نقد و بررسی

مقایسه دو سرویس محبوب دیزنی پلاس و اپل تی وی پلاس

مقایسه دو سرویس محبوب دیزنی پلاس و اپل تی وی پلاس

دیزنی پلاس و اپل تی‌وی پلاس هر دو مجموعه‌های جذاب از محتوا ارائه می‌دهند و با توجه به هزینه‌های نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو و حتی ارائه پلن‌های ماهانه بسیار پایین هولو (Hulu) با قیمت ۶.۹۹ دلار، قدرت جذب مخاطبان را دارند. اگر هنوز هیچ‌کدام از این خدمات را دریافت نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی برای آغاز است. اما اگر باید فقط یکی از آنها را انتخاب کنید، کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله، به بررسی و مقایسه دیزنی پلاس و اپل تی وی پلاس خواهیم پرداخت. 

قیمت دیزنی پلاس در مقابل اپل تی وی پلاس

اکانت دیزنی پلاس

اکانت دیزنی پلاس

آمازون پرایم ویدیو با اشتراک ماهیانه ۴.۹۹ دلار، به کاربران ارائه می‌شود. همچنین، این سرویس اشتراک سالانه خود را با هزینه ۴۹.۹۹ دلار فراهم کرده است. این شرکت قبلاً به هر فردی که یک آیفون جدید، آی‌پد، مک‌بوک یا یک دستگاه اپل تی‌وی (Apple TV) خریداری می‌کرد، امکان دریافت سه ماه اشتراک رایگان این سرویس را ارائه می‌داد.

در حال حاضر، هزینه اشتراک ماهانه دیزنی پلاس ۷.۹۹ دلار است و این سرویس همچنین اشتراک سالانه را با قیمت ۷۹.۹۹ دلار در سال ارائه می‌دهد.

هر چند دیزنی در تلاش است تا ارزش دیزنی پلاس را از طریق بسته‌بندی معاملات، اشتراک‌های سالانه و طرح‌های تبلیغاتی آینده ارتقاء دهد، اما واقعیت این است که بسیاری از افراد تمایل ندارند مبلغ زیادی را برای اشتراک پخش ویدیو پرداخت کنند. اپل تی‌وی پلاس، به علاوه اینکه هزینه کمتری دارد، اگر تصمیم به خرید یک محصول سخت‌افزاری اپل دارید، ارائه‌دهنده سرویس به شما سه ماه اشتراک رایگان ارائه می‌کند (که البته در ایران امکان فعالسازی آن بدون کارت بانکی خارجی، غیرممکن است).

هزینه خرید اشتراک دیزنی پلاس یا اکانت اپل تی وی پلاس را می‌توانید با قیمت بروز در فروشگاه فراسیب ببینید.

پلتفرم های دیزنی پلاس در برابر اپل تی وی پلاس

اپل تی‌وی پلاس از طریق برنامه AppleTV برای دستگاه‌های iOS و macOS و همچنین از طریق اپل تی‌وی باکس (Apple TV boxes) قابل دسترسی است. این سرویس، همچنین در تلویزیون‌های هوشمند جدید سامسونگ پشتیبانی می‌شود و افرادی که از مرورگرهای Safari، Firefox و Chrome استفاده می‌کنند، می‌توانند محتوای اپل‌ تی‌وی پلاس را به صورت آنلاین از وب‌سایت tv.apple.com مشاهده کنند. این برنامه همچنین بر روی تلویزیون‌های Amazon Fire TV و Roku، دستگاه‌های استریمینگ و گیرنده دیجیتال تلویزیون در دسترس است.

در حال حاضر، اپلیکیشن اپل تی‌وی برای دستگاه‌های موبایل اندرویدی در دسترس نیست، اما می‌توانید محتوای مورد نظر را در تلویزیون‌های هوشمند اندروید تی وی (Android TV) تماشا کنید. برنامه‌های اپل تی‌وی پلاس به کنسول‌های Playstation 4 و 5 و همچنین کنسول‌های Xbox One، Xbox Series X و Xbox Series S اضافه شده است.

دسترسی به سرویس دیزنی پلاس

دسترسی به سرویس دیزنی پلاس

خدمات دیزنی پلاس، همچنین در دستگاه‌های iOS و اپل تی‌وی در دسترس است. نکته مهم‌تر برای دارندگان تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌های اندرویدی این است که دیزنی از اندروید و تلویزیون اندروید پشتیبانی می‌کند. همچنین از دانگل‌های کروم‌کست (Chromecast dongles) و تلویزیون‌هایی با کروم‌کست‌های داخلی پشتیبانی می‌کند. 

امکان مشاهده از طریق مرورگر وب نیز موجود است و حتی برنامه‌های مخصوص کنسول‌های Xbox One از شرکت مایکروسافت و PlayStation 4 از سونی نیز در اختیار کاربران قرار دارد. مهم نیست که تلویزیون‌های Roku، دستگاه پخش یا دستگاه‌های STB را داشته باشید؛ دیزنی پلاس همواره در دسترس شماست. در نهایت، این خدمت از Amazon Fire TV sticks و تلویزیون‌ها، همراه با تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، Vizio و LG نیز حمایت می‌کند. 

دسترسی دیزنی پلاس در برابر اپل تی وی پلاس

در این رده، انتخاب برنده به آسانی امکان‌پذیر است. خدمات AppleTV Plus در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس قرار دارد. در حالی که دیزنی پلاس در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده، کانادا و چند کشور دیگر راه‌اندازی شد و از آن زمان به کشورهای بیشتری در سراسر جهان گسترش یافته است، با این حال، ما باید اولویت دسترسی را به اپل تی وی پلاس اختصاص دهیم.

مجموعه‌ محتوای اپل تی وی پلاس

لوگوی سرویس اپل تی وی پلاس

لوگوی سرویس اپل تی وی پلاس

اپل تی وی پلاس، مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی اصلی و جذاب ارائه می‌دهد که تقریباً برای هر گروه سنی و جمعیتی مناسب می‌باشند:

  • برنامه صبحگاهی (The Morning Show)، یک درام است که بر روی پشت پرده خرابکاری‌های یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی ملی تمرکز دارد. بازیگران این برنامه شامل جنیفر آنیستون، ریس ویترسپون و استیو کارل هستند.
  • دیدن (See)، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین برنامه‌های اپل تی وی پلاس است. این درام علمی تخیلی و حماسی، در زمینه‌ای قرار دارد که قرن‌ها پس از یک فاجعه جهانی رخ داده است و باعث نابینایی همه انسان‌ها شده است. بازیگران این برنامه شامل جیسون موموآ و آلفرد وودارد هستند.
  • برای تمام بشریت (For All Mankind)، یک سریال علمی-تخیلی دیگر است که در یک دوره زمانی جایگزین که مسابقه فضایی دهه ۱۹۶۰ بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی به اتمام نرسیده است، رخ می‌دهد.
  • دیکینسون (Dickinson)، یک کمدی است که بر اساس یک نسخه از داستان زندگی شاعر امیلی دیکنسون تمرکز دارد و بازیگر نقش اول آن هیلی استاینفلد است.
  • دفاع از جیکوب (Defending Jacob)، سریال جنایی است که کریس ایوانز نقش یک وکیل را بازی می‌کند که پسرش به اتهام قتل دستگیر شده است.
  • پارک مرکزی (Central Park)، مجموعه ای انیمیشنی درباره افرادی که در اطراف پارک مرکزی نیویورک زندگی و کار می‌کنند.
  • تد لاسو (Ted Lasso)، مجموعه‌ای تلویزیونی در مورد یک مربی فوتبال آمریکایی است که برای مربیگری تیم فوتبال انگلیس استخدام شده است.
  • جداسازی (Severance)، یک مجموعه تلویزیونی فانتزی است که در آن کارگران یک شرکت دارای تراشه‌های جداگانه در مغز خود هستند که خاطرات کاری آنها را از خارج از محیط کار جدا می‌کند.

مجموعه محتوای دیزنی پلاس

دیزنی پلاس با تمرکز بر محتوای خانوادگی، توجه مخاطبان بسیاری را جلب کرده است. یکی از بزرگترین پیشرفت‌های این پلتفرم، موفقیت چشمگیر سریال ماندالوریان (Mandalorian) است؛ یک سریال اکشن که بر اساس دنیای جنگ ستارگان ساخته شده است. این سریال در حال حاضر در فصل دوم خود به نمایش درآمده است. علاوه بر این، دیزنی پلاس دارای تعدادی دیگر از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های اصلی با داستان‌ها و بازی‌های جذاب است، همچنین تنوع محتوای مستند و واقعیت اصلی نیز در این سرویس فراهم شده است.

متاسفانه، در حال حاضر تعداد محتوای اصلی کمی محدود است. اکثر افراد برای به دست آوردن آرشیو شگفت‌انگیز دیزنی به این سرویس می‌آیند. دیزنی پلاس با یک مجموعه‌ی عظیم از محتوا شامل مجموعه‌های گسترده‌ای از فیلم‌ها و سریال‌های کلاسیک، ارائه می‌شود. شما این امکان را دارید که تمامی فیلم‌های جنگ ستارگان، تمامی فیلم‌های پیکسار، بیشتر فیلم‌های مارول استودیو و هزاران فیلم و سریال تلویزیونی از آرشیو اصلی دیزنی را تماشا کنید. 


این سرویس همچنین میزبان بسیاری از محتواهایی است که دیزنی از استودیو فیلمسازی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) به دست آورده است. اگر خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنید، با افزودن برند جدید Star که اخیراً به سرویس افزوده شده، به محتوای بزرگتری در دیزنی پلاس دسترسی خواهید داشت.

دیزنی نیز برنامه‌های متعددی برای مجموعه‌های سریالی و فیلم‌های اختصاصی در نظر گرفته است که تنها در پلتفرم دیزنی پلاس قابل دسترسی خواهند بود. این برنامه‌ها شامل چندین سریال انیمیشن و لایو اکشن بر اساس دنیای جنگ ستارگان و مارول می‌شوند. 

هرچند اپل تی وی پلاس دارای تعداد زیادی سریال اصلی است، اما حجم بزرگ مجموعه محتوای دیزنی پلاس آن را به عنوان یک برتری در مقایسه با آنچه اپل در حال حاضر ارائه داده، ارجح می‌کند. به طور کلی، دیزنی پلاس در زمینه محتوا برتری دارد.

سایر ویژگی ها و خدمات

هر دو سرویس در حال حاضر بدون هیچ گونه آگهی یا تبلیغاتی ارائه می‌شوند، با این حال، دیزنی پلاس نخستین قدم را در جهت اضافه کردن سطحی مبتنی بر تبلیغات به خدمات خود در سال ۲۰۲۲ نموده است. هر دو سرویس از دانلود محتوا برای تماشای آفلاین پشتیبانی می‌کنند و از پخش نمایش‌ها و فیلم‌ها با وضوح 4K حمایت می‌کنند. دیزنی پلاس تا ۱۰ دستگاه همزمان را پشتیبانی می‌کند، در حالی که اپل تی‌وی پلاس از حداکثر شش نفر برای یک حساب پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری و برنامه دیزنی پلاس شامل بخش‌های اختصاصی برای برندهای دیزنی، پیکسار، مارول، جنگ ستارگان و دیسکاوری است. همچنین، بخش‌هایی در رابط کاربری وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی تمامی فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و محتوای اصلی این سرویس را مشاهده کنند. از طریق این برنامه، کاربران حتی می‌توانند تا هفت پروفایل فردی سفارشی ایجاد کنند، به‌طوری‌که کودکان بتوانند برنامه‌ها و فیلم‌های محبوب خود را تماشا کنند و والدین نیز بتوانند به راحتی به محتوای مناسب سنی دسترسی داشته باشند. 

سریال The Morning Show در اپل تی وی پلاس

سریال The Morning Show در اپل تی وی پلاس

برنامه دیزنی پلاس همچنین امکان دسترسی به حالت کودکانه را فراهم کرده است که دارای کنترل‌های والدین است، این امکان را به والدین می‌دهد تا از مشاهده محتواهای غیر مناسب برای گروه سنی فرزندانشان جلوگیری کنند. به تازگی، دیزنی پلاس کنترل‌های والدین بیشتری را به این امکانات افزوده است.

با راه‌اندازی اپل تی‌وی پلاس، محتوای آن به زبان‌های مختلف (با زیرنویس، دوبله یا هر دو) در تقریباً ۴۰ زبان، همچنین با توضیحات صوتی در هشت زبان قابل دسترسی است. در حالی که این موضوع قابل توجه است که اپل تی‌وی پلاس در زمان راه‌اندازی دارای گزینه‌های زبانی زیادی است، اما به دلیل پشتیبانی فراگیرتر از دستگاه‌های همگام و واسط کاربری بهتر، ما هنوز به دیزنی پلاس امتیاز مثبت می‌دهیم.

پیروز میدان کیست؟ دیزنی پلاس یا اپل تی وی پلاس؟


با در نظر گرفتن عدم وجود پشتیبانی فعّال اندرویدی و امکان دسترسی به محتوای فراوان، در صورتی که تنها باید یکی از این دو سرویس را انتخاب کنید، ما به شدت پیشنهاد می‌کنیم که به سمت اشتراک دیزنی پلاس بروید.

با این حال، اپل تی‌وی پلاس با قیمت و هزینه مناسب همراه است. قابلیت دسترسی به سراسر جهان در زمان راه‌اندازی یک مزیت عظیم برای این سرویس نوپا محسوب می‌شود. در نهایت، محتوای اصلی ارائه شده توسط این سرویس به طور کلی عالی است. اگر در مناطقی که دیزنی پلاس در آن دسترسی ندارد زندگی می‌کنید، اشتراک اپل تی وی پلاس یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

منبع محتوا: androidauthority.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 2 =