهیه اشتراک اپل تی وی پلاس نیز می‌توانید از فروشگاه فراسیب اقدام کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =